401 - dzielić, czy nie?

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8821
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 sty 2011, 14:23

Glonojad pisze:Fakt, ZTM ma dość umiarkowane sukcesy w zakresie skutecznej promocji.
Niestety - wydaje się, że nie zależy na tym tym, którzy coś mogą.

Jeśli chodzi o aktualne informacje, to w pełni się z Tobą zgadzam.
Ale dyskutowany jest przypadek linii, o której rzekomo niektórzy nie wiedzą, choć po ich osiedlu kursuje od ponad dwóch lat. Dlatego nie zgadzam się z Twoim sarkazmem wyrażonym w tym miejscu. Za to drapka napisał to, co o czym sam myślałem.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36836
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 sty 2011, 14:26

person pisze:przypadek linii, o której rzekomo niektórzy nie wiedzą, choć po ich osiedlu kursuje od ponad dwóch lat
Mam wrażenie, że mowa nie o Marysinie, a raczej o dojeżdżających z terenu Wawra i Starej Miłosny, którzy mogą wciąż nie wiedzieć, że mogą się do takiej linii przesiąść przy PŁOWIECKIEJ.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8821
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 sty 2011, 14:39

Bastian pisze:
person pisze:przypadek linii, o której rzekomo niektórzy nie wiedzą, choć po ich osiedlu kursuje od ponad dwóch lat
Mam wrażenie, że mowa nie o Marysinie, a raczej o dojeżdżających z terenu Wawra i Starej Miłosny, którzy mogą wciąż nie wiedzieć, że mogą się do takiej linii przesiąść przy PŁOWIECKIEJ.
Mogą nie wiedzieć, ale mogą też (np. na skutek problemów z kursowaniem 401 lub niewygodnej przesiadki przy PŁOWIECKIEJ - szczególnie w drodze powrotnej) świadomie wybierać dojazd do metra i kontynuować podróż (np. na Mokotów)pod ziemią.
Były przeprowadzane badania pasażerów z Wawra, więc jakaś informacja o skali niewiedzy/braku zainteresowania powinna istnieć.

Z doświadczenia wiem, że ludzie nierzadko nie wiedzą o dużo prostszych (nierzadko bezpośrednich) połączeniach (bo np. w okolicy jest metro), więc nic mnie nie zdziwi.

Ergo: co z tą niewiedzą zrobić?

esm
Posty: 163
Rejestracja: 25 cze 2006, 20:27
Lokalizacja: Natolin

Post autor: esm » 04 sty 2011, 18:00

Stockholmare pisze:A tak jeśli chodzi o 189+401 to czy na wspólnym odcinku jest potrzebna obecna częstotliwość (189 7-8/10 + 401 10/15 co daje średnio 4-5/6)?
Jest za mała, za duża czy w sam raz? Na Służewiu akurat rzadko jeżdżę więc się pytam.
Na odcinku GM - M. Służew bywa za mała, ale... pewnie są miejsca w W-wie bardziej niedoinwestowane.
nowy90 pisze:Byc moze cały problem 401 załatwiłoby przedłużenie 189 na Gocław.
O... to coś jak rzeźnia Przemyśl - Świnoujście albo śp. Hetman: Zamość - Gorzów Wlkp. :boohoo:

Awatar użytkownika
bambi
Posty: 164
Rejestracja: 16 maja 2006, 15:22
Lokalizacja: Kabaty // Gocław

Post autor: bambi » 05 sty 2011, 0:06

person pisze:Mogą nie wiedzieć, ale mogą też (np. na skutek problemów z kursowaniem 401 lub niewygodnej przesiadki przy PŁOWIECKIEJ - szczególnie w drodze powrotnej) świadomie wybierać dojazd do metra i kontynuować podróż (np. na Mokotów)pod ziemią.
Były przeprowadzane badania pasażerów z Wawra, więc jakaś informacja o skali niewiedzy/braku zainteresowania powinna istnieć.

Z doświadczenia wiem, że ludzie nierzadko nie wiedzą o dużo prostszych (nierzadko bezpośrednich) połączeniach (bo np. w okolicy jest metro), więc nic mnie nie zdziwi.

Ergo: co z tą niewiedzą zrobić?
Na pewno ogromny wpływ ma nieregularność i "korkogenność" powodowana sytuacją na Marynarskiej i (kiedyś przynajmniej) tłokiem w al. Sikorskiego. Dla przykładu: jeżdżąc teraz z Ursynowa (dajmy zp WYSCIGI) na Jelonki (CIEPŁOWNIA WOLA) wolę autem jechać przez Stary Mokotów i Ochotę niż jechać Marynarską-Łopuszańską, bo czas przejazdu tym ostatnim ciągiem jest nieprzewidywalny. Mówię tu o samochodzie, mediolanem tym bardziej by mi nie przyszło do głowy.

A co do niedoinformowania, to skoro ludzie przez tyle czasu się nie nauczyli, to chyba nic nie pomoże. Na głupotę (i na niewiedzę pewnie podobnie) lekarstwa nie ma.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26915
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 sty 2011, 8:59

person pisze:
Z doświadczenia wiem, że ludzie nierzadko nie wiedzą o dużo prostszych (nierzadko bezpośrednich) połączeniach (bo np. w okolicy jest metro), więc nic mnie nie zdziwi.

Ergo: co z tą niewiedzą zrobić?
No więc skoro, jak sam twierdzisz, nie wiedzą o połączeniach na Ursynowie, to:
1) dlaczego mają wiedzieć bez promocji na Marysinie
2) dlaczego mają wiedzieć potencjalni pasażerowie przesiadkowi w rejonach o których napisał Bastian?

Podtrzymuję tezę, że 401 (i nie tylko) potrzebna jest akcja informacyjna.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

zzz
Posty: 1060
Rejestracja: 21 sty 2008, 22:46

Post autor: zzz » 05 sty 2011, 13:05

Glonojad pisze:Podtrzymuję tezę, że 401 (i nie tylko) potrzebna jest akcja informacyjna.
A co ci da akcja informacyjna, jak nie jestes wstanie oszacowac czasu przejazdu : plowiecka :arrow: marynarska z dokladnoscia do 20 minut?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26915
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 sty 2011, 13:29

A via TŁ jestem?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

zzz
Posty: 1060
Rejestracja: 21 sty 2008, 22:46

Post autor: zzz » 05 sty 2011, 13:31

Glonojad pisze:A via TŁ jestem?
Od powstania buspasu chyba tak :-k

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25761
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 sty 2011, 7:26

Zdecydowanie tak.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26915
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 sty 2011, 9:23

Innymi słowy, wyznaczenie buspasa spowodowało przejęcie części pasażerów z relacji obwodowej :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36836
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 sty 2011, 9:31

Co było do przewidzenia.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 07 sty 2011, 9:50

rhemek pisze:A najbardziej wnerwia, jak kierowcy robią sobie z tej linii linię zwykła
W międzyszczycie to może jej pomóc nie być na ostrym "+" :)

[ Dodano: |7 Sty 2011|, 2011 09:54 ]
Bastian pisze:Mam wrażenie, że mowa nie o Marysinie, a raczej o dojeżdżających z terenu Wawra i Starej Miłosny, którzy mogą wciąż nie wiedzieć, że mogą się do takiej linii przesiąść przy PŁOWIECKIEJ.
Oni się na nią pewnie przesiądą, tyle na Metrze Służew :)
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25761
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 sty 2011, 10:03

Ja jakoś odpływu pasażerów z 401 nie zauważyłem. Na pewno jednak atrakcyjność przesiadki w 401 na Płowieckiej spadła.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 07 sty 2011, 10:06

person pisze:Z doświadczenia wiem, że ludzie nierzadko nie wiedzą o dużo prostszych (nierzadko bezpośrednich) połączeniach (bo np. w okolicy jest metro), więc nic mnie nie zdziwi.
Pewnie też zalezy od pory dnia. Nie dziwię się ludziom, którzy np. z Traktu (Nowy Świat czy Aleje) na np. Warchałowskiego jadą czymkolwiek-metrem-czymkolwiek a nie 503, które jest wprawdzie bezpośrednie, ale nie wiadomo ile stało jadąc z Tarchomina, a potem nie wiadomo, ile będzie stało w al. Sikorskiego. Ale tym samym ludziom, którzy to uprawiają wtedy, kedy pewne jest, że korków nie ma - już się dziwię. Ale też raczej jest tak, że ci ludzie jakoś wiedzą, co im się bardziej opłaca, zwłasza jeśli połączenie istnieje od lat.
A o promocji nowych połączeń - faktycznie można dyskutować. Ale tez pytanie, co dotrze do ludzi. Moim skromnym zdaniem - najlepsze są ulotki wyłóżone w autobusach - na tych liniach, które jadą przez dany rejon. Ta akcja chyba ma najlepszy procent dotarcia do zakładanej grupy docelowej.
Popatrz, jaka franca!

Zablokowany