Komunikacja w Rembertowie

Moderator: Wiliam

PiotrekP
Posty: 3498
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 04 paź 2009, 21:10

1 października 2009r. na sesji Rada Dzielnicy przyjęła stanowisko w sprawie komunikacji miejskiej na terenie Dzielnicy Rembertów.
Podaję istotę stanowiska, nie zaś jego dokładną treść.
Rada pozytywnie odniosła się do propozycji ZTM w sprawie uruchomienia linii 215 ( Mokry Ług – Marysin) a także wprowadzenia korekty trasy linii 196 ( Szatkowników – Dworzec Kolejowy Rembertów).
Nie będę pisał czego Rembertów sobie jeszcze zażyczył... dlaczego nie będzie zakrańcowane pod stacją 215 tylko 196? Kolejne zmuszanie do przesiadki. I od kiedy te zmiany?

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 04 paź 2009, 22:20

Bo 196 pracuje nierówno. Z Kolonii powinno być co 4-5 minut w szczycie, a z Marysina co 30. 215 będzie pięknym muchowozem na całej trasie. ;-)

[ Dodano: |4 Paź 2009|, 2009 22:21 ]
tzn. zapełnienie na mikrobus. taka trasa. Aczkolwiek zgodna z polityką transportową.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 paź 2009, 22:33

Jak to? Przecież "Warszawa to nie Pułtusk, by nyskami ludzi wozić!".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 05 paź 2009, 17:25

Jarek pisze:Bo 196 pracuje nierówno. Z Kolonii powinno być co 4-5 minut w szczycie, a z Marysina co 30. 215 będzie pięknym muchowozem na całej trasie. ;-)
Nikt nikomu nie każe uruchamiać kolejnych kurduplowatych tras i kolejnych już muchowozów, kosztem starszych normalniejszych połączeń. Tą zmianą powinno być silne 196 (10/15/15) ze Starego Rembertowa do Zielonej, oraz przyzwoite 215 z Mokrego Ługu - tymczasowo - do Marysina (15/20/20, docelowo Aleksandrów). Przecież te wszystkie rzadkie mikro-muchowozy kosztują.

geograf_OSU
Posty: 868
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 05 paź 2009, 17:52

Masz racje, tylko sadze ze takZTM by zrobil gdyby nie ten przejazd kolejowy, ktory powoduje nie regularnosc. A tak bede dwie mocne dowozowki (196 i 216) plus jeden muchowoz. I byc moze takie rozwiazanie pochlania mniej wozow niz pchanie mocnej dowozowki przez przejazd.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 paź 2009, 19:07

Andrzej pisze:Nikt nikomu nie każe uruchamiać kolejnych kurduplowatych tras i kolejnych już muchowozów, kosztem starszych normalniejszych połączeń. Tą zmianą powinno być silne 196 (10/15/15) ze Starego Rembertowa do Zielonej, oraz przyzwoite 215 z Mokrego Ługu - tymczasowo - do Marysina (15/20/20, docelowo Aleksandrów).
Potrzebujesz 10 wozów i masz dwie linie zawieszone na przejeździe. rozwiązanie ZTMiczne mieści się w 7 wozach.
PiotrekP pisze:dlaczego nie będzie zakrańcowane pod stacją 215 tylko 196?
By Rembertów nie był zależny od przejazdu.
PiotrekP pisze:I od kiedy te zmiany?
Jak Rembertów przygotuje do ruchu Szatkowników. Choć zapewne nie wcześniej niż Mobilis wpuści do ruchu następny mikrobusy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

PiotrekP
Posty: 3498
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 05 paź 2009, 19:37

pawcio pisze:Szatkowników
Sztandarów :> Ale zatoczki przystankowe już są!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 paź 2009, 19:43

Sztandarów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
tadeo
Posty: 577
Rejestracja: 16 gru 2005, 1:22

Post autor: tadeo » 05 paź 2009, 23:50

Bastian pisze:...Rembertów lepsze propozycje odrzucał...
lepsze od jakich ?
lepsze od kogo proponowanych ?
a ponadto :
czy w ztmie postrzegają komunikację tylko (dwu)punktowo ?
tzn. Rembertów (okolice PKP) i Sródmieście (okolice PKP) ?
a po alternatywnych trasach nic i nikt ?
szerokości spojrzenia na tworzoną (i psutą) przez ztm komunikację życzę.
.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 06 paź 2009, 0:03

tadeo pisze:Rembertów (okolice PKP) i Sródmieście (okolice PKP) ?
Przeciwnie. Z Rembertowa autobusem można dojechać w mnóstwo innych miejsc (Grochów, Ząbki, Targówek, Marysin, Gocław, Mokotów - a mogłyby jeszcze być Stegny, Służewiec i Okęcie), ale akurat nie w ten drugi punkt :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
tadeo
Posty: 577
Rejestracja: 16 gru 2005, 1:22

Post autor: tadeo » 06 paź 2009, 10:27

Twoja futurologia jest interesująca, dodam w ślad za nią, że mogłyby jeszcze być Zielonka i dw.Wileński przez Strażacką i Szmulki. jednak wymienione istniejące przez Ciebie odnogi (bardzo dobrze, że takie istnieją) nie prowadzą bezpośrednio do punktu drugiego. zasadniczo komunikacja Rembertowa ze Śródmieściem Warszawy przypomina obecnie tę sprzed wielu lat, kiedy to Rembertów leżał poza granicami stolicy. podstawową bazą są połączenia kolejowe (dzięki umowie ZTM-KM) i SKM-ka. co będzie jednak, gdy kolej w którymś momencie (to jest możliwe) zerwie tę umowę lub postawi ZTM-owi warunki finansowe przekraczające jego możliwości ? problem dowozu ludzi do Centrum dotknie wtedy nie tylko Rembertowa. będzie to bolesny problem mimo, że dotychczas wszystko w tym zakresie układa się po myśli ZTM.
.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 06 paź 2009, 10:58

tadeo pisze:będzie jednak, gdy kolej w którymś momencie (to jest możliwe) zerwie tę umowę lub postawi ZTM-owi warunki finansowe przekraczające jego możliwości ? problem dowozu ludzi do Centrum dotknie wtedy nie tylko Rembertowa.
To wtedy komunikację zastępczą zorganizujesz w miesiąc-dwa. Twój argument jest bardzo słaby.

Awatar użytkownika
tadeo
Posty: 577
Rejestracja: 16 gru 2005, 1:22

Post autor: tadeo » 06 paź 2009, 11:48

bardzo słabe "Jarek" to jak dotychczas jest organizowanie komunikacji zastępczej przez ZTM i to nie tylko w wymieninym przez Ciebie powyżej przykładzie (a podany przez Ciebie czas: 1 - 2 miesiące ? włos się na głowie jeży).
także na codzień gdy wystąpi nagła awaria tramwajów lub metra.
.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 06 paź 2009, 16:22

tadeo pisze:jednak wymienione istniejące przez Ciebie odnogi (bardzo dobrze, że takie istnieją) nie prowadzą bezpośrednio do punktu drugiego
Na tym właśnie polega ich "odnogowatość". Komunikacji nie można traktować dwupunktowo (-X
tadeo pisze:co będzie jednak, gdy kolej w którymś momencie (to jest możliwe) zerwie tę umowę lub postawi ZTM-owi warunki finansowe przekraczające jego możliwości ? problem dowozu ludzi do Centrum dotknie wtedy nie tylko Rembertowa.
A co będzie, jeśli MZA zostanie postawione w stan upadłości? To nie ja tu uprawiam futurologię...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

man1956
Posty: 1592
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 06 paź 2009, 17:42

Im dłużej myślę o komunikacji w Rembertowie, tym bardziej dochodzę do przekonania, że - tak naprawdę - w przypadku relacji w stronę Centrum najlepiej sprawdziłoby się rozwiązanie bazujące jedynie na 515, wspomaganym w szczycie przez 415. Ale oczywiście z lepszą, niż obecna, częstotliwością. Co najmniej co 20 min. w szczycie, co - w połączeniu z analogiczną częstotliwością 415 - da na wspólnym odcinku częstotliwość 10 min. Poza szczytem 515 też co 20 min.

SKM i powolne, aczkolwiek konsekwentne, zwiększanie częstotliwości SKM dowodzi, że - podobnie jak w przypadku dzielnic leżących przy trasie metra - akcent z busów przesuwać się będzie w stronę szyny.

W tej sytuacji nie ma (i pewnie nie będzie) powrotu do czasów, kiedy Rembertów miał np. 515, 408 i 143. A nawoływania radnych, że musi też być bezpośrednia lina na Ostrobramską i dalej w stronę Centrum (w sytuacji, gdy do Centrum jedzie 515/415) dowodzą oderwania od realiów.

Wyrażę tu pewnie niepopularną herezję, ale ja bym chętnie wyciął z Rembertowa 168 (skracając do Gocławia, dla którego ta linia była przede wszystkim przeznaczona). A zaoszczędzone brygady skierował na przekształcenie 515/415 we w miarę silną i przez to atrakcyjną linię.

Pytanie tylko, co na Strażackiej? Kiedyś było 327, tylko w szczycie co 40 min. I to jest pewnie akurat tyle, na ile te "Dzikie Pola" zasługują. Myślę, że gdy Strażacka przebita zostanie do Utraty coś o podobnej częstotliwości możnaby tam puścić.

ODPOWIEDZ