ZTCP to tak miało być, że miały przyjść 3 sztuki testowe, jak w Poznaniu Solaris, dopiero po przetestowaniu i wyłapaniu wad, miała się rozpocząć produkcja. A tak ciągle jakieś kwiatki teraz wyłażą.Glonojad pisze: No, ale rozwiązanie berlińskie, czyli "dostawa 4 z opcją 200" nie bardzo wchodzi w grę w polskim PZP. Chyba, że jako umowa ramowa, ale wtedy z kolei płaci się jak za krótką serię kupując serię bardzo długą (vide oferta PESA'y w Bydgoszczy).
120Na SWING
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
W Warszawie? Pierwsze słyszę. Pierwotny harmonogram zakładał przerwę próbną jedynie między pierwszym składem a następnymi - co zostało zrealizowane - natomiast następne miały przychodzić wolniej: w 2010 miało być tylko 13 wagonów dostarczone.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
To i tak zbyt mało. Urzekło mnie wprowadzanie nowego typu tramwaju w szwajcarskiej Bazylei.piotram pisze:No właśnie nie za bardzo zostało - miesiąc to trochę za mało. Miało być tak, że pierwsze w kwietniu-maju, a następne na jesieni.
Jeden wagon kursował sobie na określonej brygadzie, której rozkład był zamieszczony na stronie lokalnego przedsiębiorstwa komunikacyjnego. Przez dłuższy czas (ponad rok?) pasażerowie oraz motorowi mogli zgłaszać swoje uwagi, wagon oceniali też mechanicy i różni specjaliści. W ten sposób powstał raport, który udostępniono w internecie. Pamiętam, że były w nim takie szczegóły, jak na przykład konieczność rozsunięcia siedzeń o 1cm
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://www.blt.ch/Banner/flyer%20tango% ... hrzeug.pdf - tu jest PDF, którego powinni zrozumieć nawet nieznający niemieckiego;
http://www.blt.ch/Unternehmen/Rollmater ... e1249.aspx - tu też można sobie o tym poczytać.
Gdyby w ten sposób wprowadzać nowe tramwaje u nas, z pewnością byłyby one znacznie bliższe ideałowi.
noidea
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Zrodlo prosze, ze "mialo", bo SIWZ nic takiego nie zawieral.piotram pisze:No wĹaĹnie nie za bardzo zostaĹo - miesiÄ c to trochÄ za maĹo. MiaĹo byÄ tak, Ĺźe pierwsze w kwietniu-maju, a nastÄpne na jesieni.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- kulikowski
- Posty: 894
- Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
- Lokalizacja: Rakowiec
Szwajcarskie zarządzanie zbiorkomem to ideał, a nasi komunikacyjni decydenci zmierzają dokładnie w przeciwną stronę ...Adam G. pisze:To i tak zbyt mało. Urzekło mnie wprowadzanie nowego typu tramwaju w szwajcarskiej Bazylei.piotram pisze:No właśnie nie za bardzo zostało - miesiąc to trochę za mało. Miało być tak, że pierwsze w kwietniu-maju, a następne na jesieni.
Jeden wagon kursował sobie na określonej brygadzie, której rozkład był zamieszczony na stronie lokalnego przedsiębiorstwa komunikacyjnego. Przez dłuższy czas (ponad rok?) pasażerowie oraz motorowi mogli zgłaszać swoje uwagi, wagon oceniali też mechanicy i różni specjaliści. W ten sposób powstał raport, który udostępniono w internecie. Pamiętam, że były w nim takie szczegóły, jak na przykład konieczność rozsunięcia siedzeń o 1cm![]()
http://www.blt.ch/Banner/flyer%20tango% ... hrzeug.pdf - tu jest PDF, którego powinni zrozumieć nawet nieznający niemieckiego;
http://www.blt.ch/Unternehmen/Rollmater ... e1249.aspx - tu też można sobie o tym poczytać.
Gdyby w ten sposób wprowadzać nowe tramwaje u nas, z pewnością byłyby one znacznie bliższe ideałowi.
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Coz za doglebna i szczegolowa "analiza". Ale co dokladnie ona wniosla?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Czy ktoś z czytelników ma wiedze które Pesy w tym roku trafią na zajezdnie. Chodzi o przydział numerów taborowych.
Za odpowiedz dziękuje.
Za odpowiedz dziękuje.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Dziś udało mi się po raz pierwszy odbyć dłuższą przejażdżkę Swingiem. Wrażanie ogólne mam pozytywne, ale dopracowania wymaga jakość montażu wnętrza. Niektóre panele są źle spasowane a panel sufitowy w środkowym członie luźno zwisał jakby był niedokręcony.
Sądzę, że tempo produkcji ma istotny wpływ na takie błędy. Jechałem 17-tką dziś około 16-tej, ale nie zarejestrowałem numeru tramwaju.
Mimo wszystko po takiej przejażdżce już się nie chce wsiadać do 13N a nawet 105![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sądzę, że tempo produkcji ma istotny wpływ na takie błędy. Jechałem 17-tką dziś około 16-tej, ale nie zarejestrowałem numeru tramwaju.
Mimo wszystko po takiej przejażdżce już się nie chce wsiadać do 13N a nawet 105
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Na te, które nie są kupione z funduszy UE, na pewno nie nakleją.kwiatkos1 pisze:ja mam tylko nadzieję, że na nowe pesy nie ponaklejają naklejek, że tramwaj zakupiony z funduszy ue
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Aha, we środę przyjechał kolejny swing (przez pewien czas na R-1 kręciły się dwie lawety, duża po Swingu i mała dla 1410). To chyba nr 35.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.