Warszawska Kolej Dojazdowa

Moderator: JacekM

Dzulikiewicz
Posty: 730
Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46

Post autor: Dzulikiewicz » 29 lip 2009, 9:15

[url=http://www.rynek-kolejowy.pl/12286/Protest%2BNewagu%2Bodrzucony.htm]Rynek Kolejowy[/url] pisze:Protest Newagu odrzucony

W ogłoszonym przez WKD przetargu na zakup 14 nowych ezt mogą startować tylko te firmy, które wyprodukowały minimum 6 pojazdów tego typu osiągających prędkość co najmniej 80 km/h. Zapis ten oprotestowała nowosądecka firma. KIO protest odrzuciła.

„Izba podziela stanowisko zamawiającego, że może ustalać warunki w sposób, który nie musi gwarantować udziału w postępowaniu wszystkim podmiotom działającym w danej branży – zauważył w uzasadnieniu wyroku Emil Kuriata” – podaje Rzeczpospolita.

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 895
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 29 lip 2009, 12:16

Czy w związku z przesiadką na WKD zmieniły się granice stref biletowych WKD ? za czekanie na przesiadce także się płaci ?
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Walas
Posty: 17250
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 29 lip 2009, 12:23

kulikowski pisze:Czy w związku z przesiadką na WKD zmieniły się granice stref biletowych WKD ? za czekanie na przesiadce także się płaci ?
Nie zmieniły się i się nie płaci.
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

Bucefał
Posty: 134
Rejestracja: 19 sty 2008, 13:05

Post autor: Bucefał » 29 lip 2009, 13:45

Dzulikiewicz pisze:
[url=http://www.rynek-kolejowy.pl/12286/Protest%2BNewagu%2Bodrzucony.htm]Rynek Kolejowy[/url] pisze:Protest Newagu odrzucony

W ogłoszonym przez WKD przetargu na zakup 14 nowych ezt mogą startować tylko te firmy, które wyprodukowały minimum 6 pojazdów tego typu osiągających prędkość co najmniej 80 km/h. Zapis ten oprotestowała nowosądecka firma. KIO protest odrzuciła.

„Izba podziela stanowisko zamawiającego, że może ustalać warunki w sposób, który nie musi gwarantować udziału w postępowaniu wszystkim podmiotom działającym w danej branży – zauważył w uzasadnieniu wyroku Emil Kuriata” – podaje Rzeczpospolita.

No i bardzo dobrze. Starczy już tych eksperymentów na pasażerach WKD - po latach cierpień dzięki PESIE, należy im sie wreszcie jakiś sprawdzony, zachodni i niezawodny producent. Z renomą.
Umowę sprzedaży WKD parafowali przedstawiciele zainteresowanych samorządów z wyjątkiem Warszawy. Prezydent Lech Kaczyński był wtedy chory i nie zdążył ustanowić swojego pełnomocnika. Stołeczni urzędnicy mieli uzupełnić brakujący podpis w ciągu kilku dni. Nie zrobili tego przed dwa lata.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 lip 2009, 14:17

Zachodni? No fakt, Bydgoszcz leży na zachód od Grodziska Mazowieckiego :-k
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 895
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 29 lip 2009, 15:22

uzupełniające linie autobusowe WKD:
http://www.wkd.com.pl/index.php/pl/news/full/129
źródło: WKD
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Michał J
Posty: 287
Rejestracja: 29 gru 2007, 1:08

Post autor: Michał J » 29 lip 2009, 16:17

Bucefał pisze: No i bardzo dobrze. Starczy już tych eksperymentów na pasażerach WKD - po latach cierpień dzięki PESIE, należy im sie wreszcie jakiś sprawdzony, zachodni i niezawodny producent. Z renomą.
Żebyś się nie zesrał z radosci. Napisz jeszcze, że oprócz cierpień, ludzie czuli sie poniżani. Jak Ci sie nie podoba, to przecież nie musisz jeździć.

Piotr Wi
Posty: 56
Rejestracja: 20 cze 2008, 19:37
Lokalizacja: Kanie

Post autor: Piotr Wi » 29 lip 2009, 22:08

Eksperymenty na WKD mogą trwać dalej - ezt dwunapięciowe, obydwa napięcia stałe przy krotności 5x, więc na pewno prototyp przynajmniej napędu. Myślę, że to wyzwanie dla naprawdę doświadczonych Producentów. Po raz drugi zmiana terminu składania ofert też o tym świadczy. Dla mnie dziwny jest pomysł zmiany napięcia zasilającego zaczynając od wymiany taboru z przejściowo zastosowanym 600V. Dzięki temu przeciągającemu się przetargowi na stronie WKD ( dla zainteresowanych) trochę szczegółów technicznych infrastruktury trakcyjnej:http://www.wkd.com.pl/Files/File/Dane%2 ... _07_09.doc. Zasilanie jest z 7 podstacji trakcyjnych, docelowy system 3 kV zadowoliłby się trzema najwyżej czterema. Zacząć można od dwóch i czasowo Warszawy Zachodniej. A tak przy okazji zastanawia mnie nazwa " PT Warszawa Zachodnia Płd" czyżby to nie był budynek na północny zachód od peronów W-wy Zachodniej na końcu ulicy Ordona?

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7845
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 29 lip 2009, 22:32

Piotr Wi pisze:Dla mnie dziwny jest pomysł zmiany napięcia zasilającego zaczynając od wymiany taboru z przejściowo zastosowanym 600V.
To tak jest jak się zabierają za to ludzie nie mający pojęcia o temacie. Wyda się morze kasy na tabor dwusystemowy, a potem się okaże, że WKD i tak do końca swoich dni będzie podmiejskim tramwajem zasilanym z 0,6kV, bo przystosowanie zasilania to kolejne morze pieniędzy.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 lip 2009, 23:08

Szczerze mówiąc, mam cichą nadzieję, że przetarg się na pysk wypierdzieli i w następnym podejściu WKD zamówi to, co powinna czyli tzw. kolejkę miejską (klasa Flexity Swift czy amerykańskie zabawki) lub tramwaje dwukierunkowe.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 29 lip 2009, 23:14

A wierzysz, że nagle sami z siebie zmądrzeją?
Problem jest taki, że chyba brakuje jasnej koncepcji co do kierunku, w jakim powinna zmierzać kolejka...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 lip 2009, 23:17

No cóż, zamówiono głupie studium, to i nie wyszło.

Nie wierzę w zmądrzenie, lecz w ceny ofert które im kapcie z nóg zestrzelą.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 29 lip 2009, 23:54

Jest szansa na konsultacje SIWZ. Choć jak niektórzy wiedzą wszystko część pojazdów (dalsze partie) miały być kupione z programu współpracy polsko-szwajcarskiej..., znacie jakiegoś szwajcarskiego producenta?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7845
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 30 lip 2009, 0:19

Glonojad pisze: tramwaje dwukierunkowe.
I to jest właściwa droga. Do tego spięcie z siecią tramwajową Warszawy bardziej by się WKD przydało od bratania się ze strefą EN57 i pochodnych.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 lip 2009, 9:09

Mnie by sie widziało "1" do Michałowic albo Komorowa. Wymagałoby to jedynie wymiany w obsługujących ją 120Na kół na 105-110 mm i budowy pętelki (oraz połączenia torowego z TW).

Natomiast na główną linię bym zamówił tramwaje w dwóch kalibrach: 30-metrowych, łączonych w składy po dwa, eksploatowane na "dodatkach" (gdy ludzi dużo i nie ma problemu bezpieczeństwa w drugim wagonie) i, rozłączone, w niedziele oraz tramwajów 60-65 metrowych, jednoprzestrzennych, eksploatowanych na brygad całodziennych w DP i soboty.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ