Planowe zmiany tymczasowe w funkcjonowaniu metra

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 18 lut 2010, 17:09

rubeus pisze:Tyle, ze sporo ludzi ma w ten weekend I-y zjazd na studiach po sesji zimowej
ale ferie różnych uczelni nie pokrywają się - tydzień temu ferie miało UW, a np. Politechnika ma w tym tygodniu.
Rosa pisze:Właśnie w ferie były takie terminy.
wtedy by narzekali ci, którzy z nich wracają, że utrudnia im się dojazd do domu. I tak, i tak ktoś znalazłby się, komu bardzo by to nie odpowiadało.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2716
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 18 lut 2010, 17:29

Jakie "prace modernizacyjne" będą prowadzone?

radeom
Posty: 4231
Rejestracja: 22 lis 2007, 17:29

Post autor: radeom » 18 lut 2010, 17:46

Solaris U10 pisze:Jakie "prace modernizacyjne" będą prowadzone?
Utrudnienia związane są z pracami nad unowocześnieniem urządzeń systemu sterowania ruchem oraz kontroli dyspozytorskiej w metrze.

Zari
Posty: 112
Rejestracja: 08 sie 2008, 15:45
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa

Post autor: Zari » 20 lut 2010, 15:20

Coś rano informacja kulała. O 10:30 na wyświetlaczach podświetlone wszystkie stacje aż do kabat, na ratuszu brak komunikatów, kierunek w pociągu przekreślony cienkim paskiem, różnica widoczna dopiero przy niewielkiej odległości, dopiero na centrum maszynista powiedział, że pociąg jedzie do politechniki. Po 14:30 widziałem już na politechnice na wyświetlaczach "wyłączony" odcinek politechnika - kabaty choć informacja, że pociąg będzie za 12 min nie była ciekawa, przy 10 min nastąpiła nagła zmiana na WJAZD.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10155
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 20 lut 2010, 15:47

Jest niewiele lepiej niż ostatnio. Na wyświetlaczach korale zaznaczone do Politechniki. Przed Centrum było słychać jakiś bełkot przez nagłośnienie w wagonie, ale maszynista chyba najadł się tuż przed klusek :lol: No i karteluchy A4 w Alstomach miotą :evil2: nie mówiąc o genialnym komunikacie: "W dniach dwadzieścia-dwadzieścia jeden lutego..." :wesoly: :aloha:

I jestem ciekaw czy ZTM ściągnie kasę za to, że koło 8 rano następstwo sięgało 7 minut 30 sekund...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 20 lut 2010, 16:07

Stosowanie Ivony w takim miejscu jak metro może i jest wygodne, ale zarazem niesamowicie ośmieszające. Nie rozumiem, dlaczego nie może wcześniej tych samych tekstów nagrać jakikolwiek człowiek...
noidea

Awatar użytkownika
maciej180
Posty: 624
Rejestracja: 22 lis 2009, 11:53
Lokalizacja: Opole / Warszawa
Kontakt:

Post autor: maciej180 » 20 lut 2010, 20:48

np. pan Ksawery... :)
Obrazek

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 lut 2010, 21:43

Adam G. pisze:Stosowanie Ivony w takim miejscu jak metro może i jest wygodne, ale zarazem niesamowicie ośmieszające.
wynika tylko i wyłącznie z wygody dyżurnego, na szczęście nic takiego dzisiaj nie słyszałem :) zapewne na A-19, bo tam to najczęściej było praktykowane (pozostałość po wahadle).

System informacji w alstomach niestety nie umożliwia wgrania alternatywnych tras, stąd problem z wyświetlaczami (za mała pamięć).
Zari pisze:"wyłączony" odcinek politechnika - kabaty choć informacja, że pociąg będzie za 12 min nie była ciekawa, przy 10 min nastąpiła nagła zmiana na WJAZD.
łapie skład z drugiej pętli mimo wpisania krótszych tras.
Zari pisze: na ratuszu brak komunikatów
wobec dużych informacji przy każdym zejściu oraz na szybach przy wejściach uznano, że komunikaty nie muszą być nadawane co pociąg (dyżurni mają też inne obowiązki). Wyjątek dotyczy szczęśliwie stacji krańcowych - tam komunikaty były z każdym przyjazdem pociągów.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 lut 2010, 22:00

MeWa pisze:wynika tylko i wyłącznie z wygody dyżurnego
Chyba dyżurny jest wpracy i ma wykonywać obowiązki służbowe, a nie to, co mu wygodnie?
JacekM pisze:I jestem ciekaw czy ZTM ściągnie kasę za to, że koło 8 rano następstwo sięgało 7 minut 30 sekund...
Wierzysz w cuda? :(
MeWa pisze:System informacji w alstomach niestety nie umożliwia wgrania alternatywnych tras, stąd problem z wyświetlaczami (za mała pamięć).
Hm, pierwsze słyszę, żeby rozszerzenie pamięci było niemożliwe... Ale to tylko metro... :neutral:
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 lut 2010, 22:11

Wolfchen pisze:Chyba dyżurny jest wpracy i ma wykonywać obowiązki służbowe, a nie to, co mu wygodnie?
od strony formalnej - wykonał obowiązki. Tak samo, jak dyżurny, który nada komunikat z zegarkiem w ręku, w czasie odjazdu pociągu, kiedy nie będzie ludzi na peronie. Pozostaje rzecz jasna pytanie o efektywność.
Jacek M pisze:8 rano następstwo sięgało 7 minut 30 sekund...
mieści się w normie, a podejrzewam, że dzisiaj i tak mógł zostać przyjęty specjalny rozkład.
Wolfchen pisze:Hm, pierwsze słyszę, żeby rozszerzenie pamięci było niemożliwe...
owszem, w przypadku alstomu wymaga wymiany całego systemu i oprogramowania.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 lut 2010, 22:13

MeWa pisze:od strony formalnej - wykonał obowiązki.
Ale PR leży i kwiczy -rozumiesz, o czym mówię? Topornie to wygląda i na wizerunek źle wpływa ;)
MeWa pisze:owszem, w przypadku alstomu wymaga wymiany całego systemu i oprogramowania.
:shock:
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 lut 2010, 22:19

Wolfchen pisze:Ale PR leży i kwiczy -rozumiesz, o czym mówię? Topornie to wygląda i na wizerunek źle wpływa
zgadzam się, komunikaty z syntezatora są fatalne. Ale nie wszyscy myślą w takich kategoriach, zwłaszcza ci, którzy je nadają ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Zari
Posty: 112
Rejestracja: 08 sie 2008, 15:45
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa

Post autor: Zari » 20 lut 2010, 22:36

MeWa pisze:łapie skład z drugiej pętli mimo wpisania krótszych tras.
Eh nie ma to jak zainstalować bezbłędnie działający system po licznych symulowanych testach.
MeWa pisze:owszem, w przypadku alstomu wymaga wymiany całego systemu i oprogramowania.
Czyli brakuje pamięci fizycznej czy oprogramowanie zostało przystosowane do ~20 stacji bez możliwości regulacji?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 lut 2010, 22:49

Zari pisze:Czyli brakuje pamięci fizycznej czy oprogramowanie zostało przystosowane do ~20 stacji bez możliwości regulacji?
po prostu większa liczba zapowiedzi czy wariantów tras "nie mieści się".
Zari pisze:Eh nie ma to jak zainstalować bezbłędnie działający system
jakikolwiek system nigdy nie będzie bezbłędny (to tylko automat), ale myślę, że w tym przypadku to można jeszcze wyregulować.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Zari
Posty: 112
Rejestracja: 08 sie 2008, 15:45
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa

Post autor: Zari » 20 lut 2010, 23:08

MeWa pisze:jakikolwiek system nigdy nie będzie bezbłędny (to tylko automat), ale myślę, że w tym przypadku to można jeszcze wyregulować.
No wszystko zależy w jaki sposób jest zrobiony system, czy przewidziano w nim możliwość rozbicia linii na kilka odcinków, jeżeli nie to przerobienie systemu może nie być takie łatwe ale to już temat na inne wypracowanie.
po prostu większa liczba zapowiedzi czy wariantów tras "nie mieści się".
Tyle to wiem, próbuję dowiedzieć się jaki jest powód tej niemocy.

ODPOWIEDZ