Pętla Metro Politechnika

Moderator: Wiliam

Kosiniak
Posty: 106
Rejestracja: 13 sty 2012, 13:21
Lokalizacja: Grochów

Post autor: Kosiniak » 25 sty 2012, 10:49

Bastian pisze:143 i 411 na TŁ, 502 i 514 do piachu - i problemu nie ma.
Tak? a czym będzie jeździć Ostrobramska do metra? jestem bardzo ciekaw... 2 autobusami? które jeżdżą zawsze razem? a może zrobić autobus z Ostrobramskiej do tramwaju przez Zamieniecką i niech wszyscy jeżdżą tramwajami, jak to proponował już jeden mądrala wcześniej?

Co do tematu pętli to najlepiej jeden na Pl. Konstytucji, drugi na GUS, ale muszę przyznać, że zawrotka na Lotnika do kusząca propozycja, pytanie czy autobusy nie będą stamtąd wozić powietrza?

a 118 nie dało by się wydłużyć do Pl. Unii Lubelskiej? pytam, bo niedokładnie kojarzę czy jest tam miejsce?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 sty 2012, 10:50

MichalJ pisze:Na Waryńskiego przy Boya to jednak prościej przez Batorego, o czym już było ze 6 razy.
Widziałem raz. Jasne, że tak można, tylko dodajesz 2,7 km zamiast 1,6 km.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2355
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 25 sty 2012, 10:55

Kosiniak pisze:a 118 nie dało by się wydłużyć do Pl. Unii Lubelskiej? pytam, bo niedokładnie kojarzę czy jest tam miejsce?
To przeczytaj trzy ostatnie strony tego tematu :>

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 sty 2012, 10:58

Kosiniak pisze:Tak? a czym będzie jeździć Ostrobramska do metra? jestem bardzo ciekaw... 2 autobusami?
Jeśli liczyć autobusy, a nie linie, to masz 4/h. Z 20/h (oczywiście wtedy coś trzeba by wzmocnić, np. 520).
Poza tym linia do tramów jest, nazywa się 158, i ludzie się przesiadają na Kinowej : ]
Kosiniak pisze:Co do tematu pętli to najlepiej jeden na Pl. Konstytucji, drugi na GUS, ale muszę przyznać, że zawrotka na Lotnika do kusząca propozycja, pytanie czy autobusy nie będą stamtąd wozić powietrza?

a 118 nie dało by się wydłużyć do Pl. Unii Lubelskiej? pytam, bo niedokładnie kojarzę czy jest tam miejsce?
Poczytaj wątek. Z samego Pomniku Lotnika to może i ktoś by do metra się zabrał (ktoś wspominał o ledwo zabieralnym 182), ale postój byłby pewnie po tym przystanku, bo po przystanku jest wspominana kostka (cegła?).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 25 sty 2012, 11:06

KwZ pisze:
Kosiniak pisze:Co do tematu pętli to najlepiej jeden na Pl. Konstytucji, drugi na GUS, ale muszę przyznać, że zawrotka na Lotnika do kusząca propozycja, pytanie czy autobusy nie będą stamtąd wozić powietrza?

a 118 nie dało by się wydłużyć do Pl. Unii Lubelskiej? pytam, bo niedokładnie kojarzę czy jest tam miejsce?
Poczytaj wątek. Z samego Pomniku Lotnika to może i ktoś by do metra się zabrał (ktoś wspominał o ledwo zabieralnym 182), ale postój byłby pewnie po tym przystanku, bo po przystanku jest wspominana kostka (cegła?).
Za to z GUS-u ze wspólnego przystanku ze 182, 188 i 523 pewnie już trochę chętnych by było, i to trochę dalej niż do metra.

Kosiniak
Posty: 106
Rejestracja: 13 sty 2012, 13:21
Lokalizacja: Grochów

Post autor: Kosiniak » 25 sty 2012, 11:06

czytałem, jeżdżę to trasą prawie codziennie i nie mogę sobie przypomnieć od kiedy zaczyna się ta kostka ;-) ale wydaje mi się, że jest od razu za przystankiem, więc ludzie nie musieli by jakoś daleko biegać(chyba).

Co do 520 pytanie, czy aż tyle wozów zmieści się na Marysinie? :-k no i najważniejsze, należy skasować Międzynarodową i Rozbrat. Od obsługi tych przystanków jest 182,188 i najnowsze dzieło ZTM, czyli 143.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 25 sty 2012, 11:14

Kosiniak pisze:czytałem, jeżdżę to trasą prawie codziennie i nie mogę sobie przypomnieć od kiedy zaczyna się ta kostka ;-) ale wydaje mi się, że jest od razu za przystankiem, więc ludzie nie musieli by jakoś daleko biegać(chyba).
Tylko tyle, że żeby zaraz nie było problemu analogicznego do tego przy M. Politechnika to czoło przystanku krańcowego należałoby odsunąć przynajmniej ze 100 m (5 * SU18) od przystanku dla linii przelotowych - inaczej cała zabawa jest bez sensu.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 25 sty 2012, 11:16

Kosiniak pisze:czytałem, jeżdżę to trasą prawie codziennie i nie mogę sobie przypomnieć od kiedy zaczyna się ta kostka ;-) ale wydaje mi się, że jest od razu za przystankiem, więc ludzie nie musieli by jakoś daleko biegać(chyba).
Kostka jest od nowego wlotu ŻiW aż do CPNu. Swoją drogą nigdy nie rozumiałem sensu jej istnienia :-k
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36684
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 sty 2012, 11:19

Kosiniak pisze:najważniejsze, należy skasować Międzynarodową i Rozbrat. Od obsługi tych przystanków jest 182,188 i najnowsze dzieło ZTM, czyli 143.
Przy czym żadne z nich nie jedzie tam, skąd byli wnioskodawcy uruchamiania tych przystanków dla czerwońców.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 sty 2012, 11:28

kveld pisze:Tylko tyle, że żeby zaraz nie było problemu analogicznego do tego przy M. Politechnika to czoło przystanku krańcowego należałoby odsunąć przynajmniej ze 100 m (5 * SU18) od przystanku dla linii przelotowych - inaczej cała zabawa jest bez sensu.
To znaczy, zależy co i ile chcemy z tej Politechniki wywalić. Jeśli tylko 118, to nie ma potrzeby. Bo chyba jednak nie wszystko :-k
Bastian pisze:Przy czym żadne z nich nie jedzie tam, skąd byli wnioskodawcy uruchamiania tych przystanków dla czerwońców.
Przy czym Kosiniak ma i tak rację, choć nie w sensie politycznym.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 25 sty 2012, 11:35

KwZ pisze:
kveld pisze:Tylko tyle, że żeby zaraz nie było problemu analogicznego do tego przy M. Politechnika to czoło przystanku krańcowego należałoby odsunąć przynajmniej ze 100 m (5 * SU18) od przystanku dla linii przelotowych - inaczej cała zabawa jest bez sensu.
To znaczy, zależy co i ile chcemy z tej Politechniki wywalić. Jeśli tylko 118, to nie ma potrzeby. Bo chyba jednak nie wszystko :-k
Ja osobiście to właśnie tylko 118 bym tam zostawił - reszta niech sobie kończy na "pętli na cegłach" :)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 sty 2012, 11:39

No ja bym chciał zachować wspólny przystanek 5xx na Ostrobramską. I przeniesienie 118 generuje najmniej dodatkowych wzkm i brygad.

A może prościej jednak byłoby wywalić 510 do CH Arkadia, a w powstałe miejsce na Emilce przenieść 502 i 514? :]
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 25 sty 2012, 11:46

KwZ pisze:No ja bym chciał zachować wspólny przystanek 5xx na Ostrobramską. I przeniesienie 118 generuje najmniej dodatkowych wzkm i brygad.
No ok, to załóżmy, ze "zsyłamy" 118, ale jeszcze przy okazji (koniecznie!) 143 zabieramy z tej nieszczęsnej zawrotki w Al. Niepodległości (jak nam jakaś parówa wjedzie w hybrydowego solarisa to dopiero będzie płacz...), a to już i tak odsuwa przystanek krańcowy od przystanku przelotowego przy Pomniku Lotnika...

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 25 sty 2012, 12:00

mobil one pisze:Ta "trawka" to część Pól Mokotowskich.
Właśnie o to mi chodzi, czy to jest część Pola Mokotowskiego. Jeśli tak, to trudno, trzeba szukać gdzieś indziej.
KwZ pisze:Wola - Muranów, jakie Śródmieście
Faktycznie.
Kosiniak pisze:Tak? a czym będzie jeździć Ostrobramska do metra? jestem bardzo ciekaw...
182 przerzuconym z Łukowskiej na Ostrombramską na przykład.

Opcja z P+R Marsa jest zdecydowanie najlepsza, ale to w tej chwili czysta fantazja. Zastawianie kolejnych ulic autobusami to z kolei rozwiązanie tymczasowe, które prędzej czy później trzeba będzie zastąpić czymś docelowym.
KwZ pisze:A może prościej jednak byłoby wywalić 510 do CH Arkadia, a w powstałe miejsce na Emilce przenieść 502 i 514?
Za późno, Tarchominowi już naobiecywali bezpośrednich autobusów wszędzie. Co nie zmienia faktu, że 510 powinno zostać skrócone do ronda Radosława, nawet bez postoju tam (postoje tylko na Nowodworach). Nie wiem natomiast, czy przeznaczanie przystanku 510 dla 502 i 514 to najmądrzejszy pomysł.

Na obecną chwilę najlepszym rozwiązaniem jest chyba jednak ta kostka na Wawelskiej dla 502 i 514. Zwróćcie jednak uwagę, jak bardzo wydłuży to trasę tych linii, a do tego pozbawi wspólnego przystanku z 520 i 525 przy metrze.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 25 sty 2012, 12:00

Bastian pisze:
Kosiniak pisze:najważniejsze, należy skasować Międzynarodową i Rozbrat. Od obsługi tych przystanków jest 182,188 i najnowsze dzieło ZTM, czyli 143.
Przy czym żadne z nich nie jedzie tam, skąd byli wnioskodawcy uruchamiania tych przystanków dla czerwońców.
A dokąd jeżdżą, że przesiąść się nie mogą?

Rozróżnijmy: to Rozbrat uruchamiano. Międzynarodowa historycznie łapała wszystkie przelatujące czerwone i dlatego staje tam np. 523 (dawne K) i 520 (J). Opinie zmieniły się i nowych linii (525, śp. 515, 502, 514) tam nie zatrzymywano. A potem któreś (514) jednak uziemiono przy ,,Latawcu'' (ktoś go jeszcze pamięta?).
bepe pisze: Na obecną chwilę najlepszym rozwiązaniem jest chyba jednak ta kostka na Wawelskiej dla 502 i 514. Zwróćcie jednak uwagę, jak bardzo wydłuży to trasę tych linii, a do tego pozbawi wspólnego przystanku z 520 i 525 przy metrze.
Wydaje mi się, że darcie szat, że Ostrobramska straci wspólny przystanek porządnego zestawu 520, 525 oraz marginalnych 502, 514, możemy sobie darować. Nie wiem, czy z 502, 514 nie powinno się zrobić ekspresów do obsługi Wesołej, albo ewentualnie wyciąć. Tak, czy siak: zapomnieć o nich w kontekście podaży na Ostrobramskiej właśnie. Nie są godne strzępienia języka w tym wątku, z uwagi na żałosną częstotliwość. Zawadzają - przesunąć bez łez.
bepe pisze: 182 przerzuconym z Łukowskiej na Ostrombramską na przykład.
Łukowska darmo mocną linię dostała, darmo musiałaby ją oddać, tak? No, nie całkiem. Kiedyś miała 141 i (słabe) 182 ma Ostrobramską/TŁ - a tak zostałaby raptem ze 158 i przesiadką przy Rawarze i 141 przez Wiatrak.

ODPOWIEDZ