Modernizacje linii kolejowych w Polsce

Moderator: JacekM

por.Arek
Posty: 246
Rejestracja: 14 lut 2011, 11:29

Post autor: por.Arek » 05 lip 2011, 14:30

Jak to leciało? "Już za dwa lata z Warszawy do Łodzi w 65 minut"? :D

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 01 paź 2011, 23:04

Obrazek

Chcą pobić rekord prędkości: 200 km/godz. pociągiem

Na prowadzącej z Warszawy na Górny Śląsk Centralnej Magistrali Kolejowej trwają testy jazdy pociągów z prędkością 200 km/godz. Na stałe mają tak pędzić za trzy lata.


Próby nocne trwają od poniedziałku. W sobotę lokomotywa Husarz razem z dwoma wagonami po raz pierwszy ma pojechać 200 km/godz. w ciągu dnia. Do takiej prędkości skład rozpędzi się w pobliżu Jury Krakowsko-Częstochowskiej przed Zawierciem. Dotychczas na tej najszybszej linii kolejowej w kraju można było jechać 160 km/godz. Teraz trwa dostosowywanie trasy do wyższych prędkości. Montowany jest m.in. specjalny systemu sterowania pociągami. - To rodzaj autopilota, który pozwoli np. automatycznie zatrzymać pociąg, jeśli maszynista zignoruje czerwone światło - mówi Zbigniew Szafrański, prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Trzeba też odpowiednio wyposażyć lokomotywy, żeby mogły współpracować z tym systemem. Podwyższenie prędkości na CMK będzie możliwe także dzięki wyremontowaniu mostów nad rzekami i drogami oraz likwidacji przejazdów w poziomie szyn. Tych ostatnich na całej trasie jest 11.Według szefa PKP PLK na ponad jednej trzeciej linii CMK pociągi zaczną na stałe jeździć z prędkością 200 km/godz. na przełomie 2012 i 2013 r. Na całej linii będzie to możliwe na przełomie 2014 i 2015 r. Szafrański podkreśla, że zamówione przez PKP InterCity składy Pendolino będą mogły pojechać nawet 220 km/godz. Równocześnie trwa remont łącznika Centralnej Magistrali Kolejowej w stronę Krakowa. Według szacunków za trzy lata klasyczny skład (lokomotywa z wagonami) z Warszawy do Katowic będzie jechał 2 godz. 10 min, a do Krakowa - 2 godz. 15 min. Skład Pendolino ma zaś jechać dwie godziny. Teraz z Warszawy do Katowic podróż trwa od 2 godz. 45 min do 3 godz. Remont łącznika torów w stronę Krakowa wydłużył przejazd do tego miasta do 3-3,5 godz.

Wygląda na to, że CMK w najbliższych latach może stać się namiastką linii dużych prędkości. Planowany tzw. Igrek, czyli szybka kolej z Warszawy przez Łódź do Poznania i Wrocławia, może nie powstać przez wiele lat. Z rządu słychać ostatnio głosy, że w najbliższych latach trzeba się skupić na remontach istniejących linii. Niektórzy uważają, że priorytetowa powinna być naprawa torów między CMK i Opolem, co pozwoli skrócić podróż z Warszawy do Wrocławia do 3 godz. i 45 min. Teraz najszybsze składy (kursujące przez Poznań lub Katowice) jadą niemal sześć godzin.

Pasażerowie na razie nie mogą doczekać się ślimaczącego się remontu torów z Warszawy do Gdańska. Czas przejazdu osiągnął już rekordowe 8 godz. Kolejarze twierdzą, że prace potrwają do końca 2014 r. Wtedy podróż do Gdańska ma trwać poniżej 3 godz.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... agiem.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8372
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 02 paź 2011, 17:01

Zatem na trasę z Łodzi do Łowicza wróciły pociągi. Ktoś wybrał się w ten weekend na zaliczanie szlaku? ;)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 lis 2011, 23:02

W zeszłym tygodniu zaliczyłem dopiero ;)

:arrow: Coś się rusza w sprawie elektryfikacji Rzeszów - Ocice: http://www.przetargi.plk-sa.pl/viewatta ... 6267/lang/ (plik PDF)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 25 lis 2011, 6:26

Wolfchen pisze:W zeszłym tygodniu zaliczyłem dopiero ;)

:arrow: Coś się rusza w sprawie elektryfikacji Rzeszów - Ocice: http://www.przetargi.plk-sa.pl/viewatta ... 6267/lang/ (plik PDF)
Nareszcie, choć zastanawiające jest jak to można skonsumować...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 25 lis 2011, 9:19

Od projektu do wykonania droga daleka... Najpierw by trzeba było coś zrobić z linią 25, aby tam można było jeździć na czas zamknięcia 71.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 25 lis 2011, 12:44

Cała idea jest dla mnie pokręcona. Ruch towarowy tam jest marny, pasażerski też. W dodatku prawie równolegle biegnie trasa SWR - Przeworsk, zelektryfikowana, którą trzeba trochę poprawić. Nie rozumiem ładowania pieniędzy w infrastrukturę "Polski B" (to samo się tyczy dłubania Rzeszów-Jasło i Jasło-Zagórz), kiedy jest naprawdę kilka ważniejszych linii, chociażby rozlatująca się infra w GOPie.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 26 lis 2011, 7:18

i równolegle biegnie Tarnobrzeg - Dębica.

Co do Zagórza to wbrew pozorom się to przyda.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 lis 2011, 16:53

jasiu pisze:Nie rozumiem ładowania pieniędzy w infrastrukturę "Polski B" (to samo się tyczy dłubania Rzeszów-Jasło i Jasło-Zagórz), kiedy jest naprawdę kilka ważniejszych linii, chociażby rozlatująca się infra w GOPie.
Odrutowane połączenie najkrótszą trasą Rzeszowa z Warszawą...? :-k
jasiu pisze:Ruch towarowy tam jest marny, pasażerski też.
Nie dziwne, skoro nie ma druta - towary przez Przeworsk...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 lis 2011, 18:31

Toż gros przewoźników towarowych (poza cargo) dysponuj flotą głównie spalinową.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 lis 2011, 19:13

Wolfchen pisze:
Odrutowane połączenie najkrótszą trasą Rzeszowa z Warszawą...? :-k
Szybciej i tak będzie przez CMK.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 lis 2011, 19:24

Karpaty z SP45 jechały Wwa Główna-Rzeszów przez Radom-Ostrowiec-Tarnobrzeg w czasie 4:45.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 lis 2011, 19:26

MichalJ pisze:Karpaty z SP45 jechały Wwa Główna-Rzeszów przez Radom-Ostrowiec-Tarnobrzeg w czasie 4:45.
I uważasz, że to jest czas nie do osiągnięcia przy jeździe przez Kraków?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 lis 2011, 20:34

Jest do osiągnięcia. Nawet chyba był (prawie) osiągany...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 27 lis 2011, 0:34

Glonojad pisze:Toż gros przewoźników towarowych (poza cargo) dysponuj flotą głównie spalinową.
To też się zmienia, choć póki co królują czeskie nieśmiertelne ogórki.
fik pisze:Szybciej i tak będzie przez CMK.
póki co - na pewno. Ale jak w końcu zrobią tor do Radomia i dalej zrobią coś dalej?
A powoli wszak to idzie do przodu.

ODPOWIEDZ