Solarisy A8, U12 i U18 - dostawa 2008+2009
Jechałem dziś Alpino i moje wrażenia są jak najbardziej pozytywne. Jedyny problem to siedzenia które no nie są najlepiej umieszczone mogli by zrobić taką kanapę zaraz za II drzwiami tam gdzie teraz jest tylko jedno siedzenie i z tyłu przy wieży też zrobić kanapę. Wszystko działało wielka różnica między Alpino i Libero na korzyść solarisa. Myślę ze wielu z was zapomniało że ten autobus to nie 12m. I jakby w środku nie zrobił będzie źle bo jest on mniejszy (krótszy, węższy). Taka jest również cena za niską podłogę w całym autobusie.
-
- Posty: 12142
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
I nowe autobusy są wyposażone w retarder, tylko że ten retarder szarpie przy dotknięciu pedału hamulca. Coś jakbyś kotwicę zarzucał. W SU10 jest możliwość wyłączenia retardera, w Libero również retarder można wyłączyć i praktycznie wszyscy jeżdżą z wyłączonym, bo ludzie na twarz by inaczej padali przy hamowaniu, natomiast w SU12 i w Alpino bywa różnie, retardera wyłączyć nie można, a w niektórych egzemplarzach powoduje to szarpanie przy hamowaniu, czasem bardzo uciążliwe. O Solinach nic nie piszę, bo retarder w Solinie ma w sobie coś z potwora z Loch Ness, podobno jest a nikt go w akcji nie widział.prosper5250 pisze: A jeszcze w kwestii szarpania Alpino - kiero ów dodatkowo w swojej odpowiedzi poinformował pasażerkę (która jako jedyna oprócz mnie zabrała głos, patrz moje posty powyżej) - że szarpanie podczas hamowania spowodowane jest brakiem czy niemożliwością stosowania/włączenia przez niego retarderaZ tego co pamiętam z SIWZ, w retarder miały zdaje się być wyposażone wszystkie nowe autobusy, więc z jakiegoś powodu kierowca nie mógł go uruchomić/odpalić... Ciekawe czy pasażerka wiedziała co to jest retarder
Mało kto bowiem wie co to jest - ba, mało który mechanik osobówek wie!
Retarder to czysto autobusowy wynalazek, podobnie z resztą jak i ABS - tyle że ten drugi z powodzeniem stosowany jest w osobówkach od lat, natomiast kierowcę autobusu korzystającego z dźwigienki retardera widziałem raz w życiu - to był kierowca jakiegoś U18 z R-10 (ale to było tak dawno, że aż nieprawda
)
jedyna rzecz na plus dla Solarisa to jakość wykonania. Choć w którymś Alpino widziałem już odpadającą kabinę kierowcyNeoś_998 pisze:Wszystko działało wielka różnica między Alpino i Libero na korzyść solarisa.
![:D](./images/smilies/mg.gif)
Libero, MAZ 206 - to tylko dwa przykłady autobusów o podobnej długości i znacznie lepszym układzie wnętrza.Neoś_998 pisze:Myślę ze wielu z was zapomniało że ten autobus to nie 12m.
trzeba sobie zadać pytanie: po cholerę komu ta niska podłoga na całej długości? Bo jak dla mnie to jest tu właśnie największym błędem.Neoś_998 pisze:Taka jest również cena za niską podłogę w całym autobusie.
noidea
w moim odczuciu Alpino wyglądają jakby wziąść zwykłe urbino 12 i spłaszczyć z każdej możliwej strony, do tego jeszcze dorzucić fatalny układ wnętrza i gotowe. Wyświetlacz to tez niewesoły żart. Liczyłem na coś lepszego...
117 119 130 138 167 168 174 210 318 504 N36 N37
Zmienianie komunikacji miejskiej należy zacząć od zmieniania ZTMu.
Zmienianie komunikacji miejskiej należy zacząć od zmieniania ZTMu.
W sprawie retarda. Wydaje mi się, że musi być mozliwość jego włączenia/wyłączenia. Jazda na śliskiej nawierzchni np. z punktu widzenia techniki jazdy jest zabroniona. Bardzo czesto dochodzi do uślizgu osi napędzanej. Co przy jeździe np. z góry wzniesienia bywa bardzo niebezpieczne i powoduje "łamanie się pojazdu/zestawu".
W przypadku SU12 i SU18 o użyciu retardera decyduje przecież komputer, który w razie wykrycia np. śliskiej nawierzchni, wyłącza retarder. Sam kierowca nie ma takiej możliwości.Bierut pisze:To wiem, bo w przypadku SU12 i SU18 jest odwrócona opcja - czyli kierowca decyduje o użyciu (3-stopniowego) retardera.
noidea
Przecież w SU12/18 retarder uruchamiasz ręcznie za pomocą wajchy umieszczonej na panelu. Więc nie rozumię w jaki sposób decyduje o tym komputer ? W SU15 zaś użycie retardera następuje przez pedał hamulca, gdzie oczywiście jego działanie załącza się przełącznikiem O/I na panalu.Adam G. pisze:W przypadku SU12 i SU18 o użyciu retardera decyduje przecież komputer, który w razie wykrycia np. śliskiej nawierzchni, wyłącza retarder. Sam kierowca nie ma takiej możliwości.Bierut pisze:To wiem, bo w przypadku SU12 i SU18 jest odwrócona opcja - czyli kierowca decyduje o użyciu (3-stopniowego) retardera.
Kol. Bierucie - w SU12 oraz SU18 pedałem hamulca można wzbudzić działanie retardera i nie trzeba do tego używać dźwigni na desce rozdzielczej. W przypadku wprowadzenia osi napędzanej w stan poślizgu komputer samoczynnie odłącza retarder - niezależnie od tego czy wzbudzony został przez użycie dźwigni czy przez wciśnięcie pedału hamulca. Nie ma możliwości fizycznego jego odłączenia przez kierowcę np. za pomocą magicznego przełącznika jak w SU15.