Służewiec i jego problemy

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 15 lis 2009, 13:29

ness pisze:Linie z wilanowa do m sluzew widzialbym finalnie gdzies w ursusie
8-( O co Ci chodziło? =;
alojzy pisze:Wielu na Mokotowie spokojnie oddałoby relacje do tych odeległych dzielnic w zamian za sensowne połączenia z centrum miasta.
Co z tego, że Mokotów ma metro, jak znakomita jego południowa część ma słabe, wręcz beznadziejne z nim połączenie? Po co więc większości Stegien i całej Sadybie metro, jak są linie Traktu Królewskiego oraz 166, 195 i 503, lecące z Sikorskiego? Gorzej ma Wilanowska, tę bowiem od Traktu dzieli pewna odległość. Podobnie linii do centrum w takiej dawce nie potrzebuje Wierzbno i okolica Morskiego Oka.
117 musi istnieć, dopóki nie wyprodukują czegoś w rodzaju 217. Powstanie 218 to jeszcze za wcześnie, by o jakiś poważniejszych zmianach mówić w tej okolicy, bo siłą rzeczy opłacałoby się 117 ruszyć, a to póki co mało możliwe.
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

195
Posty: 517
Rejestracja: 27 maja 2007, 12:47

Post autor: 195 » 15 lis 2009, 14:28

Ja tam 218 widziałem na trasie Rakowiecka /Kościół/- Spartańska po trasie 118 ;p oczywiście ze skróceniem 118 do Centrum? Ale coż... Niech jeździ sobie potworek ;p

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 15 lis 2009, 18:39

ziomal pisze:117 musi istnieć, dopóki nie wyprodukują czegoś w rodzaju 217. Powstanie 218 to jeszcze za wcześnie, by o jakiś poważniejszych zmianach mówić w tej okolicy, bo siłą rzeczy opłacałoby się 117 ruszyć, a to póki co mało możliwe.
Cały czas mowa jest o uruchomieniu z Wilanowa 239 i w tym kontekście piszemy tutaj o skracaniu 117... (-o<

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 lis 2009, 19:25

Przepraszam, ale chyba przeoczyłem: jaką trasę ma mieć 218? Szukałem na stronie ZTM-u i się nie doszukałem... :?:
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 15 lis 2009, 20:12

218 METRO WILANOWSKA-Al. Wilanowska-Wołoska-Domaniewska-Postępu-Konstruktorska-Racjonalizacji-Woronicza-Puławska-KRÓLIKARNIA (z powrotem: Puławska-Malczewskiego-Krasickiego-Woronicza)

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 15 lis 2009, 23:38

Mamy dzis taki uklad miedzy M sluzew a GM.

117 141 189 401

Z tych linii sensowna, nie do ruszenia trase ma tylko 189 z wiadomych powodow.
141 tez niech zostanie jak jest dopoki komus nie zachce sie pogrzebac przy 107.

117 sciac do centrum
138 przejmuje na mokotowie.
Zostaje wilanowsko-sluzewiecka koncowka.

401 ciach na pol
Wchodnia czesc czyli marysin-gm (nikt dalej chyba z lewego brzegu nie jezdzi) po zaliczeniu GM przebija sie przez sluzewiec na spartanska.
Zachodnia czesc czyli ursus-gm zostaje i w czarnucha (na calotygodniowe 401 by sie ursus nigdy nie doczekal).

Sieroty po 117+401 i mamy calkiem sensowna linie.
Reszta tez w miare ok.

Poza DS powinno sie zamknac brygadowo.
W DS to trzeba by sie przyjrzec ukladowi reduta-ursus.
Imo costam by sie znalazlo (187 :>).

Elim G.
Posty: 15
Rejestracja: 29 maja 2007, 18:48
Lokalizacja: Stegny

Post autor: Elim G. » 17 lis 2009, 18:18

Jeszcze słowo w obronie 141 na Stegnach.
Nie można zapominać, że zapewnia bezpośrednie i stosunkowo szybkie (zwłaszcza w międzyszczycie i DS) połączenie Stegien i Sadyby z Saską Kępą. I podczas gdy rzeczywiście na odcinku Stegny - Służew/Służewiec może zostać zastąpiona przez wzmocnione 189, to jakoś nie widzę aby było jakieś zastępstwo w relacji Stegny/Sadyba - Saska Kępa.

Zebra
Posty: 314
Rejestracja: 10 lis 2009, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zebra » 18 lis 2009, 9:22

esm pisze:Twoje argumenty ws. wycofania 141 z Al. Lotników-Wałbrzyskiej oraz dodatkowych przesiadek w związku z pocięciem 117, że przecież na Wałbrzyskiej jest metro oraz że z przystanku Al. Lotników jest dużo linii w różnych kierunkach też nie były szczytem geniuszu.
Error - zamiast 117 na odcinku Wilanów - GM ma być 239 które będzie mam nadzieję częstsze i bardziej przewidywalne w szczycie. Nic innego nie pisałem. Przesiadki dojdą, faktycznie - dla osób jadących z Wałbrzyskiej na Wołoską ( i jest sporo takich ludzi). Tym niemniej uważam że skóra warta jest wyprawki. Ewentualnie, aby nieco udogodnić tym osobom jazdę, można przetrasować skrócone 117: ... - Wołoska - Al. Wilanowska - Modzelewskiego - Orzycka - Gotarda - Bokserska.
Lipa pisze:Byłaby to linia 239, która nie łapała by takich opóźnień jak 117 gdyż nie zataczałaby koła przez pół miasta.
Żeby była jasność: na 117 jest źle od momentu demolki na Al. Wilanowskiej (na co i takie 239 byłoby narażone) oraz w szczególności Francuskiej. Wcześniej ta linia jeździła punktualnie cały dzień poza zupełnie ścisłym szczytem (16-17), gdzie spóźniała się do 10-15 minut. Opóźnień 239 nie zmniejszy bo nie bardzo ma z czego a w przypadku budowy S-79 i tak stanie cała okolica GM. Chodzi przede wszystkim o wzmocnienie relacji GM - Wilanów i uruchomienie wreszcie czegoś normalnego na Al. Wilanowskiej, nie
uzależnionego od Konstancina oraz gęstości zabudowy Powsinka, Powsina i Kierszka (139).
Lipa pisze:Zaraz zaraz, przeczytaj wcześniejsze posty zanim napiszesz nieprawdę: to będzie linia powstająca z połączenia dwóch 117 i 507. Zamiast dwóch byłaby jedna - zatem jaka to kolejna linia? ](*,)
Kolejna o tyle, że miałaby być kolejną kosztem Mokotowa szczególnie Górnego. Ooo i E-5 ma zostać w tym założeniu, tak? Świetnie, czemu nie postulujesz skrócenia obu do Ronda Waszyngtona, dalej są przecież tramwaje a macie linie na Mokotów, Tarchomin czy Rembertów? To tylko jedna przesiadka.
Lipa pisze:Po drugie: pisanie o braku połączenia Górnego Mokotowa z Centrum to już przesada: są tramwaje i jest metro (których to Gocław nie posiada). Wg Ciebie komunikacja to tylko linie autobusowe?
Nie odwracaj kota ogonem. Nie tylko komunikacja autobusowa. Nie popieram istnienia takiego np. 107, 118 czy 505 w obecnej postaci. Lepiej odnieś się do argumentu, jak to jest, że Gocław ma mieć z każdego przystanku linię pod palmę, z większości do Centrum i ze znacznej części do Dw. Centralnego a jednocześnie Mokotów powinien zapomnieć o linii do Centrum najlepiej z ciągu Madalińskiego, Krasickiego (bo 118 to nie jest normalna linia), Odyńca, Cybernetyki/Postępu, nie mówiąc już o tym, że o takim wyborze jak linia i na Trakt i Marszałkowską z jednej ulicy (jedyny wyjątek: Puławska od Malczewskiego do Pl. Unii) to tylko można pomarzyć. A Ty jeszcze proponujesz układ:
- Al. Niepodległości metro na Marszałkowską i 174 na JPII/Świętokrzyską,
- Puławska T na Marszałkowską oraz JP II oraz z części 222 na Trakt
- Wołoska tylko tramwaje w ciąg JPII (!!!)
- poprzeczne poza Malczewskiego bez linii do Centrum.
I to wszystko ma być układ dla dzielnicy bezpośrednio sąsiadującej ze Śródmieściem miasta, podczas gdy Gocław zewsząd ma mieć linie i na Palmę i pod DWC i na Bankowy najlepiej i jeszcze Bóg wie gdzie (nie mówiąc o tym, że na Trakt to i Tarchomin ma swoją linię). I proszę, nie wyjeżdżaj z argumentem, że trzeba się przesiadać, bo w tym wypadku to już jedziemy w stronę absurdu a nie sprawnej komunikacji (weź jeszcze strukturę
wiekową dzielnicy).
Lipa pisze:ponieważ oprócz wymienionych posiada również linie autobusowe do Śródmieścia, co razem tworzy następujące zestawienie: M1, 4, 10, 16, 17, 18, 36, 118, 174, 222, 505 + linie jadące do/z innych dzielnic i/lub dowożące do metra: 14, 44, 130, 136, 138, 141, 165, 168, 172, 189, 193, 301, 401, 504 i niedługo 218 (celowo nie wymieniam tu 107 i 182 bo te potworki kwalifikują się do reformy/wycięcia od zaraz). I praktycznie każda z tych linii obsługuje jakiś rejon obecnej trasy 117.
No jeszcze może 709, 710, 724 i 727 zabrakło, jak już to na bogato wymieniać, też jakiś rejon trasy 117 obsługują, nie? Po kolei:
118: linia bezużyteczna dla Mokotowa w obecnej postaci (powinna jechać z Krasickiego na Marszałkowską i stamtąd do DWC a nie brnąć w absurd powielany od 1995 czyli 148 vel 165 vel 118 przez Krasickiego na Chałubińskiego - sens on miał tylko do 1995 zanim jeszcze ruszyło metro jako E czy 511 - ale już wówczas na tej linii wystawiane były pojedyncze wozy gdy np. takie 104 było całe na przegubach nie mówiąc o 502, 504, 505, 508).
505: nikt nie postuluje zachowania tej linii, minimalna użyteczność, słaba częstotliwość (gdzie tu do linii gocławskich) obsługa ciągu Puławskiej gdzie są tramwaje i nikt tego nie neguje.
130: do zastąpienia górnomokotowskiej części 167 i skierowania na Ochotę, połączenia autobusowe na JPII z żadnego kierunku nie cieszą się powodzeniem (może poza 174).
136, 138, 141, 165 (!!!), 168, 172, 189, 193 (!!!), 301, 401, 504, 218: chłopie, weź zastanów się o czym Ty piszesz!? Co to ma wspólnego ze 117 i połączeniami do Centrum? Że coś się przystanek pokrywa? Won 117, 507, 509, E-5 z Gocławia, przecież 111, 123, 147 TEŻ OBSŁUGUJĄ JAKIŚ REJON OBECNEJ TRASY TYCH LINII. A do tramwaju to się na Rondzie W. przesiąść "wygodnie" można, co już pisałem. A może te wymienione linie na Mokotowie to też wyrzuty sumienia które powinny nie istnieć? Najlepiej wszystkie zwolnione wozy na Gocław, nie?
Lipa pisze:Jeżeli zaś 174 jedzie opłotkami, czyli Dw.Centralny, ONZ, Świętokrzyska - to ja się pytam: gdzie wg Ciebie jest centrum Warszawy? Bo może nie mówimy o tym samym mieście... :shock:
OK, ja przegiąłem. Miałem na myśli, że pod względem "atraktorów ruchu" to Chałubińskiego jest dość marną ulicą (poza DWC i częścią okolic Politechniki).
Lipa - o 138 i 141 na Most Ł pisze:One obydwie cały czas solidarnie jeżdżą przez Most Łazienkowski, tyle, że 141 ma pokręconą trasę a może mieć dużo lepszą i właśnie z korzyścią dla Górnego Mokotowa.
No i fajnie że może mieć dużo lepszą, ale co to ma wspólnego z faktem że z Wołoskiej i Madalińskiego zamiast 117 na Marszałkowską i Al. J. komuś się wymyśliło że lepsze jest 138 gdzieś nie wiadomo po co?
Lipa pisze:Jadąc z Wołoskiej do Al. Jerozolimskich mało kto korzysta ze 117 - większość wybiera tramwaje co widać po frekwencji w tychże tramwajach.
Raz: Wskaż mi tramwaj z Wołoskiej na Al. Jerozolimskie.
Dwa: Jadąc z Wołoskiej do Al. Jerozolimskich mało kto korzysta z tramwajów - większość wybiera bezpośredni autobus co widać po frekwencji w tymże autobusie.
Wiesz o co mi chodzi? Jeśli nie to łopatologicznie: Takie wnioskowanie jest bezwartościowe. Przesłać fotkę nabitego po dach 505 aby udowodnić tezę że powinno być wzmocnione?
Lipa pisze:117 jadące do Centrum na odcinku mokotowskim wyludnia się na przystankach Dworkowa, Rakowiecka, Pl Unii Lubelskiej i Metro Politechnika a dalej do przystanku Centrum w autobusie są pojedyncze osoby.
Pozwól że jednak nie zgodzę się z teorią pojedynczych osób. Z moich obserwacji wynika, że 117 jest jedną z lepiej wykorzystanych linii na odcinku od R. Dmowskiego do Polibudy.
Lipa pisze:Tę relację spokojnie może przejąć wzmocnione 138, które od GM do Riviery jedzie dokładnie tak samo. Jaki jest sens utrzymywania dubla, w dodatku gdy w DP przez różnej wielkości opóźnienia koordynacja 117 i 138 w praktyce nie funkcjonuje? 138 jest lepsze w relacji z Mokotowa na Saską Kępę i Pragę ponieważ nie dość, że korzysta z buspasa to jeszcze jedzie krótszą trasą niż 117, gdyż nie robi oberka przez zatłoczone Centrum.
117 jest dla Mokotowa przede wszystkim linią do Centrum a nie na Pragę. Kropka. Saska Kępa i Praga nikogo w tym kontekście nie interesują. Mokotów ma dobre linie na Pragę: 138 i 168 z północnej części, 141, 148 i 401 z południowej. 138 w południowej części Mokotowa nikomu nie jest potrzebna jako dojazd na Pragę.
Lipa pisze: Po drugie wzmocnienie 138 jest potrzebne również ze względu na Utratę, ta linia ma potencjał, w przeciwieństwie do 117 na trasie np. na Spartańską, gdzie stałoby się dopiero kompletnym muchowozem.
Nic mnie nie obchodzi Utrata, tak jak Ciebie Mokotów. Proponuj wzmocnienie 123 i skierowanie na Utratę. 117 w trasie do dawnej pętli przy Wołoskiej do końca trasy nie było muchowozem. Czy linia ma wyjeżdżać z pętli nawalona po dach? Przykro mi - wszystkie linie z Gocławia do wycięcia.
alojzy pisze:Właśnie tym tokiem myślenia "uszczęśliwia się" Mokotów bezpośrednimi
połączeniami z Utratą, Rembertowem, Os. Ostrobramska itd. a wycina się połączenia ze Śródmieściem czy Traktem Królewskim. Wielu na Mokotowie spokojnie oddałoby relacje do tych odeległych dzielnic w zamian za sensowne połączenia z centrum miasta.
(...)
Ew. druga opcja - puszczenie 117 na Bokserską w zamian za 138, które możnaby z powrotem puścić na Rakowiecką. Wtedy możnaby rozważyć połaczenie 168 z 301 i skierować je na Okęcie.
Jeśli nie kolega Lipa nie zrozumiał co do niego piszę: tu ma łopatologicznie. Większość mieszkańców Mokotowa jednak ma więcej spraw w Centrum niż na Utracie. 168+301 to byłaby jakaś straszna linia. 138 i 168 do Rakowieckiej, 301 niech kończy jak 206 bodajże na Boya-Żeleńskiego albo jedzie na Pl. Trzech Krzyży, będzie z tego więcej pożytku. Na dół nie ma co tego ciągnąć, tam jest 167, 168 i 301 w chwili obecnej, wystarczy IMHO samo 168.
ziomal pisze:Co z tego, że Mokotów ma metro, jak znakomita jego południowa część ma słabe, wręcz beznadziejne z nim połączenie? Po co więc większości Stegien i całej Sadybie metro, jak są linie Traktu Królewskiego oraz 166, 195 i 503, lecące z Sikorskiego?
Ale że co? Że Stegny też powinny jeździć metrem do Centrum? Chyba na dachu to raz, a może skoro już takie pomysły, to od razu niechaj Stegny jeżdżą przez Wał Miedzeszyński do Centrum, co się będziemy ograniczać, nie?
ziomal pisze:Podobnie linii do centrum w takiej dawce nie potrzebuje Wierzbno i okolica Morskiego Oka.
Z tego nieszczęsnego Morskiego Oka do administracyjnej granicy Śródmieścia jest 1.300 metrów, do Centrum rozumianego jako Rondo Dmowskiego 3.300 metrów. Gdzie te linie mają jeździć? Do Ursusa? Frunąć ponad Morskim Okiem żeby kogoś przypadkiem coś nie raziło że z dzielnicy centralnej na Trakt Królewski można dojechać?
ness pisze: 401 ciach na pol
Wchodnia czesc czyli marysin-gm (nikt dalej chyba z lewego brzegu nie jezdzi) po zaliczeniu GM przebija sie przez sluzewiec na spartanska. Zachodnia czesc czyli ursus-gm zostaje i w czarnucha (na calotygodniowe 401 by sie ursus nigdy nie doczekal).
To jest dobra koncepcja. Al. Wilanowska - Wołoska - Domaniewska - Suwak - Konstruktorska - Racjonalizacji - Spartańska. A na zachodnim odcinku czarna linia do Ursusa.
ness pisze:Sieroty po 117+401 i mamy calkiem sensowna linie. Reszta tez w miare ok.
Czyli Wilanów - Ursus? A to już nie jest tak dobra koncepcja. Wieszanie Al. Wilanowskiej na korkach do Ursusa gwarantuje full kolor nieprzewidywalność tej linii. I nie jest dobrą koncepcją 138 zamiast 117. Na ale widzę że tu jest alergia na Górny Mokotów, proponuję linię Z Rakowieckiej do Ożarowa przez Janki, z pewnością to jest to, co ta dzielnica najbardziej potrzebuje.

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2355
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 18 lis 2009, 10:43

Zebra pisze:138 w południowej części Mokotowa nikomu nie jest potrzebna jako dojazd na Pragę.
Mi i przynajmniej kilku osobom, z którymi codziennie jeżdżę jest potrzebna, dziękuję za uwagę.
Ostatnio widziany 12.04.2018 w 522

Łukasz
Posty: 10699
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 lis 2009, 11:33

yavorius pisze:
Zebra pisze:138 w południowej części Mokotowa nikomu nie jest potrzebna jako dojazd na Pragę.
Mi i przynajmniej kilku osobom, z którymi codziennie jeżdżę jest potrzebna, dziękuję za uwagę.
Ja jeżdżę z Wołoskiej na Ząbkowską kilka razy w tygodniu. 30-40 minut.
Alternatywna opcja to czekanie na coś do metra, chodzenie, przesiadka na ratuszu, przejazd przez most, przesiadka i czekanie na 170.
ŁK

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 18 lis 2009, 11:46

Zebra pisze:Kolejna o tyle, że miałaby być kolejną kosztem Mokotowa szczególnie Górnego. Ooo i E-5 ma zostać w tym założeniu, tak?
Ja wolałbym aby w szczycie było 117 co 10' + E-5 co 10'. Inni forsują koncepcję 117 co 5' a E-5 out. Zatem w tym przypadku ilość liniii nie ma żadnego znaczenia, bo czy to będą dwie tabliczki czy jedna to sumaryczna częstotliwość byłaby taka sama. Sprawa rozbija się o czas przejazdu w godz. szczytu i sensowność przetrasowania E-5 ale to inna dyskusja i nie tutaj należy ją prowadzić.
Zresztą gdziekolwiek by to nie było - ilość tabliczek na przystanku nie świadczy o jakości komunikacji.
Zebra pisze:Świetnie, czemu nie postulujesz skrócenia obu do Ronda Waszyngtona, dalej są przecież tramwaje a macie linie na Mokotów, Tarchomin czy Rembertów? To tylko jedna przesiadka.
Temu, że póki co Gocław nie doczekał się bezpośredniego połączenia z Centrum w postaci metra ani tramwajów (jak to ma miejsce na Mokotowie).
Zebra pisze:136, 138, 141, 165 (!!!), 168, 172, 189, 193 (!!!), 301, 401, 504, 218: chłopie, weź zastanów się o czym Ty piszesz!? Co to ma wspólnego ze 117 i połączeniami do Centrum? Że coś się przystanek pokrywa? Won 117, 507, 509, E-5 z Gocławia, przecież 111, 123, 147 TEŻ OBSŁUGUJĄ JAKIŚ REJON OBECNEJ TRASY TYCH LINII. A do tramwaju to się na Rondzie W. przesiąść "wygodnie" można, co już pisałem. A może te wymienione linie na Mokotowie to też wyrzuty sumienia które powinny nie istnieć? Najlepiej wszystkie zwolnione wozy na Gocław, nie?
Wymieniłem te linie w kontekście Twoich zarzutów o rzekome "ubóstwo" komunikacyjne na Mokotowie. Powtarzam po raz n-ty: jadąc z okolic Wałbrzyskiej, al. Lotników, GM, Wołoskiej do Centrum nikt o zdrowych zmysłach nie wybiera linii 117 tylko albo autobus/tramwaj + metro albo bezpośrednio tramwaj (to zależy od lokalizacji i tego jak bardzo się spieszy). To może zamknąć stacje Służew, Wierzbno i Racławicka skoro z Twoich postów wynika, że tak właściwie to nie wiadomo po co metro jest na Mokotowie? Będzie luźniej... :]
Linie autobusowe z Gocława są jedynie mizernym substytutem metra, które to właśnie jeździ w BEZPOŚREDNIEJ RELACJI Mokotów-Centrum.
Zebra pisze:Wskaż mi tramwaj z Wołoskiej na Al. Jerozolimskie.
16, 17 do DWC. A jak kogoś interesuje inny odcinek tej ulicy to + 7,8,9,22,24,25.
Wskaż mi bezpośredni tramwaj z Puławskiej na Al. Jerozolimskie?
Zebra pisze:Jadąc z Wołoskiej do Al. Jerozolimskich mało kto korzysta z tramwajów - większość wybiera bezpośredni autobus co widać po frekwencji w tymże autobusie.
Wiesz o co mi chodzi? Jeśli nie to łopatologicznie: Takie wnioskowanie jest bezwartościowe. Przesłać fotkę nabitego po dach 505 aby udowodnić tezę że powinno być wzmocnione?
Cieszę się, że też to rozumiesz. =; Ale już nie zauważyłeś, że identyczna sytuacja jest w przypadku obecnego 117?
Zebra pisze:Nic mnie nie obchodzi Utrata, tak jak Ciebie Mokotów.
(-X Fatalna pomyłka. Właśnie takie podejście uwidacznia podstawową różnicę między naszymi punktami widzenia: ja patrzę na to miasto jako całość, Ty widzisz tylko Mokotów.
Zebra pisze:Jeśli nie kolega Lipa nie zrozumiał co do niego piszę: tu ma łopatologicznie. Większość mieszkańców Mokotowa jednak ma więcej spraw w Centrum niż na Utracie.
Dlatego wybudowano metro. Znowu się powtórzę: zasypać stacje?
Zebra pisze:168+301 to byłaby jakaś straszna linia. 138 i 168 do Rakowieckiej, 301 niech kończy jak 206 bodajże na Boya-Żeleńskiego albo jedzie na Pl. Trzech Krzyży, będzie z tego więcej pożytku. Na dół nie ma co tego ciągnąć, tam jest 167, 168 i 301 w chwili obecnej, wystarczy IMHO samo 168.
Dlaczego straszna? Poczytaj dokładnie temat "Projekt - Gocław, Mokotów": nikt nie mówi, żeby jedynie skleić te dwie linie w obecnej formie, bo to byłoby bez sensu. Propozycja dotyczy skrócenia 168 do Ostrobramskiej lub Gocławia z jednoczesnym wydłużeniem na Okęcie od Rakowieckiej po trasie 301.
Zebra pisze:Z tego nieszczęsnego Morskiego Oka do administracyjnej granicy Śródmieścia jest 1.300 metrów, do Centrum rozumianego jako Rondo Dmowskiego 3.300 metrów. Gdzie te linie mają jeździć? Do Ursusa?
Bezpośrednie linie trawmajowe z Puławskiej do Ronda Dmowskiego były, są i będą jeździć i tego nikt o zdrowych zmysłach nie może kwestionować.
Zebra pisze:To jest dobra koncepcja. Al. Wilanowska - Wołoska - Domaniewska - Suwak - Konstruktorska - Racjonalizacji - Spartańska.
No i nawet zostanie zrealizowana od grudnia w postaci linii 218. Zatem 401 już tam na szczęście nie będzie potrzebne...
Zebra pisze:Czyli Wilanów - Ursus?
Źle to zrozumiałeś, o niczym takim nie było tutaj mowy... Jedynie o podziale 401 na dwie części (czerwoną i czarną):
1. Marysin-GM.
2. Ursus-GM.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 lis 2009, 12:18

"Nabicie po dach" w przypadku 505 oznacza dwustu kilkudziesięciu pasażerów. Na połączenie relacyjne zawsze znajdzie się tylu chętnych, ale tak się komunikacji nie buduje.

Poza tym, jest zasadnicza różnica pomiędzy bezpośrednimi połączeniami na ciągi "na przedłużeniu" ciągów z dzielnicy a na ciągi "poprzeczne" w stosunku do nich.

Dla Mokotowa naturalnym jest mieć połączenia na trasy południkowe, bo jest położony na osi północ-południe względem Centrum. Gocław natomiast jest położony względem centrum na wschód, co wskazuje na konieczność połączeń z równoleżnikowymi trasami w Śródmieściu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 19 lis 2009, 9:23

W najlepsze trwa budowa łącznika Marynarska-POW.Jakie ruchy w stosunku do tramów są przewidziane?????? wycofanie z marynarskiej? Tramwaje dwukierunkowe? Malutka pętla awaryjna koło Mazowszanki? Jaka jest minimalna średnica pętli tramwajowej??

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2277
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 19 lis 2009, 9:51

Stary Pinwin pisze:W najlepsze trwa budowa łącznika Marynarska-POW.Jakie ruchy w stosunku do tramów są przewidziane?????? wycofanie z marynarskiej? Tramwaje dwukierunkowe? Malutka pętla awaryjna koło Mazowszanki? Jaka jest minimalna średnica pętli tramwajowej??
No właśnie też miałem o to się spytać.

Co będzie z autobusami. Przecież to wszystko stanie w jednym jeszcze większym korku.

Czyżby 504 miało powrócić do pierwotnej koncepcji "Lotniskowej".

ITS A 218
Posty: 3167
Rejestracja: 30 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: stąd

Post autor: ITS A 218 » 19 lis 2009, 9:54

A co z ul. Wirażową ? Będzie przejezdna cały czas narazie czy są zapowiadane jakieś utrudnienia ?

ODPOWIEDZ