Eksploatacja jednotoru na Boernerowo

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5112
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 05 maja 2011, 21:40

W kierunku Boernerowa to za przystankiem Fort Blizne zaczyna się jednotor i jest do końca trasy z mijankami przy WAT i Starym Bemowie
Obrazek

Paweł D.
Posty: 5616
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 05 maja 2011, 22:34

Naniosłem kursy 20-ki na wykres aby zobaczyć czy są jakieś zapasy czasowe na mijankach ale rozkład jest tak napięty, że 1-2 minuty spóźnienia w godzinach szczytu rozwalają punktualność na kilka godzina robiąc efekt domina. Zainteresowani mogą sami ocenić:
Obrazek

Łukasz
Posty: 11089
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 maja 2011, 22:37

MichalJ pisze:Oj, coś za głęboka woda z tą 20. Było na próbę zrobić 20bis Boernerowo-Koło na miesiąc czy dwa... :)
20beta by lepiej brzmiało.

[ Dodano: |5 Maj 2011|, 2011 22:40 ]
ashir pisze:
pawcio pisze:Wszystko pięknie, ale gubisz połączenie Żerań-Wileniak.
Myślałem o tym, żeby w razie co puścić Z-1
Z-1 dlatego, że jest jeden tor z 18, a na Bemowie jednotor? To tylko u nas można wymyślić.
Niech jeździ jak jeździ, ze skrótem do Koła najwyżej, a na Kole można postawić rezerwę 20f.

[ Dodano: |5 Maj 2011|, 2011 22:42 ]
MeWa pisze:...w tym wiele z odcinkami jednotorowymi.
No właśnie, może się trzeba udać po nauki do Elbląga?

[ Dodano: |5 Maj 2011|, 2011 22:44 ]
Siecool pisze: Nie mogę się oprzeć temu pytaniu: jedna noc, cztery składy, czterech motorowych i próbujemy przegrzać system - np. jeden skład na Borneo, jeden na mijance WAT, jeden na Starym Bemowie, jeden na starcie jednotoru, wszyscy chcą jechać teraz-zaraz. Co zrobi system? Czemu te testy były prowadzone tak po łebkach, bez doprowadzania do sytuacji krytycznej? Czemu nie próbowano jednej nocy jeździć tam ile wlezie?
Na razie to średnio działało jak był jeden tramwaj... A cztery, hoho, panie.

Ale się dołączam do pytania.

[ Dodano: |5 Maj 2011|, 2011 22:58 ]
Paweł D. pisze:Naniosłem kursy 20-ki na wykres aby zobaczyć czy są jakieś zapasy czasowe na mijankach ale rozkład jest tak napięty, że 1-2 minuty spóźnienia w godzinach szczytu rozwalają punktualność na kilka godzina robiąc efekt domina. Zainteresowani mogą sami ocenić:
[url=http://img200.imageshack.us/img200/2439/l20a.th.png]Obrazek[/URL]
Od poniedziałku będzie (szczyt popołudniowy) przyjeżdżać na Blizne z końcówką 4,
czyli wat 6, bemowo - 8, boernerowo 9, gdzie ma 8 minut postoju, do 7, więc mijanka jest na bemowie 8, wat bez związku - 0, na fort wraca z 2. Teoretycznie więc opóźnienie z miasta może być 8-minutowe, kolejne 8 minut bufora jest na Boernerowie. Teoretycznie więc nic się nie powinno dziać.

Z tego też, co zauważyłem, cała panika rozchodzi się o pięciominutowy jednotor, na którym są 2 mijanki, a jeszcze trzecia na Boernerowie. No panowie i panie - gdzie my jesteśmy? Komputery sobie radzą z synchronizacją sekundową, a my tutaj 2 tramwajów na 3 mijanki nie jesteśmy w stanie włożyć?
ŁK

Lonik
Posty: 491
Rejestracja: 30 cze 2010, 16:34
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Lonik » 05 maja 2011, 23:36

Jako że dziś TW jakoś doszło do ładu ze sygnalizacją na mijankach, to
zamieszczam schemat blokowy sygnalizacji na jednotorze.
Załączniki
Schemat Blokowy  Fort_Blizne-Boernerowo-Fort_Blizne.png

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 06 maja 2011, 9:25

JaBaal pisze:A właściwie dlaczego te mijanki zostały wcześniej 'skasowane',
Dokładnie to jedna mijanka. Ale nie zostala skasowana, sygnalizacja na niej działała, tylko rozkład zakładał brak mijania.
A chyba nadal coś szwankuje, dziś się na 20 z Bemowa nie doczekałem. Wczoraj wieczorem też jakieś stada się szlajały.

[ Dodano: |6 Maj 2011|, 2011 09:37 ]
Plesim pisze:
MeWa pisze:a powiedzcie mi - czemu tramwaje niektóre muszą tak blisko podjeżdżać sygnalizatora, aby uzyskać sygnał zezwalający na wjazd na jednotor, przez co motorniczy ledwo widzi światło?
Powodem takiego podjeżdżania jest umiejscowienie czujników sygnalizacji.
I przez to tramwaj oczekujący stoi na... przejściach dla pieszych (-X

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 06 maja 2011, 11:24

Lonik pisze:Jako że dziś TW jakoś doszło do ładu ze sygnalizacją na mijankach,
I właśnie sygnalizacja padła po raz kolejny.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 06 maja 2011, 11:27

Na berło może niech lepiej jeżdżą...

Rafalinho
Posty: 10
Rejestracja: 05 maja 2007, 18:23
Lokalizacja: Siemianowice Śl. / Marysin

Post autor: Rafalinho » 06 maja 2011, 11:40

Jak w Katowicach na kluczyk i lampkę. ](*,)

Piottr
Posty: 1295
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 06 maja 2011, 11:47

Rafalinho pisze:Jak w Katowicach na kluczyk i lampkę. ](*,)
Najprostsze rozwiązania są najtrudniejsze do przebrnięcia przez formalizm.
Ile pieniędzy i nerwów by zaoszczędził taki najprostszy system... a tu blokada elektroniczna, wypasiona, i nie działa...

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 06 maja 2011, 12:30

Na czym polega jazda "na kluczyk i lampkę"?

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 06 maja 2011, 13:11

BJ pisze:Na czym polega jazda "na kluczyk i lampkę"?
Motorowy wysiada i przekręca kluczyk w skrzyneczce na słupie. Gasi wtedy lampkę co oznacza że odcinek jest zajęty.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 maja 2011, 15:19

piotram pisze:
BJ pisze:Na czym polega jazda "na kluczyk i lampkę"?
Motorowy wysiada i przekręca kluczyk w skrzyneczce na słupie. Gasi wtedy lampkę co oznacza że odcinek jest zajęty.
a potem po zjeździe z odcinka zapala. Fajna sprawa - testowałem ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 06 maja 2011, 15:45

MeWa pisze:a potem po zjeździe z odcinka zapala.
A jak z przeciwka coś już czeka to najczęsciej nie :)

Łukasz
Posty: 11089
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 maja 2011, 14:45

piotram pisze:
BJ pisze:Na czym polega jazda "na kluczyk i lampkę"?
Motorowy wysiada i przekręca kluczyk w skrzyneczce na słupie. Gasi wtedy lampkę co oznacza że odcinek jest zajęty.
To ten system teoretycznie też mógłby tak działać, ale coś mu nie idzie ;]
ŁK

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 08 maja 2011, 0:55

Pierwszy dzień bez awarii? :D
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ