Nowe trasy tramwajowe

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 04 lut 2012, 11:27

Solaris U10 pisze:Po drugiej stronie Wisły też się coś dzieje - wybrany został wykonawca studium techniczno-ekonomicznego wydłużenia tramwaju ze Stalowej na Targówek - link.
Bez sensu jest ta trasa. Targówek docelowo ma mieć metro więc po co wydawać forsę na tramwaj tam... :roll: A póki nie ma metra to 160 tam całkowicie wystarczy.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36836
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 lut 2012, 12:13

Z krańcem na Stalowej coś trzeba zrobić. Najmniej, co można, to przedłużyć pod R-13 i Tesco. Ale to trzeba przeanalizować właśnie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 04 lut 2012, 13:07

A co jest z nim nie tak, że koniecznie trzeba go usunąć?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 lut 2012, 13:08

R-9 Chełmska pisze:A nie da się puścić przez środek osiedla, między Gwiaździstą, a Klaudyny? Tam są spore przestrzenie :-k
Za 15 lat, może, przeszłoby to przez konsultacje społeczne. A tę trasę dałoby się w horyzoncie 5-10 lat budować, czyli konsultacje powinny być pod koniec obecnej kadencji...

[ Dodano: |4 Lut 2012|, 2012 13:09 ]
Bastian pisze:Z krańcem na Stalowej coś trzeba zrobić. Najmniej, co można, to przedłużyć pod R-13 i Tesco. Ale to trzeba przeanalizować właśnie.
Po co komu jakieś studia czy koncepcje, lepiej rysować palcem po mapie metro do Marysina. :-"

[ Dodano: |4 Lut 2012|, 2012 13:11 ]
Bastian pisze:Czasem naprawdę trzeba.
Ciekawostka: w Niemczech funduszy federalnych nie dostaniesz na tramwaj, który nie ma torowiska wydzielonego. Co oczywiście nie znaczy,że czasem takie nie powstają (nawet mam na dysku projekt budowlany jakiegoś wydłużenia po ulicy w Bremie, oczywiście pozyskany w prywatnym czasie, prywatnym sposobem, z ogólnodostępnych zasobów)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

wlv
Posty: 47
Rejestracja: 28 cze 2011, 20:38

Post autor: wlv » 04 lut 2012, 14:22

R-9 Chełmska pisze:A nie da się puścić przez środek osiedla, między Gwiaździstą, a Klaudyny? Tam są spore przestrzenie
Myślisz o wejściu w osiedle z Gwiaździstej, z ominięciem ZP OS. POTOK? Chyba trudno byłoby inaczej wejść torowsiskiem w osiedle bez pchania się w koszta.
Glonojad pisze:Za 15 lat, może, przeszłoby to przez konsultacje społeczne.
O ile ja, w swojej ignorancji, orientuje się w polskim tzw. prawie, to mówimy nie o konsultacjach społecznych, a o zgodzie SB-M "Ruda", a to chyba jest jeszcze lepsze środowisko dla NIMB.
Zresztą, tramwaj na Klaudyny lub jakoś przez Trasę AK musiałby pełnić rolę podstawowego zbiorkomu na Rudzie. To MSZ wymagałoby częstotliwości 5/7-8/7-8/. :!:
Silna linia na Marszałkowską to zdecydowanie bardziej komfortowe rozwiązanie w porównaniu do A+M, ale czy na pewno warte inwestycji? :-k

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 04 lut 2012, 14:26

Bastian pisze:
Piotrek_2274 pisze:A dlaczego na Klaudyny nie można poprowadzić torowiska w jezdni, tylko niepotrzebnie burzyć budynki?
Widziałeś ten budynek? :roll:

Co innego ciasna ulica z zabudową po obu stronach, co innego ulica z działkami i rowem oraz jednym piętrowym domkiem z jednej strony. To nie zabytek z późnego renesansu.
Piotrek_2274 pisze:Odnoszę wrażenie że w Warszawie wszyscy odczuwają jakiś wybitny wstręt do prowadzenia torowisk w jezdni.
Wielkim plusem warszawskich tramwajów jest ponad 90% wydzielonych torowisk. Źle ci z tym? :>
Owszem widziałem ten budynek i wciąż go bardzo często widuję.
Bardzo dobrze mi z tym że w Warszawie mamy tyle wydzielonych torowisk, ale akurat ul. Klaudyny nie jest jakąś arterią zakorkowaną przez cały dzień, więc nie widzę potrzeby robienia wydzielonego torowiska, kiedy nie ma takiej potrzeby.

wlv
Posty: 47
Rejestracja: 28 cze 2011, 20:38

Post autor: wlv » 04 lut 2012, 14:44

Glonojad pisze: w Niemczech funduszy federalnych nie dostaniesz na tramwaj
A w Polsce jaki tramwaj dostanie finasowanie z budżetu centralnego? ;-)
Piotrek_2274 pisze:Bardzo dobrze mi z tym że w Warszawie mamy tyle wydzielonych torowisk, ale akurat ul. Klaudyny nie jest jakąś arterią zakorkowaną przez cały dzień
Nie da się zrobić krańca przy Lelewelu bez wydzielenia torowiska.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 04 lut 2012, 15:02

Nie da się zrobić krańca przy Lelewelu bez wydzielenia torowiska.
A w ogóle na tym kawałeczku terenu gdzie aktualnie płynie sobie rzeczka zmieści się pętla? Chyba wyłącznie w przypadku kiedy łuk zajmie cały teren łącznie z jezdniami ul. Klaudyny i Gombrowicza.

Awatar użytkownika
29 Ikarusów
Posty: 182
Rejestracja: 02 paź 2010, 12:18
Lokalizacja: inąd

Post autor: 29 Ikarusów » 04 lut 2012, 16:24

wlv pisze: A w Polsce jaki tramwaj dostanie finasowanie z budżetu centralnego? ;-)
Ale w przeszłości precedens wystąpił; nazywa się Poznański Szybki Tramwaj ;)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 04 lut 2012, 16:26

W przeszłości to i metro dostawało kasę, ale nie przekładało się to na sprawność realizacji inwestycji =;
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

wlv
Posty: 47
Rejestracja: 28 cze 2011, 20:38

Post autor: wlv » 04 lut 2012, 18:01

Piotrek_2274 pisze:
Nie da się zrobić krańca przy Lelewelu bez wydzielenia torowiska.
A w ogóle na tym kawałeczku terenu gdzie aktualnie płynie sobie rzeczka zmieści się pętla? Chyba wyłącznie w przypadku kiedy łuk zajmie cały teren łącznie z jezdniami ul. Klaudyny i Gombrowicza.
Kraniec się zmieści, pętla nie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 lut 2012, 19:14

@wlv: fundusze unijne to dobre przyblizenie funduszy federalnych w Niemczech, choc tam kiedys nie dawano ich na tabor (nie wiem, jak jest teraz).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 04 lut 2012, 19:36

wlv pisze:
Piotrek_2274 pisze: A w ogóle na tym kawałeczku terenu gdzie aktualnie płynie sobie rzeczka zmieści się pętla? Chyba wyłącznie w przypadku kiedy łuk zajmie cały teren łącznie z jezdniami ul. Klaudyny i Gombrowicza.
Kraniec się zmieści, pętla nie.
Zacznijmy wreszcie stawiać na tabor dwukierunkowy, to się zmieści. Nowa linia dla niego mogłaby być np. taka: Klaudyny (to jednak lepsza trasa - przesiadki na Trasie AK) - Wilanów.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 lut 2012, 19:42

Przez Krakowskie? :)

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10154
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 04 lut 2012, 20:34

A może to trochę głupi pomysł, ale jakby ten tramwaj podłączyć do Marymonckiej przez Podleśną? Czy nachylenie byłoby zbyt dużym problemem?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

ODPOWIEDZ