Solarisy A8, U12 i U18 - dostawa 2008+2009

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Neoś_998
Posty: 316
Rejestracja: 09 mar 2009, 15:13
Lokalizacja: Stolica

Post autor: Neoś_998 » 05 gru 2009, 15:27

Jechałem dziś Alpino i moje wrażenia są jak najbardziej pozytywne. Jedyny problem to siedzenia które no nie są najlepiej umieszczone mogli by zrobić taką kanapę zaraz za II drzwiami tam gdzie teraz jest tylko jedno siedzenie i z tyłu przy wieży też zrobić kanapę. Wszystko działało wielka różnica między Alpino i Libero na korzyść solarisa. Myślę ze wielu z was zapomniało że ten autobus to nie 12m. I jakby w środku nie zrobił będzie źle bo jest on mniejszy (krótszy, węższy). Taka jest również cena za niską podłogę w całym autobusie.

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 gru 2009, 15:30

Neoś_998 pisze:Myślę ze wielu z was zapomniało że ten autobus to nie 12m.
No skoro mi wygodniej było w Libero to znaczy, że jednak chyba się dało. ;-)
Parę nowinek technologicznych wyszło na plus Solarisowi, ale rezygnując z wygody. Czy o to tu chodzi?

bartoni722
Posty: 12142
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 05 gru 2009, 16:33

Michał W. pisze:12 metrówka, bodajże A066
A066 to 8 metrowe.Jechałeś pewnie A006 ;)
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 05 gru 2009, 17:18

prosper5250 pisze: A jeszcze w kwestii szarpania Alpino - kiero ów dodatkowo w swojej odpowiedzi poinformował pasażerkę (która jako jedyna oprócz mnie zabrała głos, patrz moje posty powyżej) - że szarpanie podczas hamowania spowodowane jest brakiem czy niemożliwością stosowania/włączenia przez niego retardera :) Z tego co pamiętam z SIWZ, w retarder miały zdaje się być wyposażone wszystkie nowe autobusy, więc z jakiegoś powodu kierowca nie mógł go uruchomić/odpalić... Ciekawe czy pasażerka wiedziała co to jest retarder :P Mało kto bowiem wie co to jest - ba, mało który mechanik osobówek wie! :) Retarder to czysto autobusowy wynalazek, podobnie z resztą jak i ABS - tyle że ten drugi z powodzeniem stosowany jest w osobówkach od lat, natomiast kierowcę autobusu korzystającego z dźwigienki retardera widziałem raz w życiu - to był kierowca jakiegoś U18 z R-10 (ale to było tak dawno, że aż nieprawda :P)
I nowe autobusy są wyposażone w retarder, tylko że ten retarder szarpie przy dotknięciu pedału hamulca. Coś jakbyś kotwicę zarzucał. W SU10 jest możliwość wyłączenia retardera, w Libero również retarder można wyłączyć i praktycznie wszyscy jeżdżą z wyłączonym, bo ludzie na twarz by inaczej padali przy hamowaniu, natomiast w SU12 i w Alpino bywa różnie, retardera wyłączyć nie można, a w niektórych egzemplarzach powoduje to szarpanie przy hamowaniu, czasem bardzo uciążliwe. O Solinach nic nie piszę, bo retarder w Solinie ma w sobie coś z potwora z Loch Ness, podobno jest a nikt go w akcji nie widział.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 05 gru 2009, 22:40

Neoś_998 pisze:Wszystko działało wielka różnica między Alpino i Libero na korzyść solarisa.
jedyna rzecz na plus dla Solarisa to jakość wykonania. Choć w którymś Alpino widziałem już odpadającą kabinę kierowcy :D
Neoś_998 pisze:Myślę ze wielu z was zapomniało że ten autobus to nie 12m.
Libero, MAZ 206 - to tylko dwa przykłady autobusów o podobnej długości i znacznie lepszym układzie wnętrza.
Neoś_998 pisze:Taka jest również cena za niską podłogę w całym autobusie.
trzeba sobie zadać pytanie: po cholerę komu ta niska podłoga na całej długości? Bo jak dla mnie to jest tu właśnie największym błędem.
noidea

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 gru 2009, 1:31

A od czego są dziury w panelu nad drzwiami - po obu stronach awaryjnego otwierania? tak jakby coś było wymontowywane / niezamontowane...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25414
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 gru 2009, 9:10

Nie wiem, o czym dokładnie mówisz, ale to może być pod system IRMA zliczający pasażerów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 06 gru 2009, 12:35

pawcio pisze:Nie wiem, o czym dokładnie mówisz, ale to może być pod system IRMA zliczający pasażerów.
Tak, to jest dokładnie to i wygląda okropnie.
noidea

Awatar użytkownika
rosier
Posty: 349
Rejestracja: 04 lip 2008, 23:33
Lokalizacja: te durne pomysły ZTMu?

Post autor: rosier » 06 gru 2009, 16:46

w moim odczuciu Alpino wyglądają jakby wziąść zwykłe urbino 12 i spłaszczyć z każdej możliwej strony, do tego jeszcze dorzucić fatalny układ wnętrza i gotowe. Wyświetlacz to tez niewesoły żart. Liczyłem na coś lepszego...
117 119 130 138 167 168 174 210 318 504 N36 N37

Zmienianie komunikacji miejskiej należy zacząć od zmieniania ZTMu.

Bierut
Posty: 292
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierut » 07 gru 2009, 12:48

W sprawie retarda. Wydaje mi się, że musi być mozliwość jego włączenia/wyłączenia. Jazda na śliskiej nawierzchni np. z punktu widzenia techniki jazdy jest zabroniona. Bardzo czesto dochodzi do uślizgu osi napędzanej. Co przy jeździe np. z góry wzniesienia bywa bardzo niebezpieczne i powoduje "łamanie się pojazdu/zestawu".

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 07 gru 2009, 12:54

Bierut pisze:W sprawie retarda. Wydaje mi się, że musi być mozliwość jego włączenia/wyłączenia.
Istnieje taka możliwośc, ale tylko w wozach U10 oraz U15 jeśli chodzi o Solarisy.

Bierut
Posty: 292
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierut » 07 gru 2009, 12:59

To wiem, bo w przypadku SU12 i SU18 jest odwrócona opcja - czyli kierowca decyduje o użyciu (3-stopniowego) retardera.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 07 gru 2009, 15:08

Bierut pisze:To wiem, bo w przypadku SU12 i SU18 jest odwrócona opcja - czyli kierowca decyduje o użyciu (3-stopniowego) retardera.
W przypadku SU12 i SU18 o użyciu retardera decyduje przecież komputer, który w razie wykrycia np. śliskiej nawierzchni, wyłącza retarder. Sam kierowca nie ma takiej możliwości.
noidea

Bierut
Posty: 292
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierut » 08 gru 2009, 11:09

Adam G. pisze:
Bierut pisze:To wiem, bo w przypadku SU12 i SU18 jest odwrócona opcja - czyli kierowca decyduje o użyciu (3-stopniowego) retardera.
W przypadku SU12 i SU18 o użyciu retardera decyduje przecież komputer, który w razie wykrycia np. śliskiej nawierzchni, wyłącza retarder. Sam kierowca nie ma takiej możliwości.
Przecież w SU12/18 retarder uruchamiasz ręcznie za pomocą wajchy umieszczonej na panelu. Więc nie rozumię w jaki sposób decyduje o tym komputer ? W SU15 zaś użycie retardera następuje przez pedał hamulca, gdzie oczywiście jego działanie załącza się przełącznikiem O/I na panalu.

Winio
Posty: 132
Rejestracja: 12 maja 2007, 11:55
Lokalizacja: 3033

Post autor: Winio » 08 gru 2009, 12:23

Kol. Bierucie - w SU12 oraz SU18 pedałem hamulca można wzbudzić działanie retardera i nie trzeba do tego używać dźwigni na desce rozdzielczej. W przypadku wprowadzenia osi napędzanej w stan poślizgu komputer samoczynnie odłącza retarder - niezależnie od tego czy wzbudzony został przez użycie dźwigni czy przez wciśnięcie pedału hamulca. Nie ma możliwości fizycznego jego odłączenia przez kierowcę np. za pomocą magicznego przełącznika jak w SU15.

ODPOWIEDZ