Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 19 lut 2012, 10:48

Michalk001 pisze:tłukące drzwi już w 2 miesięcznych wozach które w dodatku zagrażają pasażerom.
A jak się tłuką drzwi i w jaki sposób zagrażają pasażerom? Coś w stylu "Jak wejdziesz to obijemy Ciebie"? :D No i wciąż czekam na te wady fabryczne ;]

bosman30
Posty: 400
Rejestracja: 15 mar 2010, 15:51
Kontakt:

Post autor: bosman30 » 19 lut 2012, 10:51

No i wciąż czekam na te wady fabryczne
Wiesz,wedle niektórych ich wadą fabryczną jest to że są produkowane w Polsce.Na widok Mana dostają biegunki.
Operator Żurawia Wieżowego :-D

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 19 lut 2012, 13:00

Michalk001 pisze:Solaris ze swoimi wadami fabrycznymi to już przeżytek.
To samo mogę powiedzieć o alpinarium =;

[ Dodano: |19 Lut 2012|, 2012 13:05 ]
primoż pisze:Zaraz, zaraz, że niby cała para drzwi jest dla kierowcy?
Mam wrażenie, że chodzi o to, że dostosowali to do systemów, gdzie wsiada się przednimi drzwiami, okazuje kierowcy bilet i przechodzi dalej... Taka śluza jednokierunkowa. :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 19 lut 2012, 13:10

Wolfchen pisze:
Mam wrażenie, że chodzi o to, że dostosowali to do systemów, gdzie wsiada się przednimi drzwiami, okazuje kierowcy bilet i przechodzi dalej... Taka śluza jednokierunkowa. :-k
Dokładnie. Na szczęście jest montowana barierka pomiędzy drzwiami i jedyną potrzebną zmianą jest przełożenie łapy (z wydłużoną rurką) na tę barierkę

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 19 lut 2012, 13:41

Tylko mnie zastanawia, czemu nie mogą tego od razu w fabryce zrobić? SIWZ to pomija? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 19 lut 2012, 16:37

Flash8222 pisze: No i wciąż czekam na te wady fabryczne ;]
Układ sterowania silnikiem, układ oczyszczania spalin, układ klimatyzacji, pedał hamulca ustawiony niezgodnie z instrukcją (jego zakres łapania retardera i hamulca właściwego), odpadające różne elementy od rolet przez siedzenia po ekran LCD. Nierówne osiągi TYCH samych wozów. To wszystko od wyjazdu z fabryki po dziś dzień. Nic nadzwyczajnego nieprawdaż? A ja się pytam dlaczego jeszcze nikt nie pociągnął ich do odpowiedzialności za stratne półkursy.

Sam wiesz jak jest, to samo było z A7xy gdy nagle odechciewało im się jeździć albo 8840 Gregorego który przez 3 miesiące nie był w stanie wyciągnąć niebotycznej prędkości 40km/h.
8883 miał tą samą przypadłość 8-(
Dodajmy powodzie w kabinie podczas deszczu :grin:
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 19 lut 2012, 19:11

Flash8222 pisze:
Michalk001 pisze:tłukące drzwi już w 2 miesięcznych wozach które w dodatku zagrażają pasażerom.
A jak się tłuką drzwi i w jaki sposób zagrażają pasażerom? Coś w stylu "Jak wejdziesz to obijemy Ciebie"? :D No i wciąż czekam na te wady fabryczne ;]
Co do drzwi to sprawdź co się stanie w przypadku dużego tłoku i w związku z tym niemożności pełnego otwarcia - zaobserwowane w 8312 dwukrotnie w ciągu 5 minut.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 19 lut 2012, 19:18

Może Solaris nie jest najlepszą marką ale przynajmniej pieniądze z naszych podatków zostają w kraju a w kieszeni jakiegoś niemca.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4910
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 19 lut 2012, 20:17

Premo pisze:Może Solaris nie jest najlepszą marką ale przynajmniej pieniądze z naszych podatków zostają w kraju a w kieszeni jakiegoś niemca.
Wychodzisz z założenia, że nawet lepiej zapłacić i kupić w polskiej firmie niż zagranicznej nawet jeżeli to jest wielkim gównem? I żeby nie było, to nie o Solarisie piszę, a o mentalności ludzi.
ObrazekObrazek

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 19 lut 2012, 21:16

Żeby nie było niedomówień - piszecie że może mam jakieś kompleksy, po prostu nerwy mnie biorą że Solaris trzepiąc taką kasę nie udoskonala produktów. Wszystkie SU III przez te 7 lat obecności wciąż mają te same wady - nie było chociażby jednego elementu który został zmodyfikowany lub ulepszony. Jazda tym wygląda tak: jeb jeb drzwiami i jazda z wibracjami. Dobrze że kasa zostaje w kraju ale niech coś robią w celu poprawy jakości. Porównajcie jakie kolosalne zmiany zaszły w Ikarusach od 90 do 97 roku - praktycznie wszelkie wady autobusu zostały kolejno wyeliminowane przez co jazda serią 57xx była już czystą przyjemnością - cicho, bez wibracji, jarzeniówki i okna nie trzaskające się na wybojach. Dało się???

Awatar użytkownika
Jamad
Posty: 118
Rejestracja: 11 mar 2006, 21:05
Lokalizacja: R-1

Post autor: Jamad » 19 lut 2012, 21:42

Michalk001 pisze:Żeby nie było niedomówień - piszecie że może mam jakieś kompleksy, po prostu nerwy mnie biorą że Solaris trzepiąc taką kasę nie udoskonala produktów. Wszystkie SU III przez te 7 lat obecności wciąż mają te same wady - nie było chociażby jednego elementu który został zmodyfikowany lub ulepszony ...
Od lat jeżdżę SU codziennie jako pasażer albo za kierownicą i napiszę Ci, że przesadzasz. Żadnych wad wspomnianych przez Ciebie nie potwierdzam (co nie znaczy, że SU jest doskonały) ale Panie Boże uchowaj mnie przed deską VDO, przed którą miałem okazję zasiadać (MAN'y, Solbusy czy MB #920). Totalne dziadostwo w porównaniu do solarisa, które to dyskryminuje w moich oczach wymienione nie solarisowe marki :lanie:. Śmierć frajerom.

Bądź zdrów
Pozdrawiam
[||==||][==||==||]

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 19 lut 2012, 21:48

Nie załało Cię w kabinie, nie odpadła Ci roleta? Pulpit Ci nie spadł na nogi? Drzwi nie odpadły?
Nie odcinało Ci mocy co 100m? Nie wywaliło 500 000 000 błędów na komputerze znacznie utrudniając spoglądanie na NŻ? Boże! Chyba jeździsz rzeczywiście innymi solarisami =P~ =D>
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 19 lut 2012, 21:57

Desert pisze:Nie załało Cię w kabinie, nie odpadła Ci roleta? Pulpit Ci nie spadł na nogi? Drzwi nie odpadły?
Nie odcinało Ci mocy co 100m? Nie wywaliło 500 000 000 błędów na komputerze znacznie utrudniając spoglądanie na NŻ? Boże! Chyba jeździsz rzeczywiście innymi solarisami =P~ =D>
Nie zalało, nie odpadła, pulpit nie spadł, błędy się pojawiały, co Solaris wyeliminował w późniejszych dostawach. A poza tym: jak się uparcie boi pulpitu Actii, to niech się cierpi. Moc odcinało raz, a porządnie: przechodził klamot w jakiś dziki tryb awaryjny i rozpędzał się niczym ciężarna żółwica. Najwięcej problemów z SU miewałem z drzwiami, układem chłodzenia oraz klimą. Wszystkie trzy kategorie to zazwyczaj zaniedbania serwisowe. Inna sprawa, że z Desertem już kiedyś ustaliliśmy, że z nieznanych przyczyn Mobilisowe SU cierpią na inne przypadłości, niż SU z MZA. Też chyba kwestia serwisu.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 19 lut 2012, 22:06

Myślę że też nie do końca, niektórych rzeczy warsztat nie jest w stanie sam zrobić, np. wyeliminować wad fabrycznych, feralnego komputera czy wywalania co i raz miliona błędów.

BTW. Z przedniej kamery też Ci czasem woda leci ;P
Co i tak jest niczym w porównaniu do bodaj 8806 w którym zalało Drivera hue hue.

Swego czasu było też głośno w sprawie U18 '07 Woronicza - z powodu lania się wody po lewym przednim słupku. BJ chyba o tym mówił :-k


W zeszłym tygodniu następny zademonstrował samozapłon. U10 '2009
>>>KLIK<<<
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 19 lut 2012, 22:14

Woda kapie, po naprawie kamery tak się zrobiło. Serwis Mobilisu, a nie wina Solarisa. Komputer ma zasadniczą wadę: niektóre błędy wyskakują raz, a potem świecą się dalej, pomimo usunięcia usterki, która powodowała wyświetlanie komunikatu. Serwis Solarisa jest w stanie to usunąć, serwis przewoźnika nie. Znaczy, od jakiegoś czasu Ursus usuwa błędy z komputera, nie wiem jak MZA. Podejrzewam swojego pracodawcę o inwestycję w odpowiednie oprogramowanie. Poza tym: błąd MZA, bo nie zakupiono SU z pulpitem Actii, który bez względu na ilość wyświetlonych błędów nie utrudnia pracy. Zresztą, z tego co wiem, przy pulpitach VDO też Solaris podłubał i problem już nie występuje.
A co do 8806: z twoich opowieści wynika, że to była niemal fontanna. Na pewno wózek nie był walony? Zresztą, 85XX prezentują się lepiej, niż 88XX, czyli jednak Solaris coś chyba poprawia?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ODPOWIEDZ