Most Północny - nasze przewidywania

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 11 gru 2011, 0:26

Stare Miasto 02 to jest jeden przystanek, do tego wspólny z 33 tramwajami. 95 pojazdów/h, czy jakoś tak...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 gru 2011, 0:30

...z 5 miejscami postojowymi o różnorakim wykorzystaniu; ogólnie burdel. I bez puszek - wtedy to pewnie i tramwajów mogłoby być więcej niż 48/h. Ale proponuję koniec offtopu.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 11 gru 2011, 0:33

KwZ pisze:Bastian może miał na myśli osobną linię autobusową wspomagającą tramwaj, np. jadącą Odkrytą i Świderską.
Nie wiadomo co mial na mysli. Pozwolmy jemu sie wypowiedziec, zwlaszcza ze kolejny raz przyjmuje postawe konfrontacyjna w stosunku do mnie...
Bastianie! W czym tym razem "nawet i tu sie myle"?

KwZ - nie ma najmniejszego sensu wspomaganie tramwaju jadacego osią dużych osiedli przez rownolegle jadacy autobus. Przeciwnie - autobus powinien jak najszybciej (prostopadle) mieszkanow Odkrytej i Swiderskiej do czestego tramwaju dowozic. Zreszta tak samo jak mieszkancow Os. Paslecka, Kaminskiego czy Ceramiczna.
KwZ pisze:Tramwaj to możesz mieć i co 1,25 min (48/h)
Tego nikt nie kwestionuje. Jednakze nie analizujemy przeciez mozliwosci technicznych, tylko mowimy o realnych potrzebach.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36646
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 gru 2011, 0:50

sprokett pisze:Czyzby tramwaj jadacy z Winnicy i Nowodworow mial sie nie zatrzymywac na przystankach na Tarchominie (bo wlasnie o takim dzieleniu potokow pasazerskich tu dyskutujemy)?
Dyskutujemy tu o dzieleniu potoków, a nie o takim dzieleniu potoków. Podaż tramwajowa dla Tarchomina będzie, mimo że tramwaj z Nowodworów lub innej Winnicy będzie się tam też zatrzymywał.

[ Dodano: |11 Gru 2011|, 2011 00:51 ]
sprokett pisze:autobus powinien jak najszybciej (prostopadle) mieszkanow Odkrytej i Swiderskiej do czestego tramwaju dowozic. Zreszta tak samo jak mieszkancow Os. Paslecka, Kaminskiego czy Ceramiczna.
I tu się wreszcie zgodzę :]
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 gru 2011, 1:22

Ile czasu zyska takie 4xx z Nowodworów? Jeśli dobrze liczę, pominie "duże" 3 przystanki na Tarchominie i jeszcze 2 na TMP. Sprokett mówi o 1,5 min, ja o liczeniu na 3-4.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7680
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 11 gru 2011, 1:45

sprokett pisze:mieszkancow Os. Paslecka,
Stąd jest rzut kamieniem. Jako mieszkaniec tego osiedla nie widzę potrzeby linii dotramwajowej.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 gru 2011, 3:15

Ja może się nieco wytłumaczę z za dużych potoków pasażerskich, jakie zakładałem. Np. w studium tramwaju na s. 10 i rys. na s. 12 powiadają o 5000 pas./h na moście, z czego ponad 2000 ma się brać z Tarchomina. To daje 15 kursów autobusu/h z samego Tarchomina, a nie 8, jakie proponujecie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 gru 2011, 8:23

MichalJ pisze:Stare Miasto 02 to jest jeden przystanek, do tego wspólny z 33 tramwajami. 95 pojazdów/h, czy jakoś tak...
Przystanek jeden, krawędzi dwie. I trudno to rozwiązanie, które tam funkcjonuje, uznać za wzorcowe; abstrahując od bezpieczeństwa, nie ma tam świateł - o przepustowości decyduje najwęższe gardło, a nie najszersze.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 11 gru 2011, 9:49

Bastian pisze:sprokett napisał/a:
Czyzby tramwaj jadacy z Winnicy i Nowodworow mial sie nie zatrzymywac na przystankach na Tarchominie (bo wlasnie o takim dzieleniu potokow pasazerskich tu dyskutujemy)?

Dyskutujemy tu o dzieleniu potoków, a nie o takim dzieleniu potoków. Podaż tramwajowa dla Tarchomina będzie, mimo że tramwaj z Nowodworów lub innej Winnicy będzie się tam też zatrzymywał.
No to faktycznie wytłumaczyłeś :D
1. A czy wg koncepcji Miska z jedyna silna linia 101 dla wszystkich bedzie inaczej niz z tramwajem? Tak samo! Podaż w 101 dla Tarchomina będzie, mimo że obsluzy wczesniej Nowodwory.
2. Podkreslem, ze dyskutujemy tutaj o sensie wyodrebnienia 4xx tylko dla Nwdw a wiec dokladnie takiego podzielenia potokow pasazerskich z jakim Ty sie nie zgodziles piszac o tramwaju.
Zatem w tym kontekscie wyjasnij, co miales na mysli piszac, ze znowu sie myle :?:

[ Dodano: |11 Gru 2011|, 2011 10:01 ]
KwZ pisze:Ile czasu zyska takie 4xx z Nowodworów? Jeśli dobrze liczę, pominie "duże" 3 przystanki na Tarchominie i jeszcze 2 na TMP. Sprokett mówi o 1,5 min, ja o liczeniu na 3-4.
Wydaje sie, ze liczysz poprawnie (choc nie wiemy jeszcze gdzie nas spotkaja korki). Ja, natomiast po wczesniejszych doswiadczeniach z tego watku, biorac pod uwage "uwarunkowania programu rozkladowego 8-( " takim optymista juz bym nie byl - choc bardzo chcialbym sie mylic.

[ Dodano: |11 Gru 2011|, 2011 10:23 ]
MisiekK pisze:sprokett napisał/a:
mieszkancow Os. Paslecka,


Stąd jest rzut kamieniem. Jako mieszkaniec tego osiedla nie widzę potrzeby linii dotramwajowej.
W takim razie jaka widzisz potrzebe?

[ Dodano: |11 Gru 2011|, 2011 10:32 ]
KwZ pisze:na moście, z czego ponad 2000 ma się brać z Tarchomina
a czy przypadkiem studium nie uwzglednia zaludnienia docelowego, tzn osiedli, ktore mialyby powstać po przeciwnej stronie TMP?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 gru 2011, 11:20

sprokett pisze:Wydaje sie, ze liczysz poprawnie (choc nie wiemy jeszcze gdzie nas spotkaja korki).
Zgaduję, że generatorami korków będzie dalej Żerań oraz węzeł TMP x Wisłostrada (oraz Kasprowicza, ale to na jednym pasie). Dzisiejszy 4-km korek podzieli się na dwa 2-km, co daje szansę, że nie sięgnie wylotów Tarchodworów (Myśliborskiej i Światowida). Ale możliwe, że nigdy tego nie sprawdzimy, bo jak zamkną/przymkną Grota, to wszystko stanie wszędzie, a potem to będzie nowy wspaniały świat. Zdaję sobie sprawę, że zysk z pomijania przystanku w korku jest żaden.

Tak naprawdę to teraz mnie interesuje, jaki jest ten zysk w stosunku do czasów następstw obu linii. Bo jeśli będzie zbyt mały, to podzielenie potoków się nie uda: ludzie na Nowodworach nie będą przepuszczać czarnucha. Mogą go także wybierać, żeby sobie posiedzieć - i to także jest problem.

NB. te 2000 miejsc dla samego Tarchomina dziś spokojnie mieści się w 50% 508, 510 i E-4; sugeruje to jednak, że ludzie tym 508 jeżdżą, a nie rzadkim E-4.

Z drugiej strony 30 autobusów/h na takim 101 to jeszcze nie tragedia, nawet, jeśli doliczyć te jadące na Żerań.
a czy przypadkiem studium nie uwzglednia zaludnienia docelowego, tzn osiedli, ktore mialyby powstać po przeciwnej stronie TMP?
Zajrzyj. Studium, podpisane 03.2006, przewiduje perspektywy roku 2011, 2021 i 2031. Oczywiście odnoszę się do tej pierwszej. W 2031 jeszcze +70% pasażerów.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 11 gru 2011, 11:52

KwZ pisze:Tak naprawdę to teraz mnie interesuje, jaki jest ten zysk w stosunku do czasów następstw obu linii. Bo jeśli będzie zbyt mały, to podzielenie potoków się nie uda: ludzie na Nowodworach nie będą przepuszczać czarnucha. Mogą go także wybierać, żeby sobie posiedzieć - i to także jest problem.
Stad moj postulat, zeby uruchomic 4xx i 1xx Nwdw-MMlo i ew.3xx z Modlinskiej do MMlo i obserwowac, obserwowac... Do wakacji zebrac wnioski - a po wakacjach wprowadzic do ukladu ew.korekty.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36646
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 gru 2011, 11:57

sprokett pisze:1. A czy wg koncepcji Miska z jedyna silna linia 101 dla wszystkich bedzie inaczej niz z tramwajem? Tak samo!
5 z Winnicy i 45 z Mehoffera to tak samo? :bredzisz:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 11 gru 2011, 12:26

Bastian pisze:5 z Winnicy i 45 z Mehoffera to tak samo?
Kraniec Mehoffera powinien byc podstawowo tymczasowym do czasu zrobienia ukladu docelowego do Winnicy potem widzę go wylacznie jako petla techniczna.
Po co te 45, skoro najwieksze potoki beda generowaly ZP znajdujace sie dokladnie za tą pętla? Czyzbys obawial sie, ze tramwaje jadace z bardzo duza czestotliwoscia z Nowodworow na Tarchominie beda juz niezabieralne? Ja takiego zagrozenia nie prognozuje.
W zwiazku z tym z jakiego powodu na Tarchomonie czestotliwosc ma być wieksza niz na Winnicodworach? Czyzby chodzilo Ci o miejsca siedzace? :D

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 gru 2011, 12:35

Ale Bastian widzi podzielenie potoków (dobrze, że to w końcu napisał, bo z wcześniejszej dyskusji to nie wynikało). Chociażby po to, żeby nie pchać pustawych tramwajów na Winnicę.
sprokett pisze:W zwiazku z tym z jakiego powodu na Tarchomonie podaz miejsc ma być wieksza niz na Winnicodworach?
Bo na Winnicodworach nie jest potrzebna tak duża. Powiedzmy, 3k zamiast 5k miejsc/h.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 11 gru 2011, 12:43

KwZ pisze:Ale Bastian widzi podzielenie potoków (dobrze, że to w końcu napisał, bo z wcześniejszej dyskusji to nie wynikało). Chociażby po to, żeby nie pchać pustawych tramwajów na Winnicę.
łeeeeeeee - to ja mam inne zdanie. Mimo, ze mieszkam na Tarchominie i miejscowkami siedzacymi bym nie pogardzil, to jednak (chyba) obiektywnie wole pustawe tramwaje na Winnicodworach, ale czesciej kursujace niz takie Bastianowe pustawe 45, bo wylacznie dla Tarchomina przez co czestotliwosc linii do Winnicy bedzie gorsza.
PS. Poza tym Winnica, to tylko 4ZP dalej niz Mehoffera, wiec o co kaman?

Zablokowany