Priorytety dla tramwajów
Moderator: Wiliam
Dzisiaj ok. 17.00 do świateł na Deotymy zaczynało się stać przed Magistracką. W sumie skromne 15 minut podjeżdżania co chwila o parenaście metrów. Dla porównania dodam, że z Dworca Centralnego do Marynina tramwaj normalnie jedzie ~25 minut.
Mam głęboką nadzieję, że autor programu tych świateł będzie się smażył w piekle razem z wykładowcami inżynierii ruchu na PW, który sygnalizacje projektują pod kątem przepustowości liczonej samochodami, a nie ludźmi.
Mam głęboką nadzieję, że autor programu tych świateł będzie się smażył w piekle razem z wykładowcami inżynierii ruchu na PW, który sygnalizacje projektują pod kątem przepustowości liczonej samochodami, a nie ludźmi.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]
-
- Posty: 5919
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
Mam informację oficjalna, że tak nie jest i nadal sygnał dla tramwajów jest skrócony. Ale kto wie, może znowu coś zmieniono...Stary Pinwin pisze:Dzisiaj miałem wrażenie , że zielone dla tramów przy GM , pali się równocześnie z zielonym dla Marynarskiej . Zielone dla pieszych przez tory zapaliło się równocześnie z zielonym dla Wołoskiej . No , to jest PRIORYTET .
Na razie pojawiło się podwójne zielone na skrzyżowaniu Budowlana/Rembielińska. Zrobione na starym sterowniku (bodaj MSSU) - jedno jest na stałe, drugie wzbudzane (z wymianą programu sterowania w cyklu). To nie jest idealna akomodacja. Cykl też dosyć długi. Ale poprawa - kolosalna!
Nie podniecajcie się jednak. To kropla w morzu potrzeb. Jedno z conajmniej stu skrzyżowań, na których trzeba coś poprawić.
ZTM swego czasu obtrąbiał sukces jaką to zarąbistą prokomunikacyjną śluzę odpalono.Siecool pisze:Dzisiaj ok. 17.00 do świateł na Deotymy zaczynało się stać przed Magistracką. W sumie skromne 15 minut podjeżdżania co chwila o parenaście metrów.
Myślę, że poszedł cichy prykaz, żeby coś z tym zrobić i po cichu będziemy mieli zmieniane programy.Jarek pisze:Na razie pojawiło się podwójne zielone na skrzyżowaniu Budowlana/Rembielińska. [..] Ale poprawa - kolosalna!
W kilku z nich panowie projektanci i IR powinni beknąć za projekty niezgodne z przepisami. Ale powoli i do tego dojdziemy.Jarek pisze:Jedno z conajmniej stu skrzyżowań, na których trzeba coś poprawić.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
Wczoraj wieczorem widziałem jak tramwaj przejechał w ostatniej chwili tuż przed światłem dla Wołoskiej. Nie widziałem światła T, ale wygląda na to że chyba jestJarek pisze:Mam informację oficjalna, że tak nie jest i nadal sygnał dla tramwajów jest skrócony. Ale kto wie, może znowu coś zmieniono...
[ Dodano: |1 Lip 2011|, 2011 09:32 ]
Można zrobić wzbudzanie bezwzględne kiedy pali się światło zielone dla Połczyńskiej i Powstańców - ruch skrętny aut od Fortu Wola nie jest tak duży żeby miało się coś zablokować.Jarek pisze: Tramwaj przy Ciepłowni można uprzywilejowac bardzo skutecznie na poziomie lokalnym, ponieważ torowisko przecina tylko trzy strumienie ruchu. Mozna tym dosyć efektywnie sterować. Oczywiście nie na zsadzie, ża tramwaj ma okno czasowe 12s raz na dwie minuty, a jak przyjedzie spóźniony od 4 do 10 minut, to mu sie okno poszerza z 12 do 13,5s.
Dzisiaj byłem i widziałem - jest tak, jak napisałeś. Warunki ruchu tramwajowego znacznie się poprawiły. Widocznie ostatecznie wdrożony projekt jeszcze został poprawiony z punktu widzenia ruchu tramwajowego.Dzisiaj miałem wrażenie , że zielone dla tramów przy GM , pali się równocześnie z zielonym dla Marynarskiej . Zielone dla pieszych przez tory zapaliło się równocześnie z zielonym dla Wołoskiej . No , to jest PRIORYTET .
Istotnych utrudnień dla ruchu samochodowego nie stwierdzono. Skręt na strzałce w prawo nie jest już możliwy, ale deficytu przepustowości nie ma. w przyszłym tygodniu trzeba będzie poobserwowac skrzyżowanie, jak pracuje w szczycie.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36869
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Piesi przez cały czas są trzymani?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Tak.Bastian pisze:Piesi przez cały czas są trzymani?
Paru zapaleńcom nie uda się przyspieszyć komunikacji tramwajowej. Nie ma szans. Widziałem jakąś petycję w internecie. Myśle, że to jest bardziej ta droga - trzeba pokazać, że te podobno 70% jeżdżacych zbiorkomem, to ludzie z krwi i kości. I dopiero to może przemówi do decydentów.reserved pisze:Ja ze swojej strony powiem jedno.. jeżeli uda wam sie zrobić tak, że tramwaje nie będą podporządkowane zwykłej sygnalizacji świetlnej, to nawet przy tak powolnej prędkości będę rękami i nogami za tramwajem!
Jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale trzeba się cieszyć z tego, co jest.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36869
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
No to jest to wada.Jarek pisze:Tak.Bastian pisze:Piesi przez cały czas są trzymani?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26931
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wręcz przeciwnie - to zależy od skrzyżowania. Jeśli jest w długim cyklu i pracuje w koordynacji,a koordynacja ta jest antytramwajowa (czyli tramwaj przyjeżdża zawsze pod koniec swojego zielonego i po wymianie pasażerów nie zdąża przejechać, odczekując prawie cały cykl) to nawet 2 minuty realnego czasu się w tym miejscu traci. 2 minuty to dużo, jeśli tramwajem się jedzie 4-5 przystanków; 2 minuty na każdym skrzyżowaniu to katastrofa!reserved pisze:Dlatego ja czekam na wiosnę, bo póki co to nawet jak się poprawi jedno skrzyżowanie, to czasu podróży raczej znacząco nie skróci.Jarek pisze:Jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale trzeba się cieszyć z tego, co jest.
[ Dodano: |2 Lip 2011|, 2011 07:06 ]
Jak będą miały priorytet, to nie będą powolne. Czy Ty wiesz, o czym piszesz?reserved pisze:Ja ze swojej strony powiem jedno.. jeżeli uda wam sie zrobić tak, że tramwaje nie będą podporządkowane zwykłej sygnalizacji świetlnej, to nawet przy tak powolnej prędkości będę rękami i nogami za tramwajem!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
O przepustowości możemy podyskutować we wrześniu.Jarek pisze: Istotnych utrudnień dla ruchu samochodowego nie stwierdzono. Skręt na strzałce w prawo nie jest już możliwy, ale deficytu przepustowości nie ma. w przyszłym tygodniu trzeba będzie poobserwowac skrzyżowanie, jak pracuje w szczycie.
Z pieszymi jest gorzej? Klienci T zdenerwują się. Mieli lepiej a teraz mają gorzej.
Koordynacji dla T nigdy nie projektuje się stricto tylko dla T. Zawsze jest to kompromis i nie zawsze na korzyść T.