Most Północny - propozycje ZTM

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 07 sty 2012, 21:23

Glonojad pisze:Tak, Szczęśliwice to nie Łazienki, ale nie uważam, by prawo bezpośredniego dojazdu do Łazienek było prawem konstytucyjnym.
Zgadzam sie. Jednakze skoro dotychczas takowe bezposrednie polaczenie mialem a teraz mi sie je chce zabrac (podobnie jak w przypadku 510 do Arkadii), to mam prawo miec zal, zwlaszcza ze w oba te miejsca podrozuje z malymi dziecmi w wozkach, gdzie kazda przesiadka to klopot. Jednoczesnie argument korkow odpada, bo dotyczy to DS.

PS. Troche a'propos wczorajszej dyskusji... Zona wybrala sie dziś do Arkadii z wozkowym dziecieciem wg koncepcji 508+17. Przesiadka na Marymoncie okazala sie katorgą. Winda nie dzialala, więc sliskimi schodami (padal deszcz ze sniegiem) z wozkiem pod pacha. W przejsciu podziemnym zaczepiona zostala przez 3 bezdomnych a po wyjsciu (po schodach) na powierzchnie po okolo 7 minutach napotkala kolejna niespodzianke - 17stka w postaci parowy (kolejna wspinaczka). Jednoznacznie stwierdzila, ze to makabra. Drogi powrotnej (tram+bus) juz nie ryzykowala pomimo tego, ze musiala czekac na bezposrednie 510 okolo 15minut. Oszacowala, ze razem z nią pod Arkadia do 510 wsiadlo okolo 35-40 osob.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 sty 2012, 21:25

Przesiadka przy zajezdni będzie łatwiejsza. Znacznie.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 sty 2012, 21:27

sprokett pisze:Oszacowala, ze razem z nią pod Arkadia do 510 wsiadlo okolo 35-40 osob.
Znaczy się jeden sztywniak na godzinę?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 07 sty 2012, 21:42

W tym kursie tak bylo, jak napisalem. Dopytalem jeszcze zone o szczegoly...
Podjechal Neoplan lub SU15 (dlugi bez harmonii :grin: zona nie odroznia :D ) Wysiadlo kilka osob (podobno mniej niz 10) - a gdy wsiadala z wozkiem, to wolnych miejsc siedzacych bylo doslownie kilka. Wnioskuje, ze z DWC przyjechalo okolo 40 osob minus 10, ktore wysiadlo plus 30-40, ktore wsiadlo to daje okolo 60-70 osob na pokladzie. Nadmieniam, ze jest to wynik pojedynczej obserwacji.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 sty 2012, 23:13

sprokett pisze:Troche a'propos wczorajszej dyskusji... Zona wybrala sie dziś do Arkadii z wozkowym dziecieciem wg koncepcji 508+17. Przesiadka na Marymoncie okazala sie katorgą. Winda nie dzialala, więc sliskimi schodami (padal deszcz ze sniegiem) z wozkiem pod pacha. W przejsciu podziemnym zaczepiona zostala przez 3 bezdomnych a po wyjsciu (po schodach) na powierzchnie po okolo 7 minutach napotkala kolejna niespodzianke - 17stka w postaci parowy (kolejna wspinaczka). Jednoznacznie stwierdzila, ze to makabra.
Zapomniałeś dodać, że jest to wynik pojedynczej obserwacji.
(Twoja żona musiała mieć pecha do bezdomnych, bo ja częściej takowych widuję w Barze Sady, gdzie chodzę średnio raz na kwartał, niż w tym przejściu, gdzie bywam na co dzień - ale i tak lepiej, że byli pod ziemią, niż w pojeździe...)

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 07 sty 2012, 23:18

Przesiadka z 508 do 17 jest do dupy. Gdybym miał się tak przesiadać, to wolałbym Park Kaskada, ale Sprokettowa połowica miała wózek dziecięcy, co raczej utrudnia dzikie harce przy Kaskadzie. Jakiś socjal w DS mógłby mieć sens, bo przecież do ludzi takich jak Sprokettowa Żona, mających problemy z brykaniem po schodach, byłby adresowany. Ale pod żadnym pozorem w DP.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 sty 2012, 23:21

Nie twierdzę, że przesiadka przy Potockiej jest idealna (przy zajezdni będzie lepiej). Twierdzę, że te problemy z windami, bezdomnymi i parówkami to nie jest codzienność ;)

ja0306
Posty: 615
Rejestracja: 02 lut 2006, 15:44
Lokalizacja: Warszawa-Natolin Zachodni

Post autor: ja0306 » 07 sty 2012, 23:23

czytam to i mam pytania:
1.Kiedy otwarcie mostu?
2.Kiedy wprowadzenie zmian?
3.Czy 503 będzie zawracać na Rondzie Dmowskiego na Pl.Trzech krzyży i dalej na Natolin?
nasza-klasa
maratonypolskie
radiopolska
wawkom.waw
facebook
fotka
sympatia
Randkologia
Apokalipsy.fora.pl

Paweł D.
Posty: 5313
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 07 sty 2012, 23:25

ja0306 pisze:czytam to i mam pytania:
1.Kiedy otwarcie mostu?
2.Kiedy wprowadzenie zmian?
3.Czy 503 będzie zawracać na Rondzie Dmowskiego na Pl.Trzech krzyży i dalej na Natolin?
Od kiedy wróż Maciej opuścił kosmikę.tv nikt tego nie wie :)

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 08 sty 2012, 0:42

Zaprawdę świetny to punkt przesiadkowy przy Zajezdni Żoliborz w drodze z Tarchomina do Arkadii - wstąpił do piekieł, po drodze mu było. Nie ma co. A myślałem, że tylko ZTM może uprawiać taką propagandę, żeby uzasadnić swój kiepski projekt. Rozumiem jeszcze, gdyby ktoś chciał się dostać z Tarchomina do Szpitala Bielańskiego, ale do Arkadii? Ani to bardziej wygodne niż przy Hali Marymonckiej (też są dwa poziomy do pokonania), ani to prostsza droga, ani też szybciej (tramwaj wlecze się potem na Marymonckiej). Słowem: alpejskie kombinacje, zamiast zostawić po prostu bezpośrednie połączenie (z którego korzysta nie tylko Tarchomin, bo wsiadający na przystanku Osiedle Potok też - efemeryczne i krążące naokoło 205 nie umywa się do 510).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 sty 2012, 7:47

Punkt jak punkt. Tak samo jazda na Metro Młociny w drodze do Śródmieścia jest na około, jak by na to nie patrzeć. I nie jest prawdą, że tyle samo poziomów do pokonania - tylko jeden i to z pochylniami, a więc dostępny dla niepełnosprawnych. Na 17 też jeździ swingów od groma i ciągle dochodzą nowe (patrz ostatnie dostawy - prawie wyłącznie Żoliborz) - też jest linią dostępną, nie ma co straszyć parówkami.

Ja rozumiem, że bliższa ciału koszula, ale powiedz mi, jak to jest - Ochocie "załatwiłeś" pocięcie połączenia do Arkadii i jazdę z przesiadką na Centralu, a dwa razy dalej położony Tarchomin bronisz przed tym samym - nie jest to aby niekonsekwencja? A może prywata?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 08 sty 2012, 9:27

Lipa pisze:
tarantula01 pisze:101 rano może być. Po południu co 5-6 minut.
E-8 do Młocin z przystankami jak obecnie i częstotliwością kursowania jak obecnie i powrót na popołudnia co 5-6 minut. Wraz ze 101 byłby autobus co 2,5-3 minuty po południu na Tarchomin/Nowodwory.
A czym poza numerem różni się proponowane przez Ciebie E-8 od proponowanego przez ZTM 404? Magia numerka? 404 bardziej pasuje jako uzupełnienie 101 niż E-8 (obydwa są identyczne w lustrzanym odbiciu i obydwa kojarzą się z Tarchominem, 404 przynajmniej w swoim ostatnim wcieleniu).
Np. przystankiem Tarchomin. Mieszkańcy Nowodworów niemal całkowicie zapełniają teraz E-8 i na przystanku Mehoffera kolejni wsiadający stoją już przy drzwiach. Na przystanku Tarchomin mało kto wejdzie do tego autobusu. Zresztą nie raz słyszałem argumenty, że zatrzymanie obecnego E-8 na przystanku Tarchomin spowodowałoby przeciążenie tej linii. 404 w propozycji ZTM to E-8 zatrzymujące się dodatkowo na przystanku Tarchomin, zatem to 404 ma wszelkie szanse być przeciążone. Poza tym 404 to owszem było na Tarchominie, ale jechało na pl. Narutowicza. (EOT z pl. Narutowicza i dawną trasą).
Lipa pisze:
tarantula01 pisze:508 zmiana trasy z propozycji ZTM na: ...Modlińska - Światowida - Ćmielowska - Świderska - Porajów - Myśliborska - TMP - Metro Młociny. To 508 zastąpiłoby E-4 w drodze do Młocin i jeździłoby częściej niż obecne E-4.
A dlaczego chcesz skazywać osoby przesiadające się przy Ratuszu na jazdę do Młocin naokoło przez Ćmielowską, Świderską i Porajów skoro tamten rejon będzie miał 510 oraz silne 101? 508 to głównie linia dowozowa do Młocin dla Ratusza oraz wzmocnienie dla 101 (czyli właśnie zastępstwo za E-4, które i tak nie jeździ teraz przez Świderską i Porajów).
Przede wszystkim przesiadający się przy Ratuszu chcący jechać do Młocin będą powodować niebezpieczne sytuacje przy Ratuszu. Układ faz na skrzyżowaniu Modlińska/Światowida to Modlińska południe-północ + Modlińska skręt w Światowida (nazwijmy je: relacja 508), Modlińska na wprost w obu kierunkach (nazwijmy ją relacja 723) i Światowida (niech będzie Światowida.
723 podjeżdża pod Ratusz w fazie: relacja 723. Potem następuje relacja Światowida i relacja 508. W obu fazach: Światowida i relacja 508 na przejściu przez Światowida jest wyświetlany sygnał czerwony.
Będziemy mieli tak:
723 zatrzymuje się przy Ratuszu i pasażerowie widzą czekające 508 do skrętu w Światowida. Zaczynają biec i mają wszelkie szanse nie zdążyć na zielonym tylko wpaść pod jadące samochody (ze Światowida rano dosyć dużo samochodów skręca na północ, zaś z Kołacińskiej jedzie w stronę Tarchomina). Potem skręcają samochody jadące relacją 508. W tym oczywiście 508, które po zatrzymaniu się na przystanku pod Ratuszem wymienia pasażerów bardzo szybko (po otwarciu mostu Północnego też będzie szybko wymieniać pasażerów) i odjeżdża jeszcze gdy trwa relacja 508. Duża część pasażerów może nie dobiec "na czas". Stąd też to wydłużenie 508 na Tarchomin (czyli aby zniechęcić pasażerów 723 do jazdy na Młociny) i oczywiście po to, aby zrekompensować brak 404 na przystanku Tarchomin i wycofać 503 i 510 z objazdu po Porajach. 508 wróci na Poraje, gdzie do tej pory ludzie je dobrze wspominają.

Dodano:Poprawiłem cytowanie
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 08 sty 2012, 9:51

Szeregowy_Równoległy pisze:Przesiadka z 508 do 17 jest do dupy. Gdybym miał się tak przesiadać, to wolałbym Park Kaskada, ale Sprokettowa połowica miała wózek dziecięcy, co raczej utrudnia dzikie harce przy Kaskadzie. Jakiś socjal w DS mógłby mieć sens, bo przecież do ludzi takich jak Sprokettowa Żona, mających problemy z brykaniem po schodach, byłby adresowany. Ale pod żadnym pozorem w DP.
Przesiadka z 508 w 17 może nie jest wygodna. Ale ze 186 które mogłoby jeździć z Nowodworów przesiadka w 33 jest dużo wygodniejsza. Blisko i bez ganiania po schodach.
Co do konieczności jak najszybszej likwidacji 510 całkowicie się z Tobą zgadzam.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 08 sty 2012, 10:45

Taratulo, popraw cytowanie, bo wygląda, jakbyś polemizował sam ze sobą.

Tarantulo, przesiadki przy Ratuszu i tak powinny być wykonywane. Nawet nie przy podróży do metra, ale na Bielany i Bemowo. Więc ci ludzie i tak się muszą przesiąść i nie ma co im relacji zabierać. Jeżeli ktoś wbiega na czerwonym na przejście, to sam sobie winien.
tarantula01 pisze:mają wszelkie szanse nie zdążyć na zielonym tylko wpaść pod jadące samochody (ze Światowida rano dosyć dużo samochodów skręca na północ, zaś z Kołacińskiej jedzie w stronę Tarchomina).
Zaraz. Biegnie człowiek i się nieco spóźnia na zielone. Ale samochody na Światowida stoją i go puszczą (strąbiwszy najwyżej), a samochody z Kołacińskiej nie zdążą jeszcze dojechać. Co innego, jeśli ten człowiek nie spóźni "nieco", tylko dużo. Ale wtedy musi stać na czerwonym, jak prawo i rozum nakazuje.
tarantula01 pisze:508 wróci na Poraje, gdzie do tej pory ludzie je dobrze wspominają.
Wierzę, że ludzie dobrze pamiętają 508, tylko co to ma do nowego układu?
Georg pisze:186 które mogłoby jeździć z Nowodworów przesiadka w 33 jest dużo wygodniejsza.
Za to 186 objeżdża Tarchomin, więc jest odpowiednie dla Sprokettowej Żony.

[ Dodano: |8 Sty 2012|, 2012 11:01 ]
tarantula01 pisze:Np. przystankiem Tarchomin. Mieszkańcy Nowodworów niemal całkowicie zapełniają teraz E-8 i na przystanku Mehoffera kolejni wsiadający stoją już przy drzwiach. Na przystanku Tarchomin mało kto wejdzie do tego autobusu.
Osobiście wolę, na podstawie wcześniejszej dyskusji, wzmacniać 404, niż dorzucać dodatki na 101 mające dłuższy obieg. Poza tym tworzy to dość spójny obraz - tam gdzie 101 nie jest wzmocnione 404, jest wzmocnione 508.

:idea: A może warto byłoby 508 zrobić tylko w DP? W DS lepiej mieć jedno mocne (mocniejsze w każdym razie) 511.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 08 sty 2012, 11:03

KwZ pisze:Georg napisał/a:
186 które mogłoby jeździć z Nowodworów przesiadka w 33 jest dużo wygodniejsza.
Za to 186 objeżdża Tarchomin, więc jest odpowiednie dla Sprokettowej Żony.
Ale przecież komunikacji nie tworzy się dla jednej osoby. Zawsze można się przesiąść albo kawałek dojść. W końcu oddalenie Świderskiej od Światowida nie jest znów takie ogromne. W kierunku Szczęśliwic 186 nie omijałoby żadnego przystanku na Światowida.

ODPOWIEDZ