Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

Moderator: Wiliam

grzegorz
Posty: 1323
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 20 sty 2012, 9:45

Kleszczu pisze:
Bo jak autobus jest sporo spóźniony to na pętle przyjedzie punktualnie i wcale się nie będzie stało na zimnie i czekało 8-(
Pewnie ona jeździ po 6 rano i 15.

Komunikacja się zmienia bo miasto się zmienia. Naprawdę tak trudno to zrozumieć :?:
Ano trudno. Jeżeli stosunek zmian komunikacji do zmian miasta robi się tak duży jak w Warszawie, to bywa to trudne. Wiem, trudno przewidywać skutki wprowadzanych zmian, ale nie mogę się oprzeć wrażeniu, że albo osoby, które się tym zajmują, nie wiedzą jakie, są priorytety (o ile te w ogóle istnieją).
Np. najpierw latami udowadniano ludziom, że z Falenicy mają jeździć autobusami. Uruchomienie SKM i dogadanie się z KM może teraz jest pewne, ale dopiero co nie było. Chcąc zlikwidować 521 każe się ludziom zmieniać przyzwyczajenia (mimo że to druga natura człowieka), ale tylko zorientowani wiedzą, że teraz, inaczej jak za Kaczora system już nie powinien się załamać, bo to, czy tamto.
Uruchamia się linie przyśpieszone , po czym dodaje się im przystanków. Najpierw: bo będzie szybciej, potem: bo dostępność. Gdy czerwona sczernieje, trzeba coś zlikwidować/pociąć/przekierować (bo jakaś czarna z reguły już była). I znowu: jesteśmy proszeni o... a zatem...
Prawda, burdel jest ceną postępu, ale żeby aż taki?
Powtórzę: zmiany na lepsze, o których mieszkańcy nie dowiedzą się przed kolejnymi korektami to zawracanie głowy. Akurat Białołęka rośnie int4ensywnie i artykuł jest niezbyt mądry, ale pewną naukę trzeba w niego wynieść.

[ Komentarz dodany przez: Bastian: |20 Sty 2012|, 2012 09:48 ]
Korekta tagów. Sam tag "color" jak miałby w zasadzie działać? :P

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2493
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 20 sty 2012, 9:46

Sprawdziłem jak to wygląda w jakdojadę.pl.
Otóż S9 i metrem można dojechać z Choszczówki do Centrum w 34 minuty.
W tym czasie 176 można było dojechać do pl. Hallera.
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36112
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 sty 2012, 9:51

grzegorz pisze:Prawda, burdel jest ceną postępu, ale żeby aż taki?
Prócz tego, że miasto się rozwija i rozbudowuje, nakłada się na to przyspieszona ewolucja sposobu kształtowania nowoczesnych układów komunikacyjnych i w ogóle podejścia do transportu...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10684
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 sty 2012, 9:55

Bastian pisze:przyspieszona ewolucja sposobu kształtowania nowoczesnych układów komunikacyjnych
Pozwól, że przeformułuję: zabierzemy ci linię a ty sobie radź - czego dawniej nie było. Nie żebym od razu był wielkim tego wrogiem, ale tak to może wyglądać.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 sty 2012, 9:57

Kolei z Choszczówki nie ma co polecać przed uruchomieniem linii 'lotniskowych'. Nie ta częstotliwość. Potem - oczywiście tak.

BJJ
Posty: 268
Rejestracja: 17 sie 2011, 13:32
Kontakt:

Post autor: BJJ » 20 sty 2012, 10:27

tarantula01 pisze:Przystosowanie Skarbka z Gór do przejazdu autobusów przegubowych jest konieczne, bo w tym roku MPWiK rozgrzebie Głębocką od Berensona do Magicznej. Objazd Ostródzką?
Wiesz coś więcej na ten temat?
Póki co AntyRadio podało, że ma być całkowicie zamknięta Głębocka od Magicznej do Lewandów. Galas mówił, że może jakieś płyty betonowe będzie kładł. O co chodzi?

Którędy będą śmigały 120, 732?
Lewandów-Berensona-Skarbka-Magiczna-Głębocka

132, 527?
Berensona-Skarbka-Magiczna-Głębocka


Czy może wszystko pójdzie na Radzymińską i Ostródzką?
Kiedy ma się zacząć remont. Prasa milczy.
Inicjatywa Społeczna na Rzecz
Zrównoważonego Rozwoju Białołęki
„Białołęka Jest Jedna”

http://www.bialolekajestjedna.blogspot.com

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14765
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 sty 2012, 12:48

JotPeCet pisze:Otóż S9 i metrem można dojechać z Choszczówki do Centrum w 34 minuty.
Problemem jest częstotliwość oraz dostępność (pociągi są jednak zapchane na tej trasie)... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9339
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 20 sty 2012, 17:37

Wolfchen pisze: (pociągi są jednak zapchane na tej trasie)
Odkąd KMy zeszły z obsługi nie ma takich problemów.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 2864
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 20 sty 2012, 17:50

BJJ pisze:132, 527?
Zrobić z tego samo, hiperczęste 132, bo będzie z czego. Albo nazwać to 532 i wywalić PKP Toruńska, jest czerwony numerek. I dowalić zaoszczędzonych brygad na 120. Czy nikt nie widzi, że ciąganie linii przyspieszonej z dalekiej Białołęki, przez Młodzieńczą (! - w popołudniowym szczycie jest dużo szybciej jechać 120 z Wileńskiego na Wincentego, niż ale_fajnym_przyspieszonym 527), Radzymińską na samo Śródmieście to jedno wielkie marnotrawstwo? Na Toruńskiej korki są już realnie nieduże, a mamy dowóz do najbliższej stacji metra. Radzymińska dostała już 512, a Muranów raczej wiele nie ucierpi.
Ale ja widocznie się nie znam.
2 3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13 14
15 17

Awatar użytkownika
zeus
Posty: 821
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:21

Post autor: zeus » 20 sty 2012, 18:03

Ja to w ogóle nei rozumiem jak istnienie takiego 527 przez pół miasta, dublującego na sporym kawałku tramwaje ma się do polityki transportowej realizowanej przez ZTM :?: Czy nie można mieszkańców Zielonej Białołęki dowozić do jakiegoś bliższego punktu komunikacyjnego np tramwaje na Bródnie lub Metro Marymont :?: A tak w ogóle to dlaczego 527 nie wróciło na dawną trasę do gdaskeigo :?:
N64 DW.Centralny...-Płochocińska-Jana Kazimierza- PKP Nieporęt/Białobrzegi

526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE

Tak dla budowy parkingów Park & Ride

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36112
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 sty 2012, 18:08

A 519 i 514 rozumiesz? Zasada ta sama...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

michael112
Posty: 3154
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 sty 2012, 18:09

Już jakiś czas temu myślałem, jak by to docelowo rozwiązać. I wymyśliłem 232: <M> MARYMONT - Trasa Toruńska - (zawrotka przy Głębockiej) - Ostródzka - Berensona - Skarbka - OS. DERBY oraz 132 dwukierunkowo: <M> MARYMONT - Trasa Toruńska - Głębocka - Berensona - Skarbka - OS. DERBY.
Oczywiście to wymaga poprawy przejezdności pętli przy Derbach. Wcześniej ewentualnie można zachować jednokierunkowy objazd tak jak teraz, przy wprowadzeniu 232.
W czasie remontu Głębockiej może być jak proponuje Dantte.
Inna sprawa, że jeśli dziś dodanie czterech przystanków i zmiana numerka E-2 powoduje interwencję HGW, to jednoczesne uczernienie i przeniesienie ze Śródmieścia do Marymontu nie jest wykonalne.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 2864
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 20 sty 2012, 18:42

na Białołęce boli to, że nie można tak naprawdę dobrze pociągnąć Ostródzkiej i Głębockiej jedną linią. Co zresztą widać: domki przy Ostródzkiej wolą jechać do Warszawy 132, i wracać 527, a blokowiska przy Głębockiej jechać 527 i wracać 132, bo tak jest po prostu szybciej (ludziom nie chce się czekać na Skarbka z Gór na odjazd). Pętla na os. Derby nie pomoże - będą musiały powstać dwie linie, jedna przez Ostródzką, druga przez Głębocką, z czego ta pierwsza zdecydowanie rzadziej (zresztą, od kilku lat za wiele się tam nie pobudowało, a nie tak dawno temu jeździło tam tylko śmieszne 134 co godzinę).
2 3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13 14
15 17

biedronp
Posty: 100
Rejestracja: 23 lut 2008, 0:37

Post autor: biedronp » 21 sty 2012, 22:54

.

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 sty 2012, 23:10

Mają dojść SKM z lotniska. A z tym niezatrzymywaniem KM to się jeszcze okaże...

ODPOWIEDZ