a takżeDzulikiewicz pisze:Newagowski AKM-1572 już gotowy: link
link
Moderator: JacekM
Ten to już od m-ca przynajmniej jest na Ochocie
Na razie miałem okazję na szybko (i mocno pi-razy oko)analizować kibelki z rozruchem czoperowym. Mogę powiedzieć tyle, że przy dość intensywnej eksploatacji (do 800km na obieg) czoperek zwraca się po paru latach (3-4, wiele czynników się na to składa).Michalk001 pisze:Tak więc ciekawi mnie jak mają się koszty późniejszej eksploatacji - czy po jakimś czasie zwraca się to np. w mniejszym zużyciu prądu.
Mamy kibelki klasyczne - 100% zużycia (do tego będę porównywał). Trasa ok 35km, ok 20 przystanków, Vśr około 45-50km/h, max 70km/h (już nie pamiętam szczegółów).Michalk001 pisze:Jak ma się zużycie energii w stosunku do standardowych kibelków, o ile mniej zużywają składy na falownikach ale ze zwykłymi silnikami, a o ile z asynchronami
Do końca tego roku - 10 sztukMichalk001 pisze:No i w jakim czasie i ile będą tego modernizować.
Ze względu na dłuższy czas wymiany pasażerów takie składy nie bardzo się sprawdzają na trasach aglomeracyjnych. A układ siedzeń chyba da się przerobićpodrozny113 pisze:Jazda kolano w kolano do przyjemnych nie należy ale może na krótkich trasach by się sprawdziły np. Grodzisk-Warszawa-Mińsk Maz.
Zgadza się, KM nie mogą sobie pozwolić na takie marnotrawienie nowych jednostek! Poza Siedlcami są jeszcze inne linie...Glonojad pisze:Przykro mi, ale kompletnie zgodzić się nie mogę z takim pomysłem. Za rezerwę powinny robić EZT którym blisko do NR/NG, a EZT najnowsze (zwłaszcza energooszczędne!) powinny jeździć jak najwięcej, na najdłuższych (kilometrowo, nie czasowo) obiegach.