
Modernizacje linii kolejowych w Polsce
Moderator: JacekM
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... agiem.html![]()
Chcą pobić rekord prędkości: 200 km/godz. pociągiem
Na prowadzącej z Warszawy na Górny Śląsk Centralnej Magistrali Kolejowej trwają testy jazdy pociągów z prędkością 200 km/godz. Na stałe mają tak pędzić za trzy lata.
Próby nocne trwają od poniedziałku. W sobotę lokomotywa Husarz razem z dwoma wagonami po raz pierwszy ma pojechać 200 km/godz. w ciągu dnia. Do takiej prędkości skład rozpędzi się w pobliżu Jury Krakowsko-Częstochowskiej przed Zawierciem. Dotychczas na tej najszybszej linii kolejowej w kraju można było jechać 160 km/godz. Teraz trwa dostosowywanie trasy do wyższych prędkości. Montowany jest m.in. specjalny systemu sterowania pociągami. - To rodzaj autopilota, który pozwoli np. automatycznie zatrzymać pociąg, jeśli maszynista zignoruje czerwone światło - mówi Zbigniew Szafrański, prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Trzeba też odpowiednio wyposażyć lokomotywy, żeby mogły współpracować z tym systemem. Podwyższenie prędkości na CMK będzie możliwe także dzięki wyremontowaniu mostów nad rzekami i drogami oraz likwidacji przejazdów w poziomie szyn. Tych ostatnich na całej trasie jest 11.Według szefa PKP PLK na ponad jednej trzeciej linii CMK pociągi zaczną na stałe jeździć z prędkością 200 km/godz. na przełomie 2012 i 2013 r. Na całej linii będzie to możliwe na przełomie 2014 i 2015 r. Szafrański podkreśla, że zamówione przez PKP InterCity składy Pendolino będą mogły pojechać nawet 220 km/godz. Równocześnie trwa remont łącznika Centralnej Magistrali Kolejowej w stronę Krakowa. Według szacunków za trzy lata klasyczny skład (lokomotywa z wagonami) z Warszawy do Katowic będzie jechał 2 godz. 10 min, a do Krakowa - 2 godz. 15 min. Skład Pendolino ma zaś jechać dwie godziny. Teraz z Warszawy do Katowic podróż trwa od 2 godz. 45 min do 3 godz. Remont łącznika torów w stronę Krakowa wydłużył przejazd do tego miasta do 3-3,5 godz.
Wygląda na to, że CMK w najbliższych latach może stać się namiastką linii dużych prędkości. Planowany tzw. Igrek, czyli szybka kolej z Warszawy przez Łódź do Poznania i Wrocławia, może nie powstać przez wiele lat. Z rządu słychać ostatnio głosy, że w najbliższych latach trzeba się skupić na remontach istniejących linii. Niektórzy uważają, że priorytetowa powinna być naprawa torów między CMK i Opolem, co pozwoli skrócić podróż z Warszawy do Wrocławia do 3 godz. i 45 min. Teraz najszybsze składy (kursujące przez Poznań lub Katowice) jadą niemal sześć godzin.
Pasażerowie na razie nie mogą doczekać się ślimaczącego się remontu torów z Warszawy do Gdańska. Czas przejazdu osiągnął już rekordowe 8 godz. Kolejarze twierdzą, że prace potrwają do końca 2014 r. Wtedy podróż do Gdańska ma trwać poniżej 3 godz.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
W zeszłym tygodniu zaliczyłem dopiero 
Coś się rusza w sprawie elektryfikacji Rzeszów - Ocice: http://www.przetargi.plk-sa.pl/viewatta ... 6267/lang/ (plik PDF)


S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
Nareszcie, choć zastanawiające jest jak to można skonsumować...Wolfchen pisze:W zeszłym tygodniu zaliczyłem dopiero
Coś się rusza w sprawie elektryfikacji Rzeszów - Ocice: http://www.przetargi.plk-sa.pl/viewatta ... 6267/lang/ (plik PDF)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
Cała idea jest dla mnie pokręcona. Ruch towarowy tam jest marny, pasażerski też. W dodatku prawie równolegle biegnie trasa SWR - Przeworsk, zelektryfikowana, którą trzeba trochę poprawić. Nie rozumiem ładowania pieniędzy w infrastrukturę "Polski B" (to samo się tyczy dłubania Rzeszów-Jasło i Jasło-Zagórz), kiedy jest naprawdę kilka ważniejszych linii, chociażby rozlatująca się infra w GOPie.
i równolegle biegnie Tarnobrzeg - Dębica.
Co do Zagórza to wbrew pozorom się to przyda.
Co do Zagórza to wbrew pozorom się to przyda.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
Odrutowane połączenie najkrótszą trasą Rzeszowa z Warszawą...?jasiu pisze:Nie rozumiem ładowania pieniędzy w infrastrukturę "Polski B" (to samo się tyczy dłubania Rzeszów-Jasło i Jasło-Zagórz), kiedy jest naprawdę kilka ważniejszych linii, chociażby rozlatująca się infra w GOPie.

Nie dziwne, skoro nie ma druta - towary przez Przeworsk...jasiu pisze:Ruch towarowy tam jest marny, pasażerski też.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27032
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Toż gros przewoźników towarowych (poza cargo) dysponuj flotą głównie spalinową.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
To też się zmienia, choć póki co królują czeskie nieśmiertelne ogórki.Glonojad pisze:Toż gros przewoźników towarowych (poza cargo) dysponuj flotą głównie spalinową.
póki co - na pewno. Ale jak w końcu zrobią tor do Radomia i dalej zrobią coś dalej?fik pisze:Szybciej i tak będzie przez CMK.
A powoli wszak to idzie do przodu.