Most Północny - propozycje ZTM

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 09 sty 2012, 23:35

sprokett pisze:...ale takze nie mozna przyjmowac, ze nie ma ich wcale - a wycofujac 510 spod Arkadii lub oferujac 50min podroz 126 na Targowek - to wlasnie sie robi.
Bo to przesiąść się przecież nie da... Jeżdżę do Arkadii z przesiadką, a cudne 510 omijam z daleka. Jestem szybciej.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 sty 2012, 23:36

Nie znasz się, przecież już to ktoś przeliczył, że się to nie opłaca :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 sty 2012, 23:39

Ale wózki z płaczącymi zestawami z McD!
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 09 sty 2012, 23:44

sprokett pisze:a wycofujac 510 spod Arkadii lub oferujac 50min podroz 126 na Targowek - to wlasnie sie robi.
No daj spokój, tłumaczono ci, że istnienie niezerowego potoku w danej relacji nie gwarantuje zaspokojenia tego osobną linią. Są jeszcze przesiadki.

Chyba że popierasz 1 wydłużoną na Okęcie :>?
sprokett pisze:Rozwin mysl, prosze...
No ty proponujesz jeszcze mniej linii kończących na Marymoncie (odpada 508). Jeśli ty nie boisz się protestów politycznych do tego, to dlaczego miałby to robić ZTM (albo ja)? Ale gdybym jednak miał taki problem, odpowiedziałbym potencjałem robienia roszad z 527 i 171.
MisiekK pisze:Jeżdżę do Arkadii z przesiadką, a cudne 510 omijam z daleka. Jestem szybciej.
Nie czekasz na 510 czy jakaś cudowna trasa?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 10 sty 2012, 8:03

KwZ pisze:Wyszło mi, że 510 musiałoby zrobić mniej więcej 7/4/4 kursów na godzinę, na przegubach. To daje jednak nadpodaż od Babki do Marymontu na poziomie 700-500 miejsc/h
Ciekawe jaka bedzie nadpodaz w nowym wcieleniu 508?

[ Dodano: |10 Sty 2012|, 2012 08:05 ]
Bastian pisze:MisiekK napisał/a:
Ale jakie jest uzasadnienie czegoś takiego? Cały Tarchomin i Nowodwory przez cały czas wali do centrów handlowych??? Połowa tam pracuje a druga kupuje?

Sprokett potrzebuje...
Tak jest... i sadzac po tym ilu pasazerow wsiada/wysiada przy Arkadii z 510 - nie tylko Sprokett

[ Dodano: |10 Sty 2012|, 2012 08:13 ]
MisiekK pisze:Bo to przesiąść się przecież nie da... Jeżdżę do Arkadii z przesiadką, a cudne 510 omijam z daleka. Jestem szybciej.
Dlaczego ja omijam przesiadki w tej relacji tłumaczyłem kilka postow wczesniej.
O niepodwazalnej wyzszosci Arkadii nad Auchanem takze pisalem wczesniej.
fik pisze:Ale wózki z płaczącymi zestawami z McD!
"Miły Młody Człowieku" - mozesz sobie byc zlosliwy. Jednakze, czy Ci sie to podoba, czy nie ludzie 510 z Tarchodworow do Arkadii jezdza i z tego co wiem, to wlasnie plany wobec 510 i 503 powoduja wsrod pasazerow najwieksza ilosc protestow.

[ Dodano: |10 Sty 2012|, 2012 08:28 ]
KwZ pisze:sprokett napisał/a:
Mam kierowac linie na sile na Marymont bez uzasadnionych potrzeb lub wymyslac jakies potworne rozwiazania tylko dlatego, zeby przykryc ogołocony kraniec?
Nie. Zresztą zmiany nad 156 lub 527(132), które nie powinno jechać do śródmieścia, są całkiem realne. Może nie w perspektywie 3 miesięcy, ale 5 lat?
KwZ pisze:No ty proponujesz jeszcze mniej linii kończących na Marymoncie (odpada 508). Jeśli ty nie boisz się protestów politycznych do tego, to dlaczego miałby to robić ZTM (albo ja)? Ale gdybym jednak miał taki problem, odpowiedziałbym potencjałem robienia roszad z 527 i 171.
Czyli co? Teraz przez 5 lat bedzie na Marymoncie straszyl dziwolag w postaci nowego 508 do czasu, kiedy ZTM nie wymysli czegos sensownego, zeby przykryc temat braku poprawnosci politycznej calego pustego dlugiego peronu?
KwZ pisze:No daj spokój, tłumaczono ci, że istnienie niezerowego potoku w danej relacji nie gwarantuje zaspokojenia tego osobną linią. Są jeszcze przesiadki.
Przyjmuje ten argument (choc znasz moje zdanie na temat jakosci przesiadki 508+17).
Jednakze, czy w stosunku do "nowego 508" powyzszy argument takze nie znajduje zastosowania?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 sty 2012, 8:37

sprokett pisze:Ciekawe jaka bedzie nadpodaz w nowym wcieleniu 508?
W przeciwpotoku spora, ale w potoku? Właśnie nie bardzo. Tylko "w potoku" trzeba rozumieć od Ratusza Białołęka do obu końców.
sprokett pisze: i sadzac po tym ilu pasazerow wsiada/wysiada przy Arkadii z 510 - nie tylko Sprokett
To już oszacowaliśmy na 100 os/h + 100coś os/h z DwC. Może na solówkę co 20 min, lecz nijak na przeguba co 8,5 min. Potoki dometrowskie, które przede wszystkim miałoby nosić twoje 510, są kilkadziesiąt razy większe.

[ Dodano: |10 Sty 2012|, 2012 08:41 ]
sprokett pisze:Teraz przez 5 lat bedzie na Marymoncie straszyl dziwolag w postaci nowego 508 do czasu, kiedy ZTM nie wymysli czegos sensownego, zeby przykryc temat braku poprawnosci politycznej calego pustego dlugiego peronu?
Im więcej myślę nad ztmowskim 508, tym przekonuję się, że to całkiem sprytny pomysł w rodzaju kursów 1x --> 14. Więc mnie nie straszy.
Jednakze, czy w stosunku do "nowego 508" powyzszy argument takze nie znajduje zastosowania?
Znalazłby, gdybyś jego relacje czymś zastąpił (do Marymontu coś proponujesz, ale w relacji 723-MM-Bemowo już tylko następny most).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 sty 2012, 8:54

KwZ pisze:Tylko "w potoku" trzeba rozumieć od Ratusza Białołęka do obu końców.
KwZ pisze:Im więcej myślę nad ztmowskim 508, tym przekonuję się, że to całkiem sprytny pomysł w rodzaju kursów 1x --> 14. Więc mnie nie straszy.
Coś w tym jest. Rzadki to przypadek, by brygady na linii osiedlowej miały szansę pracować w obu kierunkach.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 10 sty 2012, 9:47

KwZ pisze:W przeciwpotoku spora, ale w potoku? Właśnie nie bardzo. Tylko "w potoku" trzeba rozumieć od Ratusza Białołęka do obu końców.
Tu sie nie zgodze. Uwazam, ze w praktyce takze w potoku na odcinku Ratusz-Marymont bedzie spora nadpodaz.
W zwiazku z tym w efekcie linia ma szanse dobrze pracowac wylacznie na odcinku Ratusz-Marymont.
W drodze powrotnej pasazerowie 7xx w praktyce dojezdzaja sobie do kranca Zeran FSO po to, aby "zawalczyć" o miejsca siedzace.
KwZ pisze:To już oszacowaliśmy na 100 os/h + 100coś os/h z DwC. Może na solówkę co 20 min, lecz nijak na przeguba co 8,5 min. Potoki dometrowskie, które przede wszystkim miałoby nosić twoje 510, są kilkadziesiąt razy większe.
Tu zgoda - wszak ja wcale nie oczekuje podbicia 510.
KwZ pisze:Znalazłby, gdybyś jego relacje czymś zastąpił (do Marymontu coś proponujesz, ale w relacji 723-MM-Bemowo już tylko następny most).
O tym juz dyskutowalismy. Wowczas proponowalem rozwazenie mozliwosci uruchomienia 3xx na trasie Ratusz-Mlociny.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 10 sty 2012, 9:49

sprokett pisze:Uwazam, ze w praktyce takze w potoku na odcinku Ratusz-Marymont bedzie spora nadpodaz.
To po co chcesz wzmacniać 511?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 sty 2012, 10:00

sprokett pisze:Tu sie nie zgodze. Uwazam, ze w praktyce takze w potoku na odcinku Ratusz-Marymont bedzie spora nadpodaz.
Akurat to można dobrze przewidzieć. Wystarczy policzyć pasażerów wsiadających na Modlińskiej. I mam nieskrywaną nadzieję, że jeśli ZTM projektuje 21 autobusów na Konwaliowej do metra (w tym 5 na Trakt), to będą potrzebne. Jeśli potrzeba ich mniej, to można przyciąć parę 508+511 (albo i 510).
sprokett pisze:Tu zgoda - wszak ja wcale nie oczekuje podbicia 510.
Patrz wyżej. Różnimy się w warunku brzegowym.
(Dowozówka do metra dla potoku rzędu 2500 os/h w oparciu o linię co 20 min?! #-o Na solówkach?? #-o)

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 10 sty 2012, 10:05

Bastian pisze:To po co chcesz wzmacniać 511?
Ewentualne (jesli w ogole bedzie to konieczne) zageszczenie w szczycie porannym miedzy 7-8 a uruchomienie oddzielnej linii, to jednak roznica.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 sty 2012, 10:12

Może inaczej: sprokett, w twoim pomyśle 508+510+511 to co ile mają jeździć (i ew. jakim taborem)?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
sprokett
Posty: 330
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:05

Post autor: sprokett » 10 sty 2012, 10:20

KwZ pisze:Akurat to można dobrze przewidzieć. Wystarczy policzyć pasażerów wsiadających na Modlińskiej. I mam nieskrywaną nadzieję, że jeśli ZTM projektuje 21 autobusów na Konwaliowej do metra (w tym 5 na Trakt), to będą potrzebne. Jeśli potrzeba ich mniej, to można przyciąć parę 508+511 (albo i 510).
No coz, wkrotce przekonamy sie, kto ma racje, choc ja 3mam kciuki, abysmy przekonywac sie nie musieli. Wciaz mam nadzieje, ze ten dziwolag (508) nie zostanie wprowadzony.
KwZ pisze:Patrz wyżej. Różnimy się w warunku brzegowym.
(Dowozówka do metra dla potoku rzędu 2500 os/h w oparciu o linię co 20 min?! Na solówkach?? )
Dowozowka do metra dla Modlinskiej to podstawowo 511 i 503. Odwozowka to 511 i 186. A jak sie "socjalne" 510 trafi to chyba nikt nie bedzie plakal - prawda?

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 10 sty 2012, 10:21

sprokett pisze:Dlaczego ja omijam przesiadki w tej relacji tłumaczyłem kilka postow wczesniej.
A ja się ich nie boję nawet jak targam wózek z moim synkiem i nie uważam, że Tarchomin/Nowodwory potrzebują bezpośredniego dojazdu do Arkadii.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2061
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 10 sty 2012, 10:36

Jeśli 510 ominie Arkadię, to 16 powinna być przywrócona na Żerań FSO. Wtedy pozostałaby dobra komunikacja z Arkadią i z Dworcem Centralnym. W końcu byłaby to jedyna linia jadąca przez most Gdański i zapełniłaby lukę po przeniesieniu 510 na Trakt Królewski.

ODPOWIEDZ