Komunikacja miejska w Wawrze

Moderator: Wiliam

PiotrekP
Posty: 3498
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 19 sty 2012, 17:16

Płowieszczołak pisze:Wąsko - to prawda, ale Działyńczyków jeździły już przez rok przegubowe ikarusy za czasów robienia kanalizacji w ul. Grzybowej.. I jakoś się udało.
Tylko wiązało się to z przemianowaniem ulic Działyńczyków - Ilskiego na jednokierunkowe. Nie zdziw się, że znalazłyby się też takie osoby, które nie chciałyby autobusu na swojej spokojnej uliczce (dla przykładu Potockich) więc dla czego nie na Ilskiego? Poza tym Działyńczyków nadal nie jest wyasfaltowana :>

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 19 sty 2012, 17:32

PiotrekP pisze:Tylko wiązało się to z przemianowaniem ulic Działyńczyków - Ilskiego na jednokierunkowe. Nie zdziw się, że znalazłyby się też takie osoby, które nie chciałyby autobusu na swojej spokojnej uliczce (dla przykładu Potockich) więc dla czego nie na Ilskiego? Poza tym Działyńczyków nadal nie jest wyasfaltowana
Pamiętam te dyskusje i nie watpię, że tak by było, ale dobre rozwiązania jakoś zawsze się bronią...

Serio? Działyńczyków nie jest wyasfaltowana? Aż się tam przespaceruję w weekend.
Za dużo jeżdżę samochodem, przestałem na to zwracać uwagę. Ale jak mogłem tego
nie zauważyć, gdy jadąc po kocich łbach wali się głową w posufitkę? :idea:
(W takim razie jak będą mnie krytykować za inne pomysły to napiszę, że kiedyś jechałem ul. Działyńczyków i powinni mi to wybaczyć).

Ale tak naprawdę przykład ul. Działyńczyków skupił całą uwagę na tej ulicy a nie na temacie objechania Rembertowa po obrzeżach. Chodziło mi o zbieranie ludzi do SKM i dzieciaków do szkół podstawowych, a nie wożenie emerytów na wycieczkę do Kauflandu. (Niech wsiądą do 216 i jadą do EdHana i zostawiają kasę w polskich firmach, tym bardziej że ten sklep jest naprawdę tani).

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 19 sty 2012, 19:19

Płowieszczołak pisze:Serio? Działyńczyków nie jest wyasfaltowana?
Od Dwóch Mieczy do Płatnerskiej jest bodajże kostka. Natomiast od Grzybowej do torów klimatyczne kocie łby i drewniane słupy :D . Co innego Instruktorska, po której nie dawno kursowało 215 - asfalt.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 23 sty 2012, 10:56

skoro już wypłynął temat Marysina - jakie są szanse na skrócenie 115 do PKP Gocławek?

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 23 sty 2012, 11:14

Przy połączeniu 173 z 315 , skrócenie 115 byłoby dobre, ale na razie małe są na to szanse.
Radny Kurpios nic o tym nie wspominał, więc raczej nie będzie chętny tym zmianą.
Chyba , że zgłosisz to na następnym planowanym spotkaniu z ZTM [ będzie, tylko jeszcze nie wiadomo kiedy] jako mieszkaniec Anina, wtedy szanse może wzrosną.
Ja sam jako mieszkaniec Zastowa , czyli obszaru zachodniego Wawra , mogę byc zjechany , że mieszam w komunikacji nie w swoim rejonie. :D

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 23 sty 2012, 13:32

Krzysiek_S pisze:Przy połączeniu 173 z 315 , skrócenie 115 byłoby dobre, ale na razie małe są na to szanse.
Radny Kurpios nic o tym nie wspominał, więc raczej nie będzie chętny tym zmianą.
Pewnie, że nie będzie chętny. Mimo, ze dojazd do Kauflandu to obecnie priorytet, to Marysin nie bedzie rezygnował z dojazdu do Reala na Jubilerskiej, tym bardziej że wchodzi się do niego z jednej strony (175, 315) a wychodzi z drugiej (115). Zawsze to kolejne 100m oszczędności wracania się przez sklep po już przebytej trasie.
grzegorz pisze:Tym niemniej wiązanie zbiorkomu w spójną sieć się liczy.
Nie bardzo rozumiem problem, który w moim odczuciu nie nic wspólnego z wiązaniem zbiorkomu w spójną sieć. Czy coś z tym PKP Marysin nie jest tak i dojście z Łysakowskiej (200m), Rezedowej (200m) lub przystanku autobusowego PKP Gocławek (200m, ale za to w dół) to tak dużo, że trzeba organizować pętlę 50m od peronu? PKP Gocławk nie ma nawet przejścia podziemnego, więc w dwóch pierwszych przypadkach nie ma też schodów uciążliwych dla niepełnosprawnych. Zmianie z 215 i 115 nie jestem przeciwny (przyglądam się z zaciekawiem i może nieco za dużą odrobiną ironii). Mam też obawę, że to nic nie zmieni we frekwencji na S1, jesli się nie włączy w to sąsiednich dzielnic lub miejscowości (pętla jeśli już to przede wszystkim dla siedemsetek z Traktu Brzeskiego, żeby nie pchać ich w węzeł Marsa i ciągnąć aż do Wiatracznej).

A rozwiązanie z dodatkową frekwencją do SKM S1 z Marysina tkwi w 99% w 520. Cała reszta argumentów to ściema, naiwność lub polityka.

Pytanie z ciekawości. Czy były kiedyś pomysły połaczenia 115 i 305 (305 -> megapekaesowa częstotliwość + konkurencja z SKM S1, którego wszyscy na tym forum chcą gdzie się tylko da unikać). Skrócić trasę 115: Aleksandrów .... Kajki, Kościuszkowców, Korkowa, Łysakowska, Skrzyneckiego, Strusia. Zwiększyło by to częstotliwość dojazdu do przychodni na Strusia i dzieciaki szybciej były by rozwożone do/z szkoły podstawowej na Króla Maciusia i liceum na Alpejskiej.

PiotrekP
Posty: 3498
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 23 sty 2012, 18:06

Jeżeli dostaliby częste 137 to myślę, że problem którędy wejść zostałby rozwiązany. Z jednej strony piszesz o pozostawieniu 115 żeby dowieźć do Reala, z drugiej strony zostawić żeby robił kółko po osiedlu. To nie lepiej jak mieliby możliwość przesiąść się z częstego w częste? Poza tym nie wiem czy zauważyłeś, że odwracasz bieg twojego 115 względem obecnego 305 - którędy miałby dalej jechać za przychodnią?

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 23 sty 2012, 21:22

PiotrekP pisze:Poza tym nie wiem czy zauważyłeś, że odwracasz bieg twojego 115 względem obecnego 305
Masz oczywiście rację, bo przez mały fragment Skrzyneckiego nie da się tak zrobić. Gratuluję, przekonałeś mnie do 115 na PKP Gocławek.
PiotrekP pisze:Jeżeli dostaliby częste 137 to myślę, że problem którędy wejść zostałby rozwiązany.
Mogło by być miło, ale nie widzę potrzeby aby łaczyć zmiany ze 137 ze zmianami ze 115, bo zmiany 137 są powiązane z innymi zmianami (a tamte zmiany wbrew powielanym opiniom nie maja zbyt dobrego podłoża merytorycznego, wyjątkowo wk... zwykłych ludzi z dwóch dzielnic i są zbyt silnie powiązane z polityką co może dać i pewnie da w efekcie klops - Edward to przy tym pikuś jaki szum by się podniósł). W każdym razie istnieje nadpodaż na Korkowej, a jest jeszcze jednoperonowa przesiadka z częstych 520 i 401 na Okularowej i są przecież nadal 173 oraz 315, więc da się te zmiany wprowadzić bez tego.
PiotrekP pisze:Z jednej strony piszesz o pozostawieniu 115 żeby dowieźć do Reala
Sorry, że tak mało czytelnie formuuję swoją ironię, że wydaje się iż bronię tego rozwiązania. Tak wcale nie jest. Autobus 115 w obecnej postaci traci jak dla mnie sens po minięciu szkoły podstawowej na Króla Maciusia i oczywiście zgadzam się, że dojazd do Reala z jednej strony wystarczy.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 sty 2012, 7:12

Płowieszczołak pisze:Mogło by być miło, ale nie widzę potrzeby aby łaczyć zmiany ze 137 ze zmianami ze 115,
Oprócz tego, że bez ruszenia 115 nie zbudujesz silnego połączenia Wiatraczna-Marysin.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 24 sty 2012, 10:27

Dwie strony temat prawie bez słowa o Wawrze. Rembertów ma swój temat ;)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36684
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 sty 2012, 10:36

Ale Marysin to Wawer :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 24 sty 2012, 10:52

Panny Wodnej przedłużona do Traktu Lubelskiego będzie za dwa lata kolejnym ciągiem na którym ma byc komunikacja miejska.
Tylko pytanie co tam posłac, bo z tym poważny problem.?

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 24 sty 2012, 11:16

Bastian pisze:Ale Marysin to Wawer :P
"Kosovo je Srbija" ;)
Czasami patrząc na działania ludzi z Marysina mam wrażenie że chcą na siłę być Pragą Południe :)

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 24 sty 2012, 11:21

cns80 pisze:Czasami patrząc na działania ludzi z Marysina mam wrażenie że chcą na siłę być Pragą Południe :)
Chyba mam inne doświadczenia w tej kwestii. Jakieś przykłady na Twoja tezę?

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 24 sty 2012, 12:44

cns80 pisze:Dwie strony temat prawie bez słowa o Wawrze. Rembertów ma swój temat
W Rembertowie taka budująca dyskusja o studiowaniu na jedynej tamtejszej uczelni, że nie chciałem przerywać bo mogli by się poczuc niedowartościowani.
pawcio pisze:Oprócz tego, że bez ruszenia 115 nie zbudujesz silnego połączenia Wiatraczna-Marysin.
Rozumiem Twoje stanowisko. Ja mam inne, bo nie jestem zwolennikiem globalnej rozpierduchy w 3 lub więcej dzielnicach, więc staram się rozłożyć to wszystko na mniejsze wykonalne fragmenty.

Inna sprawa to połaczenie Wiatraczna-Marysin i na ile powinno być silne. Najpierw zarysuje czysto matematyczne warunki brzegowe. Osobiście jestem sobie w stanie wyobrazić istnienie Marysina bez bezpośredniego połączenia z Wiatraczną. (Każdy może spróbować policzyć ile minut zyskał by Marysin w czasie dojazdu do Wiatraczej w opcji bez 315 i 173 z przesiadką z 520 i 401 na Okularowej do zestawu 143+145+183+245). Ale skoro nie ma potrzeby zyskiwac czasu na przesiadce, to jaka musiała by być częstotliwość 137 żeby to przebić i realnie zyskiwać na Korkowej w stosunku do ww rozwiązania?

Opinia o popularności połaczenia do Wiatracznej na Marysinie (i z resztą wszędzie w okolicy) jest zawyżona i sztucznie lansowana z powodów braku innych alternatyw. Świadomość tego że przesiadka na Wiatracznej jest niewygodna jest powszechne. Niektórzy nie mają wyboru, inni przesiadają się po drodze na Gocławku lub troche dalej. Takie zachęcające jeszcze 20 lat temu obiekty jak Universam Grochów są czymś co wygasło do zera. Bazarek przy Universamie odwiedza się zazwyczaj jak ucieknie autobus, bo dużo lepsza oferta i znajomi sprzedawcy są na bazarku w Marysinie. To samo Pl. Szembeka (choć emeryci marzą o dawnych bazarowych klimatach i realnych korzyściach z zakupów, to żeby je obecnie zrealizować musieli by jechać w odpowiedni dzień na targ do Sulejówka lub Mińska Maz.). Popularność Reala na Jubilerskiej jest na równi pochyłej w dół wraz z otwieranymi nowymi sklepami typu Centrum Handlowe Gocław przy Fieldorfa. Jeszcze 20 lat temu w okolicach Wiatracznej było specjalistyczne szkolnictwo (Technikum Optyczne na Siennickiej, Technikum Mechaniczne na Mińskiej, Liceum Ekonomiczne na Majdańskiej, Technikum Mechaniki Precyzyjnej na Grochowskiej, etc. - teraz to zwykłe licea jakich wiele. Na Marysinie wybiera się więc Naddnieprzeńską lub Alpejską, a bardziej ambitni np. liceum Batorego na Górnośląskiej. Dzieciaki przestały jedzić do Wiatracznej. O losie takich zakładów pracy jak WSK-PZL, PZO, ZWUT i innych z niedalekiej okolicy Wiatracznej nie będę wspominał bo nie zatrudniają już po 10000 ludzi tylko 100 lub wcale. A obecny rozwój? Pewnie niewiele się pomylę jak napiszę, że na Białołece buduje się więcej mieszkań w poł roku co na Marysinie w ciągu ostatnich 10 lat. Popyt 173 ratuje Zielona i budownictwo indywidualne w Wesołej. Społeczenstwo Marysina się starzeje. Nie znam podobnej dzielnicy w Warszawie, gdzie jest tylu ludzi starszych niż 60 lat i to na prawdę rzuca się w oczy patrząc na przystanki. W tym wieku Ci ludzie stają się co raz mniej mobilni i chetni do podróżowania, chyba że szpitale i przychodnie (szpital Grochowski, przychodnia na Strusia, Fieldorfa, etc.).

Jest jeszcze coś extra, co teraz procentuje zwiększona opinią o popularności połaczenia do Wiatracznej na Marysinie. w pierwszych powstałych w tym rejonie blokach były mieszkania, które dostawali ludzie pracujący w PZO (Polskich Zakładach Optycznych z Grochowskiej i Owsianej) i innych dużych firmach z okolic Dw.Wschodniego. Wtedy był to ogromny genertator popytu na komunikację do Wiatracznej, a także do Dw. Wschodniego. Teraz Ci ludzie od jakichś 10 lat nie są już na runku pracy i to zupełnie zanikło, choć deklarują że mieli by potrzebę jechać w tamtym kierunku to z niej faktycznie nie korzystają. A wracając do przykładu PZO, jeśli jacyś fachowcy jeszcze w tej dziedznie na Marysinie są to wybierają PCO (Przemysłowe Centrum Optyki) obecnie niedaleko Ostrobramskiej lub SOLARIS OPTICS w Józefowie. Ten typowy przykład pokazuje jak zmieniły się kierunki podróżowania z Marysina. Istnienie autobusu "J" już wiele lat temu wzmocniło ten trend, a z obecną częstotliwością 520 jeszcze to spotęgowało.

Jak dla mnie 137 powinno być średnio sile i raczej nie powinno się go traktrować priorytetowo w globalnej demolce. Trend w kierunku Centrum jest dużo silniejszy. Analogiczna sytuacja jest w całej okolicy. Gdyby ktoś się prawdziwie chciał w to wsłuchać jakie faktycznie mają oczekiwania mieszkancy tej szeroko pojętej okolicy to raczej uznał by priorytet 514 dla dwoch sasiednich dzielnic z powrotem rozkładów jazdy sprzed paru lat i dobrą perspektywą rozwoju na następne lata. Do tego dostosował 137 w opcji np. do Ratusza w Wesołej (i nie przeczę że np. 173+115 ->137).

Na koniec. Sorry, że taka dłużyzna tylko w temacie Wawra.
Nie mam ambicji zdominować tego forum (wręcz jest mi głupio, że za dużo tu moich wpisów w ostatnim czasie) oraz dokuczam kolegom z Wawra, więc z przyzwoitości w najbliższym czasie będę mocno się ograniczał z pisaniem.
cns80, dwa tygodnie odwyku od pisania wystarczy?)

Zablokowany