Solarisy 2011+2012

Moderatorzy: JacekM, Dantte

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 22 lis 2011, 22:37

Wrażenia z dzisiejszej jazdy wozem #8553 na -/171 są ogólnie pozytywne.Dobrze,estetycznie rozplanowane wnętrze przedziału pasażerskiego.Ergonomiczne fotele,oraz poręcze.Co do różnic w porównaniu z poprzednimi seriami : obłe duże przyciski : "STOP" umieszczone na poręczach,dwie lampki nad każdą parą drzwi,pokrętło wyjścia awaryjnego przesunięte na prawy bok maszyny drzwiowej.
Mniejsze,cieńsze i estetyczniejsze plastikowe uchwyty wiszące na poręczach.Co do tego konkretnego wozu-NIE działały wewnętrzne podwieszane ekrany LCD,Pan Kanpik zapowiadał przystanki ( i to podwójnie...zapewne promocja ). Boczne elektrodechy działały bez zarzutu.Dosyć obiektywnie oceniając- wóz bez większych zarzutów i wad.Gdyby tylko ta "najnowocześniejsza,pionierska w Polsce informacja pasażerska'"w pełni działała...
to byłby szczyt szczęścia-dla pasażerów ;)
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

andrzej_suse10
Posty: 132
Rejestracja: 29 maja 2007, 13:16

Post autor: andrzej_suse10 » 23 lis 2011, 8:14

powtórzę pytanie - jak z dynamiką tych solarisów? Czuć poprawę w stosunku do poprzednich dostaw?

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 23 lis 2011, 8:32

Czuć i to znacznie.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 23 lis 2011, 11:54

A w kwestii siedzeń - czy posiada on jakieś "półtoraki"?
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Klawisz
Posty: 599
Rejestracja: 11 sie 2011, 15:37
Lokalizacja: Saska Kępa / R-3

Post autor: Klawisz » 23 lis 2011, 12:40

andrzej_suse10 pisze:powtórzę pytanie - jak z dynamiką tych solarisów? Czuć poprawę w stosunku do poprzednich dostaw?
drapka pisze:A w kwestii siedzeń - czy posiada on jakieś "półtoraki"?
Jeździłem SU12 z Ostrej na 146 i według mnie autobus jest zdecydowanie dynamiczniejszy od np serii 18xx.
Co do półtoraków, to ma za kierowcą na kole dwa półtoraki jak poprzednie SU12 18xx
MotorMan :term:

michał1984
Posty: 3305
Rejestracja: 02 kwie 2006, 13:08
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Post autor: michał1984 » 24 lis 2011, 15:08

Ponieważ temat Rozdysponowanie jest zamknięty to pisze to tu:
Na Ostrą przyjechały lub w nst tygodniu przyjadą wszystkie 36 sztuk nowych u12 wiec chciałbym spytać kiedy ta zajezdnia ma zamiar oddać swoje jelcze i ikarusy?Pytam bo dzisiaj słyszałem jak kierowca przez telefon żalił sie pewnie swojemu koledze ze Ostrobramska trzyma tyle solówek a na Stalowej nie ma co wysyłać i jeżdżą przeguby na liniach solówkowych typu 127,338,169 coś ktoś wie na ten temat?
Biedny moderator jak nie może sobie poradzić zamyka kolejne tematy.Brawo :)

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 24 lis 2011, 15:28

Jakie skrzynie biegów mają nowe U12 i U18?

Awatar użytkownika
gregory5576
Posty: 1257
Rejestracja: 21 lut 2006, 11:22
Lokalizacja: BIAŁOŁĘKA, TARCHOMIN
Kontakt:

Post autor: gregory5576 » 24 lis 2011, 16:03

Domasq12 pisze:akie skrzynie biegów mają nowe U12 i U18?

voitki

Awatar użytkownika
Kozik
Posty: 692
Rejestracja: 24 wrz 2007, 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Post autor: Kozik » 24 lis 2011, 16:28

A ilo-biegowe (4 biegowe czy 6-biegowe)
pozdrawiam Kozik

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 24 lis 2011, 16:29

gregory5576 pisze:voitki
Akurat tego to ja się domyśliłem z rodzaju kostek. :neutral:

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 24 lis 2011, 16:59

Kozik pisze:A ilo-biegowe (4 biegowe czy 6-biegowe)
Voitha to raczej nie ma 6 biegowego.

Łukasz
Posty: 10699
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 lis 2011, 20:18

Szeregowy_Równoległy pisze:
Walas pisze: Przecież to samo co w MANach 34xx ;-)
Gdzie również mi to nie pasuje, miałem nadzieję, że w manach był to jednorazowy wyskok.
Lepiej widać jak jest od strony chodnika jak coś stoi za nim.

[ Dodano: Czw 24 Lis, 2011 ]
Glonojad pisze:Po info o solarisie z 1994 roku zwatpilem.
Przesadzasz. Przecież Solaris to dawny Neoplan Polska, a 6430 to chyba jeszcze był numerowany na zasadzie druga-cyfra-rok, nie?

Zastosowanyw nich silnik elektryczny jest swoistym perpetuum mobile –wykorzystuje do swego napedu energie odzyskiwana podczas hamowania autobusu.



Obawiam się że swoistym dopisała korekta
ŁK

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 25 lis 2011, 20:24

Dziś rano jadąc do pracy zatrzymałem się za 8500 na 186 - wcześniej nie widziałem żadnego nowego Solarisa nawet z daleka. Wyświetlacz rzeczywiście fajny, ale co do silnika (jego brzmienia) to nie zauważyłem najmniejszej różnicy ze starymi. (poza 83xx z wersją silnika S2) które już lepiej brzmiały od obecnie nowych. Gdyby nie to że dane techniczne są już dostępne powiedziałbym że to ciągle ten sam silnik.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 27 lis 2011, 17:28

Testowałem dzisiaj nowego SU18. Dziwnie jest zobaczyć MacroSystem w MZA, normą jest, że Knapik oszukuje ludzi, no i oczywiście śmierdzi nowością.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 27 lis 2011, 19:21

Pawel_ pisze:normą jest, że Knapik oszukuje ludzi,
Zarządowi jakoś mierzenie odległości międzyprzystankowych nie wychodzi. Dalej się zastanawiam, czy istnieje jakakolwiek linia, na której błędów nie ma. Inna sprawa, że Macrosystem po słynnej aktualizacji ma problemy z dopuszczalną tolerancją. Powinien zerować odległość do przystanku przy otwarciu drzwi, teoretycznie to robi, ale jeżeli przystanek jest dalej, niż w Macrosystemie, i np. otworzy się drzwi przy wskazaniu "-90 metrów", to te 90 metrów zostanie ukradzione z odległości do kolejnego przystanku i spowoduje zbyt wczesne odczytanie go. Przed aktualizacją problemu z tym nie było.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ODPOWIEDZ