O Kolejach Mazowieckich - KM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 17 lis 2009, 17:38

Obrazek
Wojna o zawieszonego szefa Kolei Mazowieckich
Krzysztof Śmietana
2009-11-17, ostatnia aktualizacja 2009-11-16 23:56

Pasażerowie podpisują petycję w obronie zawieszonego prezesa Kolei Mazowieckich. Decyzja rady nadzorczej spółki w sprawie Jakuba Majewskiego podzieliła też polityków PO i PSL. Jego losy rozstrzygną się w piątek

Prezes Majewski szykował duże reformy. Planował m.in. ekspresy regionalne z Warszawy do największych miast na Mazowszu, poprawę rozkładów jazdy, w tym np. likwidację kursów, z których korzystają głównie kolejarze. Szykował też centrum zarządzania kryzysowego, dzięki któremu można by lepiej informować pasażerów o wszelkich utrudnieniach. Natrafił jednak na opór części pracowników i związkowców. Pojawiły się głosy, że Majewski skonfliktował załogę.

Coraz więcej osób jednak go broni. Stowarzyszenie SISKOM, które walczy o budowę nowych dróg i rozwój komunikacji, skierowało petycję do marszałka Mazowsza Adama Struzika w sprawie przywrócenia Majewskiego na stanowisko. Działacze stowarzyszenia piszą, że prezes Majewski gwarantuje wprowadzenie potrzebnych zmian i rozwój spółki. Od soboty do poniedziałku do godz. 15 petycję podpisało 300 osób, dziewięć było przeciw.

Wczoraj podczas sesji sejmiku Mazowsza wyjaśnień zażądali radni współrządzącej województwem Platformy Obywatelskiej. - Spółka pod rządami Jakuba Majewskiego szła w stronę nowoczesności i dbania o pasażera. Do zmian przekonał opinię publiczną, która stanęła za nim murem. Powinien wrócić na stanowisko - stwierdził radny Grzegorz Kostrzewa-Zorbas, szef komisji rozwoju regionalnego w sejmiku. - To jest kompletnie niezrozumiałe, że zawiesza się prezesa, który chciał reform. To wbrew interesom mieszkańców Mazowsza. Tej sprawy nie odpuścimy - stwierdził radny klubu PO Marcin Święcicki.

Odpowiedzialny za koleje wicemarszałek Mazowsza Piotr Szprendałowicz (PO) też twierdzi, że zmiany zaproponowane przez Majewskiego idą w dobrym kierunku. Na jego wniosek za tydzień zbierze się zarząd województwa i jako właściciel kolejowej spółki będzie zastanawiał się nad jej przyszłością.

Przeciwnikiem zawieszonego prezesa jest marszałek Mazowsza Adam Struzik (PSL). - Pan Majewski doprowadził do konfliktów w spółce. Oprócz marzeń, które prezentował, trzeba mieć też zdolności przywódcze i umiejętność przekonywania pracowników - oznajmił Adam Struzik.

"Gazecie" wreszcie udało się też krótko porozmawiać z szefem rady nadzorczej Kolei Mazowieckich, a jednocześnie dyrektorem urzędu marszałkowskiego Waldemarem Kulińskim. - To nie jest tak, że proponowane przez Majewskiego reformy są złe. Chodzi tu jednak o sposób ich realizacji. Nie potrafił przekonać do zmian pracowników - uważa Kuliński. Zapowiada, że trzyosobowa rada nadzorcza Kolei zbiera się w piątek i wtedy zdecyduje o losie prezesa. Dziś Kuliński zamierza z nim rozmawiać. W czwartek spotka się zaś ze związkami zawodowymi działającymi w spółce.
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... ckich.html
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 17 lis 2009, 17:42

Ja się tylko zastanawiam, od kiedy prezes spółki na zmiany w ofercie przewozowej musi mieć zgodę pracowników... To może jeszcze na wyniki przetargów powinni mieć wpływ pracownicy? =;
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

szelest2
Posty: 49
Rejestracja: 23 paź 2008, 20:06
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: szelest2 » 17 lis 2009, 17:45

Teraz coś na luzie, ta petycja jest jakaś mało wiarygodna. Wejdźcie w głosy oddane przeciwko petycji i przeczytajcie dane i komentarz osoby z numerem (4). I to jest głos zweryfikowany?...

robert-c
Posty: 279
Rejestracja: 06 paź 2006, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: robert-c » 17 lis 2009, 18:59

rufio198 pisze:
Rozumiem że jak brak umiejętności czytania ze zrozumieniem to wyciągasz jakieś starocie i jeszcze w dodatku bezczelnie kłamiesz i przeinaczasz fakty.
Napisz konkretnie gdzie ja kłamię.
Zadałem konkretne pytanie.
Kiedy zdecydowano o zakupie Push-Pulli. I oczekuję odpowiedzi.
dwa wydłużenie remontu do POŁOWY STYCZNIA lub LUTEGO 2007R.
Ale na pewno nie do daty która podajesz. Pod tym względem BEZCZELNIE KŁAMIESZ.
Chłopie. Licz się ze słowami.
W dacie otwarcia zrobiłem błąd. Miałem napisać "15 stycznia", a nie "15 sierpnia".
Jednak data otwarcia tunelu nie ma w tym przypadku nic do rzeczy, w wręcz ponad półroczne opoźnienie jakie wpisałem, działało na korzyść push-pulli
LOKOMOTYWY MIAŁ ZAMÓWIĆ UM
Wiem kto miał zamówić lokomotywy i wiem też gdzie pracuje przewodniczący Rady Nadzorczej Kolei Mazowieckich. Może napiszesz gdzie?
Wiem też jaki wpływ na działalność KM ma UM.
W swoim pierpowszym poście napisałem, że nie akceptuję polityki Struzika. I w jego stronę kieruję słowa krytyki co do dokonywanych zakupów dla KM.

Nie bardzo rozumiem czemu w niemal każdym poście wykazujesz się taką agresją.
Na każdym innym forum byłbyś już zabanowany.

A w sprawie prezesa Majewskiego, nie odniosłeś się do moich zarzutów skierowanych pod kierunkiem Rady Nadzorczej, że nie podała przyczyn zawieszenia prezesa i unikała jak ognia dziennikarzy. Mnie osobiście takie działania przypominały zapadły PRL. Wpłynęło to negatywnie na wizerunek spółki (poza poziomem kultury, jaki wykazuje pracownik KM na tym forum) i spowodowało, ze to Wy jesteście postrzegani jako ten beton i leśne dziadki.
Gdybym był pracownikiem KM, to w pierwszej kolejności domagałbym się odwołania własnie Rady Nadzorczej za to, że swoją działalnością doprowadziła do negatywnego wizerunku spółki w oczach społeczeństwa.

Czekam na ustosunkowanie się do powyższego i zwłaszcza na odpowiedź na zadane pytanie na wstępie.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 17 lis 2009, 19:05

Wolfchen pisze:Ja się tylko zastanawiam, od kiedy prezes spółki na zmiany w ofercie przewozowej musi mieć zgodę pracowników... To może jeszcze na wyniki przetargów powinni mieć wpływ pracownicy? =;
wiesz, to pracownicy te wizje wdrażają - a zresztą masz chociażby informacje tutaj o tym, że wręcz zastraszał pracowników. Nie mówiąc już o tym, że z gadania niewiele dobrego wynikało, o czym pisał już bohun.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 17 lis 2009, 19:30

MeWa pisze:wiesz, to pracownicy te wizje wdrażają - a zresztą masz chociażby informacje tutaj o tym, że wręcz zastraszał pracowników.
Pracownicy pracownikom nie są równi. Od wdrażania jest tzw. kadra ;) A w ZZ największe udziały ma pion wykonawczy.
MeWa pisze:Nie mówiąc już o tym, że z gadania niewiele dobrego wynikało, o czym pisał już bohun.
Bo to teraz jest popularne. Aczkolwiek nie ulega wątpliwości, że w KM takie coś, jak marketing czy informacja leży i kwiczy, czekając na dobicie...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 17 lis 2009, 19:30

bohun pisze:Ekipa prezesa Majewskiego zaczęła zmieniać rozkład jazdy wprowadzając swoje wizje do tego stopnia, że zniszczyła całą siatkę połączeń, bo nie nie była przygotowania do zarządzania rj w tak wielkiej strukturze jaką jest WWK i przy takiej ilości pociągów, co zapewne niebawem będzie można zobaczyć na stronie DB.
Czyli powiadasz, że nie ma co liczyć na lepiej, tylko na gorzej? Ciekawe, które kierunki zyskają na tej polityce...

Awatar użytkownika
malyniak
Posty: 157
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:02
Lokalizacja: Warszawa/Puławy

Post autor: malyniak » 17 lis 2009, 20:23

del

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 17 lis 2009, 21:50

robert-c pisze:
rufio198 pisze:
Rozumiem że jak brak umiejętności czytania ze zrozumieniem to wyciągasz jakieś starocie i jeszcze w dodatku bezczelnie kłamiesz i przeinaczasz fakty.
Napisz konkretnie gdzie ja kłamię.
Zadałem konkretne pytanie.
Kiedy zdecydowano o zakupie Push-Pulli. I oczekuję odpowiedzi.
O zakupie zdecydowano p&p zdecydowano zaraz po rozstrzygnięciu przetargu na Flirty. Czyli ok 2006r jeszcze przed rozpoczęciem, lub po rozpoczęciu remontu średnicówki. Jak Cię tak dokładna data interesuje to poszukaj sobie
robert-c pisze:
dwa wydłużenie remontu do POŁOWY STYCZNIA lub LUTEGO 2007R.
Ale na pewno nie do daty która podajesz. Pod tym względem BEZCZELNIE KŁAMIESZ.
Chłopie. Licz się ze słowami.
Bo?
robert-c pisze:W dacie otwarcia zrobiłem błąd. Miałem napisać "15 stycznia", a nie "15 sierpnia".
Jednak data otwarcia tunelu nie ma w tym przypadku nic do rzeczy, w wręcz ponad półroczne opoźnienie jakie wpisałem, działało na korzyść push-pulli
Na drugi raz patrz co piszesz to unikniesz zarzutu kłamstwa. A tak miej pretensje do siebie
No naprawdę coraz bardziej dochodzę do wniosku ze czytanie ze zrozumieniem jest sztuką dla Ciebie niedostępną. Napisałem Ci kiedy i w jaki sposób wydało się że tunel podmiejski jest dla p&p za niski. Ale przeciez jak fakty sa dla tzw bojowników z betonem niewygodne to sie je zgrabnie pomija
robert-c pisze:
LOKOMOTYWY MIAŁ ZAMÓWIĆ UM
Wiem kto miał zamówić lokomotywy i wiem też gdzie pracuje przewodniczący Rady Nadzorczej Kolei Mazowieckich. Może napiszesz gdzie?
Wiem też jaki wpływ na działalność KM ma UM.
Skoro nie wiesz to po co się mądrzysz. Ale zaspokoję Twoja ciekawość - w UM. A jaki to ma wpływ na działalnośc KM- szczerze powiedziawszy mało mnie to obchodzi. Nie p. Kuliński rozpisywał przetarg na lokomotywy tylko odpowiednie komórki UM. I do nich z pretensją.
robert-c pisze:W swoim pierpowszym poście napisałem, że nie akceptuję polityki Struzika. I w jego stronę kieruję słowa krytyki co do dokonywanych zakupów dla KM.
Tiaaaa lepiej nic nie kupować.
robert-c pisze:Nie bardzo rozumiem czemu w niemal każdym poście wykazujesz się taką agresją.
A ja nie rozumiem czemu ludzie nie mający nic wspólnego z KM - bo w Twoim wypadku jak sam napisałeś nie korzystasz z usług KM - próbują się wtrącać, oraz wywierać nacisk na politykę personalną w KM. Kolejni obrońcy ludu ?
robert-c pisze:Na każdym innym forum byłbyś już zabanowany.
Domyślam się że chodzi Ci o forum walki z betonem? No cóż tam to by mnie nie zdziwiło
Jest tu odpowiednia władza moderatorska, która jak będzie uważała że przeginam zareaguje.
robert-c pisze: A w sprawie prezesa Majewskiego, nie odniosłeś się do moich zarzutów skierowanych pod kierunkiem Rady Nadzorczej, że nie podała przyczyn zawieszenia prezesa i unikała jak ognia dziennikarzy. Mnie osobiście takie działania przypominały zapadły PRL.
Poproszę o paragraf nakazujący informowac czemu RN zawieszenia Prezesa.
robert-c pisze:Wpłynęło to negatywnie na wizerunek spółki (poza poziomem kultury, jaki wykazuje pracownik KM na tym forum) i spowodowało, ze to Wy jesteście postrzegani jako ten beton i leśne dziadki.
NA SISKOM jak na razie negatywnie wpływa udowodniony brak umiejętności czytania ze zrozumieniem przez Ciebie. Naprawdę gdyby nie inny członek SISKOMU udzielający sie na tym forum pomyślałbym że tam same oszołomy co widzą ciągle beton i leśne dziadki. Już Ci pisałem - idź do lekarza może coś pomoże. A jak Ci moja kultura nie pasuje- wcisnij ,,ignor''. Obaj na tym skorzystamy
robert-c pisze:Gdybym był pracownikiem KM, to w pierwszej kolejności domagałbym się odwołania własnie Rady Nadzorczej za to, że swoją działalnością doprowadziła do negatywnego wizerunku spółki w oczach społeczeństwa.
Na szczęście nie jesteś. I jeszcze jedno skoro tak bronisz zawieszonego Pana Prezesa-poczytaj ze zrozumieniem to co pisze Bohun.
Na pewno wie więcej od Ciebie- mimo że miał (nie)szczęście siedzieć większość czasu - kiedy rządził p. Prezes - na zwolnieniu.
I do czasu aż zrozumiesz co Bohun pisze daruj sobie odpowiadanie. Nudzi mnie dyskutowanie z kimś kto jedynie dlatego broni Prezesa Majewskiego bo RN nie podała przyczyny odwołania. Jak pisałem - nie musiała.


Aha - jak już tak wymagamy od siebie odpowiedzi na konkretne pytania przypominam Ci swoje pierwsze pytaniie :
rufio198 pisze:
siskom pisze:W naszej ocenie osoba Jakuba Majewskiego, jako prezesa Kolei Mazowieckich, gwarantuje wprowadzenie potrzebnych zmian i rozwój spółki. Dlatego zwracamy się do Rady Nadzorczej i Organów właścicielskich o przywrócenie prezesa Jakuba
Majewskiego i udzielenie mu pełnego poparcia w reformowaniu działalności spółki. Koleje Mazowieckie powinny stać siędzięki temu nowoczesnym przedsiębiorstwem, sprawnie funkcjonującym i konkurującym na otwartym rynku kolejowych usług
przewozowych w Unii Europejskiej..
Krótkie pytanie - jakie w/g was osoba akurat Jakuba Majewskiwego ma gwarantowac reformy itp itd ? Możesz je wymienić. ..
W dalszym ciągu brak na nie odpowiedzi
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 17 lis 2009, 22:42

Rufio,

Są w prawie tzw. przepisy niepisane (międzywierszowe). Nie musi być paragrafu, z którego wyprowadzimy od razu normę treści "RN ma obowiązek podać do publicznej wiadomości przyczyny zmian...". Mogę, jeśli chcesz wyinterpretować dla Ciebie na podstawie Konstytucji, ustawy o samorządzie wojewódzkim, ustawy o komercjalizacji PKP, ustawy o dostępie do informacji publicznej normę, iż wskazanym jest, aby RN podała przedmiotową informację bez zbędnej zwłoki. Ale nie o tym chcę napisać.

Gdyby RN podała, iż przyczyną danej decyzji są takie a takie fakty, prawdopodobnie sprawy by nie było. Ale tak nie postąpiono, co tylko spotęgowało ciekawość mediów. Chodzi tu o transparentność procesów decyzyjnych - tylko tyle. Zaś brak informacji wzmaga aurę skandalu czy jak zwał. Myślę, że ta burza szkodzi KM.

Zgadzam się, iż nie mam pełnej wiedz nt. tego co się w spółce wydarzyło. Jednak brak tej wiedzy nie dyskredytuje mnie do zajęcia stanowiska. Tak, jak mówiłem w TVN Warszawa - nie wierzę, że jedna strona jest dobra, a druga zła. Nie wierzę, że pracownicy KM nie chcą się uczyć języków obcych. Myślę, że problemem jest brak odpowiedniej komunikacji w KM i być może nieufność załogi do osoby niezwiązanej ze spółką dotychczas - akceptuję to, bo tak jest w każdej firmie, kiedy przychodzi tzw. nowe. Myślę, że też nowy zarząd popełnił pewne błędy na starcie, które mogły zrazić.

Osobiście mam nadzieję, że sprawa się wyjaśni z korzyścią do wszystkich, przede wszystkim dla mnie jako pasażera.

Skoro włączyłem się do dyskusji, przyznam się, iż znam osobiście Jakuba Majewskiego, ale mam nadzieję, że moje opinie nie są tendencyjne.

Co do postu bohuna nt. nowego rozkładu - pracownik wyższego szczebla PLK chwalił zmiany rozkładu wnioskowane przez Prezesa Majewskiego. Dodam, iż Ci Panowie nie darzą się nawzajem sympatią.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 lis 2009, 22:57

humptyangel pisze:Zgadzam się, iż nie mam pełnej wiedz nt. tego co się w spółce wydarzyło. Jednak brak tej wiedzy nie dyskredytuje mnie do zajęcia stanowiska
Oczywiście, niezbywalne prawo do autokompromitacji, itd, itp. Szkoda tylko, że traci na tym SISKOM, który chyba chce być uważany za stowarzyszenie apolityczne i obiektywne, a tymczasem daje się z dziecinną łatwością wciągnąć w polityczne gierki w zarządzie KM i - mając pojęcie na dany temat wyłącznie z relacji mediów - uparcie tupie nóżką. Dużo, panowie, w moich oczach straciliście.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 17 lis 2009, 23:11

humptyangel pisze:o do postu bohuna nt. nowego rozkładu - pracownik wyższego szczebla PLK chwalił zmiany rozkładu wnioskowane przez Prezesa Majewskiego.
Ok, dla mnie pojedyncze jednostki z Grodziska w porannym szczycie mogą jeździć, tylko co na to pasażerowie?
I czy uruchamianie RegioExpressów kosztem pociągów zatrzymujących się na każdej stacji (misja spółki) jest zasadne?

EOT z mojej strony bo ta dyskusja i tak póki co do niczego nie doprowadzi.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

milosz
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2009, 19:42

Post autor: milosz » 17 lis 2009, 23:21

no, ale te pojedyncze jednostki spowodowane sa wieksza czestotliwoscia? a te expresy to rzeczywiscie nietrafiona decyzja.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 17 lis 2009, 23:21

Panowie - przypominam, że to forum ogólnodostępne, a nie prywatna rozmowa dwóch osób. PROSZĘ unikać konfrontacyjnego tonu, bo w takim układzie dyskusja faktycznie nie doprowadzi do niczego dobrego. Uwagi typu "idź do lekarza" nie służą dobrej dyskusji i nie będą tolerowane. Ostatnie ostrzeżenie.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 lis 2009, 23:24

bohun pisze: Ok, dla mnie pojedyncze jednostki z Grodziska w porannym szczycie mogą jeździć, tylko co na to pasażerowie?
Co 5 minut? Dlaczego nie? ;)

[ Dodano: |17 Lis 2009|, 2009 23:25 ]
fik pisze:
humptyangel pisze:Zgadzam się, iż nie mam pełnej wiedz nt. tego co się w spółce wydarzyło. Jednak brak tej wiedzy nie dyskredytuje mnie do zajęcia stanowiska
Oczywiście, niezbywalne prawo do autokompromitacji, itd, itp. (...)
Tylko dlaczego wyciąłeś ten jeden kawałek z dłuższej wypowiedzi humpty'ego? Jest to wypowiedź całkiem zrównoważona, na przykład zawiera całkiem słuszne moim zdaniem spostrzeżenie, że żadna ze stron nie jest "dobra" albo "zła". Bo, z całym szacunkiem dla bohuna, nikt z Was chyba nie twierdzi, że przed Majewskim było wszystko w KM w porządku, rozkłady były logiczne i skoordynowane z SKM, obiegi umożliwiały odpowiednie dostosowywanie popytu do podaży, kasjerki znały taryfę (o językach nie wspominając) itd itp. Tak samo, jak nikt nie twierdzi chyba, że wszystko, co wymyślił Majewski było cacy.

Chyba zapomniałeś fiku, że było BARDZO wiele zastrzeżeń do rozwiązań wprowadzanych przez KM (na przykład dwuskłady co 2h w weekend zamiast jednego EZT co 1h czy beznadziejna oferta poza szczytem na właściwie każej linii etc.) w epoce "przedmajewskiej".

A najbardziej szkodzi tej dyskusji próba wzajemnego zaszufladkowania się do "betonów/fachowców" tudzież "reformatorów/laików".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ