120Na SWING

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 02 sty 2011, 0:36

Glonojad pisze: No, ale rozwiązanie berlińskie, czyli "dostawa 4 z opcją 200" nie bardzo wchodzi w grę w polskim PZP. Chyba, że jako umowa ramowa, ale wtedy z kolei płaci się jak za krótką serię kupując serię bardzo długą (vide oferta PESA'y w Bydgoszczy).
ZTCP to tak miało być, że miały przyjść 3 sztuki testowe, jak w Poznaniu Solaris, dopiero po przetestowaniu i wyłapaniu wad, miała się rozpocząć produkcja. A tak ciągle jakieś kwiatki teraz wyłażą.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 sty 2011, 9:24

W Warszawie? Pierwsze słyszę. Pierwotny harmonogram zakładał przerwę próbną jedynie między pierwszym składem a następnymi - co zostało zrealizowane - natomiast następne miały przychodzić wolniej: w 2010 miało być tylko 13 wagonów dostarczone.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 02 sty 2011, 13:41

No właśnie nie za bardzo zostało - miesiąc to trochę za mało. Miało być tak, że pierwsze w kwietniu-maju, a następne na jesieni.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 02 sty 2011, 17:16

piotram pisze:No właśnie nie za bardzo zostało - miesiąc to trochę za mało. Miało być tak, że pierwsze w kwietniu-maju, a następne na jesieni.
To i tak zbyt mało. Urzekło mnie wprowadzanie nowego typu tramwaju w szwajcarskiej Bazylei.

Jeden wagon kursował sobie na określonej brygadzie, której rozkład był zamieszczony na stronie lokalnego przedsiębiorstwa komunikacyjnego. Przez dłuższy czas (ponad rok?) pasażerowie oraz motorowi mogli zgłaszać swoje uwagi, wagon oceniali też mechanicy i różni specjaliści. W ten sposób powstał raport, który udostępniono w internecie. Pamiętam, że były w nim takie szczegóły, jak na przykład konieczność rozsunięcia siedzeń o 1cm :)

http://www.blt.ch/Banner/flyer%20tango% ... hrzeug.pdf - tu jest PDF, którego powinni zrozumieć nawet nieznający niemieckiego;
http://www.blt.ch/Unternehmen/Rollmater ... e1249.aspx - tu też można sobie o tym poczytać.

Gdyby w ten sposób wprowadzać nowe tramwaje u nas, z pewnością byłyby one znacznie bliższe ideałowi.
noidea

Szop
Posty: 151
Rejestracja: 01 sty 2011, 16:18

Post autor: Szop » 02 sty 2011, 22:27

Boże, ile bym dał za to, żeby producenci zwracali uwagę na układ siedzeń. Mam wrażenie, że w Solarisach nikt na nich dla próby nie siadał.
Cześć.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 sty 2011, 22:52

piotram pisze:No właśnie nie za bardzo zostało - miesiąc to trochę za mało. Miało być tak, że pierwsze w kwietniu-maju, a następne na jesieni.
Zrodlo prosze, ze "mialo", bo SIWZ nic takiego nie zawieral.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 894
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 05 sty 2011, 2:49

Adam G. pisze:
piotram pisze:No właśnie nie za bardzo zostało - miesiąc to trochę za mało. Miało być tak, że pierwsze w kwietniu-maju, a następne na jesieni.
To i tak zbyt mało. Urzekło mnie wprowadzanie nowego typu tramwaju w szwajcarskiej Bazylei.

Jeden wagon kursował sobie na określonej brygadzie, której rozkład był zamieszczony na stronie lokalnego przedsiębiorstwa komunikacyjnego. Przez dłuższy czas (ponad rok?) pasażerowie oraz motorowi mogli zgłaszać swoje uwagi, wagon oceniali też mechanicy i różni specjaliści. W ten sposób powstał raport, który udostępniono w internecie. Pamiętam, że były w nim takie szczegóły, jak na przykład konieczność rozsunięcia siedzeń o 1cm :)

http://www.blt.ch/Banner/flyer%20tango% ... hrzeug.pdf - tu jest PDF, którego powinni zrozumieć nawet nieznający niemieckiego;
http://www.blt.ch/Unternehmen/Rollmater ... e1249.aspx - tu też można sobie o tym poczytać.

Gdyby w ten sposób wprowadzać nowe tramwaje u nas, z pewnością byłyby one znacznie bliższe ideałowi.
Szwajcarskie zarządzanie zbiorkomem to ideał, a nasi komunikacyjni decydenci zmierzają dokładnie w przeciwną stronę ...
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 sty 2011, 7:18

Coz za doglebna i szczegolowa "analiza". Ale co dokladnie ona wniosla?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 11 sty 2011, 7:01

Czy ktoś z czytelników ma wiedze które Pesy w tym roku trafią na zajezdnie. Chodzi o przydział numerów taborowych.

Za odpowiedz dziękuje.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 16 sty 2011, 12:16

Takie coś przysłał mi rzecznik Pesy. Czy to realne wydaje mi się że tak.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

kwiatkos1
Posty: 10
Rejestracja: 28 gru 2010, 21:59

Post autor: kwiatkos1 » 20 sty 2011, 19:11

ja mam tylko nadzieję, że na nowe pesy nie ponaklejają naklejek, że tramwaj zakupiony z funduszy ue

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 sty 2011, 19:59

A z jakiej racji nie?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

polsmol
Posty: 43
Rejestracja: 25 sty 2007, 8:31

Post autor: polsmol » 20 sty 2011, 20:38

Dziś udało mi się po raz pierwszy odbyć dłuższą przejażdżkę Swingiem. Wrażanie ogólne mam pozytywne, ale dopracowania wymaga jakość montażu wnętrza. Niektóre panele są źle spasowane a panel sufitowy w środkowym członie luźno zwisał jakby był niedokręcony.
Sądzę, że tempo produkcji ma istotny wpływ na takie błędy. Jechałem 17-tką dziś około 16-tej, ale nie zarejestrowałem numeru tramwaju.

Mimo wszystko po takiej przejażdżce już się nie chce wsiadać do 13N a nawet 105 :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 sty 2011, 22:00

kwiatkos1 pisze:ja mam tylko nadzieję, że na nowe pesy nie ponaklejają naklejek, że tramwaj zakupiony z funduszy ue
Na te, które nie są kupione z funduszy UE, na pewno nie nakleją.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 sty 2011, 17:49

Aha, we środę przyjechał kolejny swing (przez pewien czas na R-1 kręciły się dwie lawety, duża po Swingu i mała dla 1410). To chyba nr 35.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ