Modernizacja trasy tramwajowej w al. Jana Pawła II

Moderator: Wiliam

robert-c
Posty: 279
Rejestracja: 06 paź 2006, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: robert-c » 25 cze 2009, 11:33

Z remontem linii tramwajowej jest jak z remontem ulic. Wyłacznie jakiegoś ciągu powoduje, że są spore problemy z zapewnieniem objazdów dla tramwajów (i samochodow) z powodu mizerii w liniach tramwajowych (i w układzie ulicznym) miasta. Co by nie mówić, to chciałoby się, by siec linii tramwajowych była bardziej rozbudowana z wieloma alternatywnymi ciągami.
Gdyby była linia tramwajowa z Bemowa wzdłuż Powązkowskiej oraz brakujący fragment lini na Powstańców Śląskich, to zupełnie inaczej można byłoby zaplanować remont trasy na JPII.

Glonojad. Wiesz może czy, i kiedy będzie modernizacja torowiska na Targowej? :D

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 25 cze 2009, 12:32

Wujcio pisze:Wjazd od Broniewskiego - z zawrotką na pętli przy Potockiej?
a czemu nie? Na Narutowiczu tak jeździ 33

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 25 cze 2009, 16:56

robert-c pisze:Glonojad. Wiesz może czy, i kiedy będzie modernizacja torowiska na Targowej?
czy to pytanie sugeruje, że również przebudowę i tej trasy odłożono? A zresztą i tak przecież torowisko będzie musiało zostać zdemontowane na pewnym odcinku...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 cze 2009, 20:47

Bez jaj, ta modernizacja będzie i być musi.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mkm101
Posty: 997
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 25 cze 2009, 21:47

robert-c pisze:Co by nie mówić, to chciałoby się, by siec linii tramwajowych była bardziej rozbudowana z wieloma alternatywnymi ciągami.
Gdyby była linia tramwajowa z Bemowa wzdłuż Powązkowskiej oraz brakujący fragment lini na Powstańców Śląskich, to zupełnie inaczej można byłoby zaplanować remont trasy na JPII.
O ile z pierwszym (w ogólności) sie zgodzę, o tyle nie rozumiem jaki byłby sens budowania długiej linii pomocnej co prawda w razie remontów ale nieuzasadnionej ekonomicznie w okresach poza remontami (Powązkowska) ani jaką pomoc przy remoncie Babki stanowiłaby trasa w ciągu Powstańców Śląskich.

robert-c
Posty: 279
Rejestracja: 06 paź 2006, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: robert-c » 26 cze 2009, 1:05

Mkm.
Chodzi mi też o to, że może wyjść tak, iż w jednym czasie mogły by być wyłączone dwie trasy tramwajowe - w Obozowej i Jana Pawła II.
O ile wiem, to modernizacja Obozowej planowana jest na 2011. W tym też roku mógłby dokonac się remont w JPII. W takim układzie Bemowo zotsało by całkowicie odcięte od komunikacji tramwajowej - jechanie z Bemowa do centrum przez Młociny jest raczej pozbawione sensu.

Gdyby był fragment trasy w PŚ, mielibyśmy zupełnie inną sytuację. Podobnie z Powązkowską.
Co do nieopłacalności tej ostatniej, to informacje są mocno przesadzone.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 26 cze 2009, 1:38

Hmm, czasowo z Bemowa przez Młociny jest chyba jednak szybciej, niż przez Ciepłownię :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 cze 2009, 7:51

@robert-c: analiz skutecznie przekonujących do atrakcyjności tej trasy nie ma, nawet biorąc pod uwagę ewidentne błędy w analizie TransEko, wychodzi najwyżej pół-na-pół.

Przy czym wciąż nie czuję się przekonany do zaproponowanego podpięcia tej trasy do układu istniejących tras...

Ujmę to tak - są trasy w mieście, które w sposób ewidentny są bardziej potrzbne - a nawet ich się nie buduje. Więc o czym my tu mówimy? O zachowaniu rezerw jedynie.

A w objazdach bardzo by pomógł odcinek torowiska w Krasińskiego, od Broniewskiego do placu Wilsona.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

robert-c
Posty: 279
Rejestracja: 06 paź 2006, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: robert-c » 26 cze 2009, 11:27

Glonojad pisze:@robert-c: analiz skutecznie przekonujących do atrakcyjności tej trasy nie ma, nawet biorąc pod uwagę ewidentne błędy w analizie TransEko, wychodzi najwyżej pół-na-pół.
pół-na-pół to o wiele lepiej, niż "całkowicie nieopłacalna"
Przy czym wciąż nie czuję się przekonany do zaproponowanego podpięcia tej trasy do układu istniejących tras...
Podpięcie w ciąg okopowa-Towarowa jest całkiem OK. Ale gdyby powstała jeszcze trasa w Płockiej i została przedłużona na północ do Powązkowskiej i dalej do Wilsona...
Podejmując wątek "mizerii" istniejących tras tramwajowych chodziło mi o to, że przez tak wiele lat tak niewiele się zmieniło w ilości tras. Najbardziej spektakularna inwestycja to tram na Bemowo. Patrzac na to, jak wiele powstało nowych osiedli mieszkaniowych, rozwój infry komunikacyjnej, a zwłąszcza tramwajowej, jest gorzej, niż ubogi.
Cieszymy się z remontów w Młynarskiej i trasie WZ. Jednak trzeba mieć na uwadze, że jest to inwestowanie w usprawnienie istniejącego. Niewielka jest wartośc dodana (np. usprawnienie ruchu tramwajowego).
Ujmę to tak - są trasy w mieście, które w sposób ewidentny są bardziej potrzbne - a nawet ich się nie buduje. Więc o czym my tu mówimy? O zachowaniu rezerw jedynie.
O to mi też chodzi. Te bardziej potrzebne (jak Banacha - Wilanów, Banacha - Dw. Zachodni - Wola, czy na Tarchomin) powinny już funkcjonowac od kilku lat, bo zapotrzebowanie na nie jest duże.

Notabene, byłoby dobrze, żeby wreszcie powstało Studium sieci tramwajowej (ogólnie - szynowej) w Warszawie, które by w sposób ostateczny okresliło zapotrzebowanie na trasy tramwajowe w sposób globalny w odniesieniu do całej sieci, wraz ze zestopniowaniem "potrzebności" danej linii (powiedzmy współczynnik potoki podóznych podzielony przez koszty). Analiza lokalna, jak dla Powązkowskiej, może przynieść błędne wnioski.

Naszym (tzn siskomu) zdaniem celowe byłoby zbudowanie tramwaju w Płockiej, w przypadku przeniesienia stacji II linii metra spod PDT Wola.
Moim z kolei zdaniem, gdyby podłaczono taką trasę do Wilsona z jednej, oraz do Banacha z drugiej strony, uzyskali byśmy ładną trasę obwodową z Bródna do Wilanowa z możliwością przesiadki na I linie Metra na Wilsona oraz na II linię na Płockiej, a takze na kolej na Dw. Zachodnim. Oczywiście nie opłacało by się nikomu jechać z Bródna do Wilanowa po takiej trasie, ale myślę, że na krótkich odcinkach potoki byłyby spore.

Bez wiedzy w postaci Strategicznej Oceny Lokalizacji Tras Komunikiacji Szynowej (oraz przystanków, w tym węzłów przesiadkowych) nie da się w sposób dokładny ocenić zasadnosci budowy danej trasy, ani tego, czy wpierw ta, czy ta.

Sorry za OT, ale to wszystko przez to, że przekłąda się modernizację trasy w JPII z powodu innych uciązliwych inwestycji. Gdyby sieć tramwajowa była bardziej rozbudowana, to nie byłoby problemu i wtedy jedynym oficjalnym powodem mogły by być tylko fundusze (a raczej ich brak).

A z modernizacją torowiska na Targowej, to oczywiście był żart, bo wyłacznie odcinka pomiędzy Dw. Wschodnim, a Wileńskim powoduje, że tramwajowo Praga leży.
Nie wiem jednak w jakim stanie jest ta trasa i czy aby nie trzeba będzie je za kilka lat zamknąc na 2-3 miesiące. Wtedy to może być horror większy od tego przy Trasie WZ.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 cze 2009, 11:31

Jest w mieście pomysł, by zażądać od budowniczego M2 utrzymania ruchu tramwajów na Targowej w czasie budowy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 26 cze 2009, 11:51

Ciekawe, którędy :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 cze 2009, 11:53

torem tymczasowym. Targowa szeroką ulicą jest.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Thompson04
Posty: 202
Rejestracja: 27 maja 2009, 19:36
Lokalizacja: Bemowo Jelonki

Post autor: Thompson04 » 26 cze 2009, 12:29

Dorzuce coś od siebie ;p
Obrazek
(Oryginalny rozmiar za duży)

Jak będzie mapka już po remontach (taki styl,nie ten stary schemat ](*,))to bardziej wybiegne w przyszłość :-k

mkm101
Posty: 997
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 26 cze 2009, 22:59

robert-c pisze: pół-na-pół to o wiele lepiej, niż "całkowicie nieopłacalna"
Pół-na-pół to gorzej niż opłacalna.
robert-c pisze:Ale gdyby powstała jeszcze trasa w Płockiej i została przedłużona na północ do Powązkowskiej i dalej do Wilsona...
To byłaby bardzo ciekawa trasa obwodowa. Biorąc jednak pod uwagę podejście miasta do tematu rozbudowy sieci (jak pies do jeża) to chyba niestety "byłaby"
robert-c pisze: Patrzac na to, jak wiele powstało nowych osiedli mieszkaniowych, rozwój infry komunikacyjnej, a zwłąszcza tramwajowej, jest gorzej, niż ubogi.
Bo tramwaj nadal jest traktowany jako zawalidroga i przestarzały środek transportu
robert-c pisze:Cieszymy się z remontów w Młynarskiej i trasie WZ. Jednak trzeba mieć na uwadze, że jest to inwestowanie w usprawnienie istniejącego. Niewielka jest wartośc dodana (np. usprawnienie ruchu tramwajowego).
Trzeba zacząć od podstaw. Budowanie nowego nic nie wniesie, jeśli nie zadba się o istniejącą infrastrukturę
robert-c pisze:Notabene, byłoby dobrze, żeby wreszcie powstało Studium sieci tramwajowej (ogólnie - szynowej) w Warszawie, które by w sposób ostateczny okresliło zapotrzebowanie na trasy tramwajowe w sposób globalny w odniesieniu do całej sieci, wraz ze zestopniowaniem "potrzebności" danej linii (powiedzmy współczynnik potoki podóznych podzielony przez koszty).
Wątpię by coś takiego powstało. Studium musiałoby objąć także metro, co mogłoby dać bardzo niepolityczne wyniki.
robert-c pisze:Sorry za OT, ale to wszystko przez to, że przekłąda się modernizację trasy w JPII z powodu innych uciązliwych inwestycji. Gdyby sieć tramwajowa była bardziej rozbudowana, to nie byłoby problemu i wtedy jedynym oficjalnym powodem mogły by być tylko fundusze (a raczej ich brak).
Akurat fundusze nie są tu powodem gdybania o przełozeniu terminów inwestycji
robert-c pisze:A z modernizacją torowiska na Targowej, nie wiem jednak w jakim stanie jest ta trasa i czy aby nie trzeba będzie je za kilka lat zamknąc na 2-3 miesiące. Wtedy to może być horror większy od tego przy Trasie WZ.
Jeśli zostanie podpisana umowa na budowę centralnego odcinka II linii metra i to bez zastrzeżenia utrzymania przejezdności trasy tramwajowej to stan techniczny trasy na Targowej nie będzie miał żadnego znaczenia.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 cze 2009, 22:31

mkm101 pisze:Studium musiałoby objąć także metro, co mogłoby dać bardzo niepolityczne wyniki.
akurat wbrew pozorom klimat dla metra też nie jest najlepszy (chociaż oczywiście najłatwiej wszystko na metro zwalać), zresztą ciekawe, czy w ogóle możliwe jest, żeby w tym mieście powstało niebudzące zastrzeżeń studium.
mkm101 pisze:Trzeba zacząć od podstaw. Budowanie nowego nic nie wniesie, jeśli nie zadba się o istniejącą infrastrukturę
Szkoda tylko, że dbanie w efektach wciąż jest dalekie od standardów zachodnich. Ani tramwaj nie otrzymuje rzeczywistego priorytetu, a infrastruktura przystankowa wciąż pozostaje uboga i tandetna.
Glonojad pisze:torem tymczasowym. Targowa szeroką ulicą jest.
to ciekawe, bo chyba obszar użyczenia terenu zajmował całą szerokość, zresztą i tak trzeba będzie wybudować przejścia, wyjścia itp. Ciekawe, czy "w mieście" powrócił pomysł zbudowania w pełni funkcjonalnego układu wyjść na stacji Rondo Daszyńskiego...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ