Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 30 cze 2011, 21:26

Dzisiaj ok. 17.00 do świateł na Deotymy zaczynało się stać przed Magistracką. W sumie skromne 15 minut podjeżdżania co chwila o parenaście metrów. Dla porównania dodam, że z Dworca Centralnego do Marynina tramwaj normalnie jedzie ~25 minut.

Mam głęboką nadzieję, że autor programu tych świateł będzie się smażył w piekle razem z wykładowcami inżynierii ruchu na PW, który sygnalizacje projektują pod kątem przepustowości liczonej samochodami, a nie ludźmi.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 30 cze 2011, 21:36

Dzisiaj miałem wrażenie , że zielone dla tramów przy GM , pali się równocześnie z zielonym dla Marynarskiej . Zielone dla pieszych przez tory zapaliło się równocześnie z zielonym dla Wołoskiej . No , to jest PRIORYTET .
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 30 cze 2011, 21:37

Jak jechałem samochodem około 17:30-18, to korek w kierunku Bemowa się zlikwidował, natomiast w drugą stronę był pokaźny koreczek, niemal do Ciołka.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 30 cze 2011, 21:59

Stary Pinwin pisze:Dzisiaj miałem wrażenie , że zielone dla tramów przy GM , pali się równocześnie z zielonym dla Marynarskiej . Zielone dla pieszych przez tory zapaliło się równocześnie z zielonym dla Wołoskiej . No , to jest PRIORYTET .
Mam informację oficjalna, że tak nie jest i nadal sygnał dla tramwajów jest skrócony. Ale kto wie, może znowu coś zmieniono...

Na razie pojawiło się podwójne zielone na skrzyżowaniu Budowlana/Rembielińska. Zrobione na starym sterowniku (bodaj MSSU) - jedno jest na stałe, drugie wzbudzane (z wymianą programu sterowania w cyklu). To nie jest idealna akomodacja. Cykl też dosyć długi. Ale poprawa - kolosalna!

Nie podniecajcie się jednak. To kropla w morzu potrzeb. Jedno z conajmniej stu skrzyżowań, na których trzeba coś poprawić.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 30 cze 2011, 22:17

Siecool pisze:Dzisiaj ok. 17.00 do świateł na Deotymy zaczynało się stać przed Magistracką. W sumie skromne 15 minut podjeżdżania co chwila o parenaście metrów.
ZTM swego czasu obtrąbiał sukces jaką to zarąbistą prokomunikacyjną śluzę odpalono.
Jarek pisze:Na razie pojawiło się podwójne zielone na skrzyżowaniu Budowlana/Rembielińska. [..] Ale poprawa - kolosalna!
Myślę, że poszedł cichy prykaz, żeby coś z tym zrobić i po cichu będziemy mieli zmieniane programy.
Jarek pisze:Jedno z conajmniej stu skrzyżowań, na których trzeba coś poprawić.
W kilku z nich panowie projektanci i IR powinni beknąć za projekty niezgodne z przepisami. Ale powoli i do tego dojdziemy.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3829
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 30 cze 2011, 22:19

MisiekK pisze:W kilku z nich panowie projektanci i IR powinni beknąć za projekty niezgodne z przepisami. Ale powoli i do tego dojdziemy.
To jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie...

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 01 lip 2011, 9:27

Jarek pisze:Mam informację oficjalna, że tak nie jest i nadal sygnał dla tramwajów jest skrócony. Ale kto wie, może znowu coś zmieniono...
Wczoraj wieczorem widziałem jak tramwaj przejechał w ostatniej chwili tuż przed światłem dla Wołoskiej. Nie widziałem światła T, ale wygląda na to że chyba jest :)

[ Dodano: |1 Lip 2011|, 2011 09:32 ]
Jarek pisze: Tramwaj przy Ciepłowni można uprzywilejowac bardzo skutecznie na poziomie lokalnym, ponieważ torowisko przecina tylko trzy strumienie ruchu. Mozna tym dosyć efektywnie sterować. Oczywiście nie na zsadzie, ża tramwaj ma okno czasowe 12s raz na dwie minuty, a jak przyjedzie spóźniony od 4 do 10 minut, to mu sie okno poszerza z 12 do 13,5s.
Można zrobić wzbudzanie bezwzględne kiedy pali się światło zielone dla Połczyńskiej i Powstańców - ruch skrętny aut od Fortu Wola nie jest tak duży żeby miało się coś zablokować.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 01 lip 2011, 23:03

Dzisiaj miałem wrażenie , że zielone dla tramów przy GM , pali się równocześnie z zielonym dla Marynarskiej . Zielone dla pieszych przez tory zapaliło się równocześnie z zielonym dla Wołoskiej . No , to jest PRIORYTET .
Dzisiaj byłem i widziałem - jest tak, jak napisałeś. Warunki ruchu tramwajowego znacznie się poprawiły. Widocznie ostatecznie wdrożony projekt jeszcze został poprawiony z punktu widzenia ruchu tramwajowego.

Istotnych utrudnień dla ruchu samochodowego nie stwierdzono. Skręt na strzałce w prawo nie jest już możliwy, ale deficytu przepustowości nie ma. w przyszłym tygodniu trzeba będzie poobserwowac skrzyżowanie, jak pracuje w szczycie.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 lip 2011, 23:06

Piesi przez cały czas są trzymani? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

reserved
Posty: 14639
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 01 lip 2011, 23:11

Ja ze swojej strony powiem jedno.. jeżeli uda wam sie zrobić tak, że tramwaje nie będą podporządkowane zwykłej sygnalizacji świetlnej, to nawet przy tak powolnej prędkości będę rękami i nogami za tramwajem! :P

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 01 lip 2011, 23:36

Bastian pisze:Piesi przez cały czas są trzymani?
Tak.
reserved pisze:Ja ze swojej strony powiem jedno.. jeżeli uda wam sie zrobić tak, że tramwaje nie będą podporządkowane zwykłej sygnalizacji świetlnej, to nawet przy tak powolnej prędkości będę rękami i nogami za tramwajem!
Paru zapaleńcom nie uda się przyspieszyć komunikacji tramwajowej. Nie ma szans. Widziałem jakąś petycję w internecie. Myśle, że to jest bardziej ta droga - trzeba pokazać, że te podobno 70% jeżdżacych zbiorkomem, to ludzie z krwi i kości. I dopiero to może przemówi do decydentów.
Jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale trzeba się cieszyć z tego, co jest.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 lip 2011, 23:39

Jarek pisze:
Bastian pisze:Piesi przez cały czas są trzymani?
Tak.
No to jest to wada.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

reserved
Posty: 14639
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 01 lip 2011, 23:47

Jarek pisze:Jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale trzeba się cieszyć z tego, co jest.
Dlatego ja czekam na wiosnę, bo póki co to nawet jak się poprawi jedno skrzyżowanie, to czasu podróży raczej znacząco nie skróci.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 lip 2011, 7:05

reserved pisze:
Jarek pisze:Jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale trzeba się cieszyć z tego, co jest.
Dlatego ja czekam na wiosnę, bo póki co to nawet jak się poprawi jedno skrzyżowanie, to czasu podróży raczej znacząco nie skróci.
Wręcz przeciwnie - to zależy od skrzyżowania. Jeśli jest w długim cyklu i pracuje w koordynacji,a koordynacja ta jest antytramwajowa (czyli tramwaj przyjeżdża zawsze pod koniec swojego zielonego i po wymianie pasażerów nie zdąża przejechać, odczekując prawie cały cykl) to nawet 2 minuty realnego czasu się w tym miejscu traci. 2 minuty to dużo, jeśli tramwajem się jedzie 4-5 przystanków; 2 minuty na każdym skrzyżowaniu to katastrofa!

[ Dodano: |2 Lip 2011|, 2011 07:06 ]
reserved pisze:Ja ze swojej strony powiem jedno.. jeżeli uda wam sie zrobić tak, że tramwaje nie będą podporządkowane zwykłej sygnalizacji świetlnej, to nawet przy tak powolnej prędkości będę rękami i nogami za tramwajem! :P
Jak będą miały priorytet, to nie będą powolne. Czy Ty wiesz, o czym piszesz?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 02 lip 2011, 11:57

Jarek pisze: Istotnych utrudnień dla ruchu samochodowego nie stwierdzono. Skręt na strzałce w prawo nie jest już możliwy, ale deficytu przepustowości nie ma. w przyszłym tygodniu trzeba będzie poobserwowac skrzyżowanie, jak pracuje w szczycie.
O przepustowości możemy podyskutować we wrześniu.
Z pieszymi jest gorzej? Klienci T zdenerwują się. Mieli lepiej a teraz mają gorzej.
Koordynacji dla T nigdy nie projektuje się stricto tylko dla T. Zawsze jest to kompromis i nie zawsze na korzyść T.

ODPOWIEDZ