Awarie i wypadki kolejowe na Mazowszu

Moderator: JacekM

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 18 sty 2012, 16:06

szkoda ze przy modernizacjach szlaków nikt nie pomyśli żeby przebudować układ torowy tak aby spełniał wymagania

[ Dodano: |18 Sty 2012|, 2012 16:14 ]
a tak pz okazji to portal http://infopasazer.intercity.pl/ nie do końca działa poprawnie, nie wierzę że żaden pociąg nie ma opóźnienia w związku z awaria trakcji

podrozny113
Posty: 202
Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06

Post autor: podrozny113 » 18 sty 2012, 16:16

chester pisze:Po 6 rano ED74-007+008 zatrzywał się w ukresie rozjazdu na głowicy stacji Warszawa Grochów i przez to zablokowany jest wyjazd od WGW Grochów do Wwy Wschodniej. Edek miał lecieć na Terespol.
Zamiast edyty do Terespola pojechał skład z siódemką i opóźnieniem ok. 70 min.

Lonik
Posty: 491
Rejestracja: 30 cze 2010, 16:34
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Lonik » 18 sty 2012, 18:35

Kod: Zaznacz cały

O godzinie 12:35 na stacji Warszawa Wschodnia wystąpiło uszkodzenie taboru obsługującego pociąg nr 21510 relacji Warka (11:02) - Otwock (13:03), uniemożliwiające jego dalszą jazdę.

Pociąg ten został odwołany na odcinku Warszawa Wschodnia - Otwock i sprowadzony awaryjnie do stacji postojowej Warszawa Grochów.

Podróżni z tego pociągu zostali zabrani kolejnym pociągiem, jadącym do Pilawy.

W związku z niewykonaniem planowego przejścia składów oraz brakiem składu zastępczego na pociąg nr 50322/3 w Otwocku, pociąg ten zostanie uruchomiony w skróconej relacji Warszawa Wschodnia (14:11) - Grodzisk Mazowiecki (14:59).
EN57-1623+1674.
W 1674 zatarta oś lub brak luzowania na ostatnim wózku.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 18 sty 2012, 18:49

szkoda ze przy modernizacjach szlaków nikt nie pomyśli żeby przebudować układ torowy tak aby spełniał wymagania
Odcinek Włochy - Pruszków póki co nie był modernizowany. Natomiast to, o czym mowa wcześniej sprowadzało by się do rozjazdów przy każdym przystanku, co akurat w tym przypadku nie ułatwiłoby dotarcia służbom ratunkowym, bo w końcu pociąg wycofano. Natomiast gorzej, że długi odcinek do Pruszkowa był nieczynny.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 18 sty 2012, 20:54

Lonik pisze: EN57-1623+1674.
W 1674 zatarta oś lub brak luzowania na ostatnim wózku.
I w efekcie piękne płaskie miejsca na ostatnim zestawie. Dalszy obieg obsługiwany w 1 ezt EN57-1623.

Ogólnie ten maszynista co jechał poc 21510 coś dzisiaj pechowy był
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Walas
Posty: 17250
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 19 sty 2012, 8:56

Wczoraj:
EN95-01 wyjechała wczoraj po ok. tygodniowym przestoju na trasę o 10:35 z
Grodziska i o 13:20 ją podmieniali w Podkowie Leśnej Głównej na EN94-16+19. Potem znów wyjechała na trasę o 15:35 z Grodziska i jadąc kursem o 16:50 z Warszawy do Milanówka jechała ponad 10min. opóźniona. Kurs o 18:35 z Pruszkowaw kier. Warszawy się nie odbył :D
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 19 sty 2012, 10:07

Hitem wczoraj i dzisiaj są zasolenia przejazdów i przez to walenie semaforów...
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Lonik
Posty: 491
Rejestracja: 30 cze 2010, 16:34
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Lonik » 19 sty 2012, 16:21

chester pisze:walenie semaforów...
Rozwiń.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 19 sty 2012, 17:03

^^ w sensie np wygaszanie?
Albo to, co się dzieje z SBLkami... Odstępy na czerwono.

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 19 sty 2012, 17:42

To bardzo proste. Samoczynna Blokada Liniowa na linii Otwockiej stoi na odcinkach izolowanych. To znaczy odstęp jest zajęty jeżeli są zwarte dwa toki szynowe, a wolny jeżeli dwa toki nie sa zwarte (nie ma pociągu a dokładniej zestawów kołowych zwierających obie szyny).Na samym Odcinku Wawer - Falenica jest pierdyliard przejazdów i przejśc dla pieszych. Przejazdy i przejścia dla pieszych mają to do siebie, że ludzie i samochody nanoszą na te przejazdy/przejścia śnieg z solą a właściwie wode z solą, a wodny roztwór chlorku sodu ma to do siebie ,że jest bardzo dobrym elektrolitem. I poprzez ten właśnie elektrolit następuje przepływ prądu z jednej szyny do drugiej "symujący" zajętość danego odcinka pomimo tego, że jest wolny. Na wschoniej części linii E-20 blokada jest zrobiona na licznikach osi - tam taki efekt nie występuje (po za tym jest mniej przejazdów).

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 19 sty 2012, 18:31

Ano, ale odstęp za Wolą Grzybowską to sobie i tak lubi paść, szczególnie zimą....

Lonik
Posty: 491
Rejestracja: 30 cze 2010, 16:34
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Lonik » 19 sty 2012, 19:01

fidzio pisze:To bardzo proste. Samoczynna Blokada Liniowa na linii Otwockiej stoi na odcinkach izolowanych. To znaczy odstęp jest zajęty jeżeli są zwarte dwa toki szynowe, a wolny jeżeli dwa toki nie sa zwarte (nie ma pociągu a dokładniej zestawów kołowych zwierających obie szyny).Na samym Odcinku Wawer - Falenica jest pierdyliard przejazdów i przejśc dla pieszych. Przejazdy i przejścia dla pieszych mają to do siebie, że ludzie i samochody nanoszą na te przejazdy/przejścia śnieg z solą a właściwie wode z solą, a wodny roztwór chlorku sodu ma to do siebie ,że jest bardzo dobrym elektrolitem. I poprzez ten właśnie elektrolit następuje przepływ prądu z jednej szyny do drugiej "symujący" zajętość danego odcinka pomimo tego, że jest wolny. Na wschoniej części linii E-20 blokada jest zrobiona na licznikach osi - tam taki efekt nie występuje (po za tym jest mniej przejazdów).
Tak sądziłem że chodzi o położenie się odcinków, lecz nie spotkałem się z terminem "walenia semaforów".

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 20 sty 2012, 10:46

Na TVNwarszawa podają ze w ursusie zablokowana linia Poznań-Warszawa

na razie brak szczegółów

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 20 sty 2012, 11:03

Wygląda na to,że poc. Nr 62101 relacji Wrocław - Lublin coś trafił ... ma opóźnienie około 20 min
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 20 sty 2012, 11:05

zgodnie z info ze strony ztm
www.ztm.waw.pl pisze:Utrudnienia na linii kolejowej do Łowicza

10:05 - W związku z uszkodzeniem sieci trakcyjnej między stacjami Warszawa Włochy a Warszawa Gołąbki, mogą występować utrudnienia w kursowaniu pociągów spółki Koleje Mazowieckie, w kierunku Sochaczewa i Łowicza oraz w kierunku odwrotnym- do Warszawy.


[ Dodano: |20 Sty 2012|, 2012 11:08 ]
a gazeta pisze co innego
www.gazeta.pl pisze: Pociąg jadący z Poznania do Warszawy złamał pantograf, blokując tory w obu kierunkach.

Ruch pociągów między Warszawą i Sochaczewem stanął o godz. 10.05. Pociąg jadący z Poznania do stolicy złamał pantograf na wysokości stacji Ursus Północny. - Złamany pantograf zablokował również tor w przeciwnym kierunku - informuje Jan Telecki z PKP PLK. Na miejsce wysłano pogotowie sieciowe. - W pierwszej kolejności chcemy udrożnić tor w przeciwnym kierunku i puścić po nim ruch wahadłowy - wyjaśnia Telecki.

Zepsuty skład Przewozów Regionalnych zablokował ważny i ruchliwy szlak kolejowy. Tędy z Warszawy wyjeżdżają pociągi do Sochaczewa, Kutna, Poznania i Berlina, a także część kursów do Bydgoszczy i Gdańska. Jeśli naprawa awarii potrwa dłużej, ruch może być puszczony objazdem przez Odolany i Dworzec Gdański.

ODPOWIEDZ