Zmiany od kwietnia 2012

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Dęboszczak
Posty: 1934
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 14 kwie 2012, 12:34

Lukasz436 pisze:
bartoni722 pisze:To chyba będą deskorolki z Kleszczowej.
I tylko do przystanku Kusocińskiego? Dziwne? W Piasecznie baza Grodzia jest.
Grodzio przejmuje skrajne kursy (pierwszy/ostatni)na liniach 710 i 727 jako BWl z 218
tym samym R-7 nie musi dojeżdżać/zjeżdżać na pusto
na 727 3c idą na R-11, gdyż napełnienia pozostałych 2 nie kwalifikują tej linii na Su15
podobnie 709, tylko 2 bryg dla których napełnienia wynoszą 50-70 przerzucane są na R-7
wozy mega z R-7 potrzebne są natomiast na wybrane brygady 504 oraz 331. (dojazdy do biur na 8:00)

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 14 kwie 2012, 13:48

MichalJ pisze:1. Poprawić koordynację
Zdecydowanie to by się przydało.
Jeżdżę codziennie tramwajami po Puławskiej i ZAWSZE jest tak, że przyjeżdżają min. dwa tramwaje naraz (np. 4 i 14). Koordynacji nie ma w ogóle.
A potem jest dziura nawet 7-8 min. i nie zawsze wszystkim się uda wejść. Chyba, że to 14, która zawsze jest pusta jak bęben i zdarza jej się jakkolwiek zapełniać tylko na odc. Rakowiecka-Park Dreszera (a i to jeśli nic nie jechało kilka minut).
Walas pisze:I takie zmiany to ja lubię.
Fajnie, Walas, bo sobie popierdalasz WKD i nie będziesz musiał walczyć o życie w takim 727 (o 709 nie wspominam, ale to tylko 1 brygada).

Zmiany po prostu BOSKIE. Właśnie ostatnio sobie jechałem z ojcem (na szczęście samochodem) rano do szkoły i podziwiałem nawalone po dach 319, 709 i 727 na Puławskiej w kierunku Piaseczna. I rozmyślałem, że przydałoby się kolejne wzmocnienie, zwłaszcza 319 i 727.
No to, krwa, wzmocnili. Nie wiem, kto to wymyślił i przede wszystkim PO CO, ale... Dalej wolę nie pisać.

[ Dodano: |14 Kwi 2012|, 2012 13:50 ]
bartoni722 pisze:To daje frajdę, jak na to jeżdżą Neoplany.
Zapraszam na przejażdżkę jakimkolwiek 709 w godzinach od 5 rano do do końca kursowania. Gdyby było więcej Neoplanów, to byś niestety się nie przejechał :(

[ Dodano: |14 Kwi 2012|, 2012 13:51 ]
ashir pisze:Do tej pory było tylko niskie 53/724+319+724?
Takiej brygady to chyba w ogóle nie było, choć głowy nie dam, bo już dawno przestałem się bawić w obserwowanie numerków wozów, brygad etc.
ZTCW wszystkie brygady 319 to dodatki z 709.

[ Dodano: |14 Kwi 2012|, 2012 13:54 ]
Lukasz436 pisze:Zmiany są dlatego ze rano 504 w kierunku Centrala jest kompletnie niezabieralne.
To zabrać ze 105 ze 3-4 wozy i wrzucić na 504 z pożytkiem dla ogółu społeczeństwa, a nie tworzyć jakieś bzdurne kwiatki!
Nie mogę się doczekać awarii Neoplana albo innego trupa z R11 gdzieś w Gołkowie albo jeszcze lepiej - w Antoninowie. Podmiana po 8 godzinach, a 727 na bezlik brygad nie cierpi niestety.

[ Dodano: |14 Kwi 2012|, 2012 13:58 ]
tatra pisze:Nie przesadzajmy ,są linie prawie w całości na Neosie i U15.
Przy obecnym rozdysponowaniu będą dzielnice lepsze i gorsze jeśli chodzi o klimę.
Są linie na wozy 15-metrowe, ale na pewno nie należą do nich 709 i 727.
Gdyby podkręcić 504 do 7.5/10//15, to by mogła w całości na sztywniakach jeździć. Czy się mylę i zyskała na popularności w stopniu większym niż sądzę?

[ Dodano: |14 Kwi 2012|, 2012 14:04 ]
Dęboszczak pisze:Grodzio przejmuje skrajne kursy (pierwszy/ostatni)na liniach 710 i 727 jako BWl z 218
W jaki sposób chcesz zmieścić pasażerów na ostatnim kółku 727 do Scanii?
Dęboszczak pisze:na 727 3c idą na R-11, gdyż napełnienia pozostałych 2 nie kwalifikują tej linii na Su15
podobnie 709, tylko 2 bryg dla których napełnienia wynoszą 50-70 przerzucane są na R-7
Na tych liniach ANI JEDNA brygada nie nadaje się na wóz 15-metrowy! Ani w DP, ani w DS i to zarówno o 6 rano, jak i o 23.30!

marko80
Posty: 2429
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 14 kwie 2012, 14:16

A na jaką linie przeszły 3 brygady ITS solo, które zeszly z 511? Bo na 511 jezdza od dzis długie lionsy. Ktos moze wie co dostał w zamian ITS solo?

ashir
Posty: 28023
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 14 kwie 2012, 14:20

BJ pisze:Takiej brygady to chyba w ogóle nie było, choć głowy nie dam, bo już dawno przestałem się bawić w obserwowanie numerków wozów, brygad etc.
ZTCW wszystkie brygady 319 to dodatki z 709.
Taka brygada funkcjonuje od 12 marca 2012 roku. Z rozkładu wynika, że od poniedziałku już nie będzie gościła na 319. ;-)

fraktal
Posty: 5681
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 14 kwie 2012, 14:31

BJ pisze:W jaki sposób chcesz zmieścić pasażerów na ostatnim kółku 727 do Scanii?
To nieważne. Istotne jest to, że Woronicza nie będzie robiło kilometrów na pusto - przecież Dęboszczak to ładnie wyjaśnił powyżej.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 14 kwie 2012, 14:44

Ślicznie wyjaśnił, ale mnie - jako pasażera - nic nie obchodzą kilometry Woronicza. Bardziej obchodzi mnie za to to, czy uda mi się wejść do autobusu jadącego do domu, a jeśli już się uda, to czy będę jechał w ludzkich warunkach.

bartoni722
Posty: 12177
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 14 kwie 2012, 14:58

Dlaczego nie można zrobić tych brygad z Kleszczowej na Ikarusy? Ani na 709, ani na 727, nie będzie to wywoływać zdziwienia... A scanie na 710 i 727 to może i kolejna fajna ciekawostka, ale to faktycznie może nie dać rady...
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
Nolem
Posty: 72
Rejestracja: 31 maja 2006, 22:29

Post autor: Nolem » 14 kwie 2012, 15:19

bartoni722 pisze:Woronicza też zjeżdża do Piaseczna i stamtąd jako PT. Nic dziwnego...
Chwila, chwila... Obecnie Ostatnie kursy 727 dojeżdżają do Wilanowskiej, więc nie ma żadnego zdejmowania dech w Piasecznie i PT do zajezdni, tylko zjazd z Wilanowskiej.
fraktal pisze:
BJ pisze:W jaki sposób chcesz zmieścić pasażerów na ostatnim kółku 727 do Scanii?
To nieważne. Istotne jest to, że Woronicza nie będzie robiło kilometrów na pusto - przecież Dęboszczak to ładnie wyjaśnił powyżej.
Sęk w tym, że wozy z Woronicza nie robiły kilometrów na pusto. Poranne kursy włączały się w rozkład na przystanku Al. Lotników. Jeśli dobrze pamiętam w DP pierwszy kurs 3:57 (po zmianie obsługowej 5:06), a w DS pierwszy kurs 4:06 (po zmianie 5:06)
Równie ciekawym jest dla mnie fakt, że po zmianach, aby dostać się bezpośrednio do Warszawy ostatni kurs z Głoskowa w DP będzie przed 22, zaś w DS kilkanaście minut po 22 (dotychczas zarówno w DP jak i DS kilka minut przed północą).
Ostatnie kursy może nie cieszyły się napełnieniem godnym przegubowca (ten o 23:51/56 najczęściej wiózł pomiędzy od trzech do dwudziestu paru osób), ale skrócenie ich nie pomoże im, a tym bardziej mieszkańcom.

Jako ciekawostkę dodam, że w DP linia L-2 wracając ze Złotokłosu kończy kurs w Głoskowie (przyjazd 23:44), umożliwiało to przesiadkę na 727 jadące do Warszawy (odjazd 23:48), chyba nie muszę pisać, jak sprawa będzie przedstawiać się po zmianach wprowadzonych 16.04., gdy ostatni kurs do Warszawy będzie odjeżdżał o 21:51? Ewentualnie zaznaczyłbym jedynie fakt, że nie ma przystanku na którym możliwa by była dogodna przesiadka ze zjazdowego kursu 727 do 709.

Dla mnie te zmiany, to nic innego, tylko zmniejszanie ilość wzkm, za które płaci ZTM wykonanych na 727.

Rozumiem, że to jest ciąg dalszy wygaszania popytu po zmianach wprowadzonych od 1.09.2011, gdy wprowadzono w DS takt 80-minutowy? Dla tych, którzy nie wiedzą przed wakacjami 2011 w DS 727 jeździło co 30 minut, na okres wakacji wprowadzono takt 60-minutowy, w związku z czym po wakacjach naturalnym było wprowadzenie wcześniej wspomnianego 80-minutowego taktu.

bartoni722
Posty: 12177
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 14 kwie 2012, 15:24

Nolem pisze: Chwila, chwila... Obecnie Ostatnie kursy 727 dojeżdżają do Wilanowskiej, więc nie ma żadnego zdejmowania dech w Piasecznie i PT do zajezdni, tylko zjazd z Wilanowskiej.
Ale na 710 tak jest. Ale chyba nawet nadal będzie, więc to jest tym bardziej niezrozumiałe.
Nolem pisze: Ewentualnie zaznaczyłbym jedynie fakt, że nie ma przystanku na którym możliwa by była dogodna przesiadka ze zjazdowego kursu 727 do 709.
PKP Piaseczno.

A tak w ogóle to nie znam rejonów, ale z tego co widzę, to całkiem sensownie gadacie, więc może ZTM wziąłby to sobie do serca? Piszcie, piszcie, może coś się zmieni...
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 14 kwie 2012, 15:24

Nolem pisze:Ostatnie kursy może nie cieszyły się napełnieniem godnym przegubowca (ten o 23:51/56 najczęściej wiózł pomiędzy od trzech do dwudziestu paru osób), ale skrócenie ich nie pomoże im, a tym bardziej mieszkańcom.
Ale ten z Wilanowskiej wiózł bardzo dużo osób i napełnienie było jak najbardziej godne przegubowca.

Cieszy tylko to, że w DP wreszcie udało się wprowadzić równy takt (do 19.05 co 0.5h, potem co 1h).
Ale ja zupełnie nie widzę tych dwóch ostatnich kursów z MW do Głoskowa na Scaniach...

Awatar użytkownika
Nolem
Posty: 72
Rejestracja: 31 maja 2006, 22:29

Post autor: Nolem » 14 kwie 2012, 15:32

BJ pisze:
Nolem pisze:Ostatnie kursy może nie cieszyły się napełnieniem godnym przegubowca (ten o 23:51/56 najczęściej wiózł pomiędzy od trzech do dwudziestu paru osób), ale skrócenie ich nie pomoże im, a tym bardziej mieszkańcom.
Ale ten z Wilanowskiej wiózł bardzo dużo osób i napełnienie było jak najbardziej godne przegubowca.

Cieszy tylko to, że w DP wreszcie udało się wprowadzić równy takt (do 19.05 co 0.5h, potem co 1h).
Ale ja zupełnie nie widzę tych dwóch ostatnich kursów z MW do Głoskowa na Scaniach...
To prawda, z Wilanowskiej nie bardzo widzę możliwość pomieszczenia chętnych w Scanii, w szczególności, że rozkład jest tak ułożony by 727 przejmowało część pasażerów z 709, jadących do Piaseczna.

Musiałbym spojrzeć w jakiś wydrukowany rozkład, bo te ze strony z wiadomego względu zniknęły, ale wydaje mi się, że w DP nie ma zmian godzinowych w stosunku do poprzedniego rozkładu.

bartoni722
Posty: 12177
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 14 kwie 2012, 15:35

Możesz kliknąć na górze forum aktualny rozkład i tam DP też jest pokazane.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

ashir
Posty: 28023
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 14 kwie 2012, 15:37

Nolem pisze:Poranne kursy włączały się w rozkład na przystanku Al. Lotników. Jeśli dobrze pamiętam w DP pierwszy kurs 3:57 (po zmianie obsługowej 5:06), a w DS pierwszy kurs 4:06 (po zmianie 5:06).
W DP będzie teraz kurs o 4:24 z Wyścigów.

Awatar użytkownika
Nolem
Posty: 72
Rejestracja: 31 maja 2006, 22:29

Post autor: Nolem » 14 kwie 2012, 15:54

bartoni722 pisze:
Nolem pisze: Ewentualnie zaznaczyłbym jedynie fakt, że nie ma przystanku na którym możliwa by była dogodna przesiadka ze zjazdowego kursu 727 do 709.
PKP Piaseczno.
Jest to miejsce najdogodniejsze, ale nie dogodne moim zdaniem, te przystanki jednak są od siebie oddalone o te kilkaset metrów.
Wydłużenie podróży minimum o 15 minut, to też mało zachęcające.
bartoni722 pisze:Możesz kliknąć na górze forum aktualny rozkład i tam DP też jest pokazane.
Aj, na stronie też jest to do znalezienia (drukuj rozkład na wszystkie dni). Jakby nie było dzięki.
ashir pisze:
Nolem pisze:Poranne kursy włączały się w rozkład na przystanku Al. Lotników. Jeśli dobrze pamiętam w DP pierwszy kurs 3:57 (po zmianie obsługowej 5:06), a w DS pierwszy kurs 4:06 (po zmianie 5:06).
W DP będzie teraz kurs o 4:24 z Wyścigów.
Jestem niemal gotów napisać pal licho te 30 minut (żeby nie było, to bardziej ironicznie niż serio), ale teraz ten kurs będzie dopiero zaczynać znikąd. Tak, wiem, można przejść od pętli tramwajowej.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2301
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 14 kwie 2012, 16:45

bartoni722 pisze:Dlaczego nie można zrobić tych brygad z Kleszczowej na Ikarusy? Ani na 709, ani na 727, nie będzie to wywoływać zdziwienia... A scanie na 710 i 727 to może i kolejna fajna ciekawostka, ale to faktycznie może nie dać rady...
O której nie da rady 5 rano czy 23? - tylko w tych godzinach będą kursowały Scanie. Ludzie litości! Ostatnio jak wracałem z Piaseczna po 23 widziałem w 709 dosłownie kilka osób. O tej godzinie to i Solina była dobra.

Zablokowany