MeWa pisze:oczywiście, można byłoby połączyć przebudowę tramwajów z przebudową średnicówki, przedłużeniem WKD do metra itd. itp. Natomiast te obecne prace w okolicach dworca Śródmieście to będzie robota głupiego - jeszcze rok temu PKP twierdziło, że im nie opłaca się robić jakichkolwiek prac na samym dworcu, bo plan zabudowy okolic PKiN-u przewiduje postawienie budynków nad stacją i tunelem, a to z kolei wymusza zmianę płyty przykrywającej tunel wraz z nową siatką słupów ją podtrzymujących albo dokonania perforacji w istniejącej płycie wraz z nowymi słupami stanowiącymi podporę dla przyszłych budynków.
Zresztą zobacz jak wygląda organizacja pracy na PKP - w zeszłym roku odwołano remont tunelu średnicowego, bo chciano rzekomo skorelować prace z przykryciem linii od Żelaznej do Towarowej. Jakoś nie zanosi się, żeby te prace miały zostać przeprowadzone, a jednak remont tunelu odbędzie się w tym roku.
W świetle tego wszystkiego należy się cieszyć z remontu średnicy, choćby był on robotą najgłupszego
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Natomiast co do samego pomysłu zabudowywania średnicy, uważam go za absurdalny. Chyba, że postawiliby budynki stylistycznie odpowiadające tym stojącym vis-a-vis, w co jednak szczerze wątpię. Może PKP też tak uważa i podejrzewa, że miasto będzie to realizowało (jeśli wogóle) mniej więcej w takim tempie, jak samo PKP będzie przykrywać średnicę od Żelaznej do Towarowej
![:mrgreen:](./images/smilies/mg.gif)
Nie mówiąc już o działaniu zintegrowanym, jakim jest generalna przebudowa dworcowiska. Dlatego może zdecydowali się jednak teraz na remont tej średnicy
![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)