W świetle tego wszystkiego należy się cieszyć z remontu średnicy, choćby był on robotą najgłupszego Natomiast co do samego pomysłu zabudowywania średnicy, uważam go za absurdalny. Chyba, że postawiliby budynki stylistycznie odpowiadające tym stojącym vis-a-vis, w co jednak szczerze wątpię. Może PKP też tak uważa i podejrzewa, że miasto będzie to realizowało (jeśli wogóle) mniej więcej w takim tempie, jak samo PKP będzie przykrywać średnicę od Żelaznej do Towarowej Nie mówiąc już o działaniu zintegrowanym, jakim jest generalna przebudowa dworcowiska. Dlatego może zdecydowali się jednak teraz na remont tej średnicyMeWa pisze:oczywiście, można byłoby połączyć przebudowę tramwajów z przebudową średnicówki, przedłużeniem WKD do metra itd. itp. Natomiast te obecne prace w okolicach dworca Śródmieście to będzie robota głupiego - jeszcze rok temu PKP twierdziło, że im nie opłaca się robić jakichkolwiek prac na samym dworcu, bo plan zabudowy okolic PKiN-u przewiduje postawienie budynków nad stacją i tunelem, a to z kolei wymusza zmianę płyty przykrywającej tunel wraz z nową siatką słupów ją podtrzymujących albo dokonania perforacji w istniejącej płycie wraz z nowymi słupami stanowiącymi podporę dla przyszłych budynków.
Zresztą zobacz jak wygląda organizacja pracy na PKP - w zeszłym roku odwołano remont tunelu średnicowego, bo chciano rzekomo skorelować prace z przykryciem linii od Żelaznej do Towarowej. Jakoś nie zanosi się, żeby te prace miały zostać przeprowadzone, a jednak remont tunelu odbędzie się w tym roku.
Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
Moderator: JacekM
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
WARSZAWA
KRÓTKO
ABC na stacjach
Przedstawiciele pięciu spółek kolejowych korzystających z warszawskich dworców powołali nieformalną grupę inicjatywną. Jej zadaniem jest wdrożenie programu ABC, czyli Kolej Atrakcyjna, Bezpieczna i Czysta. Dzięki niej już odmalowano część stacji Powiśle i Ochota.
hal
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
A inna inicjatywna grupa zdąrzyła 2 tygodnie po odmalowaniu Powiśla, oszpecić ściany wejść swoimi ozdobnikami. I pomyśleć, że tam nawet jest jakaś kamera na peronach...MeWa pisze:Obrazek
WARSZAWA
KRÓTKO
ABC na stacjach
Przedstawiciele pięciu spółek kolejowych korzystających z warszawskich dworców powołali nieformalną grupę inicjatywną. Jej zadaniem jest wdrożenie programu ABC, czyli Kolej Atrakcyjna, Bezpieczna i Czysta. Dzięki niej już odmalowano część stacji Powiśle i Ochota.
hal
W Warszawie nie ma sensu chyba odmalowywać niczego.
Dziennik pisze: Polska Kolej idzie pod młotek
PKP chcą zrobić rewolucyjny krok do przodu: postawić nowy dworzec w Katowicach i zburzyć Centralny w Warszawie
Wczoraj PKP podpisały umowy z firmami doradczymi mającymi pomóc zagospodarować strategiczne nieruchomości. Kolej chce, np. wybudować nowy dworzec w Katowicach, nową Warszawę Zachodnią i zrównać z ziemią stołeczny Centralny. Na jego gruzach powstanie wieżowiec.
(...)
Warszawę Zachodnią, szary i śmierdzący mikrobudyneczek obok peronów trudno uznać za dworzec. Kolej chce stworzyć nowy na dwuhektarowej działce a AL. Jerozolimskich. Byłaby tam także galeria handlowa, luksusowy biurowiec, a może nawet także świetnie wyposażone centrum kongresowe.
PKP nie chcą też już utrzymywać najsławniejszego polskiego dworca - Centralnego. Jest tak przestarzały i brzydki, że nie ma sensu go odnawiać. Kasy i pomieszczenia odprawy podróżnych trafiłyby pod ziemię, a na miejscu obecniej hali wyrósłby reprezentacyjny wieżowiec. - Budowane po sądziedzku (...) Złote Tarasy kosztują około 400 mln euro. Trzeba silnego dewelopera, żeby wytrzymać finansowo podobny projekt - mówi Jerzy Dobrowolski, ekspert z firmy Cushman&Wakefield. (...)
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
tak,uważam, że ze względów estetycznych lepiej - zresztą postawienie biurowca nie pogorszy dojazdu samochodów osobowych/taksówek? Już widzę te kolejki pasażerów do kas blokujące przejście podziemne... ciekawe w którym miejcu miałyby być ulokowane te kasy, informacja itp.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
MeWa pisze:tak,uważam, że ze względów estetycznych lepiej
No to zależy od projektu raczej. Nikt nie mówi, że nie należy budować z głową.MeWa pisze:zresztą postawienie biurowca nie pogorszy dojazdu samochodów osobowych/taksówek?
Histeryzujesz, i tak obecnie większość pasażerów kupuje bilety w przejściu podziemnym, na górę wybierają się tylko hardcore'owcy płacący kartą lub jadący za granicę.MeWa pisze:Już widzę te kolejki pasażerów do kas blokujące przejście podziemne... ciekawe w którym miejcu miałyby być ulokowane te kasy, informacja itp.
No i nikt nie mówi, że przy okazji budowy nie można przebudować przejścia podziemnego...
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
mi się dworzec ten podoba (bryła), jestem zwolennikiem solidnego liftingu.Fikander pisze:MeWa pisze:tak,uważam, że ze względów estetycznych lepiej
już teraz nie ma na dojazdy dużo miejsca, a inwestor by zapewne chciał jeszcze więcej miejsca dla siebie...Fik pisze:No to zależy od projektu raczej. Nikt nie mówi, że nie należy budować z głową.
tylko ciekaw dlaczego na górze zawsze są takie kolejki....Fik pisze:Histeryzujesz, i tak obecnie większość pasażerów kupuje bilety w przejściu podziemnym, na górę wybierają się tylko hardcore'owcy płacący kartą lub jadący za granicę.
oczywiście, mozna, tylko że to wymaga interwencji w całą strutkturę dworca...Fik pisze:No i nikt nie mówi, że przy okazji budowy nie można przebudować przejścia podziemnego...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No bo są otwarte trzy-cztery kasy, a kasjerki się ślimaczą. Zobacz sobie, ile czasu trwa wydanie biletu przez ajenta, a ile przez biomasę ickowską.MeWa pisze:tylko ciekaw dlaczego na górze zawsze są takie kolejki....
Wybudowanie nad nim wieżowca i tak będzie tego wymagało.MeWa pisze:oczywiście, mozna, tylko że to wymaga interwencji w całą strutkturę dworca...
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
zawsze z obserwacji trochę więcej kas otwartych widzę...Fikander pisze:No bo są otwarte trzy-cztery kasy, a kasjerki się ślimaczą. Zobacz sobie, ile czasu trwa wydanie biletu przez ajenta, a ile przez biomasę ickowską.MeWa pisze:tylko ciekaw dlaczego na górze zawsze są takie kolejki....
i kolejnych dłuugich utrudnień w ruchu pociągów (bo oczywiście tunel dalekobieżny będzie remontowany niezależnie) i możliwe utrudnienia w ruchu na al. Jerozolimskich i al. Jana Pawła II. Po zwykłym liftingu dworzec ten świetnie może spełniać funkcje dworca - mniejszym kosztem i przy mniejszych utrudnieniach...Fik pisze: Wybudowanie nad nim wieżowca i tak będzie tego wymagało.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
no jak ja kupowałem bilety na BWE to otwarte były 4 + jedna międzynarodowa. środek tygodnia, godzina 19...MeWa pisze:zawsze z obserwacji trochę więcej kas otwartych widzę...
Jakoś obecnie nie spełnia. Przejścia podziemne są sennym koszmarem dla każdego pasażera z bagażami, lokalizacja kas paranoiczna, wielka pusta hala z hektarami nieużywanej przestrzeni (a przepraszam, zasiano ostatnio jakieś drzewka tam). I schody, dziesiątki milionów schodów. Schody schody schody...MeWa pisze:Po zwykłym liftingu dworzec ten świetnie może spełniać funkcje dworca -
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?