MZA również jej nie używaDesert pisze:a może Grodzio który wcale klimy nie używa? No?
![=; =;](./images/smilies/eusa_hand.gif)
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
Wiesz to jak sprywatyzują TW - a szczerze powiedziawszy jestem o tym przekonany że jest to rozważane, choćby dlatego że na siłę je dokapitalizowują w momencie gdy miasto plajtuje - to jest już sprawa spółki. Logiką byłoby sprzedanie wraz z "infrą".Raczej chodziło o możliwość normalnego gospodarowania i planowania (kredyty itp.), niekoniecznie o prywatyzację. A nawet gdyby ktoś wpadł na pomysł sprywatyzowania TW, to na sto procent w całości. MZA nie zarządza infrastrukturą, więc tu mogłoby być inaczej.
Uwielbiam Twoją uszczypliwość Bastianie ale spoko.Chcesz, by inwestor zbudował i utrzymał system transportowy z jednorazówek, w dodatku tańszych? Chyba z byka spadłeś.
Kolejna uszczypliwośćW tym mieście jest tylko jedno miasto, to dość naturalny monopol. Chcesz utworzyć drugie? Może pod spodem?
Bardzo pięknie tutaj się wypowiadasz ale ja bym do tej zbieraniny dorzucił problemy MZA z solarisami które dostawały samozapłonu. Odpadające panele sufitowe w "solarkach" MZA - jednym zarobiłem po głowie swojego czasu, porozrywane gumy izolacyjne i "wstrząsochłonne" przy szybach od drzwi, zdezelowane klawisze też się zdarzają.Przeczytawszy tą część już nawet nie czytałem dalej, zastanów się chłopie kto ma wyższe standardy, Mobilis który jeździ poobijanymi trupami, czy może michałek który wysyła wozy bez siedzeń albo sprawnej klimy, a może Grodzio który wcale klimy nie używa? No?
Widujesz wozy MZA z dziurami w nadwoziu, bez siedzeń czy przycisków CG/STOP?
No dobra, Neoplany i Jelcze ale te się kasują więc...
Złośliwość z mojej strony[Złośliwość ON] Chciejmy więcej prywaciarzy i więcej złomu typu Libero, Solina etcetera etcetera, może jeszcze MAZy ściągną[/Złośliwość OFF]
Które na przykład arterie? Jak się na nich zmieścić?Aligator pisze:gdyby ktoś zbudował system komunikacyjny oparty jak napisałem o główne arterie, poruszający się z odpowiednią prędkością
Rentowne i tańsze od komunikacji w 2/3 dotowanej. W dodatku z potokiem pasażerów, którym do przejażdżki ich miesięczny nie wystarczy. No, brzmi interesująco. I nierealnie.Aligator pisze:rentownego i tańszego od ZTM
Chyba nic nie zrozumiałem. Ewentualnie to ty nic nie rozumieszAligator pisze:Prywatni operatorzy nie mogliby przygrać w trąbę z ZTM i ustalić biletów w mieście tańszych od ZTM-owych, w końcu mają swoją taryfę niezależną, a od ZTM-u i tak mają kasę za wozokilometry
no dobra - a co z przepustowością istniejących tras? I jaka miałaby być z tego korzyść?Łukasz pisze:A gdyby ktoś chciał teraz ścignąć TW za wynajem powierzchni pod tory...
co innego, gdyby ekspertyzy wykazały, że jest zapotrzebowanie na "zdublowane połączenie" albo zdolność (przepustowość) jest przekroczona!aqqaqq pisze:Np. budowa drugiej linii metra w obecnym przebiegu. W telekomunikcacji nikt sobie na takie dublowanie infrastruktury pozwala, bo jest konkurencja
a kto broni się pojawić takiemu prywatnemu inwestorowi? Jeśli to takie opłacalne - czemu nie walą się chętni drzwiami i oknami? Czemu nie pojawiają się żadni lobbiści, którzy przekonywaliby władze miasta / prasę?Aligator pisze:Myślę że gdyby ktoś zbudował system komunikacyjny oparty jak napisałem o główne arterie, poruszający się z odpowiednią prędkością i z progresywną taryfą cenową - zależną od ilości przystanków - na których miałby odpowiedni potok pasażerów to byłby w stanie stworzyć coś rentownego i tańszego od ZTM. Wtedy bez problemu mógłby rywalizować na rynku usług jednorazowych a i myślę że i stali klienci nie mogliby narzekać na drożyznę.
Coś więcej?MeWa pisze:I na marginesie: partnerstwo publiczno-prywatne w londyńskim metrze (na utrzymanie sieci: modernizacje itp.) zakończyło się wielką klapą.