Używane tramwaje na Śląsku

Moderator: JacekM

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 26 lis 2010, 21:59

Czotyk pisze:
TLG pisze:I co z tego?
Jeśli wg Ciebie to, że ten wagon jeździ tam normalnie jest zwykłe to chyba przeniosłeś się w czasie z lat 50 bądź 60 i dla Ciebie ciągle to normalka.
Mediolan, Lizbona i wspominany już Nowy Orlean najwyraźniej też przeniosły się w czasie. Dużo większym wstydem są wszechobecne w Warszawie parówy niż jakaś jedna eNka w GOPie na takim 38...
noidea

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 26 lis 2010, 22:35

A tam to nie jeździ bardziej jako atrakcja niż środek transportu? (Aczkolwiek nie wykluczam, że nie).
Wiem, że w San Francisco na linii F (nie tramwaj linowy tylko zwykły, elektryczny) jeżdżą stare tramwaje, ale to bardziej atrakcja.
Więcej już o SF nie napisze bo to nie ten temat.
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 26 lis 2010, 22:53

Czotyk pisze:A tam to nie jeździ bardziej jako atrakcja niż środek transportu? (Aczkolwiek nie wykluczam, że nie).
w Mediolanie zdecydowanie nie
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 27 lis 2010, 0:13

JacekM pisze:
Czotyk pisze:A tam to nie jeździ bardziej jako atrakcja niż środek transportu? (Aczkolwiek nie wykluczam, że nie).
w Mediolanie zdecydowanie nie
A w Lizbonie to takie pomieszanie z poplątaniem, ale z tramwajów korzysta bardzo dużo mieszkańców w celach innych niż turystyka.
noidea

Awatar użytkownika
Sadorg
Posty: 12
Rejestracja: 27 gru 2009, 12:49
Lokalizacja: SK/WJ

Post autor: Sadorg » 18 gru 2010, 14:13

A na Śląsku ciąg dalszy eksperymentów z używkami - Tramwaje Śląskie będą w najbliższym czasie testować wiedeński wagon E1.

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 02 lut 2011, 19:04

Gazeta Wyborcza Katowice pisze:Obrazek
Tramwaje wrócą do Gliwic?
Patryk Płuciennik
2011-02-02, ostatnia aktualizacja 2011-02-02 02:48


Plan, nad którym dyskutuje się ostatnio w magistracie, przewiduje budowę dwóch nowych linii - dowiedziała się nieoficjalnie "Gazeta"


Fot. Grzegorz Celejewski / Agencja Gazeta
Obrazek
Fot. Grzegorz Celejewski/Agencja Gazeta
Obrazek

Miasta inwestują w tramwaje. W Gliwicach nie widzą potrzeby
Likwidują tory, tramwajarze boją się masowych zwolnień
Gliwice: Wyrywają szyny, tramwajów już nie będzie
Gliwiczanie żałują zamiany tramwajów na autobusy
SONDAŻ
Czy tramwaje powinny wrócić do Gliwic?

Tak
Nie

Wprawdzie Marek Jarzębowski, rzecznik magistratu, nie potwierdza tej informacji, ale przyznaje jednocześnie, że prezydent Zygmunt Frankiewicz i prezes Tramwajów Śląskich spotykają się na rozmowach. W spółce potwierdzają zaś, że taka koncepcja rzeczywiście istnieje.

Sprawa tramwajów od kilku lat w Gliwicach wywołuje wiele emocji. Władze miasta, które jeszcze w maju 2007 roku deklarowały inwestycje w ten rodzaj transportu, ostatecznie - jako jedyne z dużych miast w naszym regionie - postanowiły z tramwajów zrezygnować. Swoją decyzję prezydent argumentował bardzo złym stanem torowisk, hałasem podczas przejazdu wagonów oraz ogromnymi dopłatami do każdego pasażera. - Aby wprowadzić na szyny nowoczesne, niskopodłogowe tramwaje, trzeba by przeprowadzić gruntowny i niezwykle kosztowny remont torowisk oraz kupić nowe wagony. Miasta nie stać na taki wydatek - uzasadniał swoją decyzję prezydent Gliwic.

Dlaczego teraz tramwaje miałyby wrócić do Gliwic? Możliwe, że chodzi o dojazd do nowych centrów handlowych. Z naszych informacji wynika, że jedna linia łączyć ma zajezdnię przy ul. Chorzowskiej i powstający właśnie Focus Mall, zaś druga - centrum miasta z planowaną halą widowiskowo-sportową Podium przy lodowisku Politechniki Śląskiej. Mowa jest również o przebudowie torowiska przy ul. Chorzowskiej na buspas, którym miałyby poruszać się autobusy i tramwaje. - To były nieoficjalne rozmowy, ale jak na dłoni widać, że coś jest na rzeczy - mówi nasz informator o spotkaniu prezydenta Frankiewicza z prezesem Tadeuszem Freislerem.

Bolesław Knapik, dyrektor wykonawczy Tramwajów Śląskich, informuje, że linie tramwajowe do planowanego Podium oraz Focusa to jeden z pomysłów, które były rozważane: - Na obecnym etapie jest zbyt wcześnie na odpowiedź, czy któraś z koncepcji jest możliwa do realizacji - powiedział nam Knapik.


Komentarz Patryka Płuciennika:
Bardzo dobrze, że prezydent Gliwic zastanawia się nad tramwajami w Gliwicach. Bardzo źle, że nie zrobił tego ledwie półtora roku temu, gdy tramwaje z Gliwic wyrzucał jako "niebezpieczne, nieefektywne, przestarzałe". Ostatnie lata pokazały, że polityka transportowa miasta może zmieniać się jak w kalejdoskopie. Tylko po co sprowokowano tramwajowy konflikt? To przez tramwaje mieszkańcy porwali się na referendum w sprawie odwołania Zygmunta Frankiewicza i rady miejskiej, zarzucając urzędnikom arogancki styl sprawowania władzy. Najpierw, gdy zwolennicy wagonów na torach ostrzegali o likwidacyjnych planach, rzecznik magistratu w żywe oczy zaprzeczał i oskarżał mieszkańców o awanturnictwo. Potem władze torpedowały debatę i wyśmiewały argumenty w obronie tramwajów. Prezydent ogłosił, że nie będzie utrzymywał "skansenu" ze względu na "emocjonalne, sentymentalne czy historyczne względy" (jednocześnie miasto zrezygnowało z unijnych dotacji na unowocześnienie linii). Specjaliści od spraw transportu od początku alarmowali, że bez studium systemu komunikacji miejskiej w kilku wariantach nie można likwidować tramwajów, ale urzędnicy ich nie słuchali.

Teraz najwidoczniej muszą słuchać inwestorów, dla których sprawna komunikacja jest warunkiem budowy centrum handlowego. Okazało się, że nie takie złe tramwaje, jak je malowano. Urzędnicy nareszcie wyciągają wnioski, ale tak już przywykli do swojej nieomylności, że nawet pożyteczną zmianę poglądów będą trzymać w tajemnicy, a do pomyłki nie przyznają się nigdy.

Źródło: Gazeta Katowice
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 18 wrz 2011, 0:44

Obrazek

Nowe, stare tramwaje w Katowicach

Z Wiednia do Katowic. Dziś na śląskich szynach zadebiutowały austriackie "Sznycle". Debiut zbytnio nieudany, bo już po kilku minutach kolejny zabytek śląskiego taboru się wykoleił. W Tramwajach Śląskich w metrykę nie patrzą a przedstawiciele spółki zapewniają, że austriackie wagony są w lepszym stanie niż wszystkie inne. Niskopodłogowe tramwaje pozostają więc dalej w sferze marzeń, przynajmniej dopóki nie pojawią się unijne pieniądze.
Video
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

ODPOWIEDZ