Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7689
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 16 wrz 2011, 14:07

Jarek pisze:Trzeba zabetonować te cewki.
Wystarczy schować je w tłuczeń, żeby orangutany szwendające się nocą po ulicach ich nie urywały.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26854
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 wrz 2011, 14:23

Rozumiem, ze robotnicy torowi maja odblaskowe pomaranczowe kamizelki, ale troche szacunku :p

bp,nmsp
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7689
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 16 wrz 2011, 14:27

Glonojad pisze:Rozumiem, ze robotnicy torowi maja odblaskowe pomaranczowe kamizelki, ale troche szacunku :p
Nie mówię o torowcach, tylko bananowej młodzieży, która podniecona pianką z piwa niszczy wszystko na swojej drodze.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1644
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 16 wrz 2011, 15:08

To chyba był żart ;)
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 17 wrz 2011, 2:55

Paweł D. pisze:Najlepsze jest to: Uczymy się, to pierwsze takie rozwiązanie w Warszawie. Projektant nie wiedział, jak to powinno dobrze działać, w dodatku pomylili się monterzy - odpowiedział inżynier Galas
Pięknie, jeden nie wie jak zaprojektować, drugi jak podłączyć. Normalnie XXI wiek.
Właściwie, to Biuro IR nie projektuje sygnalizacji, tylko zatwierdza. Zasadne byłoby chyba pytanie do IR dlaczego zatwierdza sygnalizacje niezbyt zgodne z duchem zapisanym w dokumentach dotyczących polityki transportowej miasta?
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26854
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 wrz 2011, 7:40

Co do zasady masz rację, ale nie w tym konkretnym przypadku, gdy większość projektu powstała w ramach pracy dyplomowej prowadzonej przez jednego z pracowników BDiK, zatrudnionego także na PW (na Transporcie, kuźni kadr ZTM :p ).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 19 wrz 2011, 21:01

Glonojad pisze:Co do zasady masz rację, ale nie w tym konkretnym przypadku, gdy większość projektu powstała w ramach pracy dyplomowej prowadzonej przez jednego z pracowników BDiK, zatrudnionego także na PW (na Transporcie, kuźni kadr ZTM :p ).
...oby tylko nie robił ten kto zatwierdzał lub uzgadniał bo to by była katastrofa...

najtrudniej zweryfikowac własne błędy

Paweł D.
Posty: 5329
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 19 wrz 2011, 21:53

Przez tydzień działał "priorytet" dla tramwajów na JPII przy Dzikiej (były ciemne sygnalizatory). Ale dobre czasy się skończyły, naprawili sygnalizację...

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3825
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 19 wrz 2011, 21:54

Paweł D. pisze:Przez tydzień działał "priorytet" dla tramwajów na JPII przy Dzikiej (były ciemne sygnalizatory). Ale dobre czasy się skończyły, naprawili sygnalizację...
Niech zgadnę, działaj a tak samo beznadziejnie jak przed?

Paweł D.
Posty: 5329
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 19 wrz 2011, 21:58

primoż pisze:
Paweł D. pisze:Przez tydzień działał "priorytet" dla tramwajów na JPII przy Dzikiej (były ciemne sygnalizatory). Ale dobre czasy się skończyły, naprawili sygnalizację...
Niech zgadnę, działaj a tak samo beznadziejnie jak przed?
A jakże by inaczej. To była awaria, nie "modernizacja". I właśnie ten tydzień pokazał, że można bez niej żyć. Przyjrzę się jeszcze ale poskręcana pętla w torowisku świadczy, że nic nie kombinowano.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3825
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 19 wrz 2011, 22:02

Paweł D. pisze:A jakże by inaczej. To była awaria, nie "modernizacja". I właśnie ten tydzień pokazał, że można bez niej żyć.
OJP ;/

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 20 wrz 2011, 8:45

@Majusi

Uważam, że sygnalizacje nietypowe lub takie "podwyższonego ryzyka" powinny być najpierw symulowane w Vissimie lub czymś podobnym. I to tak porządnie.

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 21 wrz 2011, 17:49

Jarek pisze:@Majusi

Uważam, że sygnalizacje nietypowe lub takie "podwyższonego ryzyka" powinny być najpierw symulowane w Vissimie lub czymś podobnym. I to tak porządnie.
Model Vissim można dostosowywać swobodnie w zależności od celu jaki się chce osiągnąć (patrz TransEko). Może lepszy jest Synchro, ale tam trzeba sie pobawić (nie uwzględnia tramwajów). Najlepsza jest Sidra, ale do skrzyżowań izolowanych.
A na koniec to trzeba mieć dużo doświadczenia aby móc ocenić wiarygodność rozwiązań modelowych. teoretyzować każdy może. Praktyka weryfikuje.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 22 wrz 2011, 11:14

Mam inne zdanie na ten temat. Fałszować można tylko na poziomie nagrywania filmu. Jeśli są podane źródła, to na fałsz nie ma miejsca, bo to jest weryfikowalne. Miasto ma kilka licencji na Vissima, więc niech korzysta z nich. Reszta to kwestia zaufania.

Synchro jest fajne, bo amerykańskie (czyli "idiotoodporne"), ale nie jest w dostateczny sposób konfigurowalne. I nie mówię tylko o tramwaju. O Sidrze nie będe się wypowiadał, bo miałem z tym do czynienia tylko raz na studiach, a program oferowany komercyjnie jest pewnie znacznie unowocześniony.

a propos
Pewien znajomy inżynier ruchu z Niemiec powiedział mi, że u nich nie weryfikują drobiazgowo projektów sygnalizacji pod kątem efektywności. Tak samo nie weryfikują symulacji. Projektanci, którzy robią złą robotę albo fałszują wyniki, są w naturalny sposób eliminowani z rynku.
Nie wiem, na ile to jest prawda, ale uważam, żę tak powinno być. Jak ktoś się podpisuje pod projektem, opracowaniem itp. to powinien brać za to odpowiedzialność. W Polsce odpowiedzialnośc bierze tylko ten, kto ma "władzę stempla", co nie jest sytuacją prawidłową.

Tranzystor

Post autor: Tranzystor » 22 wrz 2011, 17:21

Kiedy będzie priorytet na skrzyżowaniu Wołoskiej z Marynarską? Tam można piany dostać.. ](*,)

ODPOWIEDZ