Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 08 sty 2012, 1:56

Deja vu z innego tematu... To jest tylko lista tras katalogowych, czyli gotowych do kupienia tras, które przewoźnik towarowy może kupić teoretycznie do dwóch godzin przed odjazdem (w praktyce nawet w minutach można liczyć czas od zakupu do pojechania).
Zważ, że gotowy katalog na np. ET22-2000 ton może w rzeczywistości objawić się SM42+150 t, na odcinku stanowiącym np. 5% trasy.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 08 sty 2012, 11:03

A, to dlatego ich jest tak mało. Czyli normalne, rozkładowe towarowe tam są nieuwzględnione?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 08 sty 2012, 11:52

Nie sa. To tak, jak w małych manufakturach gitarowych - maz jakieś gotowce na sprzedaz, ale na ogół instrumenty robione sa na zamówienie. Wiem, ze dziwne porównanie, ale to z autopsji ;)
Aha, rozklad jazdy przewoźnika jest tajemnica przedsiębiorstwa, więc z PLK oficjalnie nie dostaniesz.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

chiste
Posty: 181
Rejestracja: 22 maja 2007, 11:16
Lokalizacja: miasto sosen

Post autor: chiste » 08 sty 2012, 15:46

MeWa pisze:Kiedy zamknięto środkowe przejście pomiędzy peronami na Śródmieściu?
Podczas ostatniego remontu?
2007 r.
Wagen fahr!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 sty 2012, 17:11

Zdecydowanie wcześniej.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 08 sty 2012, 17:50

A co to za środkowe przejście?
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 08 sty 2012, 19:48

Wyjście z tego przejścia na peron 2 (środkowy) to jakieś tysiąclecia temu, a wyjścia na perony skrajne to gdzieś 10-15 lat, ale nie powołujcie się na mnie, bo pamięć mam dobrą, ale krótką.

chiste
Posty: 181
Rejestracja: 22 maja 2007, 11:16
Lokalizacja: miasto sosen

Post autor: chiste » 08 sty 2012, 21:06

MichalJ pisze:Wyjście z tego przejścia na peron 2 (środkowy) to jakieś tysiąclecia temu, a wyjścia na perony skrajne to gdzieś 10-15 lat, ale nie powołujcie się na mnie, bo pamięć mam dobrą, ale krótką.
Zdecydowana przesada to 15 lat.
Jeżeli nie było to w 2007 r., to proszę szukać terminu w okolicy zdarzenia - płonący pociąg na torze w kierunku wschodnim, po którym pozostał osmalony sufit i pochłonięte przez pożar osłony żyletek na peronie 1. To według mnie było właśnie po tym pożarze.
W 2001 roku na pewno jeszcze przechodziłem z peronu 1 na 3 tym wąskim przejściem.
Wagen fahr!

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 08 sty 2012, 21:34

Pożar był jakoś w okolicach 2001-2002 [edit: 31 października 2002] właśnie... Pamiętam scenerię tuż po tym pożarze... Ale on by się raczej nie przyczynił do zamknięcia przejścia. Ja jego sobie nie przypominam nawet wtedy. Może nieco starsi pracownicy okolic Śródmieścia by pamiętali :)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 08 sty 2012, 22:15

Podczas ostatniego remontu to tylko je bardziej zabudowali, nieczynne były wcześniej. Właściwie nie pamiętam, żeby kiedykolwiek były czynne, odkąd korzystam z dworca. Stąd pytanie.
I drugie pytanie - czemu je tak właściwie zamknęli?
Michał W. pisze:A co to za środkowe przejście?
podziemne - pomiędzy peronami, takie jak na zachodnim krańcu.
przewoz pisze:Pamiętam scenerię tuż po tym pożarze...
W dużej mierze taki stan utrzymał się aż do remontu dworca - dla mnie osobiście trochę niebywałe :shock:
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 08 sty 2012, 22:51

MeWa pisze:podziemne - pomiędzy peronami, takie jak na zachodnim krańcu.
To, z którego da się też przejść na perony Dworca Centralnego?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 08 sty 2012, 23:11

KwZ pisze:
MeWa pisze:podziemne - pomiędzy peronami, takie jak na zachodnim krańcu.
To, z którego da się też przejść na perony Dworca Centralnego?
Tak, podobne przejście (bez połączenia z Centralnym) jest też po środku - tyle że zamknięte. Mniej więcej obok toalety dla niepełnosprawnych - łatwo poznać, pomiędzy kolumnami jest przestrzeń zabudowana białą (obecnie brudną) ścianą z billboardem.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 09 sty 2012, 19:26

Ile takich składów posiada IC?
I gdzie one najczęściej jeżdżą?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 sty 2012, 19:32

14 jednostek.

TLK 37104/5 Kraków Główny 15.07 - Poznań Główny 22.05
TLK 73104/5 Poznań Główny 6.00 - Kraków Główny 12.57
TLK 17102/3 Warszawa Wschodnia 18.43 - Poznań Główny 21.49
TLK 71102/3 Poznań Główny 5.25 - Warszawa Wschodnia 8.42
TLK 31102/3 Kraków Płaszów 6.05 - Warszawa Wschodnia 9.22
TLK 13102/3 Warszawa Wschodnia 20.23 - Kraków Płaszów 23.38
TLK 11103 Warszawa Zachodnia 17.20 - Biała Podlaska 19.31
TLK 11112 Biała Podlaska 20.23 - Warszawa Zachodnia 22.39
TLK 11101 Warszawa Zachodnia 7.15 - Terespol 10.07
TLK 11110 Terespol 10.47 - Warszawa Zachodnia 13.49
TLK 13502/3 Terespol 17.46 - Kraków Płaszów 23.38
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 09 sty 2012, 19:59

Dzięki.
Ile one mają lat?

ODPOWIEDZ