[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 sie 2011, 20:36

Warto wspomnieć, że Konstal posiadał w pewnym momencie licencję na produkcję klonów Bremena. Do produkcji nie doszło, choć nie wiem, czy przyczyną było przejęcie przez Alsthom Konstalu, czy AdTranzu przez Bombardiera...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 21 sie 2011, 14:10

TLG pisze:...Prototyp odstawiono. Później próbowano istniejący prototyp przeprojektować i przebudować na tramwaj niskopodłogowy 110Nx, ale - jak słyszałem - spowodowało by to złożenie się nadwozia do środka. Prototyp zezłomowano po przejęciu Konstalu przez GEC ALSTHOM.
Skoro już mowa o prototypach i nieznanych konstrukcjach - czy czasem ich nie rysowałeś? Mam na myśli, na przykład, wzmocnioną stopiątkę (bodaj 109N) czy ten długi wagon nieprzegubowy (nie pamiętam oznaczenia).

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 21 sie 2011, 14:57

mamadoo pisze:Skoro już mowa o prototypach i nieznanych konstrukcjach - czy czasem ich nie rysowałeś?
Rysowałeś.
mamadoo pisze:Mam na myśli, na przykład, wzmocnioną stopiątkę (bodaj 109N)
108N. W dwóch wersjach: pierwsza http://images48.fotosik.pl/207/3d5d5bb25ea8aabd.jpg i druga, której budowa ruszyła, ale ostatecznie zamienił się on w 805Nb i trafił do Grudziądza. Różnić się miał od zwykłej stopiątki dwiema osobnymi maszynami drzwiowymi i szafką bezpiecznikową ustawioną równolegle względem skosu wagonu.
mamadoo pisze:ten długi wagon nieprzegubowy (nie pamiętam oznaczenia).
104N. Także były dwie opcje: pierwsza jak na obrazku http://images43.fotosik.pl/83/9ad650d44554058d.jpg i druga z całym skosem pudła. Nie znalazły nabywcy z powodu przekraczania skrajni na łukach.
15/12/2005-12/7/2019

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 21 sie 2011, 17:55

Wielkie dzięki! O tych wagonach tylko gdzieś tam przeczytałem -nie za bardzo potrafiłem je sobie wyobrazić. Masz jakiś własny profil (lub coś w tym rodzaju) na fotosiku, z pracami które pokazujesz? Bardzo ciekawe...

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 21 sie 2011, 18:46

mamadoo pisze:Masz jakiś własny profil (lub coś w tym rodzaju) na fotosiku, z pracami które pokazujesz?
Mówisz i masz: www.tramlog.fotosik.pl
15/12/2005-12/7/2019

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 21 sie 2011, 19:50

Bardzo przyjemnie się ogląda. Czy to jest może projekt dla poznańskiej pestki?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/254 ... cf945.html
Coś czytałem kiedyś na temat trójczłonowca na tę trasę...

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 21 sie 2011, 20:36

mamadoo pisze:Czy to jest może projekt dla poznańskiej pestki?
Tak, to jest 107N. Druga wersja tego projektu zakładała, że będzie to wagon z rozkładanymi schodkami typu "stadtbahn". Równolegle na PST zakładano jednak wprowadzenie taboru kolejowego - jednostek 8WE, których wersja zasilana z trzeciej szyny przewidywana była w pewnym momencie także dla warszawskiego metra (widać w przebiegu trasy ślady po tych założeniach, na samej budowie pracował też tabor kolejowy w tym trakcyjny). Gdzieś zetknąłem się także z jakimś branżowym periodykiem z 1982r, gdzie przewidywano budowę szybkiego tramwaju w Tarnowie, po którym miały kursować 107N.
15/12/2005-12/7/2019

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 21 sie 2011, 20:56

Jeśli dobrze pamiętam to na poznańską pestkę planowano również wjazd spalinowych zestawów trakcyjnych z ZNTK Poznań; chyba SA102. A o szybkim tramwaju w Tarnowie pierwszy raz słyszę...

Tranzystor

Post autor: Tranzystor » 29 sie 2011, 14:09

W wagonie 1433 brakuje jednego siedzenia #-o
W wagonie 1228 oderwała się lampa od sufitu...

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 29 sie 2011, 14:42

Tranzystor pisze:W wagonie 1433 brakuje jednego siedzenia #-o
W wagonie 1228 oderwała się lampa od sufitu...
I co w związku z tym? To nie jest temat do wypisania takich rzeczy :!:

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 29 sie 2011, 17:15

Już od dłuższego czasu widzę, że na tramwajach pojawiły się jakieś białe znaczki na dole pudła. I to nie tylko na warszawskich bo jak byłem w Krakowie to tam też coś takiego miały. Dziś w metrze zobaczyłem te symbole na ruskich składach. Co to jest, po co?
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7845
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 29 sie 2011, 17:16

Czotyk pisze:Już od dłuższego czasu widzę, że na tramwajach pojawiły się jakieś białe znaczki na dole pudła. I to nie tylko na warszawskich bo jak byłem w Krakowie to tam też coś takiego miały. Dziś w metrze zobaczyłem te symbole na ruskich składach. Co to jest, po co?
Miejsca gdzie można zaczepić hak przy podnoszeniu?
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 29 sie 2011, 20:37

To ja się pytam :-P
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 29 sie 2011, 20:54

To są punkty podparcia wagonów przy podnoszeniu, tak jak MisiekK, napisał.

Awatar użytkownika
gregory5576
Posty: 1257
Rejestracja: 21 lut 2006, 11:22
Lokalizacja: BIAŁOŁĘKA, TARCHOMIN
Kontakt:

Post autor: gregory5576 » 06 wrz 2011, 13:15

:arrow: Ludziska walą drzwiami i oknami do T.W.

[ Dodano: |6 Wrz 2011|, 2011 13:16 ]
Nie wiem czy w dobrym podforum to umieściłem modowie najwyrzej to gdzieś przeniosą/skasują. :D
Załączniki
001 (2).jpg

ODPOWIEDZ