Bez sensu jest ta trasa. Targówek docelowo ma mieć metro więc po co wydawać forsę na tramwaj tam... A póki nie ma metra to 160 tam całkowicie wystarczy.Solaris U10 pisze:Po drugiej stronie Wisły też się coś dzieje - wybrany został wykonawca studium techniczno-ekonomicznego wydłużenia tramwaju ze Stalowej na Targówek - link.
Nowe trasy tramwajowe
Moderator: Wiliam
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36836
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Z krańcem na Stalowej coś trzeba zrobić. Najmniej, co można, to przedłużyć pod R-13 i Tesco. Ale to trzeba przeanalizować właśnie.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
A co jest z nim nie tak, że koniecznie trzeba go usunąć?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26914
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Za 15 lat, może, przeszłoby to przez konsultacje społeczne. A tę trasę dałoby się w horyzoncie 5-10 lat budować, czyli konsultacje powinny być pod koniec obecnej kadencji...R-9 Chełmska pisze:A nie da się puścić przez środek osiedla, między Gwiaździstą, a Klaudyny? Tam są spore przestrzenie
[ Dodano: |4 Lut 2012|, 2012 13:09 ]
Po co komu jakieś studia czy koncepcje, lepiej rysować palcem po mapie metro do Marysina.Bastian pisze:Z krańcem na Stalowej coś trzeba zrobić. Najmniej, co można, to przedłużyć pod R-13 i Tesco. Ale to trzeba przeanalizować właśnie.
[ Dodano: |4 Lut 2012|, 2012 13:11 ]
Ciekawostka: w Niemczech funduszy federalnych nie dostaniesz na tramwaj, który nie ma torowiska wydzielonego. Co oczywiście nie znaczy,że czasem takie nie powstają (nawet mam na dysku projekt budowlany jakiegoś wydłużenia po ulicy w Bremie, oczywiście pozyskany w prywatnym czasie, prywatnym sposobem, z ogólnodostępnych zasobów)Bastian pisze:Czasem naprawdę trzeba.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Myślisz o wejściu w osiedle z Gwiaździstej, z ominięciem ZP OS. POTOK? Chyba trudno byłoby inaczej wejść torowsiskiem w osiedle bez pchania się w koszta.R-9 Chełmska pisze:A nie da się puścić przez środek osiedla, między Gwiaździstą, a Klaudyny? Tam są spore przestrzenie
O ile ja, w swojej ignorancji, orientuje się w polskim tzw. prawie, to mówimy nie o konsultacjach społecznych, a o zgodzie SB-M "Ruda", a to chyba jest jeszcze lepsze środowisko dla NIMB.Glonojad pisze:Za 15 lat, może, przeszłoby to przez konsultacje społeczne.
Zresztą, tramwaj na Klaudyny lub jakoś przez Trasę AK musiałby pełnić rolę podstawowego zbiorkomu na Rudzie. To MSZ wymagałoby częstotliwości 5/7-8/7-8/.
Silna linia na Marszałkowską to zdecydowanie bardziej komfortowe rozwiązanie w porównaniu do A+M, ale czy na pewno warte inwestycji?
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
Owszem widziałem ten budynek i wciąż go bardzo często widuję.Bastian pisze:Widziałeś ten budynek?Piotrek_2274 pisze:A dlaczego na Klaudyny nie można poprowadzić torowiska w jezdni, tylko niepotrzebnie burzyć budynki?
Co innego ciasna ulica z zabudową po obu stronach, co innego ulica z działkami i rowem oraz jednym piętrowym domkiem z jednej strony. To nie zabytek z późnego renesansu.
Wielkim plusem warszawskich tramwajów jest ponad 90% wydzielonych torowisk. Źle ci z tym?Piotrek_2274 pisze:Odnoszę wrażenie że w Warszawie wszyscy odczuwają jakiś wybitny wstręt do prowadzenia torowisk w jezdni.
Bardzo dobrze mi z tym że w Warszawie mamy tyle wydzielonych torowisk, ale akurat ul. Klaudyny nie jest jakąś arterią zakorkowaną przez cały dzień, więc nie widzę potrzeby robienia wydzielonego torowiska, kiedy nie ma takiej potrzeby.
A w Polsce jaki tramwaj dostanie finasowanie z budżetu centralnego?Glonojad pisze: w Niemczech funduszy federalnych nie dostaniesz na tramwaj
Nie da się zrobić krańca przy Lelewelu bez wydzielenia torowiska.Piotrek_2274 pisze:Bardzo dobrze mi z tym że w Warszawie mamy tyle wydzielonych torowisk, ale akurat ul. Klaudyny nie jest jakąś arterią zakorkowaną przez cały dzień
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
- 29 Ikarusów
- Posty: 182
- Rejestracja: 02 paź 2010, 12:18
- Lokalizacja: inąd
Kraniec się zmieści, pętla nie.Piotrek_2274 pisze:A w ogóle na tym kawałeczku terenu gdzie aktualnie płynie sobie rzeczka zmieści się pętla? Chyba wyłącznie w przypadku kiedy łuk zajmie cały teren łącznie z jezdniami ul. Klaudyny i Gombrowicza.Nie da się zrobić krańca przy Lelewelu bez wydzielenia torowiska.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26914
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
@wlv: fundusze unijne to dobre przyblizenie funduszy federalnych w Niemczech, choc tam kiedys nie dawano ich na tabor (nie wiem, jak jest teraz).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Zacznijmy wreszcie stawiać na tabor dwukierunkowy, to się zmieści. Nowa linia dla niego mogłaby być np. taka: Klaudyny (to jednak lepsza trasa - przesiadki na Trasie AK) - Wilanów.wlv pisze:Kraniec się zmieści, pętla nie.Piotrek_2274 pisze: A w ogóle na tym kawałeczku terenu gdzie aktualnie płynie sobie rzeczka zmieści się pętla? Chyba wyłącznie w przypadku kiedy łuk zajmie cały teren łącznie z jezdniami ul. Klaudyny i Gombrowicza.