SKM w Warszawie
Moderator: JacekM
Pociągi zamawiają a STP nie mają
Takie rzeczy... tylko w Polsce.
Takie rzeczy... tylko w Polsce.
Pracownicy Kolei Mazowieckich obsługujących linię S-9 do Legionowa robią wszystko aby pasażerom obrzydzić korzystanie z SKM
Przystanek Legionowo Piaski, pusty peron bez wiaty, kilku maszynistów rodem ze starego betonu podstawia się w perony na minutę do czasu odjazdu, przez resztę czasu pociąg stoi kawałek dalej, na zewnątrz zaledwie -17
Kilku maszynistów stoi w peronach, drzwi zamknięte na głucho niemal do ostatniej chwili
Nie wszyscy się tak zachowują, niektórzy potrafią podstawić pociąg sporo wcześniej i wpuścić pasażerów aby nie czekali na pustym peronie
W Warszawie koksowniki a tu pracownikom KM nie chce się nawet otworzyć drzwi
Przystanek Legionowo Piaski, pusty peron bez wiaty, kilku maszynistów rodem ze starego betonu podstawia się w perony na minutę do czasu odjazdu, przez resztę czasu pociąg stoi kawałek dalej, na zewnątrz zaledwie -17
Kilku maszynistów stoi w peronach, drzwi zamknięte na głucho niemal do ostatniej chwili
Nie wszyscy się tak zachowują, niektórzy potrafią podstawić pociąg sporo wcześniej i wpuścić pasażerów aby nie czekali na pustym peronie
W Warszawie koksowniki a tu pracownikom KM nie chce się nawet otworzyć drzwi
Jak jechałem S-9 w poniedziałek to na stacji Warszawa Gdańska maszynista stosował "Ciepły Guzik" - co jakiś czas otwierał drzwi i zaraz zamykał. Np. ja przyszedłem do pociągu, to akurat maszynista mi otworzył drzwi i zaraz zamknął.metron pisze:Pracownicy Kolei Mazowieckich obsługujących linię S-9 do Legionowa robią wszystko aby pasażerom obrzydzić korzystanie z SKM
Przystanek Legionowo Piaski, pusty peron bez wiaty, kilku maszynistów rodem ze starego betonu podstawia się w perony na minutę do czasu odjazdu, przez resztę czasu pociąg stoi kawałek dalej, na zewnątrz zaledwie -17
Kilku maszynistów stoi w peronach, drzwi zamknięte na głucho niemal do ostatniej chwili
Nie wszyscy się tak zachowują, niektórzy potrafią podstawić pociąg sporo wcześniej i wpuścić pasażerów aby nie czekali na pustym peronie
W Warszawie koksowniki a tu pracownikom KM nie chce się nawet otworzyć drzwi
ashir pisze:Jak jechałem S-9 w poniedziałek to na stacji Warszawa Gdańska maszynista stosował "Ciepły Guzik" - co jakiś czas otwierał drzwi i zaraz zamykał. Np. ja przyszedłem do pociągu, to akurat maszynista mi otworzył drzwi i zaraz zamknął.metron pisze:Pracownicy Kolei Mazowieckich obsługujących linię S-9 do Legionowa robią wszystko aby pasażerom obrzydzić korzystanie z SKM
Przystanek Legionowo Piaski, pusty peron bez wiaty, kilku maszynistów rodem ze starego betonu podstawia się w perony na minutę do czasu odjazdu, przez resztę czasu pociąg stoi kawałek dalej, na zewnątrz zaledwie -17
Kilku maszynistów stoi w peronach, drzwi zamknięte na głucho niemal do ostatniej chwili
Nie wszyscy się tak zachowują, niektórzy potrafią podstawić pociąg sporo wcześniej i wpuścić pasażerów aby nie czekali na pustym peronie
W Warszawie koksowniki a tu pracownikom KM nie chce się nawet otworzyć drzwi
Też mi się kiedyś trafił taki maszynista który zamykał i otwierał drzwi nadchodzącym pasażerom
Niestety kilku chamanów psuje wizerunek całości
Przede wszystkim trzeba się zapytać - czy im wolno?metron pisze:Pracownicy Kolei Mazowieckich obsługujących linię S-9 do Legionowa robią wszystko aby pasażerom obrzydzić korzystanie z SKM
Przystanek Legionowo Piaski, pusty peron bez wiaty, kilku maszynistów rodem ze starego betonu podstawia się w perony na minutę do czasu odjazdu, przez resztę czasu pociąg stoi kawałek dalej, na zewnątrz zaledwie -17
Kilku maszynistów stoi w peronach, drzwi zamknięte na głucho niemal do ostatniej chwili
Nie wszyscy się tak zachowują, niektórzy potrafią podstawić pociąg sporo wcześniej i wpuścić pasażerów aby nie czekali na pustym peronie
W Warszawie koksowniki a tu pracownikom KM nie chce się nawet otworzyć drzwi
Jeżeli stoją w peronach to nie tylko wolno a nawet powinni.
Kierownik pociągu powinien być z nimi - więc to raczej zwykła złośliwość niż inna przyczyna.
@Metron - napisałeś o tym fakcie o KM-ów?
Kierownik pociągu powinien być z nimi - więc to raczej zwykła złośliwość niż inna przyczyna.
@Metron - napisałeś o tym fakcie o KM-ów?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
[url=http://www.zw.com.pl/artykul/10,574389_Zajezdnia-SKM-obok-wagonowni.html]ŻW[/url] pisze:Zajezdnia SKM obok wagonowni
Opóźnia się przejęcie 20 hektarów na Odolanach od PKP InterCity pod zajezdnię SKM. Proces komplikują trzy zabytkowe budynki kolejowe pod ochroną konserwatora.
– Chcemy wydzierżawić 20 hektarów stacji techniczno-postojowej Szczęśliwice. PKP InterCity wstępnie wyraziły już na to zgodę – mówi prezes Szybkiej Kolei Miejskiej Leszek Walczak.
PKP InterCity planują ten teren opuścić. Kolejarze uznali utrzymywanie tak rozległego zaplecza – gęstwiny torów pełnej rdzewiejących wagonów – za bezsens ekonomiczny. Twierdzą, że do obsługi taboru wystarczy im na terenie Warszawy rozległe zaplecze techniczne w Olszynce Grochowskiej. Ustalenia z SKM podjął prezes InterCity Grzegorz Mędza, który został zdymisjonowany. Teraz nie ma tam komu podejmować decyzji. – Potrzebujemy opinii Grupy PKP – mówi rzeczniczka PKP InterCity Małgorzata Sitkowska. Na dodatek wynikła sprawa zabytkowych budynków wagonowni Szczęśliwice, nad którymi czuwa konserwator. PKP InterCity chcą oddać budynki i obowiązek opieki nad nimi wraz z terenem.
Zabytkowa wagonownia Szczęśliwice to zespół przedwojennych budynków z lat 1924 – 1929. Kompleks wpisany do rejestru zabytków składa się z budynku dworca wraz z wieżą zegarową i z zabudowań technicznych.
– Ta wagonownia to wartościowy obiekt. To przykład rozpowszechnionej w budownictwie kolejowym architektury z elementami neorenesansu i neobaroku – mówi prezes warszawskiego Towarzystwa Opieki nad Zabytkami Michał Krasucki.
SKM rozpaczliwie potrzebuje zaplecza. Dlatego niechętnie zgadza się na opiekę nad wagonownią. Miejska spółka dysponuje dziś 12 pociągami Newagu i sześcioma składami EN57 i EN71 z dawnego Pafawagu. A nowoczesnego taboru przybywa.
W kwietniu mają przyjechać pierwsze z 13 zamówionych elfów PESY. W 2012 r. ma dotrzeć sześć składów Newagu.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36868
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
No właśnie - w jakim sensie dworca? Tam funkcjonował kiedykolwiek jakiś dworzec?Kompleks wpisany do rejestru zabytków składa się z budynku dworca wraz z wieżą zegarową i z zabudowań technicznych.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Niewiele jest w tej wagonowni do wykorzystania dla SKM. Kojarzę to miejsce głównie z plątaniną zarośniętych torów i bardzo dziurawymi płotami. Na zdjęciu satelitarnym widać trzy hale - ale w jakim one są stanie, jakie zaplecze techniczne oferują? No ale z drugiej strony, skoro władze SKM są tak zdesperowane, to wystarczyłoby niewiele. Te budynki biurowe to chyba też są w nie najlepszym stanie, prawda? Nigdy nieotynkowane, pewnie mocno zużyte...
Terenu i urządzeń do wykorzystania dla SKM jest aż nadto. Nie wiem w jakim stanie jest infrastruktura bo ostatni raz byłem tam grubo ponad 10 lat temu
Największa hala widoczna na zdjęciu była budowana jako ostatnia, umożliwiała pobieżny przegląd i naprawy całego pociągu bo jest tam kanał
Hala z podnośnikami to już inna historia, hulający wiatr i zimno w kanałach bo hala była jedynie zadaszona
Budynki biurowy, zaplecza technicznego były kilka lat temu remontowane, to są solidne budynki, dzisiaj się tak nie buduje
Kiedy wagonownia funkcjonowała normalnie było tam całe zaplecze techniczne umożliwiające przegląd i naprawy, wykonanie części zamiennych do taboru
Szkoda aby taka infrastruktura się zmarnowała
Największa hala widoczna na zdjęciu była budowana jako ostatnia, umożliwiała pobieżny przegląd i naprawy całego pociągu bo jest tam kanał
Hala z podnośnikami to już inna historia, hulający wiatr i zimno w kanałach bo hala była jedynie zadaszona
Budynki biurowy, zaplecza technicznego były kilka lat temu remontowane, to są solidne budynki, dzisiaj się tak nie buduje
Kiedy wagonownia funkcjonowała normalnie było tam całe zaplecze techniczne umożliwiające przegląd i naprawy, wykonanie części zamiennych do taboru
Szkoda aby taka infrastruktura się zmarnowała
Rozkład linii S-2 od 21.03ZTM pisze:21 marca rozpocznie się gruntowna przebudowa przystanku kolejowego Warszawa Stadion. Do końca października nie będą się na nim zatrzymywały żadne pociągi. Z tego powodu zmieniony zostanie rozkład jazdy Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich.
Przystanek znajduje się tuż obok budowanego Stadionu Narodowego. Jego remont ma związek ze zbliżającymi się mistrzostwami EURO 2012.
Wprawdzie tory biegnące przez przystanek Warszawa Stadion będą w czasie dnia przejezdne, sam przystanek nie będzie dostępny dla pasażerów. Pociągi będą przejeżdżały bez zatrzymywania się.
Więcej utrudnień czeka pasażerów w ciągu nocy. W związku z remontem od 22 marca, na podmiejskiej linii średnicowej – między Dworcem Wschodnim i Zachodnim – zostanie wprowadzona tzw. nocna przerwa technologiczna. Będzie obowiązywała w godzinach 0.01 – 3.50. Z tego powodu zawieszone zostaną weekendowe nocne kursy linii S1 i S2.
Ponadto dwa pociągi będą kursowały przez Dworzec Centralny (będą omijały przystanki: Warszawa Ochota i Warszawa Powiśle). Będą to:
ostatni pociąg linii S1 z Pruszkowa do Warszawy Wschodniej (o godz. 23.45).
ostatni pociąg w niedziele i święta linii S1 z Dworca Wschodniego do Pruszkowa (o godz. 23.51)
Zawieszone zostaną następujące pociągi kursujące w soboty oraz w niedziele i święta w relacjach:
linia S1
Warszawa Zachodnia (0.18) – Otwock (1.10)
Warszawa Zachodnia (1.18) – Otwock (2.10)
Otwock (0.07) – Pruszków (1.01)
Otwock (1.37) – Warszawa Zachodnia (2.15)
Linia S2
Warszawa Zachodnia (0.37) – Sulejówek Miłosna (1.13)
Warszawa Zachodnia (1.37) – Sulejówek Miłosna (2.13)
Sulejówek Miłosna (23.33)- Warszawa Zachodnia (0.09)
Sulejówek Miłosna (0.33) – Warszawa Zachodnia (1.08)
Sulejówek Miłosna (1.33) – Warszawa Wschodnia (1.54)
Żeby ułatwić pasażerom podróż między przystankami Warszawa Stadion i Warszawa Powiśle, linia autobusowa 517 będzie się dodatkowo „na żądanie” zatrzymywać na przystanku PKP Powiśle. Połączenie rejonu Dw. Wschodniego i przystanku Stadion (skrzyżowanie Al. Zieleniecka/Zamoyskiego) zapewniają linie: tramwajowa 7 i autobusowe 146 i 147.
Rozkład linii S-1 od 21.03