Most Północny - propozycje ZTM

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 03 sty 2012, 16:27

osa pisze:Chyba jednak więcej niż 2 przystanki ma omijać owo 404 (dodaj jeszcze te na lewym brzegu)
"Świderską"? Na razie ten przystanek nie istnieje, a drzewiej wykorzystanie "Starych Świdrów" było znikome. A po stronie Bielańskiej ominie "Zajezdnię Żoliborz" - już widzę te tłumy szlochające za przejeżdżającym autobusem 404...
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 03 sty 2012, 16:37

Przecież nie chodzi o szlochanie, tylko o to, że linia omijająca 5 czy 6 przystanków pod rząd spokojnie może się nazywać E-1. A politycznie tak będzie znacznie łatwiej.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 03 sty 2012, 17:16

Z komunikatu ZTM: linia 404 - przystanki Nowodwory, Stefanika, Mehoffera, Tarchomin, Metro Młociny. Myślałem, że łatwo to obliczyć, ale jak widać nawet autochtoni mają z tym problem - zapowiadana linia 404 będzie omijać przystanki: Myśliborska, Porajów, projektowany u zbiegu trasy mostowej ze Świderską (jakoś tak lekko przeszliśmy nad brakiem połączenia osiedli przy tej ulicy z Metrem Młociny), Prozy (choć nie wiem, dlaczego zostaje ta nazwa) przy Marymonckiej i Zajezdnia Żoliborz. Sztuk 5-6. Cztery przystanki na początku trasy i jeden po długiej przerwie na końcu - dla mnie to klasyczna linia ekspresowa.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 03 sty 2012, 17:50

osa pisze:linia 404 będzie omijać przystanki: Myśliborska, Porajów,
Pisałem.... 101 i 508 to obsłużą.
osa pisze:projektowany u zbiegu trasy mostowej ze Świderską
Pisałem "Świderska" - 101 i 508 to obsłużą.
osa pisze:Prozy
A mea clupa - aczkolwiek to to samo co "Zajezdnia Żoliborz" - 101 to obsłuży w trybie NŻ. Chociaż ja bym tego wcale nie tworzył - chyba, że klienci z Cm. Włoskiego zmartwychwstaną i będą czekali na autobus....
osa pisze:Zajezdnia Żoliborz.
Pisałem - 101 to obsłuży.
osa pisze:klasyczna linia ekspresowa.
Bo po drodze omija 5 przystanków z których 2 lub 3 (przystankowi "Świderska" znajdującemu się w szczerym polu za blokami nie wróżę wielkich nawałów pasażerów) będą wykorzystywane widmowo? Nie żartuj proszę.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 03 sty 2012, 18:17

No przecież NIE CHODZI O TO, żeby ten autobus się tam zatrzymywał!!! NIKT tego nie postuluje.
Tylko o to, żeby miał numer:
1. zgodny z charakterystyką trasy
2. łatwiejszy do przyjęcia politycznie.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 03 sty 2012, 18:33

Tak, linia ekspresowa E-1 najbardziej pasuje:
- tworzy rodzinę ze 101,
- charakter rozmieszczenia przystanków tez bardzo adekwatny - odcinek bez przystanku ponad 4,5km.

Jeszcze garść uwag:
- całkowicie skasować 508, ktoś słusznie zauważył, że z Białołęki-Ratusz szybciej może być 511,
- puścić 510 przez Wisłostradę; z wyjątkiem popołudnia (kierunek z miasta) tak jest zdecydowanie najszybciej, nie dublujemy też 116; poza tym wielką niewiadomą są korki na Grocie po rozpoczęciu remontu
- od razu połączyć 195 z 503.

I może coś z tego będzie.

Awatar użytkownika
Aleksander2560
(Aleksander2634)
Posty: 2220
Rejestracja: 23 gru 2005, 16:34
Lokalizacja: Warszawa-Białołęka

Post autor: Aleksander2560 » 03 sty 2012, 18:43

Wybaczcie, nie jestem z Tarchomina, ale to nowe 508 to dla mnie prywata pewnych ludzi z ZTMu, bo przecież w okolicach ZP Konwaliowa mieszka duża liczba ludzi związanych z tą firmą...poza tym, to będzie jeździło puste...
Miejskie Zakłady Autobusowe m. st. Warszawy
ul. Włościańska 52
01-710 Warszawa

bartoni722
Posty: 12142
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 03 sty 2012, 18:45

O ile reszta zmian w miarę sensowna o tyle to 508 jest tragedią.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 03 sty 2012, 18:58

Jarek pisze:Tak, linia ekspresowa E-1 najbardziej pasuje:
- tworzy rodzinę ze 101,
- charakter rozmieszczenia przystanków tez bardzo adekwatny - odcinek bez przystanku ponad 4,5km.
Dziękuję za zrozumienie.
Jarek pisze:Jeszcze garść uwag:
- puścić 510 przez Wisłostradę; z wyjątkiem popołudnia (kierunek z miasta) tak jest zdecydowanie najszybciej, nie dublujemy też 116; poza tym wielką niewiadomą są korki na Grocie po rozpoczęciu remontu.
To prawda, że dubel ze 116 będzie krótszy, ale w ten sposób odcinasz od 510 megaważny przystanek dla tej linii, czyli osiedle Potok. Zresztą korki na moście Grota i tak 510 by według Twojej propozycji zaliczało, w dodatku niewiadomą jest termin zamknięcia zjazdów i wjazdów na most.
Jarek pisze:- od razu połączyć 195 z 503. I może coś z tego będzie.
Ursynów to nie moje rejony i niewykluczone, że ZTM ma taki plan, ale czy się tu za bardzo nie zagalopował? Te linie obsługują na Ursynowie inne osiedla.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 03 sty 2012, 19:10

MichalJ pisze:Tylko o to, żeby miał numer:
1. zgodny z charakterystyką trasy
2. łatwiejszy do przyjęcia politycznie.
Oba te warunki może spełniać linia 4xx. W dodatku 4xx a nie 5xx informuje, czy można się tej linii spodziewać poza szczytem, co E-1 robi znacznie słabiej.

Już argumenty Jarka są sensowniejsze, ale dalej mnie nie przekonują.
Aleksander2560 pisze:to nowe 508 to dla mnie prywata pewnych ludzi z ZTMu, bo przecież w okolicach ZP Konwaliowa mieszka duża liczba ludzi związanych z tą firmą...
Na Kowaliowej to albo będzie 508+511, albo 2x silniejsze 511, więc ona to zyskuje niewiele.
osa pisze:ale w ten sposób odcinasz od 510 megaważny przystanek dla tej linii, czyli osiedle Potok.
Os. Potok aż tak ważny nie jest. 510 ma łączyć Tarchodwory z KP i to powinien być priorytet. Bardziej boli Arkadia.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 03 sty 2012, 19:23

Pasjonujecie sie czy to powinno byc 404 czy E-1... Ja natomiast juz nie moge doczekac sie porownania czasu przejazdu 101 i 404. Cos czuje, ze roznica bedzie "az" 3 minuty :dance:

Jeszcze refleksja nad nowym 508... coz ten twor pominie, ze zostaje jako 5xx? Kanał ż, obrazkowa (ktora i tak zaraz trzeba bedzie dodac, gdyż bloki powstaly), milenijna i zaj.żoliborz? Naprawde, skoro "to to" w ogole ma kursowac (choc ja akurat sukcesu tej linii nie wroze) to przy okazji zmiany trasy przestanmy sie wyglupiac i zrobmy z tego jakies 2xx.

PS. Doskonale wiadomo, ze Tarchodwory to ogromna sypialnia, gdzie nie ma nic oprocz blokow. Dotychczas cala rodzinka (dwoje malych dzieci w tym jedno wozkowe) jezdzilismy sobie 510 do Arkadii (gdzie jest dla Bialoleki najblizsze kino) oraz galerie handlowe (CH Targowek w ogole nie licze, gdyz skomunikowane jest ono z Tarchominem w sposob skandaliczny). Lubilismy jezdzic takze 503 do Rozdroza i spacerowac po Lazienkach.
Ja rozumiem, ze uklad komunikacyjny kształtuje sie pod DP w szczycie, ale zabranie (przed uruchomieniem na Tmin 17stki) 510 z Arkadii, gdzie pasazerowie glosuja za takim polaczeniem nogami, to juz przesada.

paolo11051
Posty: 155
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:19
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Post autor: paolo11051 » 03 sty 2012, 19:28

404 vs E-1

Ta linia powinna mieć numerek E-1, zgadzam się z osa - odcinek 4,5km bez przystanku to wystarczający argument za "ekspresowością", ale ważniejszy jest inny przytoczony tu argument - magia linii ekspresowej w powszechnym odczuciu mieszkańców

Można się z tego śmiać lub nie, ale jeśli będą jakieś protesty, to będą one moim zdaniem w większości dotyczyć właśnie faktu, że "są podwyżki biletów, i na dodatek likwiduje się dwa (!!) ekspresy jednocześnie"

Nadanie tej nowej 404 numerku E-1 pozostawiłoby mieszkańcom ten "komfort psychiczny", że chociaż jedną ekspresówkę mają. To naprawdę działa ;)
Łatwo byłoby te zmiany przeforsować.

Mam nadzieję, że wraz z trendem kasowania ekspresów nie zlikwidują E-2, choć mam coraz większe obawy

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 03 sty 2012, 19:42

sprokett pisze:Cos czuje, ze roznica bedzie "az" 3 minuty :dance:
Bo to ekspres przecież, 4,5 km bez przystanku :P A takie dawne 506 między Żeraniem FSO a Dobrą miało 6,6 km.
paolo11051 pisze:Mam nadzieję, że wraz z trendem kasowania ekspresów nie zlikwidują E-2, choć mam coraz większe obawy
E-2 też jest imo do kasacji. Po doprowadzeniu metra do Ratusza Bemowo.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

paolo11051
Posty: 155
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:19
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Post autor: paolo11051 » 03 sty 2012, 19:49

KwZ pisze:
paolo11051 pisze:Mam nadzieję, że wraz z trendem kasowania ekspresów nie zlikwidują E-2, choć mam coraz większe obawy
E-2 też jest imo do kasacji. Po doprowadzeniu metra do Ratusza Bemowo.
Z tym się zgodzę - ale póki co Metro Ratusz Bemowo to według mnie rok 2030. W wersji optymistycznej

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 03 sty 2012, 19:57

KwZ pisze:
osa pisze:ale w ten sposób odcinasz od 510 megaważny przystanek dla tej linii, czyli osiedle Potok.
Os. Potok aż tak ważny nie jest. 510 ma łączyć Tarchodwory z KP i to powinien być priorytet. Bardziej boli Arkadia.
Dlaczego piszesz, że to nie jest ważny przystanek dla 510? Otóż zapewniam Cię, że właśnie jest ważny. Okoliczne bloki całymi latami wsiadały tu w stronę Arkadii, nie mówiąc już o dojeździe do Dworca Centralnego. Przystanek Osiedle Potok jest też ważnym i w miarę wygodnym punktem przesiadkowym w stronę szkół na Bielanach i ze 157, 181, 185 w stronę Tarchomina/Nowodworów

ODPOWIEDZ