Solarisy A8, U12 i U18 - dostawa 2008+2009

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2355
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 04 gru 2009, 13:39

JacekM pisze:Tak swoją drogą to ciekawe czy przygotowano tablice dla linii 218 :-k
Przygotowano, wczoraj widziałem.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 04 gru 2009, 22:33

Jechałem dziś bodajże A070 na 211 i jestem w jeszcze większym szoku. Negatywnym oczywiście. W tym wozie już piszczą okładziny hamulcowe przy hamowaniu, to chyba jakaś paranoja...

Co się zaś tyczy tablic na 218 - dziś trafiłem tam na A003.
http://www.youtube.com/watch?v=Tuta8g_rRJk - polecam ;)
Do tego nie działał jeden z przycisków otwierania drzwi przy ostatnim wyjściu...
noidea

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7084
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 04 gru 2009, 22:40

Adam G. pisze:Co się zaś tyczy tablic na 218 - dziś trafiłem tam na A003.
http://www.youtube.com/watch?v=Tuta8g_rRJk - polecam ;)
Do tego nie działał jeden z przycisków otwierania drzwi przy ostatnim wyjściu...
Przycisk z lewej strony? :-k Jechałem nim z tydzień temu na 194 to też nie mogłem otworzyć drzwi tym przyciskiem ;] A pokazany na filmiku wyświetlacz pokazywał tylko kierunek i pierwszą ulicę trasy - tak jakby się zawiesił. :-k

Jeszcze moja dzisiejsza obserwacja dotycząca Alpino (czy tam Urbino 8,6 - nieważne): skrzynia biegów w tych wozach jest okropna! Poza tym wóz po odpuszczeniu blokady przystankowej ma takie szarpnięcie, że można się przewrócić... Do tego fotokomórki, które wyłapują najmniejszy ruch w odległości ponad 0,5m od drzwi - okropieństwo. Widziałem jedną sytuację, gdzie drzwi już prawie się zamknęły ale jeden z pasażerów poruszył się i jego torba weszła w pole widzenia fotokomórki... No i drzwi się otworzyły =;

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 04 gru 2009, 23:18

Mr_Kolesław pisze:Przycisk z lewej strony? :-k Jechałem nim z tydzień temu na 194 to też nie mogłem otworzyć drzwi tym przyciskiem ;] A pokazany na filmiku wyświetlacz pokazywał tylko kierunek i pierwszą ulicę trasy - tak jakby się zawiesił. :-k
może i lewy - zależy, z której strony patrzeć ;) Wyświetlacze zaś nigdy nie pokażą całej trasy, bo przewija się ona zbyt wolno, a system nie jest zaprogramowany tak, by pokazać całą. Wyłącza się pokazywanie trasy gdy ktoś naciśnie przycisk stop, gdy autobus zbliża się do przystanku, gdy z niego odjeżdża lub gdy system po prostu stwierdzi, że czas najwyższy na pokazanie godziny i daty...
noidea

prosper5250
Posty: 842
Rejestracja: 11 lip 2007, 20:57
Lokalizacja: Białołęka-Ratusz

Post autor: prosper5250 » 04 gru 2009, 23:22

Czy już wszystkich opanowała psychoza szarpania skrzyni w Alpino? Wracam ja sobie dziś z pracy 516, rozmawiam z kumplem przez telefon (sic!, ćśśś - to nie był NG313 :P) a tu nagle kiero (rozmawiałem jak wspomniałem przez telefon i niestety nie zwróciłem uwagi na "tabora" nie wspominając już nawet o brygadówce) z pytaniem do pasażerów: "Czy nie macie państwo wrażenia, że autobus szarpie? :shock: Ludzie zamarli - nikt nawet nie pisnął :) Dopiero po jakichś 10 sekundach pewna babeczka skazała: "no, trochę szarpie przy ruszaniu" :) I wtedy kiero się rozgadał - że to nowy wóz i że ma wrażenie, że szarpie i że on nic nie jest w stanie zrobić... Przeprosiłem kolegę na telefonie i wpadłem w dyskusję z kierem, nie podchodząc do kabiny bo tłocznie było... Wspomniałem o trybach skrzyni biegów - że ekonomiczny jest załączony i że na tym nastawie pewnie jakość podróży jest najmniejsza tak samo jak spalanie ropy, że to mocne silniki jak na tej długości autobus, że kaganiec na śmieszną prędkość... Pochwaliłem go jednak za bardzo dobrą jazdę, jednocześnie zwracając uwagę, że nie miał bym nic przeciwko gdyby przyspieszył, na co jakaś cielęcinka zareagowała śmiechem :) Najprawdopodobniej to był A066 i brawo dla kiera za troskę o jakość podróży pasażerów! Z taką reakcją jeszcze nigdy się nie spotkałem. I jeszcze jedno: ja tam żadnego wzmożonego szarpania nie odczułem ale przyznaję, że podczas przejazdu Modlińską skupiony głównie byłem na organoleptycznym zapoznawaniu się z elcedekowymi koralami, które bardzo przypadły mi do gustu :) A, no i teraz mamy w Warszawie naprawdę niezwykły przypadek - 516 to linia na której pojawia się i 8,6 metra i 18 a codziennością są teraz Alpino i ikary przeguby (najczęściej bizony).

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 04 gru 2009, 23:48

Ile wynosi Vmax w Solarisach Alpino i U12 nowych?

tomi2166
Posty: 98
Rejestracja: 13 lis 2009, 20:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomi2166 » 04 gru 2009, 23:50

Flash8222 pisze:A co chcesz zakosić tablicę?
A jak chcesz poznać trasę to czy tak trudno wejść na stronę ZTM? ](*,)
http://www.ztm.waw.pl/rozklady.php?u=21 ... M&c=76&l=1

Jest nawet mapa, dzięki której jeszcze lepiej jakimi ulicami się porusza ta linia ](*,)

Idę się zaszczepić na głupotę, bo chyba jest zaraźliwa i występują coraz to nowsze ogniska tej choroby...
Szanowny Kolego

Nie mam zamiaru kraść tablicy, bo nie jest mi potrzebna.
Co do poznawania trasy przez stronę ZTM - NIE JEST TO PROBLEM (nawet otwarcie mapki z dokładną trasą nie sprawia mi trudności).
Tutaj chodziło mi o jedną prostą rzecz, jako kierowca na pewno o tym wiesz, że "dechy" mają ograniczone miejsce do wyszczególnienia całej trasy danej linii (w przypadku elektroniki taki problem nie występuje).
Tak myślę, że każdy z forumowiczów interesuje się jakimś zagadnieniem "więcej" niż inni z całego obszaru związanego z komunikacją, zatem Ja jak łatwo się domyśleć z powyższego tekstu, zbieram informacje o trasach linii, ale jak już wspomniałem wcześniej "dechy" są dla mnie miarodajną informacją o przebiegu trasy danej linii.

Widzisz więc Kolego, że nie należy od razu forować swoich (oczywiście słusznych, z tym się zgadzam) uwag. Myślę, że w przyszłości uda się bardziej szczegółowo omawiać dane pytania czy zagadnienia.

P.S. Co do szczepienia nie warto, bo można sobie czasem zaszkodzić :grin:
Tylko Ikarusy :)

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 04 gru 2009, 23:54

BJ pisze:Ile wynosi Vmax w Solarisach Alpino i U12 nowych?
Vmax wynosi z pewnością sporo, ale ogranicznik jest na 60km/h :)
noidea

prosper5250
Posty: 842
Rejestracja: 11 lip 2007, 20:57
Lokalizacja: Białołęka-Ratusz

Post autor: prosper5250 » 05 gru 2009, 0:01

tomi2166 pisze:Tutaj chodziło mi o jedną prostą rzecz, jako kierowca na pewno o tym wiesz, że "dechy" mają ograniczone miejsce do wyszczególnienia całej trasy danej linii (w przypadku elektroniki taki problem nie występuje).
Nie rozumiem - przecież korale nie pokazują ograniczonego opisu trasy tylko pełny!

tomi2166
Posty: 98
Rejestracja: 13 lis 2009, 20:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomi2166 » 05 gru 2009, 0:10

Już poprawiam informację. Chodziło mi o wykaz ulic (w tym przypadku tych ważniejszych), po których się porusza dana linia (tablica widziana od zewnątrz czytaj:ulicy). A tego korale nie zapewniają w moim odczuciu.
Tylko Ikarusy :)

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 05 gru 2009, 0:21

tomi2166 pisze:A tego korale nie zapewniają w moim odczuciu.
Klient, korale to strona widoczna od wewnątrz wozu!

prosper5250
Posty: 842
Rejestracja: 11 lip 2007, 20:57
Lokalizacja: Białołęka-Ratusz

Post autor: prosper5250 » 05 gru 2009, 0:24

Na koralach zamieszczone są wszystkie informacje, jakich można by oczekiwać - spis wszystkich przystanków i wszystkich ulic a także info o przystankach na żądanie, przystankach w drugiej strefie, informację o granicach stref na danej linii (o ile występują), informacje o dogodnych przesiadkach i nazwy dzielnic w których znajdują się krańce a także wyróżnienie przystanków jednokierunkowych (swego czasu na koralach naklejane były nawet wlepki o kosztach biletów za przejazd!). Nie wiem co jeszcze można by na tablicach zamieścić - wszystkie informacje są już zawarte w bardzo czytelny sposób. Na odwrocie natomiast wyszczególniono najważniejsze ulice jakimi przebiega trasa a w rzeczywistości w przypadku większości tras dziennych udało się wyszczególnić wszystkie ulice bądź niemalże wszystkie. W niektórych przypadkach nie zmieścił się pełny wykaz ale od tego jest rozkład jazdy na każdym przystanku oraz w internecie. Trudno by korale znajdowały się po obydwu stronach tablic - przecież od zewnątrz nie były by widoczne/czytelne, w szczególności w pojazdach wysokopodłogowych, których jest przecież niemalże 1/3 wszystkich (wielkości czcionek po stronie zewnętrznej tablic też nie można zmniejszyć tak, by w stu procentach przypadków spis wszystkich ulic się zmieścił, bo również stały by się nieczytelne)... Naprawdę życzył bym sobie, by na całym świecie w ten sposób opisywana była trasa na tablicach w pojazdach (czy to na kawałku dykty, blachy czy monitorze LCD). Moim zdaniem sposób warszawski jest idealny i ciężko zrozumieć mi będzie kogokolwiek, kto wystąpi w charakterze oponenta tych tablic... Mam niestety wrażenie, że Ty nie widziałeś warszawskiej tablicy z obydwu stron, bądź jesteś totalnym ignorantem... Jeszcze 15 lat temu na wersji zewnętrznej znajdowały się tylko dwie ulice z całej trasy (ba, a nawet z obydwu stron) i była ona pełną informacją jedynie (no, może jeszcze ze dwie inne by się znalazły) dla linii 124 ("Al. Krakowska - Na Skraju") a 116, 195, 416 i 495 - dla przykładu - miały "Nowy Świat - Sobieskiego" a to były ówcześnie jedne z najdłuższych linii, których trasa przebiegała wieloma ulicami przez kilka dzielnic... Powtórzę: obecny schemat jest doskonały! Polecam Ci portal Przegubowiec - tam znajdziesz w odpowiedniej zakładce/podlinku kopie wielu historycznych i obecnych tablic.
A jeszcze w kwestii szarpania Alpino - kiero ów dodatkowo w swojej odpowiedzi poinformował pasażerkę (która jako jedyna oprócz mnie zabrała głos, patrz moje posty powyżej) - że szarpanie podczas hamowania spowodowane jest brakiem czy niemożliwością stosowania/włączenia przez niego retardera :) Z tego co pamiętam z SIWZ, w retarder miały zdaje się być wyposażone wszystkie nowe autobusy, więc z jakiegoś powodu kierowca nie mógł go uruchomić/odpalić... Ciekawe czy pasażerka wiedziała co to jest retarder :P Mało kto bowiem wie co to jest - ba, mało który mechanik osobówek wie! :) Retarder to czysto autobusowy wynalazek, podobnie z resztą jak i ABS - tyle że ten drugi z powodzeniem stosowany jest w osobówkach od lat, natomiast kierowcę autobusu korzystającego z dźwigienki retardera widziałem raz w życiu - to był kierowca jakiegoś U18 z R-10 (ale to było tak dawno, że aż nieprawda :P)

tomi2166
Posty: 98
Rejestracja: 13 lis 2009, 20:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomi2166 » 05 gru 2009, 10:30

Szanowny Kolego Prosper5250

Dzięki za to, że podjąłeś staranie o merytoryczne wyjaśnienie kwestii tablic (w przeciwieństwie do innych użytkowników tego podforum). Doskonale zdaję sobie sprawę, że korale znajdują się tylko po wewnętrznej stronie tablicy (bo poruszam się po mieście komunikacją) i nie było moim zamysłem (gdy pisałem wcześniejsze posty) aby korale znajdowały się także po zewnętrznej stronie tablicy (bo jak napisałeś byłoby to nawet absurdalne). Mnie chodzi jedynie o spis ulic po których porusza się dana linia (nie o pełny tylko o taki jaki został przyjęty przez zlecającego o kursowaniu danej linii, tak mi się zdaje, czyli ZTM). Idąc dalej tym tropem mógłbym sobie sam napisać jak np. zewnętrzna tablica linii 218 wygląda (no i tutaj mogłyby wystąpić małe rozbieżności, o czym wspomniałeś na przykładzie linii jeżdżących w latach dziewięćdziesiątych i przy tamtym systemie informacji).
Myślę zatem, że już zrozumieliśmy się o co dokładnie mi chodzi ;-)
Oczywiście, że warszawski system informacji jest idealny (temu nie zamierzam w jakikolwiek sposób zaprzeczać, jest czytelny i zrozumiały).
Dziękuję za polecenie stron o komunikacji, ale jestem ich stałym bywalcem odkąd tylko dowiedziałem się o ich istnieniu i chętnie korzystam z zawartych tam informacji.

Jeszcze raz dzięki za wyjaśnienie
Tylko Ikarusy :)

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 05 gru 2009, 13:28

W ostatnim tygodniu miałem okazję jechać dwiema nowymi solarkami.
12 metrówka, bodajże A066. Ot solarka jak solarka. Z tym, że nowe siedzenia i wyświetlacze(wsio działało)
8 metrówka, nie pamiętam nr bocznego. A to już zapachniało nowością ;-) Brakuje mi jakiejś poziomej dechy nad tylnym nadkolem, żeby móc tam położyć torbę czy plecak. Teraz wpada to po prostu w dziurę.
Zrobienie przedostatniego rzędu siedzeń było na pewno tańsze niż drzwi i schodków zamiast niego, ale ja bym tu jednak widział system z ostatnich drzwi neoplanów. Jechałem prawie pustym 208, nie za bardzo wiem jak autobus może działać na jedne drzwi gdy jest zatłoczony. To samo tyczy się tego siedziska w rzeźni. Wyświetlacze również sprawne
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

reserved
Posty: 14650
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 gru 2009, 15:18

Michał W. pisze:Jechałem prawie pustym 208, nie za bardzo wiem jak autobus może działać na jedne drzwi gdy jest zatłoczony.
O widzisz... a ja jechałem nowym Alpino na 208 tylko jak był zatłoczony. Masakra, niektórzy kierowcy otwierają pierwsze drzwi to się jakoś rozluźnia.
Michał W. pisze:To samo tyczy się tego siedziska w rzeźni.
Gdzie?

ODPOWIEDZ