Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

chiste
Posty: 181
Rejestracja: 22 maja 2007, 11:16
Lokalizacja: miasto sosen

Post autor: chiste » 05 lut 2010, 12:59

Pozostałości po przedziale barowym.
Wagen fahr!

Dariusz
Zbanowany
Posty: 50
Rejestracja: 04 sty 2010, 17:24

Post autor: Dariusz » 05 lut 2010, 14:36

Premo pisze:
Te PR-owe jednostki to jedna lepsza od drugiej :-# Ale jakoś w połowie roku im rewizja wychodzi więc już niedługo...
Przyjdzie rewizja to zabiorą i przyślą innego szrota
Dokładnie... wymiana jednostek ma być na przełomie czerwca i lipca. Z jednej strony to dobrze.. pójdą do naprawy i wrócą jako a`la SPOT lub jako EN71- ileś tam.
Na Kraków jesteś wąski.... spieprzaj dziadu na Powazki

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 05 lut 2010, 18:58

PR nie modernizuje już w ten sposób jednostek.

Michalk001
Posty: 1231
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 06 lut 2010, 21:02

MisiekK pisze:Nie spotkałem w KM-owskich EZ-tach, żeby nie otwierały się oba skrzydła w kolejnych 2 parach drzwi. Zwykle to pojedyncze przypadki.
Jednak to możliwe - dziś czekając na pociąg do Piastowa, na Śródmieściu nie otworzyły się dwie pary drzwi pod rząd w jednostce 1766 jadącej na Zachodnią. (Obie ledwo się uchylały od góry z tym że jedne były ciągle w tej pozycji a drugie po zamknięciu jeszcze się domykały). Poza tym pierwszy raz widziałem żeby w kibelku KM brakowało osłon prowadnic drzwi na dole (1587). Może już nie robią bo chyba w tych dwóch przypadkach (1586 - 1587) powinna już być niedługo NG?

kamil
Posty: 75
Rejestracja: 23 sty 2009, 20:39

Post autor: kamil » 07 lut 2010, 12:21

A w jednej z tłuszczańskich jednostek która ma siedzenia po jednej z pierwszych modernizacji (takie jak w EW60) zauważyłem w jednym przedziale brak zagłówków.Nie wiem czy to wynik dewastacji, czy jakaś wymiana.W każdym bądź razie prezentują się jak w PR-owej 804.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 10 lut 2010, 23:56

Obrazek

Koleje Mazowieckie promują producenta?

Mazowsze zorganizowało przetarg na 16 pociągów z założeniem, że musi wygrać polska PESA – sugeruje szwajcarski Stadler. Wczoraj złożył wniosek do Krajowej Izby Odwoławczej.


Ostre wypowiedzi to efekt unieważnienia przez Koleje Mazowieckie przetargu na 16 pociągów. Stadler zaproponował składy Flirt z zakładów w Siedlcach za 93 mln euro. Zakładany przez Koleje Mazowieckie budżet wynosił 80 mln euro.

Szwajcarzy przypominają jednak o przetargu na 20 pociągów, wygranym w 2009 r. przez polskiego producenta – PESĘ.

– Wtedy zwycięska oferta przekroczyła założony budżet, ale Koleje Mazowieckie znalazły dodatkowe środki. Spółka nierówno traktuje oferentów. Apeluję o czyste reguły gry – mówi „ŻW” prezes Grupy Stadler Rail Peter Spuhler.

Czy jednak Szwajcarzy, Niemcy i Francuzi w czasach kryzysu nie promują swoich producentów taboru: Stadlera, Siemensa i Alstomu?

– Polski producent Solaris nie ma problemów ze sprzedażą autobusów w Szwajcarii. Jeżdżą one już w dziewięciu tutejszych miastach – odpowiada Peter Spuhler. – Poza tym finalny montaż pociągów Stadlera odbywa się w zakładzie w Siedlcach. Udział polskich dostawców i pracowników wynosi ponad 50 proc.

– Z naszej strony nie ma żadnego uchybienia – twierdzi rzecznik Kolei Mazowieckich Marcjusz Włodarczyk. – Jeśli najkorzystniejsza oferta przekracza kosztorys, mamy pełne prawo do unieważnienia przetargu – przekonuje.

Większość ze 186 składów Kolei Mazowieckich to EN-57, które mają ponad 30 lat.


Obrazek
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/446 ... enta_.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 11 lut 2010, 9:05

ŻW pisze:Szwajcarzy przypominają jednak o przetargu na 20 pociągów, wygranym w 2009 r. przez polskiego producenta – PESĘ.

– Wtedy zwycięska oferta przekroczyła założony budżet, ale Koleje Mazowieckie znalazły dodatkowe środki.
Też to przypominaliśmy, ale chyba tym Stadler protestu nie wygra. Ogólnie marne szanse.
Prędzej wygrałby, jakby przetarg został powtórzony i przy takich samych założeniach Pesa na tyle zeszła by z ceną, że dalej przekraczała by budżet, ale jednocześnie już by wygrała punktowo z ofertą Stadlera i KM by Pesę wygrało (niezła teoria spiskowa, ale możliwa).

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 11 lut 2010, 15:04

Newag zmodernizuje 23 EN57 dla KM

Koleje Mazowieckie zawarły 11 lutego umowę z firmą Newag z Nowego Sącza na wykonanie napraw i modernizację 23 elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57. Ze strony KM umowę podpisali Arkadiusz Olewnik – członek zarządu oraz Czesław Sulima – członek zarządu, dyrektor ds. technicznych i rozwoju, a ze strony Newagu Zbigniew Konieczek – prezes zarządu spółki.

Umowa dotyczy wykonania 23 napraw głównych wraz z modernizacją elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57, w latach 2010-2011. Zakres modernizacji obejmuje m.in. zainstalowanie silników asynchronicznych i falowników – co umożliwi zwrot energii trakcyjnej do sieci energetycznej podczas hamowania i w znaczący sposób przyczyni się do zmniejszenia kosztów eksploatacji. Pociągi te zostaną całkowicie odnowione również wizualnie. Wyposażone będą w nowoczesne, wygodne fotele, nowe i wydajniejsze ogrzewanie, obszerne toalety dostosowane do osób niepełnosprawnych. Zainstalowane zostaną systemy informacji wizualnej i akustycznej oraz systemy ekranów DVD. Cała jednostka zostanie objęta monitoringiem. Wprowadzonych będzie też wiele zmian natury technicznej, takich jak system indywidualnego otwierania drzwi z samoczynnym czasowym zamykaniem czy modernizacja sprzęgów czołowych. Zmiany te przyczynią się do podniesienia komfortu i bezpieczeństwa podróży. Całkowity koszt napraw i modernizacji wyniesie 85 995 574,92 zł netto i w połowie zostanie pokryty ze środków unijnych.

Jak poinformował rzecznik KM, Marcjusz Włodarczyk, pociągi te zostaną zmodernizowane w standardzie EN57 AKM.
http://www.rynek-kolejowy.pl/14392/1439 ... dla_KM.htm

Mało im złomu, który więcej stoi jak jeździ ](*,)
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 11 lut 2010, 17:54

To jedynie ostateczne rozstrzygnięcie przetargu na NR/NG dla KM na najblizsze 2 lata. Drugie zadanie dostał Mińsk Mazowiecki: NR i NR z małą modernizacją na 90 EZT.

Dzulikiewicz
Posty: 730
Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46

Post autor: Dzulikiewicz » 12 lut 2010, 13:10

Przetarg na lokomotywy wygrał Bombardier
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/getFile/4133

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 12 lut 2010, 13:34

O, szkoda że nie ma punktacji dla pozostałych i info o odrzuceniu chińczyków.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 16 lut 2010, 16:34

Flirty dostały bezterminowe świadectwo dopuszczenia do ruchu. Sprawa ciekawa, bo ED74 jeżdżą sporo dłużej i non stop na tymczasowych (rocznych)...

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 16 lut 2010, 17:24

przewoz pisze:Flirty dostały bezterminowe świadectwo dopuszczenia do ruchu. Sprawa ciekawa, bo ED74 jeżdżą sporo dłużej i non stop na tymczasowych (rocznych)...
Bo z flirtami nic tak poważnego się nie działo jak z Edytami ;)

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 16 lut 2010, 18:33

To może wymóg stałego dopuszczenia EZT do ruchu w dowolnych kraju UE? (-o<

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 16 lut 2010, 20:52

Tzn?

ODPOWIEDZ