Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 22 lut 2012, 9:11

TLG pisze:
chester pisze:Midiki spełniają.
Sancity 10 istnieje w postaci tylko prototypu.
Ok, pomyliło mi się z Sancity 9.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 22 lut 2012, 9:16

No dobra nech będzie solaris, ale może przynajmniej w nowym wdzianku?
http://trollino.mashke.org/deutsch/ande ... urg316.php

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 22 lut 2012, 9:26

Podobie się, ale... czy ta aero szyba nie wpływa na użyteczną powierzchnię w busie? Z pewnością szkodzi drzwiom. Kierowcy by płakali, że nie mają dla siebie własnego skrzydła.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 22 lut 2012, 11:49

Drzwi w 18 metrach mają być w układzie 2-2-2-2 więc odpada.

blinski
Posty: 1310
Rejestracja: 25 kwie 2007, 14:08
Lokalizacja: z domu, po kryjomu

Post autor: blinski » 22 lut 2012, 13:03

alojzy pisze:No dobra nech będzie solaris, ale może przynajmniej w nowym wdzianku?
http://trollino.mashke.org/deutsch/ande ... urg316.php
Z przodu trochę Berkhof, z tyłu trochę Autosan.. w sumie mi się podoba, ale niestety, budowa frontu wymusza pojedyncze drzwi. Chyba, że spece z Solarisa sobie z tym jakoś poradzą. To jest oficjalnie SUIV, czy jeszcze nie?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 lut 2012, 14:19

alojzy pisze:No dobra nech będzie solaris, ale może przynajmniej w nowym wdzianku?
Wygląda fajnie, ale plusów nie widzę żadnych. A tylko tyle, że zmniejsza powierzchnię użytkową autobusu.
blinski pisze:Chyba, że spece z Solarisa sobie z tym jakoś poradzą.
Wydłużyć autobus o 0,5 metra. Ale wtedy będzie za długi... :-k
blinski pisze:To jest oficjalnie SUIV, czy jeszcze nie?
ZCTW nie.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 23 lut 2012, 10:04

Premo pisze:Dla pasażera liczy się przede wszystkim wygoda podróżowania. A tej Solarisy z ostatnich przetargów nie ustępują innym markom..
Ale tylko dlatego, że inne marki cierpią na podobne wady - mało miejsca na nogi, wąskie siedzenia, niewygodny układ siedzeń, mało miejsca do stania, problemy z wentylacją w porze cieplejszej. MAN wydaje się bardziej doskonały technologicznie, ale dla pasażera w zasadzie niewiele się różni. Jak się cieszę, że praktycznie nie muszę korzystać z autobusów na codzień ;)

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 07 mar 2012, 19:12

Do MZA wpłynęły zapytania m.in. od tureckiego Otokara i ukraińskiego LAZa (odpowiedzi na niekorzyść pytających). Wygląda to tak, jakby w MZA ktoś przewidywał, że takie dziwne firmy są zainteresowane tym zamówieniem i stąd właśnie wymóg wykazania się doświadczeniem. Poza tym są inne zapytania, jednak pytających nie udało się zidentyfikować
15/12/2005-12/7/2019

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 14 mar 2012, 21:50

Oferenci szaleją. Złożono już 113 pytań do SIWZ. Udało mi się z tego wyłowić pytania od MANa, Mercedesa (Citaro K okazało się za długie o 3mm), a także gorzkie żale Autosana, który usiłuje udowodnić MZA, że ma doświadczenie (w kontekście części II). Reszta to pytania najróżniejsze, dotyczące SIP, spraw teleinformatycznych, monitoringu. Do otwarcia ofert pozostały 2 tygodnie.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Patryk2222
Posty: 1305
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Patryk2222 » 14 mar 2012, 23:01

TLG pisze:Oferenci szaleją. Złożono już 113 pytań do SIWZ. Udało mi się z tego wyłowić pytania od MANa, Mercedesa (Citaro K okazało się za długie o 3mm), a także gorzkie żale Autosana, który usiłuje udowodnić MZA, że ma doświadczenie (w kontekście części II). Reszta to pytania najróżniejsze, dotyczące SIP, spraw teleinformatycznych, monitoringu. Do otwarcia ofert pozostały 2 tygodnie.
Te Citaro K niby za długie ale jednak się mieści skoro go dopuszczają, ale mnie ciekawi jak mu wstawią trzecie drzwi?
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 :?: >>5457>>1804

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

px33
Posty: 1590
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 14 mar 2012, 23:35


Awatar użytkownika
Patryk2222
Posty: 1305
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Patryk2222 » 15 mar 2012, 0:19

Czyli układ siedzeń zbliżony pewnie do osiołka .
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 :?: >>5457>>1804

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 15 mar 2012, 8:12

Z autobusów 10-metrowych o takim układzie drzwi (obok Citaro i MANa oraz niekwalifikującego się Autosana) pozostaje jeszcze Citelis 10M.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2058
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 15 mar 2012, 18:52

Czy mógłby ktoś podać linka z pytaniami dot. przetargu?

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 15 mar 2012, 19:06

konri pisze:Czy mógłby ktoś podać linka z pytaniami dot. przetargu?
Rusz głową zamiast zadawać głupie pytania. To nie jest żadna tajemna wiedza dla wybranych!
15/12/2005-12/7/2019

ODPOWIEDZ