Priorytety dla tramwajów
Moderator: Wiliam
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Przecież buspas spowalniający autobusy można pooglądać w realu, Solidarności między Żelazną a Feminą na przykład... Buspas jest, tylko w większości przypadków autobus i tak musi przynajmniej raz z niego zjechać, żeby ominąć albo źle zaparkowaną osobówkę, albo wyprzedzić turlającą się sierotkę, szukającą miejsca parkingowego. O wyjeżdżających z jakiejś uliczki (nie wiem, czy wewnętrznej) za sądami nie wspominam. W praktyce ja wolałem tam jeździć środkowym pasem, pewniej i bezpieczniej. A przy korkach buspas stał tak samo jak inne pasy, więc zysk żaden.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Mistrzostwo świata. Z zegarkiem w ręką, kilka minut temu - od wjazdu na przystanek przy południowym wlocie na Plac Wilsona do wyjazdu z przystanku na północnym wlocie tegoż placu. Czas - równiutkie 6 minut. 1/3 czasu rozkładowego przejazdu z Centrum do Bohomolca
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
A nie mówiłem...Szeregowy_Równoległy pisze:Przecież buspas spowalniający autobusy można pooglądać w realu, Solidarności między Żelazną a Feminą na przykład... Buspas jest, tylko w większości przypadków autobus i tak musi przynajmniej raz z niego zjechać, żeby ominąć albo źle zaparkowaną osobówkę, albo wyprzedzić turlającą się sierotkę, szukającą miejsca parkingowego... A przy korkach buspas stał tak samo jak inne pasy, więc zysk żaden.
No tak, ale źle zaparkowane i turlające się samochody nie są składnikiem buspasa. I buspas przy korkach stać nie powinien. Na tej zasadzie możemy mówić, że tramwaje są nieefektywnym środkiem transportu, bo czasem parkująca osobówka wstrzyma ruch na kilka godzin.
Bardziej mnie przekonuje to co pisał Glonojad o włączaniu się samochodów ze skrętu na skrzyżowaniu. Ale to nadal są samochody na buspasie, które w ogóle nie mają prawa tam się znaleźć.
Bardziej mnie przekonuje to co pisał Glonojad o włączaniu się samochodów ze skrętu na skrzyżowaniu. Ale to nadal są samochody na buspasie, które w ogóle nie mają prawa tam się znaleźć.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Hehehe i jak tu przekonywać do tramwaju. A takich kwiatków na trasach są setki...Kleszczu pisze:Mistrzostwo świata. Z zegarkiem w ręką, kilka minut temu - od wjazdu na przystanek przy południowym wlocie na Plac Wilsona do wyjazdu z przystanku na północnym wlocie tegoż placu. Czas - równiutkie 6 minut. 1/3 czasu rozkładowego przejazdu z Centrum do Bohomolca
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26930
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ale kto tu właściwie próbuje kogoś przekonać do tramwaju? Bo na pewno nie urząd miasta...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
O placu Wilsona pisałem już chyba dwukrotnie - czas przejazdu zależy od motorniczego (oraz zwrotnicy po środku). Jeśli prowadzący będzie chciał (i dodatkowo - niestety - pojedzie na późnym pionowym przy południowym zjeździe z placu), to przejedzie sprawnie przez plac. Jeśli nie, to złapie każdą pozioma pałkę (w obu kierunkach)
Priorytety, kurka wodna.
Priorytety, kurka wodna.
- niedofizyk
- Posty: 144
- Rejestracja: 24 paź 2010, 19:07
- Lokalizacja: Warszawa Grochów
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...
No właśnie... Ale w Warszawie się nie da. Jadąca Marymoncką 17-ka musi się zatrzymać na światłach Przy Agorze bo pętle umieszczono przy sygnalizatorze. Gdyby pętle umieścić paręnaście metrów wcześniej, pewnie wystarczyłoby zwolnić.JaBaal pisze:Ze skajskrapera:
ITS we Wrocławiu
Może ideału jeszcze nie osiągnęli, ale coś tam dasię.
Na mnie wielkie wrażenie zrobiło:
wrocławski wątek ze Skajskrapera pisze:3) Bardzka / Krynicka (kierunek: PILCZYCE)
W chwili wjazdu tramwaju na przystanek skrzyżowanie przygotowuje się na przejazd pojazdu szynowego. Zamknięcie drzwi włącza pionową kreskę. Niestety wszystko się sypie, gdy przed tramwajem ustawi się autobus. Choć i wówczas tramwaj nie stoi na przystanku cały cykl, a jedynie ok. 30 sekund.
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...
Ułamek kosztów związanych z niepotrzebnym zatrzymaniem składu....KwZ pisze:Wiesz, bo te kilkanaście metrów kabla kosztuje...
Ja pierniczę, a u "nasz" przejechać jedynką przez plac Zawiszy w jednym cyklu to dopiero sztuka... a tam aż 30 sekund trzeba czekać na zmianę świateł...wrocławski wątek ze Skajskrapera pisze:Niestety wszystko się sypie, gdy przed tramwajem ustawi się autobus. Choć i wówczas tramwaj nie stoi na przystanku cały cykl, a jedynie ok. 30 sekund.
Oczywiście. A teraz to wytłumacz Majusiemu.Paweł D. pisze:Ułamek kosztów związanych z niepotrzebnym zatrzymaniem składu...
Aczkolwiek to wynika raczej z za małej podaży skrzyżowaniu przy założeniu przejazdu na raz. Projektanci układu świateł mając do wyboru szybki tramwaj i rosnące korki - wybierają rozwiązanie obecne.Paweł D. pisze:Ja pierniczę, a u "nasz" przejechać jedynką przez plac Zawiszy w jednym cyklu to dopiero sztuka... a tam aż 30 sekund trzeba czekać na zmianę świateł...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!