Profanacja!Wolfchen pisze:Ja nie oglądałem żadnego filmu Barei
O ksztaĹceniu ĹcisĹym, w tym transportowym
Moderator: Szeregowy_Równoległy
Czego chcesz Premo od Danki, najlepsze wykłady...no poza Rutkowskim na laborkach z fizyki. "Pamiętajcie w lunetę patrzy się od przodu bo od tyłu to wiecie w co można zaglądać."
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.
Matura coraz bliżej, więc zacząłem się zastanawiać nad kierunkiem studiów. Zaciekawiło mnie budownictwo na Politechnice Warszawskiej. Biorąc pod uwagę huraoptymistyczną zawartość strony wydziału inżynierii lądowej oraz polskie prawodawstwo nasunęło mi kilka pytań:
1)Przed tytułem magistra trzeba zdobyć tytuł inżyniera (studia I stopnia). Czym konkretnie zwieńczony jest ten etap edukacji?
2)Istnieje coś takiego jak uprawnienia budowlane, niezbędne do "pełnienia samodzielnej funkcji":
a)potrzebne to? Bo z tego co przeczytałem bez nich jest się niczym prawnik bez aplikacji - przynieś, wynieś, pozamiataj.
b)żeby zdobyć to cudo trzeba odbyć praktyki zawodowe. Ile czasu to zajmuje i czy ciężko coś takiego sobie załatwić?
c)Egzamin po odpowiednim okresie praktyk. Trudny?
d)uprawnienia różnią się stopniem tj. projektowanie/kierowanie budową/projektowanie i kierowanie. Czy po praktykach w np. biurze projektowym można ubiegać się o uprawnienia do kierowania budową?
1)Przed tytułem magistra trzeba zdobyć tytuł inżyniera (studia I stopnia). Czym konkretnie zwieńczony jest ten etap edukacji?
2)Istnieje coś takiego jak uprawnienia budowlane, niezbędne do "pełnienia samodzielnej funkcji":
a)potrzebne to? Bo z tego co przeczytałem bez nich jest się niczym prawnik bez aplikacji - przynieś, wynieś, pozamiataj.
b)żeby zdobyć to cudo trzeba odbyć praktyki zawodowe. Ile czasu to zajmuje i czy ciężko coś takiego sobie załatwić?
c)Egzamin po odpowiednim okresie praktyk. Trudny?
d)uprawnienia różnią się stopniem tj. projektowanie/kierowanie budową/projektowanie i kierowanie. Czy po praktykach w np. biurze projektowym można ubiegać się o uprawnienia do kierowania budową?
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Pracą inżynierską. Trochę mniej rozległa od pracy magisterskiej, ale zasady podobnevolviak pisze:1)Przed tytułem magistra trzeba zdobyć tytuł inżyniera (studia I stopnia). Czym konkretnie zwieńczony jest ten etap edukacji?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- hafilip84
- Jego Gryząca Albumowość
- Posty: 7641
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
- Lokalizacja: Legionowo
Odpowiedzi na wszystkie te pytania, a nawet więcej, znajdziesz tutaj: http://uprawnieniabudowlane.pl/
Jestem studentem Transportu na Politechnice Warszawskiej. Mam do wyboru takie specjalizacje:
Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportu
Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych
Telematyka Transportu
Sterowanie Ruchem w Transporcie
Logistyka i Technologia Transportu.
Zastanawiam się, która z nich ma najwięcej wspólnego z komunikacją miejską, w sensie planowanie tras i rozkładów oraz rozmieszczenie przystanków.
Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportu
Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych
Telematyka Transportu
Sterowanie Ruchem w Transporcie
Logistyka i Technologia Transportu.
Zastanawiam się, która z nich ma najwięcej wspólnego z komunikacją miejską, w sensie planowanie tras i rozkładów oraz rozmieszczenie przystanków.
Niestety, obawiam się, że jeśli myślałbyś o potem o specjalizacji SRD zostałbyś wygryziony przez absolwentów WILu z podobnej specjalizacji. Tak to podobno wygląda, a przynajmniej tak przekonują wykładowcy z tegoż.Piotr R pisze:Ok. Ja chyba też. Tylko tam jest Elektronika co mi trochę nie pasuje. Zastanawiam się jeszcze nad pierwszą i ostatnią.
Natomiast na pewno odrzuciłbym specjalności Logistyka i Technologia Transportu i Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych (no sorry, ale dyspozytorem to może być każdy). Ciekawa wydaje się telematyka transportu, ale skoro boisz się elektroniki (heh, ja w sumie też) to raczej wybór nie dla ciebie. Natomiast od siebie dodam, że sporo kasy może przynieść Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportu. Głupie, ale zawsze w cenie. Chociaż znowu... czy to nie pokrywa się za bardzo z jakimś IŚ-em albo budownictwem?
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Moim zdaniem ostatnia. Tylko pod kątem transportu miejskiego wybieraj logistykę transportu kolejowego - bo logistyka transportu samochodowego to raczej tylko ciężarówki obejmuje, a na LTK to trochę o prognozowaniu potoków pasażerskich itp masz szanse się dowiedzieć...Piotr R pisze:Jestem studentem Transportu na Politechnice Warszawskiej. Mam do wyboru takie specjalizacje:
Inżynieria bezpieczeństwa i ekologia transportu
Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych
Telematyka Transportu
Sterowanie Ruchem w Transporcie
Logistyka i Technologia Transportu.
Zastanawiam się, która z nich ma najwięcej wspólnego z komunikacją miejską, w sensie planowanie tras i rozkładów oraz rozmieszczenie przystanków.