[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2012

Moderator: JacekM

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 05 sty 2012, 17:38

Ale oni przede wszystkim do Centrum, a nie do Ursusa. A na Służewcu mają przystanek ;)

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 sty 2012, 17:39

fik pisze:
MichalJ pisze:Zatrzymanie dalekobieżnych we Włochach nie jest proste z braku peronów przy torach D.
To oczywiste, i tak poruszamy się w zakresie sf.
Zaczęło się od Służewca - to sf nie jest. Toruńska też nie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 sty 2012, 17:42

Biorąc pod uwagę, ile lat (sic!) zabrało przeforsowanie Zachodniego - jest.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 05 sty 2012, 17:43

To od kiedy dalekobieżne zatrzymują się na Zachodnim? :O

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 sty 2012, 17:47

Wszystkie? Od jakichś dwóch lat ZTCP.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 sty 2012, 17:53

Ja to widzę w sensie celu, do którego można/należy dążyć, a nie zupełnego science-fiction.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 sty 2012, 17:53

Wszystkie to i dziś nie stają. :)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 sty 2012, 17:56

MichalJ pisze:Wszystkie to i dziś nie stają. :)
Wszystkie dostępne w komunikacji krajowej.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 05 sty 2012, 17:58

Pamiętam dużo lat temu (12?) na pmk dyskusję. Jako ówczesny mieszkaniec Trójmiasta dziwiłem się, że pociągi nie stają na Zachodnim, który wydawał mi się oczywistą stacją (jako mieszkaniec Trójmiasta miałem 99% pociągów zatrzymujących się na 5 stacjach, w tym 3 w samym Gdańsku).
Pamiętam odpowiedzi takie:
- po co Zachodni, skoro po tej stronie Wisły jest Centralny (MichalJ, to nie byłeś Ty...?)
- trudno na Zachodni, bo wtedy nie ma odbiegu dla kolejnego pociągu startującego z Centralnego na zachód (oidp, Leszek Ruta, wtedy PKP/DWC).
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 sty 2012, 18:23

Możliwe, że ja. Jeśli chodzi o Zachodnią i ekspresy, to dziś nie jestem przekonany... Zwłaszcza, że zdarzały się postoje po kwadrans...
Ale większa jest szansa na tramwaj do Zachodniego, niż na perony D we Włochach.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 sty 2012, 22:37

Wolfchen pisze:
BJ pisze:Pociągiem dalekobieżnym raczej nie jeździ się codziennie albo kilka razy w tygodniu.
Wytłumacz to mieszkańcom Łodzi czy Kielc (a i sporo mieszkańców Radomia jeździ dalekobieżnymi)...
akurat mieszkańcom Łodzi bardziej opłaca się jechać na Centralny lub wręcz na Wschodni, jeśli chcą jechać w jako takich warunkach...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
ncc2000
Posty: 61
Rejestracja: 19 wrz 2009, 19:01

Post autor: ncc2000 » 05 sty 2012, 23:15

Bardzo dużo jeżdżę, zwłaszcza w kierunku Katowic, Krakowa i Wrocławia (2-3 razy w miesiącu). Z moich obserwacji wynika, że do pociągów EIC i Ex na Zachodnim wsiada bardzo mało osób. Dużo więcej tam za to wysiada, ale postój dla wysiadających był tam od lat.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 sty 2012, 23:22

MeWa pisze:akurat mieszkańcom Łodzi bardziej opłaca się jechać na Centralny lub wręcz na Wschodni, jeśli chcą jechać w jako takich warunkach...
To oczywiste, jednak ja odnosiłem się wyłącznie do zacytowanego fragmentu, tj. że raczej się nie jeździ codziennie pociągiem dalekobieżnym ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 sty 2012, 4:06

Wolfchen pisze:
MeWa pisze:akurat mieszkańcom Łodzi bardziej opłaca się jechać na Centralny lub wręcz na Wschodni, jeśli chcą jechać w jako takich warunkach...
To oczywiste, jednak ja odnosiłem się wyłącznie do zacytowanego fragmentu, tj. że raczej się nie jeździ codziennie pociągiem dalekobieżnym ;)
Tak, ale jak to się ma do atrakcyjności dodatkowego przystanku Włochy dla łódzkich pociągów? :)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2716
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 06 sty 2012, 10:34

ncc2000 pisze:Bardzo dużo jeżdżę, zwłaszcza w kierunku Katowic, Krakowa i Wrocławia (2-3 razy w miesiącu). Z moich obserwacji wynika, że do pociągów EIC i Ex na Zachodnim wsiada bardzo mało osób. Dużo więcej tam za to wysiada, ale postój dla wysiadających był tam od lat.
Myślę, że składają się też na to czynniki takie jak brak systemu informacji wizualnej - dla okazjonalnych pasażerów spore utrudnienie w szukaniu peronu. Dla tańszych pociągów wiadomo - jeździ się przynajmniej na Centralny, a nawet na Wschodni, żeby zwiększyć szanse na siedzące.

ODPOWIEDZ