[url=http://www.rynek-kolejowy.pl/12286/Protest%2BNewagu%2Bodrzucony.htm]Rynek Kolejowy[/url] pisze:Protest Newagu odrzucony
W ogłoszonym przez WKD przetargu na zakup 14 nowych ezt mogą startować tylko te firmy, które wyprodukowały minimum 6 pojazdów tego typu osiągających prędkość co najmniej 80 km/h. Zapis ten oprotestowała nowosądecka firma. KIO protest odrzuciła.
„Izba podziela stanowisko zamawiającego, że może ustalać warunki w sposób, który nie musi gwarantować udziału w postępowaniu wszystkim podmiotom działającym w danej branży – zauważył w uzasadnieniu wyroku Emil Kuriata” – podaje Rzeczpospolita.
Warszawska Kolej Dojazdowa
Moderator: JacekM
-
- Posty: 730
- Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46
- kulikowski
- Posty: 895
- Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
- Lokalizacja: Rakowiec
Dzulikiewicz pisze:[url=http://www.rynek-kolejowy.pl/12286/Protest%2BNewagu%2Bodrzucony.htm]Rynek Kolejowy[/url] pisze:Protest Newagu odrzucony
W ogłoszonym przez WKD przetargu na zakup 14 nowych ezt mogą startować tylko te firmy, które wyprodukowały minimum 6 pojazdów tego typu osiągających prędkość co najmniej 80 km/h. Zapis ten oprotestowała nowosądecka firma. KIO protest odrzuciła.
„Izba podziela stanowisko zamawiającego, że może ustalać warunki w sposób, który nie musi gwarantować udziału w postępowaniu wszystkim podmiotom działającym w danej branży – zauważył w uzasadnieniu wyroku Emil Kuriata” – podaje Rzeczpospolita.
No i bardzo dobrze. Starczy już tych eksperymentów na pasażerach WKD - po latach cierpień dzięki PESIE, należy im sie wreszcie jakiś sprawdzony, zachodni i niezawodny producent. Z renomą.
Umowę sprzedaży WKD parafowali przedstawiciele zainteresowanych samorządów z wyjątkiem Warszawy. Prezydent Lech Kaczyński był wtedy chory i nie zdążył ustanowić swojego pełnomocnika. Stołeczni urzędnicy mieli uzupełnić brakujący podpis w ciągu kilku dni. Nie zrobili tego przed dwa lata.
- kulikowski
- Posty: 895
- Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
- Lokalizacja: Rakowiec
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88
Żebyś się nie zesrał z radosci. Napisz jeszcze, że oprócz cierpień, ludzie czuli sie poniżani. Jak Ci sie nie podoba, to przecież nie musisz jeździć.Bucefał pisze: No i bardzo dobrze. Starczy już tych eksperymentów na pasażerach WKD - po latach cierpień dzięki PESIE, należy im sie wreszcie jakiś sprawdzony, zachodni i niezawodny producent. Z renomą.
Eksperymenty na WKD mogą trwać dalej - ezt dwunapięciowe, obydwa napięcia stałe przy krotności 5x, więc na pewno prototyp przynajmniej napędu. Myślę, że to wyzwanie dla naprawdę doświadczonych Producentów. Po raz drugi zmiana terminu składania ofert też o tym świadczy. Dla mnie dziwny jest pomysł zmiany napięcia zasilającego zaczynając od wymiany taboru z przejściowo zastosowanym 600V. Dzięki temu przeciągającemu się przetargowi na stronie WKD ( dla zainteresowanych) trochę szczegółów technicznych infrastruktury trakcyjnej:http://www.wkd.com.pl/Files/File/Dane%2 ... _07_09.doc. Zasilanie jest z 7 podstacji trakcyjnych, docelowy system 3 kV zadowoliłby się trzema najwyżej czterema. Zacząć można od dwóch i czasowo Warszawy Zachodniej. A tak przy okazji zastanawia mnie nazwa " PT Warszawa Zachodnia Płd" czyżby to nie był budynek na północny zachód od peronów W-wy Zachodniej na końcu ulicy Ordona?
To tak jest jak się zabierają za to ludzie nie mający pojęcia o temacie. Wyda się morze kasy na tabor dwusystemowy, a potem się okaże, że WKD i tak do końca swoich dni będzie podmiejskim tramwajem zasilanym z 0,6kV, bo przystosowanie zasilania to kolejne morze pieniędzy.Piotr Wi pisze:Dla mnie dziwny jest pomysł zmiany napięcia zasilającego zaczynając od wymiany taboru z przejściowo zastosowanym 600V.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Szczerze mówiąc, mam cichą nadzieję, że przetarg się na pysk wypierdzieli i w następnym podejściu WKD zamówi to, co powinna czyli tzw. kolejkę miejską (klasa Flexity Swift czy amerykańskie zabawki) lub tramwaje dwukierunkowe.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No cóż, zamówiono głupie studium, to i nie wyszło.
Nie wierzę w zmądrzenie, lecz w ceny ofert które im kapcie z nóg zestrzelą.
Nie wierzę w zmądrzenie, lecz w ceny ofert które im kapcie z nóg zestrzelą.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Jest szansa na konsultacje SIWZ. Choć jak niektórzy wiedzą wszystko część pojazdów (dalsze partie) miały być kupione z programu współpracy polsko-szwajcarskiej..., znacie jakiegoś szwajcarskiego producenta?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
I to jest właściwa droga. Do tego spięcie z siecią tramwajową Warszawy bardziej by się WKD przydało od bratania się ze strefą EN57 i pochodnych.Glonojad pisze: tramwaje dwukierunkowe.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Mnie by sie widziało "1" do Michałowic albo Komorowa. Wymagałoby to jedynie wymiany w obsługujących ją 120Na kół na 105-110 mm i budowy pętelki (oraz połączenia torowego z TW).
Natomiast na główną linię bym zamówił tramwaje w dwóch kalibrach: 30-metrowych, łączonych w składy po dwa, eksploatowane na "dodatkach" (gdy ludzi dużo i nie ma problemu bezpieczeństwa w drugim wagonie) i, rozłączone, w niedziele oraz tramwajów 60-65 metrowych, jednoprzestrzennych, eksploatowanych na brygad całodziennych w DP i soboty.
Natomiast na główną linię bym zamówił tramwaje w dwóch kalibrach: 30-metrowych, łączonych w składy po dwa, eksploatowane na "dodatkach" (gdy ludzi dużo i nie ma problemu bezpieczeństwa w drugim wagonie) i, rozłączone, w niedziele oraz tramwajów 60-65 metrowych, jednoprzestrzennych, eksploatowanych na brygad całodziennych w DP i soboty.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.