[RJ] O rozkĹadzie jazdy pociÄ gĂłw 2012
Moderator: JacekM
Pamiętam dużo lat temu (12?) na pmk dyskusję. Jako ówczesny mieszkaniec Trójmiasta dziwiłem się, że pociągi nie stają na Zachodnim, który wydawał mi się oczywistą stacją (jako mieszkaniec Trójmiasta miałem 99% pociągów zatrzymujących się na 5 stacjach, w tym 3 w samym Gdańsku).
Pamiętam odpowiedzi takie:
- po co Zachodni, skoro po tej stronie Wisły jest Centralny (MichalJ, to nie byłeś Ty...?)
- trudno na Zachodni, bo wtedy nie ma odbiegu dla kolejnego pociągu startującego z Centralnego na zachód (oidp, Leszek Ruta, wtedy PKP/DWC).
Pamiętam odpowiedzi takie:
- po co Zachodni, skoro po tej stronie Wisły jest Centralny (MichalJ, to nie byłeś Ty...?)
- trudno na Zachodni, bo wtedy nie ma odbiegu dla kolejnego pociągu startującego z Centralnego na zachód (oidp, Leszek Ruta, wtedy PKP/DWC).
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
akurat mieszkańcom Łodzi bardziej opłaca się jechać na Centralny lub wręcz na Wschodni, jeśli chcą jechać w jako takich warunkach...Wolfchen pisze:Wytłumacz to mieszkańcom Łodzi czy Kielc (a i sporo mieszkańców Radomia jeździ dalekobieżnymi)...BJ pisze:Pociągiem dalekobieżnym raczej nie jeździ się codziennie albo kilka razy w tygodniu.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
To oczywiste, jednak ja odnosiłem się wyłącznie do zacytowanego fragmentu, tj. że raczej się nie jeździ codziennie pociągiem dalekobieżnymMeWa pisze:akurat mieszkańcom Łodzi bardziej opłaca się jechać na Centralny lub wręcz na Wschodni, jeśli chcą jechać w jako takich warunkach...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Tak, ale jak to się ma do atrakcyjności dodatkowego przystanku Włochy dla łódzkich pociągów?Wolfchen pisze:To oczywiste, jednak ja odnosiłem się wyłącznie do zacytowanego fragmentu, tj. że raczej się nie jeździ codziennie pociągiem dalekobieżnymMeWa pisze:akurat mieszkańcom Łodzi bardziej opłaca się jechać na Centralny lub wręcz na Wschodni, jeśli chcą jechać w jako takich warunkach...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Solaris U10
- Posty: 2716
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Myślę, że składają się też na to czynniki takie jak brak systemu informacji wizualnej - dla okazjonalnych pasażerów spore utrudnienie w szukaniu peronu. Dla tańszych pociągów wiadomo - jeździ się przynajmniej na Centralny, a nawet na Wschodni, żeby zwiększyć szanse na siedzące.ncc2000 pisze:Bardzo dużo jeżdżę, zwłaszcza w kierunku Katowic, Krakowa i Wrocławia (2-3 razy w miesiącu). Z moich obserwacji wynika, że do pociągów EIC i Ex na Zachodnim wsiada bardzo mało osób. Dużo więcej tam za to wysiada, ale postój dla wysiadających był tam od lat.