 ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
http://www.mza.waw.pl//ps.php?c=29&l=1
Kliknij na "Dostawa 105 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich".
Kliknij na "Dostawa 105 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich".

Czy ja dobrze kojarzę, że dziś ma być otwarcie ofert (maznąłem sobie coś na kalendarzu biurkowym, ale nie jestem pewien co
)? Czy coś przesunęli?
[ Dodano: |28 Mar 2012|, 2012 12:36 ]
No i proszę bardzo:
http://www.mza.waw.pl//aktualnosci.php?i=32&c=32&l=1
[ Dodano: |28 Mar 2012|, 2012 12:43 ]
Wniosek jest jeden - możemy się doczekać w Warszawie Mercedesów! Zadanie I raczej dla Solarisa (raczej nie przegra tyle na pozacenowych ocenach), w zadaniu II będzie ostra walka między Solbusem, Solarisem i Mercedesem na kwestie techniczne i ekologię, podobnie jak w zadaniu III między Mercedesem i Solarisem.
[ Dodano: |28 Mar 2012|, 2012 13:03 ]
Punkty za cenę:
- zadanie I: Solaris - 88,0; Solbus - 83,9; Mercedes - 74,1; MAN - 67,2;
- zadanie II: Solbus - 88,0; Mercedes - 84,7; Solaris - 83,4; MAN - 72,4;
- zadanie III: Mercedes - 88,0; Solaris - 87,3; MAN - 78,8.
MAN w zadaniach I i II nie ma nawet matematycznych szans (zakładając, że najtańsza oferta nie zostanie odrzucona), podobnie, jak Mercedes w zadaniu I.
[ Dodano: |28 Mar 2012|, 2012 13:07 ]
Mercedesowi i MANowi można też od razu dopisać po 0,5 pkt za unifikację silnika.

[ Dodano: |28 Mar 2012|, 2012 12:36 ]
No i proszę bardzo:
http://www.mza.waw.pl//aktualnosci.php?i=32&c=32&l=1
Starcie gigantów
Największe światowe koncerny starają się o wygraną w tegorocznym przetargu na dostawę autobusów dla Miejskich Zakładów Autobusowych.
W ramach tegorocznego kontraktu Miejskie Zakłady Autobusowe zamierzają kupić 105 nowych autobusów, w tym 20 autobusów klasy midi (9,5-10,5 metrów), 25 klasy maxi (pojazdy 12 metrowe) oraz 60 pojazdów przegubowych. Do udziału w przetargu zgłoszono pięć ofert:
- konsorcjum Lider Trading z Łańcuta (lider) oraz Blue Line (Łańcut)
zadanie I - 18 819 000 PLN brutto
zadanie II - 24 753 750 PLN brutto
- MAN Truck & Bus Polska
zadanie III - 94 980 600 PLN brutto
- konsorcjum MAN Truck & Bus Polska (lider) MAN Bus Polska
zadanie I - 23 493 000 PLN brutto
zadanie II - 30 073 500 PLN brutto
- Evo Bus Polska
zadanie I - 21 294 301 PLN brutto
zadanie II - 25 710 013 PLN brutto
zadanie III - 85 072 728 PLN brutto
- Solaris Bus & Coach
zadanie I - 17 933 400 PLN brutto
zadanie II - 26 111 051 PLN brutto
zadanie III - 85 718 700 PLN brutto
Dostawy autobusów mają się rozpocząć w ciągu 22 tygodni od dnia podpisania umowy.
[ Dodano: |28 Mar 2012|, 2012 12:43 ]
Wniosek jest jeden - możemy się doczekać w Warszawie Mercedesów! Zadanie I raczej dla Solarisa (raczej nie przegra tyle na pozacenowych ocenach), w zadaniu II będzie ostra walka między Solbusem, Solarisem i Mercedesem na kwestie techniczne i ekologię, podobnie jak w zadaniu III między Mercedesem i Solarisem.
[ Dodano: |28 Mar 2012|, 2012 13:03 ]
Punkty za cenę:
- zadanie I: Solaris - 88,0; Solbus - 83,9; Mercedes - 74,1; MAN - 67,2;
- zadanie II: Solbus - 88,0; Mercedes - 84,7; Solaris - 83,4; MAN - 72,4;
- zadanie III: Mercedes - 88,0; Solaris - 87,3; MAN - 78,8.
MAN w zadaniach I i II nie ma nawet matematycznych szans (zakładając, że najtańsza oferta nie zostanie odrzucona), podobnie, jak Mercedes w zadaniu I.
[ Dodano: |28 Mar 2012|, 2012 13:07 ]
Mercedesowi i MANowi można też od razu dopisać po 0,5 pkt za unifikację silnika.
Zestawienie cen za sztukę względem przetargu zeszłorocznego:
MIDI:
- Mercedes: 2011 - 1028919,6; 2012 - 1064715,05;
- Solaris: 957309; 896670;
- MAN: (brak); 1174650;
- Solbus: 908970; 940950;
MAXI:
- Mercedes: 2011 - 1119447,6; 2012 - 1028400,52;
- Solaris: 1057554; 1044442,04;
- MAN: 1152510; 1202940;
- Solbus: (brak); 990150;
MEGA:
- Mercedes: 2011 - 1549694,22; 2012 - 1417878,80;
- Solaris: 1432778,68 (uśrednione z hybrydami); 1428645;
- MAN: 1429106,25; 1583010.
MIDI:
- Mercedes: 2011 - 1028919,6; 2012 - 1064715,05;
- Solaris: 957309; 896670;
- MAN: (brak); 1174650;
- Solbus: 908970; 940950;
MAXI:
- Mercedes: 2011 - 1119447,6; 2012 - 1028400,52;
- Solaris: 1057554; 1044442,04;
- MAN: 1152510; 1202940;
- Solbus: (brak); 990150;
MEGA:
- Mercedes: 2011 - 1549694,22; 2012 - 1417878,80;
- Solaris: 1432778,68 (uśrednione z hybrydami); 1428645;
- MAN: 1429106,25; 1583010.
Wnioski? Myślę, że ten spadek ceny Mercedesów w kategoriach "większych" może oznaczać zmianę modelu na ten "niższej klasy", zwłaszcza w kontekście wzrostu ceny autobusów MIDI, gdzie było i musi być nadal Citaro (brak Conecto 10m). Widać znaczny wzrost cen w ofertach MANa - chyba nie bardzo chcieli ten przetarg wygrać...
- Patryk2222
- Posty: 1305
- Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
- Lokalizacja: Legionowo
Podobno hybrydy kosztowały 2,2 mln za szt.Wolfchen pisze:Ja bym nie uśredniał, to dwa zupełnie różne pojazdy.kveld pisze:- Solaris: 1432778,68 (uśrednione z hybrydami); 1428645;
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938
>>5457>>1804
D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg
Ale 4 sztuki względem 108 zwykłych... Wpływ pomijalny - a po prostu nie dysponuję cenami za sztukę, tylko za ofertę (z zeszłorocznego newsa o otwarciu ofert: http://www.mza.waw.pl//aktualnosci.php?i=19&c=32&l=1).Wolfchen pisze:Ja bym nie uśredniał, to dwa zupełnie różne pojazdy.kveld pisze:- Solaris: 1432778,68 (uśrednione z hybrydami); 1428645;