136, 504, 505 i im podobne

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2301
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 02 lip 2009, 10:49

drapka pisze:
Lukasz436 pisze:Tjaaa - jeden przypadek na 100. W pozostałych częsciach trasy to i samochód osobowy byłby za dużo...
To stwierdzenie nie polega na prawdzie. Jelczydlątka są przez większą część dnia i trasy ok. A skoro udało się dopasować podaż do popytu (chociaz może i na odwrót było patrzac po rewolucjach na tej linii), to oznacza, że linia sprawdza się idealnie. Na E-4 jest duży popyt, więc i duża podaż, na 505 mniejszy popyt, więc podaz też mniejsza. Ale na samochód osobowy to tam jest chyba tylko odcinek Ursynów Płn. 06 -Ursynów Płn. 03. Na Marszałkowskiej/Puławskiej linia pracuje jak należy. Gdyby częstotliwość była bardziej zachęcająca, podejrzewam, ze spokojnie można byłoby dać tabor taki jak na 179.
Ja jednak ten odcinek wydłużę do Al. Lotników (nie wliczając rana). Chociaż dzisiaj po 7:30 w Jelczu na wysokości Poleczki było kilka osób...

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 02 lip 2009, 11:02

Bastian pisze:
drapka pisze:Na Marszałkowskiej/Puławskiej linia pracuje jak należy.
Pracowała, póki nie było tramwajów, teraz pewnie wróci do normy.

Problem w kosztach - możesz tam wsadzić jeszcze 3 podobne linie (na Wyczółki, na Bokserską, na Spartańską) i każda będzie "pracować". Tylko że są to pasażerowie "wyjęci" z tramwajów, których kursowanie też przecież kosztuje...
Argument kosztów jest do przyjęcia, natomiast niekoniecznei ten dotyczący zerowej przydatności linii, bo ona jest, śmiem twierdzić, trochę większa.
Natomiast linie o zerowej przydatności, owszem, były, na przykład dawne ursynowskie 306, która to linia faktycznie mogła być obsługiwana przez taksówki. Albo taki wynalazek, który kiedyś jeździł gdzieś tak między jesienią i zimą przez pół dnia między Łazienkami a PKiN-em, gdzie akurat uruchomiono jakąś wystawę figur woskowych i tłumy wycieczek miały tam jeździć.
Takie bzdury są absolutnie do natychmiastowego wycięcia, ale 505 nie, a jego przewaga nad hipotetycznymi liniami na Wyczółki czy Spartańską polega na tym, że jest to linia już działająca i wpisana w układ komunikacyjny. Jeżeli koszty nie sprzyjają istnieniu takich linii, to w pierwszej kolejności nie należy tworzyć nowych, a w drugiej dopiero przyglądać się sensowności istniejących. Zresztą takie przyglądanie się było i, jak widać, wyszło z niego, że argumenty za istnieniem linii są na tyle silne, że nie tylko jej nie zlikwidowano, ale nawet nie zawieszono na wakacje. Ba, nawet częstotliwosci nie ograniczono. Nie wiem jakie to argumenty, ale potwierdzam z własnych jednostronnych i amatorskich obserwacji, że uzasadnione.

[ Dodano: |2 Lip 2009|, 2009 11:03 ]
Lukasz436 pisze:Ja jednak ten odcinek wydłużę do Al. Lotników
Może 192 przedtem jechało? ;-)
Popatrz, jaka franca!

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 02 lip 2009, 11:14

Jak mi się udało zauważyć (nawet jak tramwaje jeździły Puławską), że linia 505 nie narzeka na brak pasażerów, zwłaszcza na ul. Puławskiej w kierunku Ursynowa Płn.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 lip 2009, 14:58

drapka pisze:Jeżeli koszty nie sprzyjają istnieniu takich linii, to w pierwszej kolejności nie należy tworzyć nowych, a w drugiej dopiero przyglądać się sensowności istniejących.
Nie rozszerzajmy zakresu funkcjonowania zbiorkomu (Włodarzewska, Wawer, Zielony Ursynów itp.), bo na Puławskiej tramwaje nie wystarczają... :/
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 03 lip 2009, 7:41

Bastian pisze:
drapka pisze:Jeżeli koszty nie sprzyjają istnieniu takich linii, to w pierwszej kolejności nie należy tworzyć nowych, a w drugiej dopiero przyglądać się sensowności istniejących.
Nie rozszerzajmy zakresu funkcjonowania zbiorkomu (Włodarzewska, Wawer, Zielony Ursynów itp.), bo na Puławskiej tramwaje nie wystarczają... :/
Ale pisałeś w Wyczółkach, Bokserskiej i Spartańskiej a nie Zielonym Ursynowie.

A przy okazji - kiedyś rozmawiałem z mieszkańcem Zielonego Ursynowa (w okolicach Krasnowolskiej) czy nie potrzebują tam komunikacji miejskiej i ten poweidział, ze nie, że woleliby progi zwalniające na Krasnowolskiej niż autobus. Moze nie wszyscy by woleli, ale na pewno pewna część - im by może bardziej pasował P+R przy Wilanowskiej.
Popatrz, jaka franca!

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 03 lip 2009, 8:31

Ludzie się przyzwyczaili do ciszy i spokoju.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 03 lip 2009, 8:56

Domino2001 pisze:Ludzie się przyzwyczaili do ciszy i spokoju.
No taka cisza to tam chyba nie jest, jeśli potrzebne sa progi zwalniające. Zresztą autobus nie robi chyba dużo większego hałasu niż szambiarki, które tak czy owak tam muszą jeździć. Raczej bym stawiał na ostudzenie zapału róznych "szybkich ale bezpiecznych", którzy nie zauważają, zę te uliczki są wąskie i często bez chodników. A że każdy, kto się przeprowadza w tamte rejony (bo autochtoni, zwłaszcza jeśli nie sprzedali ziemi - niekoniecznie) dysponuje przynajmniej jednym samochodem na gospodarstwo, to siłą rzeczy autobus im jest średnio potrzebny do szczęścia.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2301
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 13 sie 2009, 9:50

Witam;

Mam pytanie dotyczące linii Z-9. Czy ktoś zna rozkład tej linii??

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 13 sie 2009, 9:54

Kolejny potworek, tylko na co komu to potrzebne?
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 sie 2009, 11:44

Jeziorkom jako dojazd do cywilizacji.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 13 sie 2009, 12:47


Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2301
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 13 sie 2009, 12:52

Nic nie chcę mówić, ale ta linia na pewno bardziej się spodoba Jeziorkom jak obecny kikut 715 oraz 809... częstotliwość popołudniowa nawet całkiem okej. No i w święto częściej jak obecne 715.

Można przecież zrobić póżniej z tego:
285 - PKP JEZIORKI - ... - płaskowickiej - pileckiego - indiry gandhi - al. K.E.N. - płaskowickiej - NATOLIN PŁN. 15/15/20 (synchronizacja z 185).

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 13 sie 2009, 14:20

Fajna linia Z-9 z lepszą częstotliwością. Czy to jakiś eksperyment, że ma dobrą częstotliwość? Czy to przy okazji jakiś test na sprawdzenie zasadności pozostawienia połączenia na stałe przy pomocy 715f?
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Piotr R
Posty: 52
Rejestracja: 28 sie 2007, 21:04
Lokalizacja: Stary Imielin

Post autor: Piotr R » 15 sie 2009, 23:33

Fajna linia tylko szkoda, że donikąd jeździ. Można, by ją by było wydłużyć trasą 715 do metra Stokłosy. Wtedy by Jeziorki i Roentgena zyskały połączenia z metrem. Aby uzupełniało 195 i jeżdzące z mizerną częstotliwością 715. Ale wydaję mi się, ze z obecna częstotliwością jest to namiastka 739 albo wybranych kursów skróconego 715.

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 17 sie 2009, 7:54

Piotr R pisze:Fajna linia tylko szkoda, że donikąd jeździ. Można, by ją by było wydłużyć trasą 715 do metra Stokłosy. Wtedy by Jeziorki i Roentgena zyskały połączenia z metrem. Aby uzupełniało 195 i jeżdzące z mizerną częstotliwością 715. Ale wydaję mi się, ze z obecna częstotliwością jest to namiastka 739 albo wybranych kursów skróconego 715.
Słuwsznie prawisz. Na moje mocno laickie oko dałoby radę wydłuzyć trasę, bez zbytniego rozrzedzania częstotliwości, kosztem minimalnego skrócenia czasu postoju o jakieś 6-7 minut ???
Wg. czasów rozkładowych, wychodzi mi, że odcinek od Ursynowa Zachodniego do Południowego, jadąc prosto Ciszewskiego, jest do pokonania w jakieś 4-5 min. ( normalnie 715 zawijas via Herbsta robi w 7-8 min ).

Zablokowany