SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 gru 2009, 21:08

Nie popadajmy ze skrajności w skrajność :P
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 21 gru 2009, 6:51

O ile wiem ani wolfchen ani Glonojad nie są stałymi pasażerami SKM. Fakt, taki układ siedzeń pozwoli przewieźć więcej ludzi. Tyle że podróż takim składem jest bardzo niewygodna.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 21 gru 2009, 8:27

Premo pisze:Ja wolę siedzieć a nie stać.
Ja też (i na szczęście dojeżdżając z Mińska rano mogę). Tylko że w relacjach Śródmieście-Ursus/Rembertów liczy się żeby w ogóle wejść. (chyba że komuś akurat pasuje SKM z Rembertowa)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 gru 2009, 15:20

Premo pisze:Fakt, taki układ siedzeń pozwoli przewieźć więcej ludzi. Tyle że podróż takim składem jest bardzo niewygodna.
SKM ma spełnić takie same wymagania, jak metro - przewieźć szybko dużą liczbę pasażerów. Z tym, że SKM funkcjonuje na liniach o mniejszych potokach pasażerskich.
Wygoda w takim przypadku się najmniej liczy - nikt nie zmusza do jazdy SKM, zawsze można pojechać osobowym...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 21 gru 2009, 22:03

Póki co SKM bliżej do kolei podmiejskiej niż metra.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 gru 2009, 22:12

Premo pisze:O ile wiem ani wolfchen ani Glonojad nie są stałymi pasażerami SKM. Fakt, taki układ siedzeń pozwoli przewieźć więcej ludzi. Tyle że podróż takim składem jest bardzo niewygodna.
O ile wiem, znasz się na wymaganiach dla taboru komunikacji miejskiej jak kura na pieprzu. Poza tym, byłeś wiernym fanem KM-KM. Możesz zatem nie wchodzić w zagrywki personalne? Bo Ci nie posłużą, zapewniam.

Abstrachując od tego, owszem, swego czasu sporo jeździłem SKMką a jeszcze więcej kiblami mazowieckimi (jeszcze za czasów MZPR) i doskonale znam z autopsji warunki dojazdu z przedmieść.

EOT i PLONK (z dawna przez Ciebie oczekiwany, na gwiazdkę dostaneisz).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 22 gru 2009, 16:32

Z resztą w wymaganiach przetargu byłą wzmianka o tym żeby można było zmienić układ siedzeń z metrowskiego na tradycyjny bez ingerencji w konstrukcję. Mam nadzieję ze zrobią to jak najszybciej.
Glonojad pisze:EOT i PLONK (z dawna przez Ciebie oczekiwany, na gwiazdkę dostaneisz).
Zawsze o nim marzyłem. Dzięki:*

Neoś_998
Posty: 316
Rejestracja: 09 mar 2009, 15:13
Lokalizacja: Stolica

Post autor: Neoś_998 » 23 gru 2009, 18:09

Teraz SKMW wysyła w dzień powszedni osiem brygad więc nie ma co liczyć że jakiś skład będzie podwójny przynajmniej do pierwszej 19WE. Dziś słyszałem rozmowę jednego kierownika SKM z pasażerem i ten bardzo chwalił PR stwierdził, że myślał nad przejściem do nich i trochę narzekał na kierownictwo SKM. Wspomniał coś o tym, że do Legionowa od marca mogą jeździć szynobusy sprowadzone bodaj z Holandii wyremontowane przez ZNTK Poznań czy coś w tym stylu

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 gru 2009, 20:18

Ha. Owszem, SIGMA, właściciel ZNTK-Pń (prezesowi zarzuca się wyprowadzenie majątku metodą zaciągania długów na jego zastaw) miała jakieś holenderskie SZT... z tym, że wydaje mi się iż Intercity było nimi zainteresowane.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Neoś_998
Posty: 316
Rejestracja: 09 mar 2009, 15:13
Lokalizacja: Stolica

Post autor: Neoś_998 » 23 gru 2009, 20:30

SIGMA podobno kupiła to w ilości 46 sztuk w wersji jedno i dwuwagonowych więc może być ciekawie :D

kebe

Post autor: kebe » 23 gru 2009, 20:35

Neoś_998 pisze:SIGMA podobno kupiła to w ilości 46 sztuk w wersji jedno i dwuwagonowych więc może być ciekawie :D
A ile to ludu zabiera? To są EZT czy SZT ?

Neoś_998
Posty: 316
Rejestracja: 09 mar 2009, 15:13
Lokalizacja: Stolica

Post autor: Neoś_998 » 23 gru 2009, 20:39

To są SZT tu jest link do opisu tych pojazdów: http://inforail.pl/text.php?id=29339&from=tag

Co ciekawe ZNTK Poznań ostro szuka nabywcy a SKMWA szuka taboru więc jednak może to być prawda :D

kebe

Post autor: kebe » 23 gru 2009, 20:45

Neoś_998 pisze:Co ciekawe ZNTK Poznań ostro szuka nabywcy a SKMWA szuka taboru więc jednak może to być prawda :D
No dobra ale SKMWA raczej od tak sobie takich SZT nie przywłaszczy jeżeli nie ma na to żadnego przetargu... Nawet na dzierżawę musi coś być. No chyba, że jakimś sposobem wykażą, że to są modernizację EZT na które są przetargi w SKMWA :)
Spojrzałem przed chwilą na BIP i nic nie ma.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 gru 2009, 20:47

Być może mogą to zrobić jako zamówienie sektorowe, czyli związane z rodzajem działalności firmy. Wówczas 2 tygodnie od ogłoszenia do otwarcia ofert, zero protestów etc.

Tramwaje by dawno stanęły gdyby wszystkie przetargi, od śrubek po wozy pogotowia, musiały być zamawiane w pełnej procedurze PZP.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Neoś_998
Posty: 316
Rejestracja: 09 mar 2009, 15:13
Lokalizacja: Stolica

Post autor: Neoś_998 » 23 gru 2009, 20:48

Mamy grudzień taki przetarg można rozpisać w styczniu jeżeli jest tabor i to w dodatku już zmodernizowany to chyba nie ma problemu

ODPOWIEDZ