Na razie bardziej robią E30 jednak.przewoz pisze: póki co - na pewno. Ale jak w końcu zrobią tor do Radomia i dalej zrobią coś dalej?
Modernizacje linii kolejowych w Polsce
Moderator: JacekM
No, na razie E30 jest rozgrzebana i jeszcze ją będą długo grzebać, a efekt modernizacji będzie widoczny za 2-3 lata. Myślę, że po zrobieniu (mniej więcej w tym samym czasie) odcinka do Kielc - czas jazdy tą trasą będzie konkurencyjny nawet dla zwykłej TLK.
Myślę, że jednak Tarnobrzeg, Ostrowiec, Sandomierz czy Starachowice powinny mieć choć ze dwa połączenia pośpieszne z Warszawą...
Inna sprawa, że CMK przyczyniła się do upadku linii przez Koluszki, Piotrków na Katowice, jak i linii przez Radom, Kielce do Krakowa...
Inna sprawa, że CMK przyczyniła się do upadku linii przez Koluszki, Piotrków na Katowice, jak i linii przez Radom, Kielce do Krakowa...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Myślę, że nie byłyby to jedyne dwa połączenia w dobie trakcją elektryczną
PLK się otrząsnęła i zelektryfikuje odcinek Starzyny - Koniecpol... A tam widać jakieś szanse na większy ruch? Wątpię.
Poza tym... dla ilu pociągów przerabiamy pod wychylne pudło E65 i za jakie pieniądze?
PLK się otrząsnęła i zelektryfikuje odcinek Starzyny - Koniecpol... A tam widać jakieś szanse na większy ruch? Wątpię.
Poza tym... dla ilu pociągów przerabiamy pod wychylne pudło E65 i za jakie pieniądze?
Wszystkie wymienione przeze mnie miasta są "pod drutem". Jedynie Rzeszów - Ocice nie jest zdrutowany - ale tam może pójść ruch towarowy, ponadto jakieś osobowe też się pojawią zapewne. No i - ropa drożeje, więc trakcja elektryczna jest jak najbardziej uzasadniona - więc i drut będzie się opłacało zakładać.fik pisze:I pod dwa połączenia mamy modernizować i elektryfikować tyle torów?:>
Zresztą, to są koszty o wiele mniejsze, niż stu tysięcy modern CMK, żeby podnieść szlakową o paręnaście kilometrów...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27438
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ale tutaj mamy przywrócenie linii do stanu regulaminowego (formalnie ten odcinek był cały czas zelektryfikowany, tylko z powodu braku ruchu zwinięto sieć, zanim zrobiły to inne jednostki), to jednak coś innego.przewoz pisze:PLK się otrząsnęła i zelektryfikuje odcinek Starzyny - Koniecpol...
Przypominam, że nie bronisz tezy "Sandomierzowi przydadzą się dwie pary pociągów dalekobieżnych", ale "należy modernizować ciąg Rzeszów-Skarżysko". Naprawdę nie widzę logiki w równoległej modernizacji dwóch ciągów Wawa-Rzeszów, a przewozy na E-30 i CMK są przynajmniej o rząd wielkości wyższe niż via Sandomierz.Wolfchen pisze:
Wszystkie wymienione przeze mnie miasta są "pod drutem". Jedynie Rzeszów - Ocice nie jest zdrutowany - ale tam może pójść ruch towarowy, ponadto jakieś osobowe też się pojawią zapewne. No i - ropa drożeje, więc trakcja elektryczna jest jak najbardziej uzasadniona - więc i drut będzie się opłacało zakładać.
Zresztą, to są koszty o wiele mniejsze, niż stu tysięcy modern CMK, żeby podnieść szlakową o paręnaście kilometrów...
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Ja bronię tezy, że trzeba odrutować Rzeszów - Ocicefik pisze:Przypominam, że nie bronisz tezy "Sandomierzowi przydadzą się dwie pary pociągów dalekobieżnych", ale "należy modernizować ciąg Rzeszów-Skarżysko".
Bo modernizacja (właściwie miejscami to wręcz odbudowa linii 25 (Skarżysko - Sandomierz - Tarnobrzeg), to powinna być zrobiona już dawno i niezależnie od reszty...
Natomiast co do odcinka Tarnobrzeg - Rzeszów, to wydaje mi się, że Kolbuszowa na tym wyłącznie zyska. Trochę gorzej z linią przez Dębicę, której stan jest również niezbyt ciekawy.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27438
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
To element tej modernizacji, czyż nie?Wolfchen pisze:
Ja bronię tezy, że trzeba odrutować Rzeszów - Ocice
Zyska Kolbuszowa, straci np. Trzebinia, Jaworzno i Mysłowice. Bilans lekko ujemny IMHO.Wolfchen pisze: Natomiast co do odcinka Tarnobrzeg - Rzeszów, to wydaje mi się, że Kolbuszowa na tym wyłącznie zyska.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Owszem.fik pisze:To element tej modernizacji, czyż nie?
Wiesz, tak licytować możemy się w nieskończoność. Tak samo, jak można się licytować, kto straci na modernie linii Warszawa Gdańsk do V 200 km/h zamiast V 160 km/hfik pisze:Zyska Kolbuszowa, straci np. Trzebinia, Jaworzno i Mysłowice. Bilans lekko ujemny IMHO.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27438
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Naprawdę nie przekonuje mnie argumentacja "wyrzuciliśmy bardzo dużo pieniędzy w błoto, możemy jeszcze trochę". Należałoby określić priorytety (E-30 musi być jednym z nich, po prostu musi), potem sprawdzić, czy coś się nie substytuuje (E-30 bardzo dobrze substytuuje Kolbuszową), potem działać, a nie kicać po mapie jak pijany królik, serio.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?