Post
autor: zofey » 28 wrz 2010, 17:59
W oparciu o zarys rozkładu jazdy PKP Intercity na następny rok zaprojektowałem przykładowy rozkład jazdy pociągów KM w godzinach popołudniowego szczytu (Centralna/Śródmieście).
Dla godziny 15:
15:30 Polonez
15:30 do Mińska (15 1/2)
15:55 Kiev Express
15:55 do Mińska (15 2/2)
16:05 do Siedlec (Flirt)
Efekt: Obecnie dwa pociągi w pierwszej połówce godziny wożą powietrze (drugi w wypadku 10 minut opóźnienia ma 2 razy lepszą frekwencję niż normalnie); zaś Flirt jest praktycznie niezabieralny na Wschodnim. W mojej propozycji oba te mankamenty oczywiście nie występują.
ps. Jest tu wyraźne nawiązanie do rozkładu 2007/2008, który był dobry.
Dla godziny 16:
16:30 do Mińska (16 1/2)
16:50 Łukowianka
16:55 TLK
16:55 do Mińska i Mrozów (16 2/2)
17:05 do Siedlec (Flirt)
Efekt: Łukowianka nie zabiera już całego Mińsk (to robi osobowy), a za to daje szansę większej liczbie ludzi z Siedlec. TLK nie umożliwia przesunięcia pociągu do Mrozów wcześniej (byłoby to stanowczo za wcześnie) więc będzie on mocno obciążony, ale nie bardziej niż obecnie. Flirt raczej luźny, ale to jedyna opcja dla mieszkańców Kotunia i okolic.
Dla godziny 17:
17:30 TLK
17:30 do Mińska (17 1/2)
17:45 do Mińska i Mrozów (17 2/2)
17:55/18:05 TLK (z Centralnego o 17:55, ale stoi 10 minut na Wschodnim)
18:05 do Siedlec (Flirt)
Bardzo podobnie do obecnego rozkładu.
Dla godziny 18:
18:30 do Mińska (dalej co godzinę)
18:50 Łukowianka-bis
18:55 TLK
18:55 do Siedlec (Flirt, dalej co godzinę)
Efekt: Dużo szybszy powrót do domu osób kończących pracę o 18. Zarówno w wypadku dużych stacji (Łukowianka-bis), jak i małych przystanków (Flirt kilkanaście minut wcześniej niż obecnie)