O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 22 gru 2009, 23:36

W każdym razie wycofywanie się rakiem z promocji reklamowanej z takim rozmachem to prawdziwe... tu już skończę, bo na ogół publicznie nie klnę. :cenzura:

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7825
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 22 gru 2009, 23:54

jajcys pisze:jeszcze pytanie w innej sprawie : czy kiedys ktoś z Was spotkał się ze sprawdzaniem biletów między W Wschodnią a Zachodnią?
Józef Piłsudski ;)
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26932
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 gru 2009, 8:34

Naprawdę, pierdołami się zajmujecie. =;


SIWZ na składy zespolone
SIWZ w przetargu na składy zespolone - szczegóły

Jak już pisaliśmy, pojawiła się długo oczekiwana Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia w przetargu na zakup 20 składów zespolonych dla PKP Intercity. Poza właściwościami technicznymi pociągów, dokument zawiera także uregulowania dotyczące m.in. tego, co stanie się, jeśli spółka nie otrzyma dofinansowania na pozyskanie wspomnianych składów.

Zamówienie obejmuje nie tylko dostawę 20 sztuk pociągów zespolonych, ale także świadczenie usług ich utrzymania technicznego oraz utrzymywania składów w czystości, a także "realizację za pomocą dowolnych środków obiektów budowlanych składających się na Warsztaty Utrzymania Technicznego wraz z infrastrukturą, w tym zaprojektowanie i wybudowanie Warsztatów Utrzymania Technicznego wraz z infrastrukturą". WUT mają być ulokowane na działce położonej na terenie stacji postojowej Warszawa-Grochów. Firma, która zwycięży w przetargu, wyszkoli 40 osób z personelu PKP Intercity, w tym 20 maszynistów.

PKP Intercity postawiły warunek, aby w terminie dostawy pierwszego pociągu, posiadał on co najmniej dopuszczenie do eksploatacji typu pojazdu kolejowego na terenie Polski, a w terminie do 10 lat od dnia dostawy ostatniego pociągu - również na terenie Niemiec, Austrii i na głównych liniach na terenie Czech, na których dopuszczony jest ruch pojazdów z napędem w systemie prądu przemiennego.

PKP Intercity przewiduje, że średnioroczny przebieg każdego z pociągów wyniesie 420 tys. km. Pociągi będą eksploatowane na trasach krajowych: Warszawa - Kraków, Warszawa - Katowice, Warszawa - Poznań - Wrocław, Warszawa - Poznań - Szczecin, Warszawa - Gdynia, a także w przyszłości na trasach międzynarodowych: Warszawa - Praga, Warszawa - Wiedeń oraz Warszawa - Berlin. Przewoźnik przewiduje, że przewozy będą realizowane codziennie w godzinach od około 5:00 do około 23:00.

Wymagany termin dostawy co najmniej 8 pociągów upływa 31 października 2012 r., natomiast termin dostawy pozostałych 12 składów upływa 31 października 2013 r.

Wadium w tym przetargu to 12 mln zł. Termin składania ofert przez producentów to 17 marca 2010 r. Tego samego dnia nastąpi ich otwarcie. Kryteria oceny ofert to: cena - 75 proc., termin dostawy - 10 proc., ocena techniczno-funkcjonalna - 15 proc.

Zamawiający chce pozyskać składy mogące wykorzystywać napięcie zasilania 3kV DC, 15kV 16 2/3 Hz oraz 25kV 50 Hz AC, cechujące się maksymalnym naciskiem osi na tor mniejszym lub równym 18 t, maksymalną prędkością eksploatacyjną 220-250 km/h oraz liczbą 400 miejsc siedzących (+/- 10 miejsc). Liczba miejsc dla I klasy: 60 (+/- 5, w tym 12 siedzeń w przedziałach biznesowych; układ siedzeń 1+2 w jednym rzędzie), dla II klasy 2: 340 (+/- 5, układ siedzeń 2+2 w jednym rzędzie). SIWZ przewiduje też trzy przedziały biznes w jednym wagonie, po 4 miejsce w każdym przedziale wyłącznie I klasy. 25 proc. (+/- 5 proc.) miejsc w ukłdzie naprzeciwległym, pozostała część miejsc w układzie szeregowym. W składach mają być też miejsca dla osób niepełnosprawnych ruchowo, pomieszczenie służbowe dla dwóch osób oraz bar i toalety.

SIWZ przewiduje także jedną kabinę na każdym końcu zespołu, fotel maszynisty po prawej stronie lub centralnie, urządzenie sterowania hamulcem po prawej stronie maszynisty oraz dodatkowy fotel dla pomocnika maszynisty.

Jak zapisano w SIWZ, umowa zostanie zawarta pod "warunkiem rozwiązującym". Jeżeli PKP Intercity uda się lub nie uda uzyskać do dnia 31 lipca 2010 r. dofinansowanie zakupu 20 składów zespolonych, w ciągu 14 dni poinformuje o tym fakcie wykonawcę. Przekazanie informacji o nieuzyskaniu dofinansowania zostanie uznane za "ziszczenie się warunku rozwiązującego". Jak zapisano w SIWZ, wówczas "Strony wzajemnie zrzekają się wszelkich roszczeń, z jakichkolwiek tytułów prawnych, wynikających z podjęcia działań zmierzających do przygotowania się Stron do realizacji niniejszej Umowy".
(źródło: mg, Rynek Kolejowy, 22 grudnia 2009)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 24 gru 2009, 20:28

Czy pociąg P252(Wrocław Gł-Pardubice) jest uruchamiany przez PIC?
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
span
Posty: 500
Rejestracja: 15 gru 2005, 0:47
Lokalizacja: OcHoTa rEwIr

Post autor: span » 24 gru 2009, 23:36

Michał W. pisze:Czy pociąg P252(Wrocław Gł-Pardubice) jest uruchamiany przez PIC?
.
Nie. Trochę zamieszałem #-o
KS Unibax Toruń - mój klub
503 - moja linia
208 - linia z przymusu

Paweł D.
Posty: 5618
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 24 gru 2009, 23:46

span pisze:
Michał W. pisze:Czy pociąg P252(Wrocław Gł-Pardubice) jest uruchamiany przez PIC?
Tak.
Ale wagony nie są z PIC? (to już pytanie retoryczne :) )

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 gru 2009, 0:17

Przewoźnikiem na polskim odcinku jest PKP Intercity, wagony (AB+BDs+B+B) wystawiają Czesi, konkretniej PJ Pardubice hl.n.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 25 gru 2009, 11:19

Czyli jak jadę z Wawy do Wrocka PICem a stamtąd do Międzylesia to kilometraż od Wrocka zaczyna mi się od zera? No szkoda, szkoda
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 gru 2009, 13:50

Nie zaczyna się od zera.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 25 gru 2009, 22:07

Ja już nic nie rozumiem. Pociąg czeski, jest na stronie PICu, więc teoretycznie powinien być PICowy, a wszystkie informacje udzielają informacji(masło maślane ;) ), że obowiązują w nim bilety PR. Szkoda, że nie mam cegły

fik: odpisałbyś na gadu ;)
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 gru 2009, 22:10

Musiałoby mi się chcieć je włączyć.
Informacje bredzą, pociąg jest PICowy, w cegle jest I-.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 26 gru 2009, 0:04

Cóż. Po oględzinach cegły mi też wydaje się, że to PICowe. Nie mam tylko pojęcia wg jakiej taryfy.
Pewnie jak zwykle wszystko okaże się na miejscu. Jeden wielki pierdolnik. Wot Polska...
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 gru 2009, 15:18

Michał W. pisze:Nie mam tylko pojęcia wg jakiej taryfy.
Na 99% D.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 gru 2009, 15:18

Michał W. pisze:Nie mam tylko pojęcia wg jakiej taryfy.
Taryfa D z tego, co pamiętam. :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7825
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 29 gru 2009, 18:43

Czy jest jakaś zniżka studencka w pociągach "EIC" po tych wszystkich zawirowaniach taryfowych? Wydawało mi się, że już nie ma, ale w internetowej rezerwacji można sobie wybrać MAX26...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

ODPOWIEDZ